brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 15 Kas Sal, 2011 22:58

Cumhuriyet Caddesi’nde seferlerine devam eden tramvay hattının, Davutkadı’ya uzatılmasının ardından sistemin daha iyi çalışabilmesi ve Bursalılara daha iyi hizmet verilebilmesi amacıyla yapılacak çalışmalar kapsamında, Cumhuriyet Caddesi’ndeki iletken tellerde tadilat yapılacak. Tellerde bugün başlayan tadilat çalışması sebebiyle 19 Kasım Cumartesi gününe kadar seferlerine ara verilen tramvay hattı, Cumartesi günü sabah saatlerinden itibaren normal olarak seferlerine devam edecek.
Ayrıca caddeye araç girişlerini önlemek için sabit bariyer ve otomatik bariyer montajı devam ediyor.

Geçtiğimiz hafta içerisinde ise üzücü bir kaza meydana geldi. Davutkadı hattı ile Cumhuriyat hattnın birleşim noktası olan Gökderede makas yapımı için yapılan hafriyatta iş makinesi tramvaya çarpmış ve ufak çaplı maddi hasar meydana gelmiş :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Sal, 2011 23:14

Kaza hoş olmamış ciddi bir yaralanma söz konusu olmamıştır umarım. Diğer taraftan ben bu bariyer olayını çok doğru bulmuyorum ama trafiği bizdeki gibi bir hal almış ve maalesef tramvay denilen kentiçi toplu ulaşım aracı unutulmuş/unutturulmuş kentlerde de maalesef bir zaruret gibi. Bursa'nın İstanbul'a nazaran daha bilinçli bir yaklaşım ile bu konudaki kurallara alışıp uygulamasını ümit ediyorum, tabii ki kolay kazanılacak alışkanlıklar değil ama kazanılmak zorunda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Cum, 2011 11:01

Hatta yine bir kaza meydana gelmiş, tramvay hattı ile kesişen bir sokaktan çıkış yapan sürücü tramvayı fark edemeyince meydana gelen kaza maddi hasarlı olarak atlatılmış.

http://www.haber7.com/haber/20111125/Bu ... n-kaza.php

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Kurban Bayramı öncesi hizmete sokulan Zafer-İncirli hattı arasında çalışan nostalji tramvayı trafik kazasına karıştı. Adnan Güneş idaresindeki tramvaya, İncirli Caddesi'nde seyir halindeyken ara sokaktan çıkmak isteyen Macide P.'nin kullandığı 16 LEJ 46 plakalı otomobil çarptı. Sürücüsünün yara almadan kurtulduğu kazada otomobilde maddi hasar meydana geldi.

http://image.haber7.com/haber/haber7/ph ... 041136.jpg

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Cum, 2011 12:57

Ne diyeceksin? Otomobil kullanıyorlar mı? Öküz gibi mi? Tarlada mı? :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Cum, 2011 13:01

Tramvay olan bütün kentlerde ama istisnasız bütün kentlerde eğer tramvay yolu olması gerektiği gibi izole değil ise bu tip kazalar olur ve oluyor da zaten. :) Ha şunu eleştirebiliriz koca kent, daha küçücük tek hat bir tramvay yolu ama kaza oluyor? Adı üstünde işte kaza :) Bunun gelişmişlik ya da modernlik ile bir alakası yok, kişisel dikkat ile alakası var bir de saygı ile alakası var. İstanbul' da hiç olmuyor mu ya da diğer tramvay olan kentlerde hem de bir sürü oluyor. Viyana' da olmuyor mu? Her Allahın günü emin ol ki bir tramvay-araç sürtüşmesi oluyor, yani tramvay çoğaldıkça bu sorun azalmıyorda aksine artıyor :) Melbourne kenti idi yanılmıyorsam, sırf buna benzer bir konu için, tramvay yoluna araçla girilmemesi için çizilen sarı çizgi ile alakalı olarak web sitesi bile yapmışlardı.

Eleştirin oto sürücülerine ise, o konuda kesinlikle haklısın. Kurallara uygun kullanmayı bilmiyoruz, dikkatli değiliz ve aynı zamanda da tramvayın öncelikleri ve özellikleri hakkında sıfır bilgiye sahibiz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Cum, 2011 13:36

Kaza olabilir. Ona evet. Herkesin başına bir anlık dalgınlık gelebilir. Ama şu bizdeki genel öküzlük beni hasta ediyor. dediğin gibi, kurallar var. Her yerde. Sağdan gelene yol verilir. Bu burada kat'î! Tramvayın önceliği var. Dağdan inen, dağa tırmanana yol vermek zorunda. Fermuar sistemi var. Vs vs vs. Avrupa'da herhâlde en kötü otomobil kullanan Belçikalılar bile yine de … zarla zorla … bunları beceriyorlar. Ki orada belki seksenlerden beri ehliyet var, ondan evvel o ülkede otomobil kullanmaya ehliyet gerekmiyordu (ve biz, Galler'e yolcuyken, bunun gayet güzel de farkındaydık, insan Fransa'dan, Lüksemburg'tan veya İngiltere'den geliyor, ödü kopuyor).

