ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Sal, 2008 09:49

Acik konusmak gerekir ise bazi iddialari bence de tutarsiz, yikilacak istasyonlar konusuna gelince bence Avrupa yakasinda korunmasi gereken tek istasyon Sirkeci gar dir bunun disindakiler ne estetik ne de bir baska degeri oldugu iddia edilemez ammaaa su Anadolu yakasindaki istasyonlarin yapisina ne demeli?

Bence Sögütlücesme, Kiziltoprak, Feneryolu, Göztepe, Bostanci, Kartal ve Yunus istasyon binalari bir sekilde korunmalidir keske vaktim olsaydida size buradaki metro istasyon binalarindan bir iki kare cekip yayinlasa idim bugün, 100 yillik binalar icinden 3 yillik son teknoloji araclar geciyor ve hicbir göz bozulmasi olmuyor isteyen koruyabiliyor bana kalirsa bu saydigim istasyonlarin binalarinin korunmasi restore edilmesi ve gelecek nesillere aktarilmasi gerekir eger bir yikim gerekiyor ise bu hatlarin dibine insa edilmis evleri yiksinlar derim, yiksinlar hatti ileri kaydirip yeni istasyon binasi insaa etsinler ama bunlarda kullanilsin, diger istasyonlar ise tramvay duragindan farki yok bunlar icin yikin gitsine katiliyorum :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 10:20

Anadolu Yakasında bahsettiğin o istasyonlar korunacak zaten. Belge koymuşlar. İndirip incelersen farkedeceksin. Sirkeci İstasyonu da korunacak. Ama istasyon olarak kullanılamayacak. Sende biliyorsun ki yeni istasyon -50 m derinliklerde olmak zorunda. Teknik zaruret var. Yapacak bir şey yok.

Müze haline getirebilirler. Ya da Yenikapı-Sirkeci arasında Mehmet Kasım projelerini hayata geçirsinler :D

Ama bu demiryolu değnekçilerinin sitesinde öyle bir hava var ki banliyö hattına bir şey yapılması Kuran çarpar .... Birde tutmuşlar mahkemeye falan vermişler. Uluslararası mahkum yapacaklar ülkeyi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Sal, 2008 10:28

Evet bazi iddialari bana biraz fevri geliyor yani öfke ile kalkan zarar ile oturur burada bence istasyonlardan daha cok baska bazi seylerin kavgasi var gibi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 11:02

Esat yazdı:baska bazi seylerin kavgasi
Marmaray bitince işletmesi belediyeye teslim edilecek. TCDD'de emekliliği geldiği halde avanta olduğu için hala çalışmaya devam edenler de arada kaynayacak. O yüzden karşı çıkıyorlar. Biraz da siyasi bakıyorlar.

1-Ekmek davası

2-Siyasi hazımsızlık

3-Çekememezlik

4-İstemezükçülük

5-Despotik Statüko

6-Bürokratik Oligarşi

7-Ulusalcı-solcu kadrolaşma yıkılacak.

8-Pislik içinde yaşamaya alışmışlık

9-Modern dünyaya ayak uyduramama

10-Paslı tren romantizmi

11-Embesilizm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Sal, 2008 12:45

Tam olarak belediyeye devredilmeyecek en son varilan karar Marmaray A.S. nin kurulmasi bu kurulusun ortaklarinin da IBB ve TCDD olmasi seklinde idi ki belediyeye gecse dahi kadro kiyimi diye bir sey söz konusu olacagina inanmiyorum ama tabii ki emekliligi gelip gecmis ve demiryollarinin bu hale gelmesine sebep olmus yatan zihniyetin diskalifiye edilmesidir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 12:58

Çok önyargılı adamlar işte. Marmaray A.Ş yeni kurulunca işe alınacak adamlar akparitili olacak diye düşünüyorlar. Neden? Bu zamana kadar kendileri öyle yapıyorlardı da ondan öyle zannediyorlar.

Ama artık ok yayan çıktı geri dönüş yok. Tutunacakları dalları kalmadı.

8 Aralık 2008 bunların son günü Emeklilik ve veda zamanı onlar için.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Sal, 2008 13:22

Ben Avrupa Yakası istasyonlarında sizlere katılmıyorum, bunlar çok değerli, tipik "S-Bahn" istasyonları, tarihî olmaları bir yana, kültürlü yapılar. Bunu unutmamak gerek!
Bence de çok kötü bir durum, sizlerin (!) bunları farklı görmeniz beni bayağı şaşırtıyor.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Sal, 2008 14:17

Farkli görmek derken? Farkinda isen ben de yikilmamasi gerektigini söyledim ama bu sadece Anadolu yakasinin bazi istasyonlari icin gecerli Avrupa yakasinda ise sadece Gar binasi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Sal, 2008 18:13

İşte ben de diyorum ki, Trakya yakasında da bir kaç "külüstür" tren istasyonu bence önemli ve değerli. Anadolu yakası zaten.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Sal, 2008 20:30

alabay yazdı:İşte ben de diyorum ki, Trakya yakasında da bir kaç "külüstür" tren istasyonu bence önemli ve değerli. Anadolu yakası zaten.

B. Alabay
Tamam ben önceki mesaji yanlis okumusum sanirim ama Avrupa yakasinda maalesef kültürü olan ya da estetik ya da sanatsal herhangi bir sekilde degeri olan bir istasyon yapisi olduguna inanmiyorum maalesef Sirkeci gar bu konuya dahil degil zaten direkt olarak Marmaray in bir istasyonu degil zaten yikim kapsaminda da degil

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eyl Sal, 2008 21:19

Dedim ya, en külüstürü bile tipik "S-Bahn" istasyon tipinden olduğundan, degerli! Zaten kurtaramıyacağız. Ama eski ve köklü bir kültür kayboluyor. Bazı istasyonların da tamamen yok olması mantıklı değil.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 07:27

Kültürel yapı olan istasyonların röleve projeleri hazırlanıp aslına uygun olarak yeniden inşaa edilebilir. Buradaki derdimiz istasyonlar değil Başar. Derdimiz 3 ray hatına çıkarılacağı için genişlik lazım. Eski istasyonlar 2 ray hattı geçecek şekilde dizayn edilmiş. Osmanlı İstanbul'un bu kadar kalabalık olacağını düşünmemiş sanırım hattı yaparken. Modern mimari ile tarihi estetiği olan binalar yapmak mümkün. Buna kafa yorsunlar.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön