eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Avurpa'da gördüğümüz Raylı Sistem örneklerini, fotoğraf ve yorumlar ile sizler ile paylaşmak istedim.
İlk Fotoğraf, İtalya, Milano'dan...
Fotoğraf Yorumları:
1. Medeniyet seviyesi, Kaldırım yüksekliği ile ters orantılıdır.
2. Raylı Ulaşım, Toplu Ulaşım için kesin çözümdür.
3. Asfalt Kaplama, modern kent için "şart" değildir.
İlk Fotoğraf, İtalya, Milano'dan...
Fotoğraf Yorumları:
1. Medeniyet seviyesi, Kaldırım yüksekliği ile ters orantılıdır.
2. Raylı Ulaşım, Toplu Ulaşım için kesin çözümdür.
3. Asfalt Kaplama, modern kent için "şart" değildir.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Paris - Gare de Lyon
Paris'in 2.büyük Tren Garı - Gare de Lyon
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Fransa, St.Etienne, Tramvay Sistemi
St.Etienne, Lyon'a yakın 180.000 nüfuslu eski bir sanayi kenti. Kent tamamen yenileniyor.
Kentin dar caddelerinde ÇİFT HAT uygulaması. Bursa Altıparmak için örnek. Neden olmasın?
Kentin dar caddelerinde ÇİFT HAT uygulaması. Bursa Altıparmak için örnek. Neden olmasın?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
1. ve 3. maddeler hakkında herkes yazıyor, çiziyor, bağırıyor, çağırıyor ama bizim belediyeler ısrarla bu konuda bir şey yapmıyorlar. Nasıl yapsınlar ki bizde adettendir asfalt hep üstüne üstüne dökülür, şurada kaç senedir doğru düzgün eski asfaltı söküp yenilemeye başladık? Yeni değil bir 10 yılı rahat var ama ona rağmen hala kaldırımlar yüksek, hadi önceden kaldırımdan tasaruf için bir daha asfalt dökünce alçalmasın diye yapılmıyordu şimdi niye yapılmıyor? Engelliler ile ilgili başlıkta fotoğrafladım yazdım, kaldırım yapmayı beceremeyince rampa yapmayıda beceremiyoruz, çünkü işi ehline vermiyoruz, işin ehli olduğunu iddia edenlerde masa başından projeyi (aparıp) yapıp veriyor işçinin eline "git oğlum yap".Kamil16 yazdı:1. Medeniyet seviyesi, Kaldırım yüksekliği ile ters orantılıdır.
2. Raylı Ulaşım, Toplu Ulaşım için kesin çözümdür.
3. Asfalt Kaplama, modern kent için "şart" değildir.
Resimlere tek tek yazmak isterim aslında ama mesela "GAR" konusu benim için bir yara, ha şöyle bir etrafa bakın, bugünlerde bu konuların muteber adamları için değil ama. GAR ne ki abi, yaparız bir tane en anlı şanlısından alışveriş merkezi altına da bir kaç ray ile 2 peron al sana KOCAMAMANNNNNNNN İSTANBUL GAR ı, ne yazayım lafa gelince bu heriflere tuvalete gitmeyi biz öğrettik diyoruz ama bir de yer altına bakalım isterseniz, şu pislik içindeki Paris'in altında içinde tekne, hadi sandal diyeyim, sandal ile gezilen lağım kanalları var, biz ne yapıyoruz? Hala 1 metrelik boruları sokak aralarına döşeyip evleri pislik basıncada aranjör gönderiyoruz, aferim. Şimdi kim iyi durumda bu heriflere tuvalete yapmayı öğreten mi, yoksa bu tuvaletten çıkan pisliği şehrin altından adam gibi uzaklaştıran mı? Ha, hala tuvalet konusunda kişisel olarak berbatlar o başka, her yer sidik kokusu içinde sokakları, apartmanlarda hala her katta 1 tuvalet ile oturan insanlar var, var da var. Biz evimizde temiziz Allah için, kimseye laf ettirmem ama nedense toplumsal temizlik konusunda aşırı sıkıntılıyız. Dayanamadım yazdım bunu ya, vallahi deli ediyor beni buradaki Türkler.
Bu da güzel bir kare ama benzeri bizdeki karayolu trafiği ağırlıklı kentlerde zor, belki Bursa kadar yoğun kent içi trafiği olmayan kentlere iyi bir örnek olabilir. Teknik olarak her yere uygundur ben daha darlarını da gösterebilirim de, bizde bu işleri planlayanlar, oradan tramvay geçemez derler, çünkü yok katener balkona çarptı, yok orada direk var burada kürek var, karayolu trafiği var derken çıkan sonuç, ıh ıh tır hep
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Esat Kardeşimiz çok haklı, tepkisini de koymuş...
İki katlı Bölgesel Tren yani "RE". Hannover yakınında, Peine istasyonunda. Tren ray üzerinde adeta kayıyor, hiçbir tıkırtı yok.