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 12 Oca Prş, 2012 22:52

Öncelikle öyle her an Kral tv izleyip pop şarkılarla coşan biri olmadığımı belirteyim :D Sonrasında da 7-8 dakika önce kanalları dolaşırken(burası çok önemli :) ) bir klip ve ne görsem beğenirsiniz.Bursa tramvayı. :) Boş Bardak adındaki şarkısına klibi Bursa'da çekmiş ve fonda genel itibariyle tramvay kullanılmış.Surların burç kısmı ve sanırım Kızık köylerinden bir yer de fonda görülüyor.Nedense çok mutlu oldum klibi görünce :) Belediyenin ilk amacı da zaten buydu:bir marka yaratmak.Zaten klibin sonunda da Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne teşekkür ediliyor.Şarkıyı dinlemeseniz de klibe göz atmanızı isterim.
http://www.youtube.com/watch?v=0WKAPeuLw6Q&ob=av2n

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Prş, 2012 23:01

Hasan şarkıda bayağı güzelmiş hoşuma gitti, tramvay ayrıca gitti :) teşekkürler. Bu arada senin okul Bursa' damı? Böyle bir şeyden bahsetmiştin galiba, aklıma gelmişken tekrar sorayım dedim.

Bir de tabii ki Bursa kendi tramvay sistemini zamanlar bir marka haline getirebilir, en azından Türkiye' de bu konuda iyi çalışmalar yapıyorlar. Ciddi projeleri var, araç ile ilgili güzel çalışmaları var, bu hatta kullanılanlar her ne kadar eski araçlar olsa da eminim ayrı bir hava vermiştir, bir de gözle görmek nasip olsa bana :) daha çok sevineceğim.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 12 Oca Prş, 2012 23:18

Evet Bursa'dayım,burada okuyorum :) Açıkçası ben de çok fazla takdir ediyorum Bursa'da yapılan çalışmaları.Tam bir kenetlenme var her anlamda.Sanatta kültürde de büyüyor,ulaşımda yapılaşmada da büyüyor Bursa.Tramvay da önemli bir parçasını oluşturacaktır gün geçtikçe.Ayrıca İstanbul'a geldiğinde Bursa git-gel 7 saat Esat Abi.(YHT icraat reklemı gibi oldu :) ) Nilüfer Turizm ile ölü sezonlarda 24tl(gidiş) + 1tl(dönüş)=25tl ile ekonomik anlamda ucuz bir turist olarak da ziyaret edebilirsin :D Öğrenci hesabı :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Prş, 2012 23:55

:) Süre fena değil de o bilet sadece Avealılara diyor :( bir de her seferinde Bursa ya gideceğim diyorum hep bir engel çıktı, bu sefer bir sıkıntı olmazsa gitmek istiyorum ama planladığım gibi olursa, amacım hatlarda fotoğraflama yapabilmek çünkü.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Şub Pzr, 2012 23:55

Nostaljik Tramvay durak isimleri

Resim



NOT: Resim alıntıdır.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Mar Cmt, 2012 22:00

Esat yazdı:
mustafaguler yazdı:15 gün içinde yeni gelen tramlarda devreye girer o zaman resim çekmek şart. Bu arada bu hat nostalji hat olmaktan iyice çıkıyor bu vagonlar ile. Gotha'larda büyük ihtimalle birbilerine bağlanarak ikili set halinde hizmet verebilirler.
Evet bunları tekli çalıştırıp Gothaları kuple edebilirler böylece kapasite ile ilgili şikayetlere bir nebze ilaç olur ama ileride yine BBB bu hattı tam bir hat yapmamanın acısını çekecek belkide fatura hatta kesilecek ve kaldırılması bile tartışılacak, umarım olmaz ama şu anda gidiş öyle.

Bursalılar tramvayına sahip çıksın, geçen bir haber okudum. Daha doğrusu haber diyemem haber sitesi olduğunu söyleyen bir sitede "Avrupa tramvayları terk ediyor, Bursa tramvay hattı yapıyor" diye bir başlık atmışlardı, üzgünüm ama bana göre çok cahilce bir başlık ve yine çok cahilce bir içeriğe sahipti. Evet Avrupa tramvayları terk etti, 1945 ten sonra 1960 a kadar bir kıyım yaşandı ama bugün tramvay başkentleri diyebileceğimiz pek çok Avrupa kenti yeniden tramvay çözümleri arıyor. Hal böyle iken kalkıp böyle bir haber yaparak Bursa'nın yapmaya çalıştığı bu güzel işe mundar demeye kalkmak çok saçma geldi bana. Eleştirilecek şeyler muhakkak vardır, mesela bu hattın nostaljik adı altında alelacele eski araçlar ile açılması evet bu eleştirilebilecek bir nokta ama tramvay hatları yapmaya çalışmak neden eleştiriliyor anlamıyorum. Milletimiz kendi araba park etme ve araba ile gezme konforunu kentin konforuna tercih ediyor demek ki hala.
Bugün hattı kullandım inanım zor bindim. Yolcu potansiyeli var ama BBB hattı 1000mm ray genişliğinde yaparak hata yaptı. Şehirde planlanan tüm tramvay hatları 1435mm açıklığında. Keşke buna dikkat etseydiler. Dediğiniz gibi çok acele yapılan ve uzatmasıda bir o kadar acele yapılan bir hat oldu. Avrupa terk ediyor demekle eski vagonları bize yolluyor demek istemiş sanırım o haberi yapmaya çalışan şahıs. Tabi o haberi yapan şahıs bu konuda ne kadar bilgili olduğunu başlığında belirtmiş zaten. Bence kaydeye alınacak bir haber değil. İncirli caddesinde oturan vatandaşlar yoğun bir şekilde bu hatta talep gösteriyorlar. Bu vagonlar devreye girince yolculuk biraz daha rahatlıyacak. Birde hattı Zafer Plaza'nın önünden Bursaray Şehreküstü İstasyonuna entegre etseler işte o zaman mükemmel olacak ve talep daha da artacaktır.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön