ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Pzt, 2008 14:22

Vay be istemzükçü takımının en çok eleştirdiği, ama tüpler batırıldıkça seslerinin kesildiği aşama olan batırma konusunda sona gelinmiş oldu. Bu ay son tüpte batırılır. 1 ayda 2 tüp batırdılar çünkü. Fazla beklemezler. Tuzla'da iş kalmadı.

Benim önerim; Ayrılıkçeşme-Üsküdar tünelleri sene sonuna kadar bitecek. 2009 yılı içince AYRILIKÇEŞME-SİRKECİ gibi bir ulaşımı düşünmeliler. Aynı sene Kadıköy-Kozyatağı da bitiyor. 2'si birlikte ballı kadayıf olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Pzt, 2008 18:24

Benim önerim; Ayrılıkçeşme-Üsküdar tünelleri sene sonuna kadar bitecek. 2009 yılı içince AYRILIKÇEŞME-SİRKECİ gibi bir ulaşımı düşünmeliler.
Bunu konusmustuk biten sadece tüneller, daha üzerleri kapatilacak tüplerin, sonra iclerinde bir takim isler varki bu konuda cok ciddi iddialar var, daha tüpler birlesmis degil, yani birlesik ama aradaki kapaklar kesik degil bunlar kesilip disari cikarilacak ve bunlarin hepsi sira ile yapilmak durumunda havalandirma, yangin tertibati, alarm ve kurtarma sistemlerini saymiyorum bile, bir ikincisi hangi arac ile calisacak bu arac isini bu kadar kücümsemeyelim bakin M3 icin alinan araclari T4 e kastirmaya kalkiyorlar durum ne arac her iki hatta da calisamiyor, pazardan elma alir gibi alinmiyor hattin geometrisine, peron gabarisine uygun olmali yani getireyim iki set calistarayim ile olacak isler degil, bence bu kadar acele etmeyelim Japonlar isini düzgün yapiyor Türk isine cevirip berbat etmeyelim derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eyl Sal, 2008 07:46

2010'a kadar olmazmı bu saydıkların. Çünkü hattın tamamını beklersek 2013'ü beklemek zorunda olacağız.

Araç içini düşünmemiştim doğru diyorsun.


http://www.ubak.gov.tr/ubak/kayan_duyur ... _tunel.doc

Batırılacak olan E2 No’lu elemanın boyu 98,5 metredir. Daha önce batırılmış olan Tüp Tünel Elemanlarıyla birlikte, toplam 1387 metre uzunluğundaki batırma tüp tünelin, 1288,5 metrelik kısmının imalatı tamamlanmış olacaktır.

E2 No’lu Elemanın batırılması ile birlikte Üsküdar kıyısından itibaren Boğaz’ın 1588,5 metre açıklarına kadar ulaşılmış olacaktır.

SARAYBURNU'NA 99 M KALDI

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 09:44

http://www.marmaray.com.tr/mr/marmaray-anasayfa

Yenikapı arkeoloji alanında ilk defa iş makinesi (dozer ve vinç) görülüyor. Bu 2 makine yoktu daha önceden. Çalışmalara genel bakış attığımızda yavaş yavaş arkeolojiden asıl işe doğru bir yönlenme olduğu görülüyor.

Resim

Marmaray ajanamızı güncelleyelim:

1-Tüplerin batırılma işi bu ay tamamlanıyor.

2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar tünellerinin kazılma işleri 2008 sonunda tamamlanır.

3-8 Aralık 2008'de Gebze-Haydarpaşa ve Halkalı-Sirkeci baliyö trenleri seferleren kaldırılarak modernizasyon işlerine tam anamıyla başlanacak.

4-Tüplerin üstünün kaplanması, tüpler arası geçişlerin yapılması, iç dizaynının yapılması, Üsküdar Tüneli ile tüplerin arasındaki bağlantının yapılması gibi kaba işleri 2009 yılı ortalarına kadar tamamlanır.

5-Sirkeci İstasyonu kaba işleri ile Sirkeci-Sarayburnu arasının kazılıp, tünel ile tüp bağlantısının sağlanması 2009 sonuna kadar tamamlanır.

6-2009 ortasına kadar Yenikapı İstasyonunda tünel delme çalışmaları başlayabilir. Metro ile bğlantısı 2009 içinde kaba olarak tamamlanabilir.

7-Kazlıçeşme-Yenikapı Tüneli 2009 ortasına kadar tamamlanır.

8-Yenikapı-Sirkeci Tüneli 2010 başına kadar tamamlanır.

