brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 19:43

Her nedense bu 650 metrelik uzatma işi belediyeye pahalıya patlıyacak gibi görünüyor. Dava dosyalarıyla başını kaldıramayacak. İncirli hattını bile İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) dava etmeye hazırlanıyor.

Bu arada araçların 1993 olması beni şaşırrtı. Ben 1980-1985 arası bir üretim olduğunu düşünmüştüm. Beklediğimden daha genç çıktı bu araçlar. Bu arada ilk gelen Düwag depoda bakıma alınmış ve dışı boyanmaya başlanmış.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 13:02

hattı uzattıkça uzatıyorlar. nostaljik amaçlı yapılan bir hat normal yolcu taşımaya döndü. yeni gelen araçalrda nostaljik konseptinde değil. ne dersiniz? bu iş normal hatta mı döndü?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 14:08

alabay yazdı:Türkiye’de bu kimsenin umrunda değil, ayrıca şu andaki toplum yapısına göre fazla gerek de değil. Almanya’da yaşlılar, engelliler ve çocuk arabalılar geri kalanlarla aynı hizada yaşıyor, yaşatılıyor. Eskiden centilmenlik gerekiyordu meselâ, çocuk arabası konusunda …
hem doğru hem yanlışsın her zamanki gibi, doğruluk centilmenlik ve saygı konusunda evet bu konuda sınıfta kalmış durumdayız bana göre, ya da şöyle ifade edeyim bizde engelli, hasta ve yaşlının evde oturanı makbüldür, maalesef bu toplumsal bir alışkanlık haline getirildi, yaşam şartları yani bu insanlar ile birlikte sokağa çıkabilmenin zorluğu insanları kapalı yaşamaya itti ve alışkanlık haline geldi, çok kötü bir durum ama böyle.

Diğer taraftan yanlışlığın şu aynı kanun Türkiye'de yokmu? Temmuz 2012 yazıyorum kaç seferdir, başlığı bir türlü açamadım engellilerin ulaşımı ile ilgili, bu kanun AB uyum yasası ve son tarih Temmuz 2012 bu tarihe kadar tüm kamu kurumları ve hizmetleri engelli erişimine uygun hale getirilmek zorunda. Tabii bu sadece engelli değil aynı zamanda yaşlılarında işine yarayacak bir şey. Peki uygulamada ne yapılıyor? Söyleyeyim, asansör ve yürüyen merdiven. Bazı binalarda yapılan tekerlekli sandalye rampalarından bırakın bu insanların kendisinin çıkmasını birinin yardımı ile çıkması ile bile zor, ama varmı var, yaptık mı yaptık. Bu kanun çerçevesinde toplu taşımanında uygun hale getirilmesi gerekiyor. Nasıl, istasyonlara asansör ve yürüyen merdiven koyarak :) yeter, yüzümüzede gözümüzede çok. Ya da metrobüste olduğu gibi bulmaca rampalar, gerçi onlar hiç yoktan iyi ya gerçekten iyi.

Otobüs filosunun alçak tabanlı ve içerisinde tekerlekli sandalye bebek arabası alanları bulunur hale getirilmesi gerekiyor, yapan kim? Görünürde sadece İstanbul, raylı sistem araçları ha keza, yapan kim? Biraz İstanbul'da. Böyle uzarrrrr gider, yani o kanunun gereği bile öylesine yapılıyor, çünkü daha otobüs şoförleri kaldırıma yanaşıp otobüsü yatıramıyor, çünkü yanaşabileceği bir kaldırım yok :) o yok bu yok diye sayarsam ölürüz burada, çünkü bu işin neresini tutsam elimde kalıyor.
hattı uzattıkça uzatıyorlar. nostaljik amaçlı yapılan bir hat normal yolcu taşımaya döndü. yeni gelen araçalrda nostaljik konseptinde değil. ne dersiniz? bu iş normal hatta mı döndü?
Nostaljik tramvay diye bir şey yoktur Mehmet, önce NOSTALJİK TRAMVAY nedir bunu bir öğrensinler, insanları yeni araç alamıyoruz eski bir kaç tane var hadi hattın adıda nostaljik olsun diyerek uyutmaktır nostaljik tramvay, bu Türkçesi idi, diğer uygulamaları artık anlatmaya gerek görmüyorum, çok gezmişler ya incelemişler bütün dünyayı :) biliyorlardır üstadı azamlar.

Bu hat tek hat bile olsa zaten normal bir işletmedir, şimdi biraz daha kıvam kazanacak sadece, ayrıca Başar ile bu konuda aynı fikirdeyim ben bu hattı ne zaman geri sökecekler diye bekliyorum çünkü ihtiyacı hiçbir zaman karşılayamayacak anladığım kadarı ile, belki diğer hatların açılması ile biraz rahatlar ve o zaman uzun ömürlü olabilir. Bir de bu hattın 1000 mm. olmasının ring hat ile ilgili olmasından bahsetmişsin diğer başlıkta, ben alakası olduğunu sanmıyorum zaten ring olan bu hat değil, heykel hattı değilmiydi? Yani bunu bağlayan bir şey yok, zaten ring hattı dar olur diye bir şey de yok.
En son Esat tarafından 19 Mar Pzt, 2012 19:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 14:50

ring hat ile bu hattın birbiri ile ilişkisini gösteren bir harita var mıdır? aktarma var mı acep?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 14:58

Mehmet Kasım yazdı:ring hat ile bu hattın birbiri ile ilişkisini gösteren bir harita var mıdır? aktarma var mı acep?
Daha önce Berk şöyle bir çalışma yüklemişti, bir de yine Bursa'dan yazan arkadaşlar ring hattı içinde tek hat diye belirtmişler, ben onu atlamışım, o hatta tek ray olacakmış.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 15:07

http://video.bursa.bel.tr/projeler/heyk ... -1683.html

ring hat tek hatlı olarak gösterilmiş videoda. harita için sağol. harita üzerinde semt isimlerini ve hat isimlerini koyabilirmisin. bir tek ring hattı anladım :) nos hat hangisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Cmt, 2012 15:09

siyah olan Cumhuriyet caddesi tramvayı ve bana kalırsa T1 olarak numara verilmeli şimdiden. Ring de T2 olur, önce o yapılacaksa eğer.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 17 Mar Cmt, 2012 15:42

Resim

Mavi Bursaray, Siyah ring hat, kırmızı yeni uzatmayla beraber Cumhuriyet Cad. Hattı.

Ring hat ile Bursaray arasında 2 noktada aktarma var. Diğer tramvay hattı ile de iki noktada aktarma imkanı var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 16:18

ring hattın bi kısmı çift hatmış haritaya göre

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Pzr, 2012 00:08

btgn yazdı:Aracın Bogestra yazılı koltukları duruyor. Sanırım koltuk kaplamalarını yenilemeyecekler.
Hattın ciddi oranda dolu olduğunu sizler gözlemlemişsiniz ama tabii bir koltuk kaplamasını beklemeyecek kadar aciliyeti varmıdır bu araçları sefere vermenin onu bilmiyorum. Kaportayı folyo kaplamak hızlı bir iş, kolay ve ucuz çözüm ona eyvallah. Burulaş'ın kendi atölyesinde bu işler için elemanı ve ekipmanı yoksa belki dışarı yaptırması gerekiyordur o yüzden geciktirmiş olabilirler ya da acaba gerçekten araçların hatta verilmesinin bu kadar aciliyeti mi var?

Eğer öyle bir durum varsa, aracın yürür aksamı ve mekanik hiçbir sorunu yok demektir, sağlamlık konusunda Başar' a katılıyorum, evet yaş olarak yaşlı araçlar ama kesinlikle sağlam oluyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Pzt, 2012 19:46

Mehmet Kasım yazdı:şu hattın tam olarak kaç km olduğu ve kaç durak olduğu, ileride uzatılacğaında kaç km olacağı ve kaç istasyon olacağı bilgisi var mı?
arita yok be yav, kuru bilgi vereyim sana.

9 durak,
2,2 km (tek hat),
Araç Sayısı 6,
İşletme Saatleri 07:30-19:00,
Sefer Sıklığı 20 dk.,
Sefer Süresi 18 dk.,
Enerji Tüketimi 630 V DC,

Mevcut durum budur, kaynak budur

Bu da araçlardan birinin hatta indirilmesi ile ilgili çalışmanın videosu
http://www.youtube.com/watch?v=iC_-spo9Tzc

Kaynak : www.bursadabugun.com

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 19 Mar Pzt, 2012 20:53

Durak isimleri konunun 3. sayfasında Gotha'nın içerisinden çekilmiş fotoğraf ile mevcut :wink:

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön