Ne oldu yahu, indirimi mi var, hani şu 4-5 hat olacaktı?Gebze-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı arası yüzeyde 3 hat, yeraltında kalan Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arasındaki 13,6 km’lik bölüm ise 2 hat olarak yapılacaktır.
ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
4-5 hat olacak tabi ki ama kesintisiz değil. transfer ve gareleme bölgeleri, öne geçiş bölgeleri olacak. bunlar istasyon sahalarında 4-5 hatta çıkacak.Esat yazdı:Ne oldu yahu, indirimi mi var, hani şu 4-5 hat olacaktı?Gebze-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı arası yüzeyde 3 hat, yeraltında kalan Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arasındaki 13,6 km’lik bölüm ise 2 hat olarak yapılacaktır.
2014'te sizi Yenikapı peroında bekliyorum arkadaşlar
Bu arada YENİKAPI orta operonlu imiş. Kemal abinin çektiği resimlerden kafam karıştı şimdi. Orada ortada duvar örüyorlardı. O duvar orta peronun ortasında mı kalacak yani? Ray hattı duvarın iki yanında galiba. Bakalım görelim.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet şahsım adına orayı direkt gözümle görmeden yorum yapamayacağım, yani mesafeyi tahmini değil de gözle görebilsem keşke
neden öyle diyorum, T4 hattını buradaki herkes aşağı yukarı biliyor değil mi? Orada yer altı istasyon kesimlerinde hattın peronlara ne kadar sert giriş yaptığınıda biliyorsunuz, tabi oradaki durum biraz yama olmasından kaynaklanıyordu ama hoş olmayan ve aslında hiçte doğru olmayan bir şey.
Şimdi oradaki şekile baktığımızda eğer orası peron yeri ise bende sana katılıyorum orta peron olacağından yola çıkarak her iki yana doğru yolun genişleme kesimi olabilir, ama sanki biraz kısa mesafe gibi geldi bana, yani çok hızlı bir giriş, mesela M1 Aksaray istasyonuna yaklaşırkan bu kadar sert açılmaz ya da M1 ve M2 nin diğer istasyonlarında, ama dediğim gibi resimden bakmak beni yanıltıyor da olabilir, sonuçta Marmaray büyük bir iş, böylesi bir işte böylesi basit hata da olmaz.
Şimdi oradaki şekile baktığımızda eğer orası peron yeri ise bende sana katılıyorum orta peron olacağından yola çıkarak her iki yana doğru yolun genişleme kesimi olabilir, ama sanki biraz kısa mesafe gibi geldi bana, yani çok hızlı bir giriş, mesela M1 Aksaray istasyonuna yaklaşırkan bu kadar sert açılmaz ya da M1 ve M2 nin diğer istasyonlarında, ama dediğim gibi resimden bakmak beni yanıltıyor da olabilir, sonuçta Marmaray büyük bir iş, böylesi bir işte böylesi basit hata da olmaz.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
10 gün önceki resim ile karşılaştırma hali. İşaretli gösterdiğim yerde bugün harfiyatın tamamen alındığı görülüyor. Buda tünel ağzının Sirkeci yönüne bakan tarafında yani müzikholün hemen yanı başında TBM'lerin monte edebilecek kadar yer açılmış demektir.
Bugünden görüntü, mavi çizgiler M2 Metro HATTININ DENK GELDİĞİ YER. KUZEY TARAFI OTOPARK OLACAK. TAHMİNLERİM.

kARŞILAŞTIRMA, 10 GÜN ÖNCE HARFİYT DURUYOR.

Tünelin batı kanadındaki harfiyat ise kaldırılmaya devam ediliyor.

Bugünden görüntü, mavi çizgiler M2 Metro HATTININ DENK GELDİĞİ YER. KUZEY TARAFI OTOPARK OLACAK. TAHMİNLERİM.

kARŞILAŞTIRMA, 10 GÜN ÖNCE HARFİYT DURUYOR.

Tünelin batı kanadındaki harfiyat ise kaldırılmaya devam ediliyor.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gecikmeye bir neden daha, zaten Marmaray kapsamında çalışma şartlarına ayak uyduramayan teknisyen, tekniker ve mühendislerin sürekli iş bırakmaları ciddi bir sorundu şimdi bu kervana maaşlarını alamayan işçilerde katıldı. Asrın ProjesiMarmaray kapsamında Yenikapı ile Sirkeci bölgesinde çalışan işçiler, para alamamaktan yakındı. Maaşlarının 600 lira olduğunu ve kiralarını ödeyemediklerini söyleyen işçiler taşeron firmayı suçlayarak, “Maaşımızı dört takside bölüyorlar. 250 milyonu bankaya yatırıyorlar. Sigortalarımızı bile eksik yatırıyorlar” iddiasında bulundu.
Taşeron firma yetkilileri ise aksama sebebiyle devleti suçladı. En kısa sürede sorunun çözüleceğini ve işçilerin paralarının ödeneceğini söyleyen firma yetkilisi, devlette hakedişlerle ilgili sıkıntı olduğunu öne sürdü
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Artık medya için marmarayı haber yapacak çok fazla engelleyici türden konu kalmadı. Arkeolojiyi dillerine dolamışlardı o bitti gibi. Bu yüzden sanki daha önce yaşanmıyormuş gibi bayatlamış bir haberi ısıtıp önümüze koymaları ve buyrun yiyin demeleri kelimenin en hafifiyle insan zekasıyla dalga geçmektir. Taşeron firmaların krizi bahane ederek maaş ödemediklerini hepimiz biliyoruz. Daha öncede işçiler belediyeye yürümüş belediyede bn paranızı ödedim şirketinize gidin demiş işçiler gerçeği öyle anlamışlardı. Medya o zamanda belediyeyi suçlayıcı ve yanlı haberler yapıyordu. Alıştık artık.
NEYSE MARMARAY'DA BU ARALAR OLDUKÇA ÖNEMLİ BİR VİRAJ GEÇİLDİ/GEÇİLİYOR/GEÇİLECEK.
TBM Üsküdar İstasyonu'na ulaşacaktı. Ama içeride soracak ve bilgi verecek kimse olmadığı için bilemiyoruz. Belki de ulaşmıştır bile. Nasıl ve nereden öğrenebiliriz acaba?
NEYSE MARMARAY'DA BU ARALAR OLDUKÇA ÖNEMLİ BİR VİRAJ GEÇİLDİ/GEÇİLİYOR/GEÇİLECEK.
TBM Üsküdar İstasyonu'na ulaşacaktı. Ama içeride soracak ve bilgi verecek kimse olmadığı için bilemiyoruz. Belki de ulaşmıştır bile. Nasıl ve nereden öğrenebiliriz acaba?
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haber7.com/haber/20090905/Gu ... aninda.phpCumhurbaşkanı Cumhurbaşkanı Gül'e, kazı alanında kurulan üstü kapalı platformda ve harita üzerinde arkeolojik alandan çıkarılan buluntularla ilgili brifing verildi. Brifingin ardından kazı alanına inerek incelemelerde bulunan ve bilgi alan Gül, incelemelerini tamamladığında basın mensuplarına kısa bir açıklama yaptı.
Gül, metro çalışmaları sırasında arkeolojik kazılarda ortaya çıkarılan buluntuların çok değerli eserler olduklarını dile getirerek, ''Bunlar İstanbul'un zenginliği. Bunları uzun süredir takip ediyordum. Arkeoloji tarihinde belki çok önemli sayfalar açılıyordur burada bulunan bulgularla...'' dedi.Gül, Taksim-Yenikapı metro inşaatı sırasında ortaya çıkarılan Yenikapı arkeolojik alanında incelemelerde bulundu. İnceleme Gül'ün konuyu uzun süredir takip ettiğini de ortaya çıkardı.

