at-RS.28 » Viyana Raylı Sistem Videoları [TV Yayını]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

at-RS.28 » Viyana Raylı Sistem Videoları [TV Yay&#

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Pzr, 2011 16:10

Bu başlık altında Viyana W24 isimli televizyon kanalında geceleri yayınlanan tramvay hattı videolarını yayınlayacağım. Bu kanalda her gece 22:00 den sonra başlayan Nachtschiene isimli bir program var. Sabaha kadar süren yayında Viyana' da çalışan bazı tramvay hatları, bir iki banliyö hattı ve sanırım bir de metro hattında makinist kabininden çekilmiş yolculuk videoları yayınlanıyor. Aslında sadece bunlar değil kent merkezinde dolaşan Faytonlar ve Bisiklet Yollarında çekilmiş görüntülerde var. Ben bulabildiğim tramvay hattı videolarını vereceğim.

Şimdilik karar veremedim her hat için ayrı başlık açayım mı açmayayım mı, eğer bir değişiklik olursa başlığın isminide değiştiririm.

İlk videomuz benim evin önünden de geçen 1 numaralı hat. Bu kentin 10. ilçesi olan Favoriten' den başlayarak USTRAB yani yer altı tramvay yolundan geçerek 4. (Wieden) ve 5. (Margareten) ilçeleri arasından 1. Viyana yani Innere Stadt' a ulaşıyor. Burada Ring caddesi üzerinden tarihi bölgeyi dolaşarak 2. Viyana (Leopoldstadt) ilçesine geçiyor ve burada yer alan Prater Hauptallee de son buluyor.

Bu hat videolarının pek çok kişinin bir tramvay şebekesi nasıl olur sorusuna da cevap olacağını düşünüyorum, meraklı olmayanlar için sıkıcı olabilir :)

İyi seyirler.

http://www.youtube.com/watch?v=Rch8Qfwqsus

http://www.youtube.com/watch?v=nBdR3znYrH0

http://www.youtube.com/watch?v=CS0KZh0H39A
En son Esat tarafından 16 May Prş, 2013 23:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 2 Numaralı Tramvay Hattı / Ottakring-Friedr

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Sal, 2011 21:11

İkinci video 2 numaralı Ottakringer Strasse - Friedrich Engels Platz hattı. Kentin 16. ilçesi olan Ottakring' den başlayarak kent merkezine doğru 8. Viyana (Josefstadt) ı boydan boya kat ediyor ve 1. Viyana yani Innere Stadt' a ulaşıyor. Burada Ring caddesi üzerinden tarihi bölgeyi saat yönünün tersine geçerek 2. Viyana (Leopoldstadt) ilçesine geçiyor, buradan önce Tuna dan kent içine giren kanal yani Donau Kanal üzerinden geçiyor ve 20. Viyana (Brigittenau) sınırlarına giriyor, son durağı Tuna kenarındaki yer alan Friedrich Engels Platz. Hangi ilçelerden geçtiğini doğru vermişimdir umarım :) videodan karşılaştırma yapmadım bildiğim güzergahı üzerinden haritadan bakarak belirttim.

http://www.youtube.com/watch?v=kkXJS5MhWlQ

http://www.youtube.com/watch?v=DMVjcsK3yFs

http://www.youtube.com/watch?v=QBWacJ2iv64

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 27 Tem Çrş, 2011 01:33

harika videolar gerçekten elinize sağlık esat bey. bu videoları izledikçe ülke olarak şehirlerimizin ne kadar içler acısı halde olduğunu çok net görüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 5 Numaralı Tramvay Hattı / Westbahnhof-Prat

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Prş, 2011 12:16

Sırada Viyana 5 numaralı tramvay hattı var, bu hattın özellikle ilk videosu "yerim dar oynayamıyorum" pardon "yerim dar tramvay yapamıyorum" diyenlere iyi bir örnek bence, yer dar olsa da tramvay olabiliyormuş demek ki diyorum, tabii bazı gerçekleri göz ardı etmeden izlemek lazım. O bölümde geçilen cadde tramvayın işlediği dar caddelerden birisi, çoğunluk ile karayolu araçları ile hemzemin ilerler ve iş gidiş dönüş saatlerinde de sorunludur ama çok ciddiye alınan bir sorun olarak görülmüyor, dolayısı ile burada 2 milyonluk bir kent ile bizde kendi ülkemizdeki ancak 2 milyonluk kentleri karşılaştırmalıyız derim, dar yer tanımını İstanbul' a taş atarak yaptım ama gerçek kıyas ya da gerçekten bu sistemi örnek alabilecek olanlar daha az nüfusa sahip ve kentleşmesi İstanbul gibi yayılmamış kentlerimiz olabilir, bunu göz ardı etmeyelim.

Dediğim gibi 5 numaranın güzergahı sabah akşam trafiğinde biraz sıkıntılı olabiliyor, çoğu zamanda yanlış park eden araçlar yüzünden gecikmeler yaşanabiliyor, bugün büyük sorunlar yok gibi görülsede sürekli göç alan ve her göç edenin ilk bir kaç maaşı ile altına araba çektiği bir yerde trafik sorunu 20 yıl sonra ne halde olacak merak ediyorum. Eyalet yönetimi ulaşım master planlarını 20 yıllık yaptığı için çok karamsar olmayabilir ama ben bir İstanbullu olarak karamsarım :D

Her ne ise hattan bahsedelim birazda. Bu hat kentin iki büyük tren garını bağlıyor, Batı Garı (Westbahnhof) ve Kuzey Garı (Nordbahnhof) arasında çalışan sistem önce güney-kuzey sonra batı-doğu istikametini izliyor diyebiliriz kabaca, aslında iki gar arasında metro üzerinen aktarma yapılarak daha hızlı gidilebilir, zaten bu hali ile sizinde videoda göreceğiniz üzere daha çok doğu-batı aksında kentin doğusuna hizmet veren tramvay hatlarını dikine kesecek şekilde tasarlanmış. Video biraz eski sanırım çünkü Kuzey Gar yani eski ismi ile Nordbahnhof yeni ismi ile Praterstern de bu videoda görülen inşaatlar çoktan bitti, o sondurakta şu anda üzeri metal ile kaplı bir tramvay ve otobüs durağı ile modern bir gar binası var, ayrıca tramvay hatlarınında oradaki pozisyonu değiştirildi, eskiden gar altından geçerek tur atıp baş durak yaparlardı, şu an da önünde duruyorlar. Bir ilavede bildiğim kadarı ile 21 numaralı hatta ait olan Praterstern deki eski ray hattıda görülüyor, bu hatta U2 metro hattının kuzey uzatması ile birlikte iptal edilmişti ve rayları söküldü, bu da bu kentte tramvay adına gördüğüm üzücü bir şeydi. Diğer mesajlarda belirtmiştim bunda da yazalım videoda sırası ile Neubau (7.Viyana), Josefstadt (8. Viyana), Alsergrund (9. Viyana), Brigittenau (20. Viyana) ve Leopoldstadt (2.Viyana) ilçelerinden geçiyor ve 2,6,9,18,31,33,37,38,40,41,42,43,44,46,49,52,58,D,O tramvay hatları ve U1,U2,U3,U4 ile U6 metro hatlarına aktarma yapılabiliyor, yani bu hali ile tam bir aktarma hattı. (otobüs aktarmalarını yazmadım.)

Çok laf az iş yaptım yine, buyrun videolar;

http://www.youtube.com/watch?v=LbPX2kdj4Tc

http://www.youtube.com/watch?v=qy6cpO5Mrhc
En son Esat tarafından 07 Ağu Pzr, 2011 00:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Tem Prş, 2011 14:38

Vay be, çok hoş! Viyana pek bomba yememiş harpte, galiba. Bayağı güzel, temiz ve düzenli görünüyor. Maşaallah. İşte kent dediğin böyle olur.

Freiburg'un da bir kaç videosu vardı, sunmuştum galiba. Acaba Berlin'den de var mıdır? Prag'tan kısa kesimleri kendim yapmıştım (yüklemiştik galiba).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 26 Numaralı Tramvay Hattı / Strebersdorf-As

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Pzr, 2011 00:44

Gelelim W24 te yayınlanan bir sonraki tramvay hattı olan 26 numaraya. Aslında arada tabii ki başka hatlarda var ama o hatları bu şekilde görüntülememişler artık sebebi nedir bilmiyorum, ben mevcutları bulup koyuyorum.

Bir önceki hat olan 5 numaranın aksine 26 numaralı tramvay hattıda kent planlamasının en iyi örneklerinden aslında. Yani kenti planlarken raylı sistem koridorları nasıl boş bırakılır, sonra oraya yapılır, ya da yapılmışsa korunuru gösteriyor. Genellikle dümdüz uzayıp giden geniş caddelerde ilerleyen hat kuzey batı / güney doğu istikametinde yerleşiyor diyebiliriz. Burada da yine normal nüfuslu ama büyüyen Büyükşehirlerimizin örnek alması gereken bir yöntem diyorum ama buna pek yanaşan yok.

26 numara kentin ve Tuna nehrinin kuzeyinde yer alır, bu hali ile sadece kuzeyde çalışan tek tramvay hattı konumunda. Hattın genel işletme amacı kuzey-güney erişim sağlayan Tuna üzerinden geçen hatlara besleme ve dağıtma yapmak diyebilirim. Bu videoda çok yeni değil çünkü 2. videonun sonuna doğru göreceğimiz üzere U2 metro hattının uzatması henüz o bölümde açılmamış, hatta metro istasyonunun içine doğru gidip biten tramvay rayları bile görünüyor, bugün o raylar kaldırıldı tabii ki. Tam olarak ne zaman ve neden iptal edildiğini bilmiyorum ama bir süre önce güzergahını 25 numaralı hat ile paylaşıyormuş, bugünlerde 25 numaranın da yeni bir uzatma ile yeniden canlandırılması tartışılıyor.

Hat Tuna kuzeyinde yer alan iki ilçede hizmet veriyor bunlar Floridsdorf (21. Viyana) ve Donaustadt (22. Viyana), yine bu hattı kullanarak 30 ve 31 numaralı tramvay hatları ile U1, U2, U6 metrolarına ve kuzeyde genel ulaşımı sağlayan tüm otobüs hatlarına erişilebiliyor.

Video bayağı bir kırpılmış gibi, düzlük yollarda kesilmiş olan yerler var yine trafik ışık beklemeleride budanmış ama bir iki güzel nokta var, ilginç ray tasarımları ve yine sanırım 6. dk. civarında belediye otobüsünün tramvayın önüne atlaması var :)

http://www.youtube.com/watch?v=R3pDsLysU3k

http://www.youtube.com/watch?v=2MxIYYfFe8w

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 31 Numaralı Tramvay Hattı / Schottenring-St

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Çrş, 2011 21:51

Gelelim bir sonraki hat olan 31 numaralı Schottenring - Stammersdorf hattına. Bu hat daha öncekilere kıyasla biraz daha kısa, eski kent olarakta tanımlanan 1.Viyana yani Innerenstadt ın kuzey sınırı olan Tuna Kanalı kenarındaki Schottenring den başlayarak önce 2.Viyana (Leopoldstadt) dan kısa bir geçiş yapıyor ve hemen 20.Viyana sınırlarına giriyor, bu ilçeyi dikey geçerek daha önce 2 numaralı hattın sonlandığı Friedrich Engels Platz dan ve Floridsdorfer Köprüsü üzerinden Floridsdorf yani 21.Viyana ilçesine geçiyor, hattın son durağıda yine bu ilçe içinde kalan Stammersdorf.

Bu hat Tuna kuzeyinden güneye ve merkez sınırına yolcu taşıyan hat durumundadır, 20. ve 2. Viyana bölgelerinde 2 ve 33 numaralı hatlar ile ortak kullandığı yollar bulunmaktadır, hemzemin işletmeler olduğu gibi sadece hatta özel ahşap traversli ve balastlı alanlarda bulunmakta güzergahta. Aslında videoyu izlerken fark ettimde ben bu hatta hiç tam olarak binmemişim? :) Bir ara gidip kuzeyde bir iki resim çekmek lazım demek ki. 26 numara ile 31 arasında kalan 30 numaralı hattında videosu yok ve zaten 30 numara bu hattın daha kısa versiyonu olarak tanımlanabilir, Floridsdorf metro ve tren istasyonundan Stammersdorf a kadar çalışıyor belki de bu yüzden ayrıca çekilmemiştir. Kısaca bir de aktarmalara göz atarsak bu hat 1, 2, 5, 26 ve 33 tramvay hatları ile U2, U4 ve U6 metro hatları ayrıca banliyö hatlarına aktarmaya imkan veriyor ve yanlış saymadı isem 10 kadar da otobüs hattına.

Videolar;

Bölüm 1:
http://www.youtube.com/watch?v=bxZt4q4ar0Y

Bölüm 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Fq5YOjrlMkg
En son Esat tarafından 13 Ağu Cmt, 2011 12:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 38 Numaralı Tramvay Hattı / Schottentor-Gri

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Cmt, 2011 12:51

38 numara Schottentor - Grinzing hattı, bu hat benim Viyana' da en çok beğendiğim iki tramvay durağından birisi olan Schottentor' dan yani yine 1.Viyana sınırı olan Ring caddesi kenarından hareket ederek kuzey batı - kuzey istikametine devam ediyor. Bu hat ile ilgili söyleyebileceğim en dikkat çekici husus özellikle 2. videoda göreceğiniz üzere Viyana' da görüp görülebilecek bir iki yokuşlu tramvay hattından birisi olması.

Bu hatta genel olarak hemzemin yollar üzerinde ilerliyor, pek çok noktada karayolu trafiği ile karışık işliyor, Schottentor' dan sonra uzun süre yine Schottentor kalkışlı bir kaç hat ile ilerledikten sonra başka hatları keserek devam ediyor, bu bölgedeki tüm tramvay hatları gibi U6 metro hattına ve S-Bahn hattına bağlantı yaparak kuzeye doğru çıkıyor. Yine bu hat ile ilgili söyleyebileceğim Grinzing deki son durağıda çok hoşuma gidiyor, yaklaşık 100 yıllık belki daha eski bir binanın kemer gibi altından geçerek çok dar bir sokakta sonlanıyor, neden bilmiyorum bana o bölge çok hoş geliyor.

Kısaca hangi ilçelerden geçtiğine göz atarsak, yukarıda bahsettiğim gibi yine 1.Viyana sınırı olan Ring caddesi üzerinde yer alan Schottentor dan başlıyor, 9. Viyana (Alsergrund) 18. Viyana (Waehring) dan geçerek 19. Viyana (Döbling) ilçesi içinde sonlanıyor. Genel olarak aktarmaları da şu şekilde, 1, 5, 33, 37, 40, 41, 42, 43, 44 ve D tramvay hatları ile U2 ve U6 metro hatlarına ve S45 banliyö hattına aktarma yapılabiliyor.

Birinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=9qpwN9eGhco

İkinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=g8AFbAnGlUQ
En son Esat tarafından 14 Ağu Pzr, 2011 20:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 49 Numara Tramvayı / Hütteldorf-Karl Renner

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Pzr, 2011 20:27

49 numaralı hattında videosu varmış geçen görmemişim yakaladım vereyim :) 49 numara Hütteldorf Bujattigasse -Karl Renner Ring hattı için bir doğu-batı taşıma hattı diyebilirim ama kenti boydan boya kesmez, yine Ring caddesi kenarından başlayarak batıya doğru ilerleyen bir güzergahı var, bu hattıda sanırım sadece 2 kere ziyaret ettim, son durağı hariç pek sevmediğim semtlerden geçtiği için gidip resim bile çekmedim doğru düzgün. Bir de bizim orda ayazda yağmur yağarken burada kar yağar o yüzden de sevemedim desem yeridir.

Bu hatta güzergahı boyunca pek çok tramvay hattı ile temas ediyor, bir iki hattı dikey keserken bir kısmı ile de baş duraklardan biri olan Karl Renner Ring de buluşuyor, diğerleri ise ya ortak olarak yolu kullanan ya da sadece kısaca geçiştiği hatlar diyebilirim. Bu hattın geçtiği ilçeler olarak şöyle bir güzergah verebilirim, başlangıç noktasını ben yine Ring üzerindeki Karl Renner Ring olarak alıyorum, 1. Viyana (Innerenstadt), 7.Viyana (Neubau), 15.Viyana (Rudolfsheim-Fünfhaus), 14.Viyana (Penzing) ilçelerinden geçiyor.

Kesiştiği raylı sistemler; 1,2,5,6,9,10,18,52 ve D tramvay hatları, U2,U3 ve U6 metro hatları ile bir istasyonda da banliyö hattına aktarması var, gelelim videolara:

Birinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=ZL9UHBbE4B4

İkinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=AYzG2_ajqV0

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 58 Numaralı Tramvayı / Westbahnhof-Unter St

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 10:54

Bir kaç video yüklenmiş ben sıradan devam edeyim anlatmaya. Bu hat Batı Garı yeni Westbahnhof ile kentin batı sınırı arasında çalışıyor, bu hatta 49 hattı gibi kenti tamamen kesmeden, ortasını baz alırsak sadece doğu kısmında çalışıyor diyebiliriz. Yapı olarak birbirinden çok farklı semtlerden geçmektedir, şöyle izah edeyim Westbahnhof gibi ayyaş yatağı bir yerden başlayarak salaş bir bölgeden geçer ve Schönnbrunn' a varır, Schönbrunn fazlası ile turistik bir noktadır, buradan sonra hali vakti yerinde amcaların semtinden geçerek bana göre bir köy görünümde olan kent sınırına doğru yol alıyor. Bu yüzden bana biraz garip geliyor yolculuk ederken adapte olamıyorum kente :)

Güzergahı boyunca hem paralel gittiği hemde kestiği tramvay hatları var, ayrıca önemli bir iki metro durağınıda bağlıyor, sadece 2 ilçe içinden geçsede bu bölgedeye hizmet veren önemli hatlardan birisi, 15. ve 13. Viyana yani Rudolfsheim-Fünfhaus ve Hietzing ilçeleri arasında çalışır.

Kesiştiği raylı sistemler; 5,6,10,9,18,52 ve 60 tramvay hatları, U3,U4 ve U6 metro hatları aktarma imkanı veriyor ayrıca Westbahnhof' ta batı tren hatlarına ulaşabiliyorsunuz, gelelim videolara:

http://www.youtube.com/watch?v=7SsZBY8wqDA

http://www.youtube.com/watch?v=qQeQwZf1l-8

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 60 Numaralı Tramvayı / Hietzing-Rodaun

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Cmt, 2011 01:01

Nerede kalmıştık diyerek gireyim söze, malum aynı konu üzerinde tekrar tekrar yazınca tıkanma oluyor :) Bahsettiğim W24 kanalında yayınlanmış olan tramvay videolarının tamamı yüklenmiş ben sıradan gidip bugün 60 numarayı da anlatayım sonra kalan bir kaç tanesini de çıkartırım aradan.

60 numara kentin güneybatı ilçesi olan Hietzing içerisinde işliyor. Bir önceki videoda görmüş olduğunuz (izleyenlerin görmüş olduğu) ve benimde bahsettiğim Schönbrunn Sarayı yakınlarındaki Hietzing köprüsünden başlayan hat kentin güney batısında yer alan köyümsü semtlere doğru devam ediyor, hatta bu istasyonun son durağı fiziki olarak şehir dışı bile diyebilirim :) yani "Viyana Bitti" tabelası var orada. Dediğim gibi güzergah olarak başta bir süre 58 ile aynı yolu izliyor daha sonra çok kısa bir sürede 62 tramvayı ile ilerliyor ve yoluna devam ediyor, her ne kadar köy falan diyerek kötülüyor olsam da son durak civarının o sakinliği aslında beni cezbediyor diyebilirim. Bu hattın en önemli özelliği de bu bölgedeki yolcuları merkeze götüren tramvaylara ve bir de metro hattına taşıyor olması.

Güzergahı üstünde sadece 10,58 ve 62 tramvayı ile U4 metro hattına aktarma imkanı veriyor, tabii sadece raylı sistem olarak, bunların dışında bir kaç tane de otobüs hattı ile kesişiyor. İzleyelim görelim;

http://www.youtube.com/watch?v=dKqupAkEXGU

http://www.youtube.com/watch?v=sWoCKm37U78

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana 67 Numaralı Tramvayı / Oberlaa - Otto Probs

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 21:37

Gelelim bizim ilçenin yükünü taşıyan hatta yani 67 numaralı Therme Wien Oberlaa - Otto Probst Platz hattına. Bu hat kentin güney ilçesi olan 10. Viyana yani Favoriten ilçesi sınırları içerisinde çalışıyor ve aşağı yukarı bir U şeklinde güzergahı olduğunu söyleyebilirim, gerçi her iki ucundan yanlara doğru uzuyor ama bu şekli bozmuyor :)

67 numaralı hat uzun yıllar boyunca (çoğu zaman hala) işçi semti olarak bilinen 10. Viyana nın en önemli toplu taşıma hatlarından bir tanesidir, tarihi yanlış hatırlamıyor isem 1978 öncesinde bu hatta diğer 60 lı numaralar gibi merkezden hareket ederek il sınırına giden hatlardan bir tanesi olarak çalışmış, daha sonra U1 metro hattının 10 Viyana' nın merkeze hızlı erişimini sağlaması ile bugünkü halini almış, bir iki kere yazdığım üzere ilçenin güneyinde yaşayanların tek raylı sistem ulaşımı hali hazırda bu hattır, merkezdeki metro istasyonuna, çarşı bölgesine ve diğer tramvay hatlarına ulaşmak isteyen çoğunluk genellik ile bu hattı kullanırlar. Önümüzdeki yıl başlayacak olan U1 metrosu güney uzatması sonrasında önemli derecede yolcu kaybedeceğini düşünüyorum ama buradaki forumlarda tartışıldığı gibi güzergahının kesileceğini düşünmüyorum, çünkü metronun son durağından sonra bu hat başka bir ulaşımı olmayan ve kentin en büyük Termal kaplıca ve havuzlarına sahip olan Oberlaa Therme tesislerine gidiyor, dolayısı ile yolcusu her zaman var olacaktır.

Güzergahındaki otobüs hatlarını bir kenara bırakır isek, 67 numaralı hat 6 ve O tramvayına ve U1 metro hattına aktarma imkanı vermektedir, videolara göz atmak isteyenler için belirteyim güzergah isminden yazdığım şekli ile başlıyor yani Therme Wien den Otto Probst Platz istikametine gidiyor;

Birinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=amfC21t6k5w

İkinci bölüm:
http://www.youtube.com/watch?v=FKSy-rkuNKM&feature=related

Cevapla

“Sinema ve Belgesel Filmleri, Videolar” sayfasına dön