Tren, Raylı sistem Cenneti ise Almanya. Hamburg Tren Garından bir görüntü.Esat yazdı: Resimlere tek tek yazmak isterim aslında ama mesela "GAR" konusu benim için bir yara, ha şöyle bir etrafa bakın, bugünlerde bu konuların muteber adamları için değil ama. GAR ne ki abi, yaparız bir tane en anlı şanlısından alışveriş merkezi altına da bir kaç ray ile 2 peron al sana KOCAMAMANNNNNNNN İSTANBUL GAR ı,
İki katlı Bölgesel Tren yani "RE". Hannover yakınında, Peine istasyonunda. Tren ray üzerinde adeta kayıyor, hiçbir tıkırtı yok.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Zürih - bir başka Tramvay cenneti
Zürih'te gezerken hangi akla hizmet ile İstanbul'dan Tramwayları söktük! diye ister istemez düşünüyorsunuz.
1950'li yıllarda 150 Km'ye ulaşan Tramway hatlatı iyleştirilme ve modernleştirme seçeneği varken sökülmesi ve kaldırılması çok talihsiz bir karar olmuş.
Bugün İstanbul'da bu km'ye hala ulaşamadık!
http://www.facebook.com/notes/iett-ista ... 562?ref=nf
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Hannover'de Raylı Ulaşım
550.000 Nüfuslu Hannover'de mükemmel gelişmiş bir hafif metro sistemi var. S Bahn ise yerüstünden buna entegre edilmiş durumda ayrıca cadde tramvay sistemi mevcut.
U-Bahn, şehir merkezinde yeraltı, nihai noktalarda yerüstü ve cadde ortalarından gidiyor. Bursa'daki Bursaray gibi. 18 farklı hat var. Yoğunluk olmayan saatlerde merkezden kalkan trenler bazı noktalarda ikiye bölünüyor ve iki ayrı son hedefe gidiyor. Örneğin Messe/Nord_8 ile Rethen_2 tek tren olarak Hauptbahnhof'tan kalkıyor.
Kulağınızı açıp dinlemez iseniz gece vakti yanlış yere gidebilirsiniz. anonslar Almanca ve İngilizce yapılıyor. Aman dikkat!
Bu arada biz Türkler çok olmaya başladık! , Alman mecrasında iyi reklam kullanıyoruz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sadece reklâm kullanmıyoruz, iyice işyerleri de yapıyoruz, bunu da söylemeli.
Evet, Hannover tipik bir Stadtbahn-sistemi. Ama Stadtbahn derken S-Bahn değil, işte bur söz karmaşasını da anlatmak zor. Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg hariç, Almanyada tüm kentlerdeki raylı sistemler, yerin dibine girdiği an, bu şekilde işletiliyor. Bazı kentlerde peronlar iki ayrı yükseklikte, Hannover de öyle miydi hatırlamıyorum. Halbuki Langenhagende çok işim vardı seksenlerde.
Evet, Hannover tipik bir Stadtbahn-sistemi. Ama Stadtbahn derken S-Bahn değil, işte bur söz karmaşasını da anlatmak zor. Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg hariç, Almanyada tüm kentlerdeki raylı sistemler, yerin dibine girdiği an, bu şekilde işletiliyor. Bazı kentlerde peronlar iki ayrı yükseklikte, Hannover de öyle miydi hatırlamıyorum. Halbuki Langenhagende çok işim vardı seksenlerde.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Milano Tramvay Cennet mi?
Yurdumun herhangi bir ilinde Tramvay Hattı yapılacak diye sayısız "entry"ler giriyoruz, çocuklar gibi seviniyoruz.
Milano'da gezerken, her sokaktan bir Tramvay çıktığını görünce, acaba bizde bir anormallik mi var diye düşünmeden edemiyorsunuz!
Arka Plan'da ünlü Duomo Katedrali
Milano'da gezerken, her sokaktan bir Tramvay çıktığını görünce, acaba bizde bir anormallik mi var diye düşünmeden edemiyorsunuz!
Arka Plan'da ünlü Duomo Katedrali
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Milano Metro Sistemi
Milano'da üç Metro hattı var. San Siro'daki Bisceglie ile Milano merkezi Duomo arasında, M1 Hattını kullandım. Trenler bizim M1 Hattından daha eski, bu mevsimde bile camlar açık, gürültü kıyamet gidiyor. İstasyonlar arası çok yakın. Fazla derin değil, yüzeye çok kolay çıkıyorsunuz.
İki hatlı başkent Roma'dan ilerideler. İstasyonları da Roma'dan daha temiz ve bakımlı.
İki hatlı başkent Roma'dan ilerideler. İstasyonları da Roma'dan daha temiz ve bakımlı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Milano çok büyük bir kent mi? Yani eski kent alanı ile gezilecek yerlerin büyüklüğü olarak soruyorum, gitmeyi düşünüyorum da ne kadar vakit ayırmalıyım onu merak ediyorum. Metro hatları kaç yılında yapılmış acaba bir araştırmak lazım, eğer geniş bulvarlar altına inşa etmişlerse hem maliyet hem de süreden tasarruf için yüzeye yakın aç kapa şeklinde yapmış olabilirler çoğu yerini. Tabi bu sadece bir tahmin.