9-Bakırköy İstasyonunda metro ile entegreli çalışmalara 2009 ortalarında başlanır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Çrş, 2008 10:32

Bu hatta çiftkatlı trenler çalıştırılmazsa, gülünç olur. Hep Almanya diyorum, Çekya'da bile banliyö trafiği CityElephant denen, biraz daha küçük/kısa olan, çiftkatlılarla yapılıyor. Çekya diyorum, çünki Prag'tan banliyö treni sallana sallana iki saatte Kutná Hora'ya kadar gidiyor (ve en az Kolín'e kadar), yani ülkenin ortası neredeyse ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 10:38

alabay yazdı:Bu hatta çiftkatlı trenler çalıştırılmazsa, gülünç olur. B. Alabay
Çift katlı tren çalışması hiç gündee gelen bir konu değil. Tek kat abi tek :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eyl Çrş, 2008 11:08

İşte rezil oluruz, o kadar.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Çrş, 2008 12:10

alabay yazdı:İşte rezil oluruz, o kadar.
Neden rezil olalım ki? Teknik imkanlar ne ise o yapılıyor. Daha böyle bir işe adım bile atamayan ülkeler var. Neden komplekse girelim.

Şu 2 konu kafanda şimşek çaktırıyor mu?

1-3.Köprü'den raylı sistem (tren, hızlı tren, metro vs.) geçecek.

2-Hızlı Tren için mevcut projeye ek olarak Doğançay(Sakarya)-Söğütlüçeşme arasında kuzeyden alternatif bir hat yapılacak.

Dolayısıyla kuzeyden İstanbul'u boylu boyuna katedecek bir tren hattı süper olur.

Resim

Diyorsanki avrupa'dan kalan çift katlı trenler istanbula uğrayamaz. Ne gam Yenikapı'ya kadar gelsinler yeter. :D

Berk
Mesajlar: 1
Kayıt: 06 Eyl Cmt, 2008 14:20

Marmarayın Anadolu yakası hk

Mesaj gönderen Berk » 06 Eyl Cmt, 2008 14:32

Yazılarda Anadolu yakasındaki Uskudar-Tuzla baglatısı hakkında hiçbir şey bulamadım. Bu konuda herhangi bir bilgi çizim ve projenin şuan ki durumu hakkında bilgi alabileceğim bir link biliyor musunuz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Cmt, 2008 20:04

Berk yazdı:Yazılarda Anadolu yakasındaki Uskudar-Tuzla baglatısı hakkında hiçbir şey bulamadım. Bu konuda herhangi bir bilgi çizim ve projenin şuan ki durumu hakkında bilgi alabileceğim bir link biliyor musunuz?
Öncelikle sitemize hosgeldiniz.

Üsküdar-Tuzla arasinda direkt bir hat yok zaten. Kadiköy-Kartal metro sistemi ve Üsküdar-Ümraniye(Cekmeköy) metro sistemi var bunlar ikisi birbirinden bagimsiz sistemler, Kadiköy-Kartal insaati devam ediyor Üsküdar Ümraniye ise daha ihale edilmedi.

Yani sizin bahsettiginiz gibi bir hat yok ama bir sekilde bu hatlarin birbirleri ile ilintileri var, ilk baglanti Marmaray sayesinde olacak Marmaray bu iki sistemide kesiyor, sonrasinda bir aralar bir Göztepe-Dudullu gibi bir hat düsünülüyordu ama projelendirilmedi henüz, son etapta ise Kartal daki hattin Sabiha Gökcen üzerinden yukarida Cekmeköy hattina baglanmasi ya da arada baska bir hat yapilmasi yine düsünülüyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 09:39

Anadolu Yakasındaki sistemleri özetleyelim:

1-Üsküdar-Söğütlüçeşme-Gebze (Marmaray) Hattı

2-Kadıköy-Kozayatağı-Kartal-Pendik Metro Hattı

3-Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı

4-Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

5-Bostancı-Kadıköy Metrobüs Hattı (Proje tramvaydı eskiden)

6-Harem-Kozyatağı Metrobüs Hattı

Bunlar kısa vadede gündeme gelebilecek, zate bir kısmı da inşaa halinde olan (1 ve 2 no) sistemler. Diğer 4'ü ihale ve proje aşamasında.

Muhtemel bitiş tarihleri ise şöyle; baştan sona doğru:

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme: Şubat 2009
Kadıköy-Kozyatağı: 2010
Kozyatağı-Kartal: 2012
Marmaray:2013

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Eyl Sal, 2008 09:38

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=374

Onlar üzülüyor ama ben seviniyorum. İşler oldukça hareketlenmeye başladı. Bu adamlar üç beş sidikli istasyonun derdine düşmüşler. Yıkın gitsin....

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön