ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 08:54

Umarım Söğütlüçeşme olur, o zaman tabii ki yapılabilir ama ben hala Ayrılıkçeşme konusunda ısrarcı olurlarmı diye düşünüyorum çekincem o yüzden.

Ama şu varki bir ana gar da 4 hat olmaz :) Tabii bu bugünün yanlışı değil, bu çalışmalar bundan 40 yıl önce tamamlanmış olmalıydı, yani 1900 lerin başında inşa edilen bu hatlar yarım asır içerisinde geliştirilerek büyütülmeli idi, hatlar büyütülmediği gibi gar konusunda da bir şey yapılmamış. Sirkeci ve Haydarpaşa o dönem için yeterli görülmüş, hem Osmanlı zamanındaki Alman ve Fransız kent planları hemde Cumhuriyet dönemi planlamalarında İstanbul hiçbir zaman bu nüfus ile düşünülmedi, fakat diyorum ya illa ki bu nüfuslara çıkmak gerekmiyordu, İstanbul bunun yarısı da olsa doğru düzgün bir gar sistemine sahip olmalı idi. Meydan ve meydanlara açılan bulvarlar sistemi bir türlü hayata geçirilemedi ve yapılan büyük yanlışlardan birisi de, limanları kent içinde bırakmaktı tabii ki.

Şöyle söyliyeyim İstanbul' un nerede ise 5 te birinden daha az nüfusa sahip bir kentteyim, resmini verdiğim yer artık bir geçiş garı, asıl ana garda şu anki eski yıkık dökük hali ile tam 20 ray hattı var, bunların 2 si transit geçen trenler ve banliyöler için, diğer 18 i de bu kentten kalkan tren ve banliyöler için ve bu yıl sonu itibari ile yıkılarak tamamen yeniden yapılacak, İstanbul' un geleceğine baktığımızda en az bu büyüklükte bir gar a sahip olmalıdır, neden geleceğinde diyorum çünkü bu oranda bir tren kullanımını yakalamamız için daha çok çalışmamız gerekiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 09:52

Haydarpaşa'da şu anda yaklaşık 9-10 ray hattı var. Demek ki düşünülmüş yıllar önce.

Ayrılıkçeşme'de gar olacağını hiç duymadım. Ama aktarma merkezi olacağını duydum. YHT'nin duracağını hiç bir yerde okumadım da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 09:59

Bende okumadım daha önce de söylemiştim ya oradaki şantiye mühendisi böyle bir düşünce olduğunu söylemişti, biliyorsun biz de rüzgar bir döndümü tam döner :)

Ayrıca Haydarpaşa' da düşünülmüş :) kim düşünmüş? Alamanlar, kaç yıl önce? Yıl 2009 ve maalesef biz aynı şeyi hala düşünmüyoruz, düşünmediğimiz gibi orayı otel yapmak istiyoruz, İstanbul' da otel yok çünkü.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 10:04

Ulu Hakan Abdülhamid Han düşünmüştür Haydarpaşa'yı. Şöyle bir gar isytiyorum demiştir onlarda yapmışlardır. Neden bizim düşünemeyeceğimizi düşünüyorsun. Komplekse kaçmaktır bu.

İzmir Gar?

Ankara Gar?

Eskişehir Gar?

Konya Gar?

BUNLAR HEP BÜYÜK GARLAR. VE ÇOKÇA RAY HATTI VAR. BOZÜYÜKTE BİLE 5 TANE RAY HATTI VAR YAHU.

Söğütlüçeşme'de en az 5 tane hat olacak. Depo alanı olarak Haydarpaşa cenahı düşünülebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 10:16

O zaman Ulu Hakan gelsin tekrar düşünsün, çünkü bu zamandaki hakanlar düşünemiyorlar, Abdülhamid 9 tane yol düşünmüş şimdikiler 5 i bulamıyor ve evet komplekse kaçıyorum, çünkü onlar kolaya kaçıyorlar, her gün aptallığına sövdüğüm bir millet olan Alamanlar yüz yıl önce bizim şimdi yaptığımızı yapıyor, eğer sence ben kompleksi isem, evet abi ben kompleksliyim çünkü zekamızı boşa harcıyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ağu Pzt, 2009 10:56

Pendik garında da tam 6 ray var, ama 3 tanesi peronlarda kullanılıyor diğerleri bekleme tamir bakım işleri için galiba. Genelde boş duruyor, ama bilindiği üzere banliyö hattı açıldığında yanılmıyorsam 5-6 istasyondan oluşuyordu ve Haydarpaşa-Pendik çalışıyordu, bu sebeple ana gar olduğu için bu kadar çok ray olabilir...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 11:07

Marmaray modernize edildiğinde bir çok yerde 3-4 ray hattından fazla, hatta 6-7 hatlı yerler olacak. Merak etme düşünüyorlar.

Bizimkiler düşünmese de japonlar düşünüyordur.

Ulu Hakan'a selam, Japonlarla dostluğumuzu o kurmuştu.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yenikapı inşaat alanı 4 Ağustos 2009

Mesaj gönderen kemal » 04 Ağu Sal, 2009 15:41

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yedikule istasyonu çalışmaları 4 Ağ

Mesaj gönderen kemal » 04 Ağu Sal, 2009 15:50

Resim

Resim
tünel ağzı görülebiliyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Kazlıçeşme inşaat malzemeleri depolama s

Mesaj gönderen kemal » 04 Ağu Sal, 2009 15:52

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Sal, 2009 15:55

Kemal abi teşekkürler. Ellerin dert görmesin. O kamyonlar harfiyat çıkarıyormuydu?

İş makinelerinin yoğun çalıştığı alanda kaç m derine inilmiş sence. Orası 12 m derinliğe ulaşmış galiba. Zirve derinlik hedefi 15 m idi sanırım. 18 m'de olabilir.

Şantiyenin kuzeybatı tarafında Aksaray bağlantısında bir şeyler varmıydı?

Şimdi bu foto arşivlik malzeme oldu. 1-2 ay daha oradaki harfiyat alıncak. EKİM'DE ZEMİNE ULAŞILIP TBM Montajına başlanacak. O tarihte bir ziyaret etmekte fayda var.

Bu arada ben bakanlıktan şantiyeyi gezmek için izin istedim. İzin alırsam beraber gidermiyiz? Ben sorular sorarım sen çekersin abi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1609
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 04 Ağu Sal, 2009 16:00

Beraber gideriz izin alabilirsen çünkü ben bugün içeri girme denemesinde bulundum ve kapıdan reddedildim :P O zaman doğru dürüst çekeriz.
Orada epey derinliğe gelinmiş nerede ise 15 metre bile vardı ve devamlı rampadan kamyonlar inip çıkıyordu.
Aksaray bağlantısı daha hiç ilerlememiş.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön