5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 11 Ara Cmt, 2021 09:46
gönderen alabay
Sayılar:

400 km yeni ray döşenmiş.
24 yeni makas yapılmış.
30.000 ton balast çakılı değiştirilmiş.
Kontrol ve emniyet sistemleri yenilenmiş (sanırım sensörler).

Günde ortalama 17.000 kişi gidip geliyormuş.
Günde 60 tren işliyormuş.
Tadilat devrinde tren sayısı 50’ye düşürülmüş ve seyahat zamanı büyük deplasmanlardan (Esat … Umleitung neydi?) dolayı aşağı yukarı 50 dakika uzamış.
ICE YHT demek.

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 11 Ara Cmt, 2021 11:31
gönderen Engin Y
alabay yazdı:
11 Ara Cmt, 2021 09:46
Günde 60 tren işliyormuş.
Tadilat devrinde tren sayısı 50’ye düşürülmüş
Bizde ise tadilat döneminde tren sayısı sıfıra düşürülür, şu anda da İstanbul-Ankara arasında 20 tane tren (18 YHT + 2 Ankara Ekspresi) var..

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 11 Ara Cmt, 2021 15:13
gönderen alabay
Bu ama tadilata da bakar. Burada da sıfıra düşürülen hatlar/yollar var. Orada yeteri yollar ve dolambaçlı gidilebilir yollar varmış demek. Karamorman’da meselâ yok, orası kırsal ve dağlık.

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 11 Ara Cmt, 2021 22:20
gönderen Esat
alabay yazdı:
11 Ara Cmt, 2021 09:46
Esat … Umleitung neydi?
:) deplasman işte :) ana hat/yol/güzergah yerine geçici olarak hizmet veren tali yol, deplase yolu

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 12 Ara Pzr, 2021 00:14
gönderen alabay
Deplasman eskiden (?) basketbolda oyuncu değişimine denirdi, o yüzden bana biraz garip geliyor. Yenitürkçe bir tabir lâzım bence. Çevirgeç gibilerinden :-)

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 12 Ara Pzr, 2021 10:27
gönderen Esat
Geçici Dolangaç Yolu