-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.flickr.com/photos/sunumer/se ... 8221/show/
Helal olsun cumhurbaşkanına, adam öteden beri takip ediyormuş. Tıpkı biizm gibi
Fotoda çalışmaların geldiğ derinlik gözler önüne seriliyor. Linkteki haberde ise Topbaş 6.5 m derine indik, 1.5 m daha ineceğiz demiş. Sanırım kastettiği 8 m'lik derinlik arkeolojik kazıların erişeceği maksimum derinlik oslsa gerek. Çünkü istasyon derinliği 15'lere kadar gidiyordu.
Ah kemal abi ,cumhurbaşkanı bile gitti biz gidemedik yahu

Helal olsun cumhurbaşkanına, adam öteden beri takip ediyormuş. Tıpkı biizm gibi
Fotoda çalışmaların geldiğ derinlik gözler önüne seriliyor. Linkteki haberde ise Topbaş 6.5 m derine indik, 1.5 m daha ineceğiz demiş. Sanırım kastettiği 8 m'lik derinlik arkeolojik kazıların erişeceği maksimum derinlik oslsa gerek. Çünkü istasyon derinliği 15'lere kadar gidiyordu.
Ah kemal abi ,cumhurbaşkanı bile gitti biz gidemedik yahu

-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TBM, İSTASYONDAN TÜPE DOĞRU KAZMAYA BAŞLADI,
http://www.samanyoluhaber.com/h_315112_ ... tecek.html
Marmaray Projesi'nde bugün önemli bir aşamaya geçildi. Ayrılıkçeşme'de başlayan tünel kazı çalışmaları tamamlandı ve delme makineleri Üsküdar Meydanı'na ulaştı. Bundan sonra TBM denilen tünel delme makinesi 780 metre daha mesafe kat ederek Boğaz'daki tüp geçitlere ulaşacak. Boğaz'ın altında yapımı tamamlanan tüp tünellerden ilki Mart 2010'da kara tüneli ile birleştirilecek. Diğer tünel de Mayıs 2010'da denizdeki tünelle birleştirilecek.
TBM makinesinin son aşama çalışması nedeniyle Üsküdar Meydanı'nda denizin 30 metre altındaki şantiye alanında düzenlenen törene katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi verdi. Asrın projesi Marmaray'ın adım adım hayata geçirildiğini anlatan Binali Yıldırım, İstanbul, Türkiye ve dünya için çok önemli projenin zorluklara rağmen tamamlanacağını dile getirdi. Yıldırım, yüklenici firmaların zarar etmelerine rağmen projeyi devam ettirdiklerini belirterek, "Artık bu para kazanmanın ötesine geçti. Bu Türkiye için bir prestij projesidir." dedi.
Bakan Yıldırım konuşmasının ardından TBM makinesine binerek tünel kazım çalışmasını başlattı. Ardından diğer TBM makinesinin kazacağı ikinci tünel çıkışında incelemelerde bulundu. Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım projenin 2013 yılında tamamlanacağını açıkladı.
Marmaray Projesi'nde bugün önemli bir aşamaya geçildi. Ayrılıkçeşme'de başlayan tünel kazı çalışmaları tamamlandı ve delme makineleri Üsküdar Meydanı'na ulaştı. Bundan sonra TBM denilen tünel delme makinesi 780 metre daha mesafe kat ederek Boğaz'daki tüp geçitlere ulaşacak. Boğaz'ın altında yapımı tamamlanan tüp tünellerden ilki Mart 2010'da kara tüneli ile birleştirilecek. Diğer tünel de Mayıs 2010'da denizdeki tünelle birleştirilecek.
TBM makinesinin son aşama çalışması nedeniyle Üsküdar Meydanı'nda denizin 30 metre altındaki şantiye alanında düzenlenen törene katılan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Marmaray Projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi verdi. Asrın projesi Marmaray'ın adım adım hayata geçirildiğini anlatan Binali Yıldırım, İstanbul, Türkiye ve dünya için çok önemli projenin zorluklara rağmen tamamlanacağını dile getirdi. Yıldırım, yüklenici firmaların zarar etmelerine rağmen projeyi devam ettirdiklerini belirterek, "Artık bu para kazanmanın ötesine geçti. Bu Türkiye için bir prestij projesidir." dedi.
Bakan Yıldırım konuşmasının ardından TBM makinesine binerek tünel kazım çalışmasını başlattı. Ardından diğer TBM makinesinin kazacağı ikinci tünel çıkışında incelemelerde bulundu. Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım projenin 2013 yılında tamamlanacağını açıkladı.




