Ben biraz fazla soru soruyorum ama

Rica ederim. Bildiğim kadarıyla yanıtlamaya çalışırım. Trafo iki lokasyonda bulunacak Yedikule ve Ayrılıkçeşme istasyon bölgelerinde, evet mesafe kısa ancak yüksek enerji ihtiyacı nedeniyle her iki yakadada bulunacak. Bunlar hem hat için gerekli olan enerji ihtiyacını hemde havalandırma türbinleri yangın ve tahliye pompaları ve diğer enerji kullana üniteler için zorunlu. Jeneratör sistemide aynı şekilde konumlanarak ihtiyaç duyan ünitelerin beslemesinde kulllanılacak. yani sadece hattaki setleriçin değil, tüm sistem için.Rijit katenerde de zaten askı katenerde olduğu gibi çok ince ayar işleri gerekmiyor yine bildiğim kadarı ile dolayısı ile montaj sonrası enerji verme işlemide hızlıca gerçekleştirilebiliyor, tabii bir de bunun test aşaması olacak.
Ben biraz fazla soru soruyorum ama trafo sistemi nasıl konumlanacak, mesafe çok kısa değil ben kısaca tüp geçiş diye yazdım ama evet dediğiniz gibi Kazlıçeşme ile Ayrılıkçeşme arasında yer alan bu etapta besleme muhtemelen her iki yakadan ayrı ayrı yapılacaktır ya da belki 3 trafo bölgesi diye düşünüyorum, Kazlıçeşme-Sirkeci, Sirkeci-Üsküdar ve Üsküdar-Ayrılıkçeşme gibi? Bir de biraz aptalca bir soru ama jeneratör sistemi tabii ki olacaktır ama onda nasıl bir yapı düşünülüyor sadece tüp içindeki araçları çıkaracak enerji mi yoksa yine trafo sistemi gibi tüm tünel geçiş bölgesi için besleme sağlayabilecek birden fazla jeneratörmü kullanılır?
Her iki havaalanı bağlantısı ile ilgili çalışmalar halen devam etmekle olmasından dolayı kesinlik kazanmamakla birlikte, havaalanı bağlantılarının marmaray işletmesinden tamamiyle bağımsız ayrı hatlar olarak planlanmakta olduğu bilinmektedir. Bu nedenle işletme similasyonu içerisine havaalanı bağlantılarına ilişkin ayrı bir senaryo planlaması ihtiyacı şu aşamada bulunmuyor.Cok guzel bilgiler, pc basina gecince bir iki soru derleyip soracagim kavrayamadigim bazi seyler oldu sanirim, bir tane soyle sorayim, dogal olarak isletme varyasyonlari mevcut hat plani uzerine kuruluyor ama havalimanlari ile baglantilar icinde calismalar oldugunu biliyoruz, bunlar ekstra bir is olarak projeye sonradan eklenecek bunlar ile ilgili bir isletme varyasyonu varmi? Daha once bir takim ongorulerde bulunmustuk isletme ile ilgili o yuzden merak ediyorum yani ekstra olarak 2' ser havalimani isletmeside dahil olur mu?
Doğru ben bunu tamamen unuttum, eğer yeni bir havalimanı planı var ise geleceği dönük olarak SGH nın 3.HA ya bağlanması tabii ki daha doğru, AHL içinde her ne kadar liman olarak kalacak söylemi sürsede bunun çok uzun vadeli olacağına inanmıyorum ama oradan limanın kalkmasını demiryolunun gitmesine engel değil bencede.irfanmm yazdı:Aslına bakarsanız 3.havaalanının planlaması ile birlikte 3.HA ve SG arası daha kuvvetli bir bağlantı gereksinimi hasıl olmuş ve bu sebeple 3.HA ile SG arası hızlı erişimi sağlayacak (3.köprü-kuzey geçiş çevre yolu paralelinde) bir ekspres işletme düşünülmekte yine bununla ilgili çalışmada devam etmektedir.
Bu ifadenin hemen ardında Yenikapı ve Söğütlüçeşme'den bahsedildiği için buradaki 15 dk. sanırım tüp geçişini kast ediyor, doğru mu anlıyorum?Tek yöndeki seyahat süresi istasyonlardaki duraklama süreleri dahil ancak öne geçmek için bekleme ve her iki uçtaki dönüş süreleri hariç olmak üzere 15 dakikayı geçmeyecek.
Evet doğrudur. Bu iki istasyon arasındaki ulaşım süresi dönüş manevraları hariç en fazla 15 dk. olması planlanıyor.Bu ifadenin hemen ardında Yenikapı ve Söğütlüçeşme'den bahsedildiği için buradaki 15 dk. sanırım tüp geçişini kast ediyor, doğru mu anlıyorum?
İsletmede temel olarak iki konfigürasyon var. bunlardan biri 34 adet teşkil edilecek 10'lu set. Diğeri 20 adet 5'li set. Eğer ihtiyaç hasıl olursa bu 5li setler birleştirilebilecek. Set konfigürasyonu aşağıdaki gibidir.Bununla bağlı olarak 10 traksiyon yukarıdaki dizilimin x2 şeklinde mi olacak yani 2 set ile bir 10 lu mu oluşacak yoksa, kendi içinde sürekli 10 lu olarak kalacak 1 set mi teşkil edilecek, şöyle ki;
Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli<>Kabinli + Taşıyıcı + Motorlu + Taşıyıcı + Kabinli
ya da;
Kabinli + Taşıyıcı + Taşıyıcı + Motorlu + Motorlu + Motorlu + Motorlu+ Taşıyıcı + Taşıyıcı + Kabinl
Hangisi hocam benim yukledigim mi calismiyor yoksa marmaray sitesindeki mi? Ben marmaray sitesine girmekte sorun yasyorum cunku, benim yukledigim ise bakayim simdi ama ancak yarin duzeltebilirim o da eve gecebilirsem, gocebe olduk yav.kenanmar yazdı:"Marmaray Projesi-BC1 Sözleşmesi Ekim 2012 İnşaat Sahalarından Aylık İlerleme Videosu"nu seyredebilen var mı? Bir türlü açılmıyor.