B. Alabay
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mesafe uzak bu doğru, ama yapılmış nerede ise bitecek bir iş için artık şöyle olsaydı böyle olsaydı demenin de bir yararı yok, orada bence Mehmet' in çizdiğinden daha farklı bir çözüm olmayacaktır, ama önceki mesajımda yazdığım gibi umarım Yusufpaşa dan ders çıkartılır ve umarım Marmaray a yakışır doğrulukta bir iş yapılır, yani kalkıpta yeter 6-7 metrelik bir tünel derlerse o zaman işte öyle bir oha derim ki oradan duyarsınız. Adam gibi şöyle havalimanındaki gibi genişlikte çift taraftan yürüyen bantlar bulunan genişçe bir tünel ve merdivenli cartlı curtlu değil eğim ile yüzeye uzanan bir şey yapılabilmeli diye düşünüyorum bilmiyorum ne kadar mümkün olur ama.
Yoksa bunlar gidecek yine yerin üstünden üst geçitler ile insanları taşıyacaklar, kaldı ki zaten o kadar içeride gemi iskeleti çıkmış bir bölgede herhalde orada gemi filosu çıkar o yolcu tünelleri de 20 senede biter, bu da bir etken sırf bu sebeple yer altından böyle bir tünele uğraşmak istemeyebilirler. O zaman geriye yine bizim tramvayın bu bölgeye uğraması ve bir hattın en azından İDO iskeleye de geçmesi kalıyor ki bunu da hayal olarak gördüğümü belirtmiştim, zaten bir alt geçit maliyeti ile tramvay maliyetini kıyaslamıyorum ama faydasını sorarsanız 100 katına da çıksa tramvay + tüneli de yapın derim
bir şeyler çiziktireceğim ama belki biraz sonra, ayrıca neden Marmaray' ı ve diğer metroları daha aşağı gelecek şekilde projeyi revize etmediler acaba? Yani daha İDO nun önüne yakın, diğer 2 metro hattı için fark eden bir şey olmayacaktı zaten onların amacı Yenikapı Marmaray istasyonuna ulaşmak, belki de bu sayede daha az antik kalıntı cart curt çıkardı.
Çiziktirdim ekledim, bahsettiğimiz tünel yolun yan kesiti aşağı yukarı böyle bir şey olsa gerek, tabi biraz yakın oldu bu çizimde ama mesafeyi idare ediverin.

Yoksa bunlar gidecek yine yerin üstünden üst geçitler ile insanları taşıyacaklar, kaldı ki zaten o kadar içeride gemi iskeleti çıkmış bir bölgede herhalde orada gemi filosu çıkar o yolcu tünelleri de 20 senede biter, bu da bir etken sırf bu sebeple yer altından böyle bir tünele uğraşmak istemeyebilirler. O zaman geriye yine bizim tramvayın bu bölgeye uğraması ve bir hattın en azından İDO iskeleye de geçmesi kalıyor ki bunu da hayal olarak gördüğümü belirtmiştim, zaten bir alt geçit maliyeti ile tramvay maliyetini kıyaslamıyorum ama faydasını sorarsanız 100 katına da çıksa tramvay + tüneli de yapın derim
bir şeyler çiziktireceğim ama belki biraz sonra, ayrıca neden Marmaray' ı ve diğer metroları daha aşağı gelecek şekilde projeyi revize etmediler acaba? Yani daha İDO nun önüne yakın, diğer 2 metro hattı için fark eden bir şey olmayacaktı zaten onların amacı Yenikapı Marmaray istasyonuna ulaşmak, belki de bu sayede daha az antik kalıntı cart curt çıkardı.
Çiziktirdim ekledim, bahsettiğimiz tünel yolun yan kesiti aşağı yukarı böyle bir şey olsa gerek, tabi biraz yakın oldu bu çizimde ama mesafeyi idare ediverin.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray araçları için kredi Avrupa Kalkınma Bankasından temin edilmiş, 25 yıl ilk 5 yıl ödemesiz sabit faizli.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17450
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17450
Hazine Müsteşarlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, sözkonusu krediye ilişkin anlaşmanın 13 Kasım Cuma günü imzalandığı kaydedildi. Açıklamaya göre, Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) tarafından yürütülen Marmaray Projesi için sağlanan kredinin vadesi, her bir dilim bazında 5 yılı ödemesiz toplam 25 yıl olacak. Krediye Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası’nın sabit faiz oranı uygulanacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında orada yerin altına ciddî bir merkez de yapılabilir. Alışveriş, park alanları, şu, bu ... ve kalıntı problemleri olursa, müze de entegre edilir. Yukarıdan da otobüs ve tramvaylar aşağı iner, rampa şeklinde gir-çık olur, tam aktarma merkezi olur. Essen'de buna benzer bir yer var, otobüsler "metromsu" tramvaya, aşağa doğru iniyor, büyük bir yeraltı aktarma merkezi oluyor.
B. Alabay
B. Alabay
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
otobüslerin ana durağını yeraltına alma işine sıcak bakmıyorum. insan sağlığı için iyi değil. kasvetli bir ortamda otobüs beklemek kötü. eksoz ve gürültüde cabası.alabay yazdı:Aslında orada yerin altına ciddî bir merkez de yapılabilir. Alışveriş, park alanları, şu, bu ... ve kalıntı problemleri olursa, müze de entegre edilir. Yukarıdan da otobüs ve tramvaylar aşağı iner, rampa şeklinde gir-çık olur, tam aktarma merkezi olur. Essen'de buna benzer bir yer var, otobüsler "metromsu" tramvaya, aşağa doğru iniyor, büyük bir yeraltı aktarma merkezi oluyor.
B. Alabay
marmaray istasyonunda otopark olacak. yolda grek yok.
alışveriş merkezleri falan olabilir. ama asıl ihtiyaç tramvayın buraya inmesi. gayet kolay inebilecek bir sistem neden indirilmiyor anlamış değilim.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TBM'İN KUYRUKLARI GÖRÜNÜYOR ARTIK. AMA 1 TANMİ? 2 TANEMİ ? ANLAYAMADIM. BATI TARAFINDA YEDİKULEDEN GELİŞ YÖNÜNDE DE HARFİYAT BİTTİ BİTECEK. O harfiyat kaldırıldığında artık Yenikapı İstasyonu İnşaatı marmaray için tam anlamıyla başlamış olacak. 2010 ilk çeyrekte tünel giriş ağızları aynasını görürüz burada da


-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
