ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Cmt, 2009 18:55

Aktarma aslında ciddî bir şekilde baştan Beşiktaş veya Taksim (daha da iyi) gibi bir yerde düşünülmeliydi, veya da doğuda, Üsküdar'da. Yenikapı da doğru dürüst bir aktarma merkezi olmaktan çoook uzak.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Cmt, 2009 19:07

Buna katılmıyorum bence Yenikapı en uygun birinci yerdir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Kas Cmt, 2009 19:27

alabay yazdı:Aktarma aslında ciddî bir şekilde baştan Beşiktaş veya Taksim (daha da iyi) gibi bir yerde düşünülmeliydi, veya da doğuda, Üsküdar'da. Yenikapı da doğru dürüst bir aktarma merkezi olmaktan çoook uzak.

B. Alabay
neden yenikapı olamaz? aksaray olurmuydu mesela?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Kas Pzr, 2009 16:09

Yenikapı olamaz demedim. Zaten zorla "oldurtuluyor". Ama yine de, bence, ulaşım kolları birbirlerine yeterince yakın değil.
İDO uzak kalıyor. Aktarma istasyonu tam nasıl olacak? Tramvay hele hiç yok. Otobüs açısından da pek önemli değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Pzr, 2009 18:12

Oraya otobüs entegre edilebilir bunda bir sorun yok bence. Sorun daha önce Mehmet bir başlık açmıştı bende bir kaç kere tramvay önerilerinde dile getirmiştim Yenikapı' ya tramvay gitmelidir, ve bu tramvay hatlarından en az bir tanesi de İDO iskelesine inmelidir, orada hiçbir teknik taktik engel olamaz kimsede var olduğunu iddia edemez.

Bence orada şu an en büyük sorun İDO iskelesine entegrasyonun olmaması, ve tramvay hatlarının bağlanmamasıdır. Tabi İstanbul u yönetenler tramvaydan tiksindikleri için ikincisi hayal olarak kalıyor, o zaman paraları çok ve saçma(yı) seviyorlar ya bu parayı monoray yapsınlar, İDO-VAL olsun adı da 200 metre milyon dolarları gömsünler maksat havalı entegrasyon.

Başar sen hala kavrayamıyorsun abi, şu anda İstanbul'daki entegrasyon konsepti sadece metro hatlarının birbiri ile kesişmesi ve var ise oradan geçen otobüslerin aktarması başka bir düşünce yok, bekleme de zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Kas Pzr, 2009 18:22

Kavramakla olan bir şey değil bu ... kavramama ne gerek ne de tarafımdan istek var. Balyoz-e çekiç gibi benden uyarılar çakılıyor, o kadar :D

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Kas Pzr, 2009 19:25

Yenikapı'ya otobüsler gidiyor. E6'dan İstoç, Aymakop, Altınşehir, Bahçeeşhir E5'ten Yenibosna, Kuyumcukent hatları var. Birde kuzeye doğru giden otobüsler var. İDO'dan inen biri rahatlıkla şehrin 4 bir tarafına giden otobüslere binebiliyor. Buradan kalkan en az 10 hat vardır.

Metronun İDO iskelesi önüne kadar gelmemesi konusunda sanırım teknik olarak sıkıntı var. Şöyle ki Haliç'ten köprü ile geçen hat Vezneciler'e gelip burada alacağı büyük viraj ile ido önüne gelmesi ve batıya doğru devam etmesi sanırım zor. Bu kadar büyük bir virajı alabilmesi için haliç köprüsü şu andaki projenin 100-200 m daha doğusundan geçmeli idi, ki bu mümkün değil.

Diğer teknik kısıt buradan geçecek olan 2. tüp geçit. tam yerlatına gireceği nokta. sanırım kesişme falan olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Pzt, 2009 09:46

Otobüs şebekesi zaten başından sonuna kadar işe yaramaz. Diyorum, Berlin sistemi en önderi bu konuda.

İDO ... İstanbul bir Alman kenti olsa, çoktan ona göre bir kanal kazılmıştı :P Metro İDO'ya yetişemiyorsa, İDO metroya yetişecek işte.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Pzt, 2009 09:54

Ne alakası var Başar ya ikide bir de Berlin olsaydı bilmemne diye kıyaslayıp durma, İstanbul başka Berlin başka. Yapılır bir şey elbette, herhalde 20 yıl sonra Aksaray aktarması birilerini kulağını yeterince çınlatmıştır aynısının bir benzerini Yenikapı da da yapmak istemiyorlardır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Kas Pzt, 2009 13:06

Berlin'in otobüs sistemi İstanbul'a da iyi gider.
Aksaray ile ne demek istediğini anlayamadım. ve o bahsettiğim kanal konusu cidden bir düşünülmeli.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Pzt, 2009 13:23

Yenikapı'daki İDO'nun metroya ulaşması için kanal yapılması zor. arada sahil yolu var. metronun planları değişmeyeceğine göre istasyondan iskeleye yayaların çok rahatlıkla yürüyebileceği yürüyüş yolları, tünelleri veya yürüyen bantlar yapılabilir. Metronun doğu çıkışı iskeleye uzaklığı 500 m'yi geçmez. 300 m bile olabilir. Yolun altından uzun yaya tüneli bu işi çözebilir.o bölgede bir dönüşüm projesi düşülüyormuş. belki istasyonun güney tarafını boşaltırlar. o zaman yol açılır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Kas Pzt, 2009 15:02

problem karşıdan karşıya geçmekte. bunun için bir alt geçit veya tünel, çıkıştada iskele ve istasyona erişim yolları. istasyona kadar tünel devam edebilir.

Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön