brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Cmt, 2012 22:05

Yok çok kayda değer bulduğumdan değil normal vatandaşı etkilemeye çalışmanın manipülasyon yapmanın alemi yok o yüzden yazma gereği hissettim. Bursa bana göre bu projeleri ve tramvay aracı üretimi ile de ülkemizin tramvaylar konusundaki gözbebeği olacaktır.

Diğer taraftan farklı bir ray açıklığı yapmak hata idi ama illa ki bu hattı bozmak istemiyorlarsa, ya da siyasi olarak zora girmemek için bu bölgede yeniden bir inşa yapmak istemiyorlarsa onunda çözümleri var. Diğer 1435 ile birlikte 1000 mm. çok rahatlıkla birlikte işletilebilir, sadece istasyon peron gabarilerinin iyi hesaplanması lazım, bunun çok sorun olacağını sanmıyorum. İkinci önemli nokta havai katener ile ilgili iyi hesaplar yapılması gerekebilir ama kesinlikle yapılabilir bir şey, yapılmışını da bir videoda görmüştüm.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Mar Cmt, 2012 22:11

Raylar döşenirken hem 1000mm hem de 1435mm şeklinde olacak şekilde döşenseydi şuan Yıldırım'dan Çekirge ulaşması düşünülen tramvay hattı için bu kadar düşünülmeyecekti.

Birşeyleri yaparken o kadar çok acele ediyoruz ki ondan sonra tekrar aynı şeyi yap-boz yaparak maliyetleri bir o kadar artıtıyoruz. BBB planlamada çok hatalar yaptı. İleriyi fazla göremedi ne yazık ki :?

Bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi bu nostaljik hattın Şehreküstü İstasyonu ile entegre edilmesini temenni ediyorum ve daha da üzerine gidilmemesini istiyorum.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 11 Mar Pzr, 2012 23:40

Valla Gothalar takur tukur gidiyor.Artık 1950'li yılların bojilerini kulandıkları içindir herhalde. Umarım bunlar öyle birşey yapmazlar.Ve gothalardan daha hızlıdırlar. Bende en azından Eskişehirdeki gibi son teknoloji bir tramvay isterdim. Tramvaylar çalışmaya başlasın resimlerini koyarak görüşlerimi paylaşırım... İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzr, 2012 23:46

Tamam şentürk bekleriz fotoları vallahi ellerinizden öper arkadaşlar :) Bu araçlar her halukarda Gothalardan hem hızlıdır hemde frenlemeleri çok daha iyidir, buna eminim diyebilirim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Mar Pzt, 2012 09:24

Dün akşam bahsettiğim hattın doğu yönünde uzatılması hakkında adımlar atılmaya başlamış. Yerel gazetede yayınlanmış bir köşe yazısından:
“İncirli” hattı uzuyor!
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, İstanbul'daki görüşmemizde nostaljik tramvayın 2. yeni bir kararla bir kez daha uzatılacağını söyledi.
Son durak, İncirli yerine, Yediselviler-Yeşilyayla-Ertuğrulgazi yolunun başlangıcı olan Emirsultan Polis Merkezi civarında olacak. Teknik hazırlıklar sürüyor.
Altepe, Yıldırım'a hizmet vermeye başlayan tramvay hattını, etaplar halinde Siteler'e kadar uzatacaklarını da ifade ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Pzt, 2012 10:38

Güzel haber. Zaten hattın normal bir hat gibi doluluk kapasitesi ile çalıştığını sizler sürekli belirtiyorsunuz, bu anlamda hatta araç takviyesi doğru bir karar ama şöyle bir durum var. Raylı sistemlerde özelliklede tramvay hatlarında her uzatma ekstra yolcu artışı demektir, yani sadece uzatma yapılan bölgeden dışarı değil diğer bölgelerden de o yöne doğru. Yani tramvay hatları mevcut yolcu potansiyeli haricinde kendi potansiyelini oluştururlar, bu uzatmalar tabii ki kent için faydalı olacaktır ama o zamanda yine araçlar ile ilgili sıkıntılar ortaya çıkacak, acaba bu Düwaglardan başka gelecek mi? Çünkü uzatma demek araç ihtiyacı demek ve eğer Gothalar o bölgeye çalışamayacak ise ya yarım hatta çalışacaklar ya da kaldırılacaklar demektir. Yarım hatta çalışması yolcuda memnuniyetsizlik oluşturur, diğer araçlarda eski olmasına rağmen bize eskisini bıraktılar serzenişi ortaya çıkar. Belki bu araçlardan 3-4 tane daha alınır ise tüm hat boyunca çalışabilirler, Gothalarda sadece varsa eğer pik saat yoğunluğunda kısa parkur yapabilirler, böyle bir şey mümkünmüdür sizce?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Pzt, 2012 10:57

Bu işler yine salata oluyor! Nostaljikkk, Gotha, şımdi bunlar, tekraylılık … hepsi salata, hem de bayağı. Olmayacak bunlar, bakın demedi demeyin. O Gotha araçları Moda için bayağı elverişliydiler. Bursa’ya ne için gitti bunlar? Bursa’da o gülünç bir Afganistan rayı yapalım işi neydi? Şimdi Almanya’nın İstanbul’u olan Ruhrpott bölgesinden, biraz eski de olsa, yine de taş gibi araçlar gelmeye başlamış, hem de aslında tramvay değil de, Bochum, Essen, Dortmund taraflarında LRT dediğiniz, daha çok kendi yolundan giden ve kısmen metro olarak işletilen araçlar. Ve yine ne ağ olacak, ne iyi bir frekans, ne kuplaj, ne bir şey. Yani, insan inanamaz buna yahu.

Bochum’da çok seneler evvel tramvay şebekesi biraz küçültüldü, çünkü hem küçülen ve yoksul bir kömür ve maden sanayiî kenti, hem metro geldi. Ama şu Ruhrpott dediğimiz bölgede bilmam kaç tane şehir var, çok kısa bir zaman hepsi birleşti, Ruhrstadt dediler, sonra yine bunu ayırdılar, ama aslında 11 milyonluk bir şehir gibi tek bir alan, genişliği ~180 km, yüksekliğini şimdi bilmiyorum. Köln ve Düsseldorf bunlardan sayılmıyorlar, sayılsalar, çok daha büyük olur. Bunlar da sırf bilgilendirme.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Mar Pzt, 2012 11:05

Uzatma olduğun da nasıl bir işletim olacak bilemiyorum ama şuan benim tahminim ilk etapta Gotha'lar ikili dizin olarak çalışacaktır. Daha sonrasında sadece Zafer Plaza-Gökdere arasında çalışabilirler. Düwag'ların kapasitesi tahminim 100 kişi falandır. Karşılıklı iki Düwag çalışırsa şuan için hiçbir sıkıntı olmaz düşüncesindeyim. Ama hat uzatımında sorun oluşabilir. Bu seferde şöyle bir durum olabilir; Düwaglar hattın sonuna kadar giderken Gotha'lar yine İncirli'ye kadar gelip İncirli'de oturan vatandaşlara hizmet etmeye devam eder ve en azından hattın yarısına kadar olan bölümde yolcu potansiyelini aza indirir. Yalnız bu hat Siteler'e kadar uzatılması gündümde (ben o kadar ileri gideceğini tahmin etmiyordum) işte o zaman 3 vagon daha alınması gerekecek. Çünkü o bölümde yolcu potansiyeli çok daha fazla. Siteler'e kadar bu hat uzatıldığında acaba nasıl bir işletme olacak onuda merak ediyorum. Çünkü bu hattın işletilmesi şuan tek ray üzerinde yapılıyor. Eğer uzatma tamamlandığında yine böyle olacaksa bu sefer sıkıntılar olacaktır. Zafer Plaza-Gökdere arası tek hat olabilir çünkü burada iki adet makas mevcut ve bu makas üzerinde iki tramvay karşılaşıyor ve birbirlerini bekliyorlar. Gökdere-İncirli-Siteler arası ise muhakkak çift ray olmalı. Ayrıca Gökdere-İncirli arasında da bir adet makas mevcut.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 12 Mar Pzt, 2012 12:27

mustafaguler yazdı:Uzatma olduğun da nasıl bir işletim olacak bilemiyorum ama şuan benim tahminim ilk etapta Gotha'lar ikili dizin olarak çalışacaktır. Daha sonrasında sadece Zafer Plaza-Gökdere arasında çalışabilirler. Düwag'ların kapasitesi tahminim 100 kişi falandır. Karşılıklı iki Düwag çalışırsa şuan için hiçbir sıkıntı olmaz düşüncesindeyim. Ama hat uzatımında sorun oluşabilir. Bu seferde şöyle bir durum olabilir; Düwaglar hattın sonuna kadar giderken Gotha'lar yine İncirli'ye kadar gelip İncirli'de oturan vatandaşlara hizmet etmeye devam eder ve en azından hattın yarısına kadar olan bölümde yolcu potansiyelini aza indirir. Yalnız bu hat Siteler'e kadar uzatılması gündümde (ben o kadar ileri gideceğini tahmin etmiyordum) işte o zaman 3 vagon daha alınması gerekecek. Çünkü o bölümde yolcu potansiyeli çok daha fazla. Siteler'e kadar bu hat uzatıldığında acaba nasıl bir işletme olacak onuda merak ediyorum. Çünkü bu hattın işletilmesi şuan tek ray üzerinde yapılıyor. Eğer uzatma tamamlandığında yine böyle olacaksa bu sefer sıkıntılar olacaktır. Zafer Plaza-Gökdere arası tek hat olabilir çünkü burada iki adet makas mevcut ve bu makas üzerinde iki tramvay karşılaşıyor ve birbirlerini bekliyorlar. Gökdere-İncirli-Siteler arası ise muhakkak çift ray olmalı. Ayrıca Gökdere-İncirli arasında da bir adet makas mevcut.
Katılıyorum. Bu hattın yediselviler-yeşilyayla(bizim orası)- mesken-sitelere uzatılacaksa eğer davutkadıdan sonrası mutlaka çift hat olmalı. Hem caddemiz buna çok müsait. 2 gidiş-2 geliş ortada refüjde var. Caddemiz zaten dümdüz. Ben hatırlarım sabah saatleri körüklü otobüslerde bırakın oturmaya yer, ayakta durmaya yer bile kalmıyordu. Geriye tek problem araba park etmeme kalıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Pzt, 2012 12:38

Park sorununu çözmek zorundalar, yoksa zora girer. Yani ya ortaya tramvayı koymak zorunda kalıyorsunuz ki bunda da peron sorunu ortaya çıkıyor, ya da kenarlara koymak zorundasınız. Bence Bursa Belediyesi radikal bir karar ile orada bir çift hat yapacaksa bunu kaldırım kenarındaki şeride inşa etmeli, dükkanlar için yük indirme cepleri yapılabilir (kaldırım genişlik durumunu bilmiyorum) diğer araçlar park edecek başka yer bulacaklar artık. Diğer türlüsü bence daha çok sıkıntı oluşturuyor. Bu sayede tek taraftan kapılı ve tek kabinli ikinci el araçlar çok ama çok daha ucuza da alınabilir. İleriye dönük olarakta iyi bir yatırım olur 0 km. araçlarda bu iki tip arasında ciddi fiyat farkları var.

Bu tek hat çalışma prensibi bir süre sonra zora girecek, bunu herkes görüyor zaten. Bakalım o gün geldiğinde ne olacak, ben hattın ikiye bölünebileceğini düşünüyorum. Belki tek hat olan kısımlarda eski araçlar çalışır diğer iki hat inşa edilen bölüme daha yeni araçlar konulur. Tabii genel olarak yeni bir sistem kurmaya çalışan kentte iki ayrı ray açıklığında tramvay işletilmesi zaten bir yanlış ama bunu tartışmak için çok geç zaten.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Mar Cum, 2012 19:32

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Cumhuriyet Caddesi ve Davutkadı arasında işleyen nostaljik tramvaya talep yoğun olunca yeni vagon siparişi verdi. Mevcut 1952 model 3 tramvaya ilaveten 1993 model 3 yeni vagon Almanya’dan Bursa’ya ulaşırken, Nisan başında yeniden kazma vurulmasıyla hat Yediselviler’e kadar uzayacak.

Almanya’dan sipariş edilen 20 metre uzunluğundaki 120 kişi kapasiteli 3 tramvay İncirli Caddesi’nde raylara indirildi.

Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, Almanya’nın Bochum şehrinden sipariş edilen ve özel tırlarla Bursa’ya getirilen 1993 model 3 tramvayı raya indirdiklerini belirterek, “Nostaljik tramvaylara oranla yolcu kapasitesi daha fazla olan tramvaylar, yapılacak bakımın ardından vatandaşların hizmetine sunulacak. Tramvaylara ilk önce teknik ve elektrik bakımı yapılacak, ardından dış dizaynı Bursa’yı simgeleyen yeşil-beyaz renge boyanacak. Dün mecliste alınan kararla Nisan başı hattın uzatılması için yeniden kazma vuruyoruz. 2,5 kilometrelik hatta 650 metre daha ilave yaparak Yediselviler’e götüreceğiz. Hedefimiz ise tramvayı Siteler’e ulaştırmak” dedi.

20 dakikada bir olan seferleri 10 dakikaya indireceklerini, günde 3 bin olan yolcu taşıma kapasitesini 8 bine çıkartmayı hedeflediklerini kaydeden Fidansoy, “Yeni tramvaylar daha genç. Almanya’da aktif olarak çalışırken satın aldık. 1993 model ve 20 metre uzunluğunda. Mevcut tramvaya göre iki kat yolcu taşıyabiliyor. Önümüzdeki günlerde 3 yeni tramvayı devreye alacağız. Böylelikle Zafer Meydanı Davutkadı arasında 6 tramvay hizmet verecek. Hattı da Yediselviler Mahallesi’ne kadar en kısa sürede uzatacağız” diye konuştu.
Resim

Resim

Kaynak: http://www.olay.com.tr/haber/bursa-bolg ... 99468.html

Hat uzatma kararı mecliste kabul edilmiş ama ihaleye çıkılmayacak mı? Yine bu hattı yapan firmaya öylesine mi verilecek? Şimdi bu konuda kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı. Normalde ilk baş Devlet Planlamaya gidip onay alıp sonra ihaleye çıkılması lazım. İlerleyen günlerde hatta hattın inşasına başlandığında davalar açılacak gibi. Bu işten burnuma kötü kokular geliyor :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 19:37

650 m. lik bir ilaveden söz ediliyor, bunu yapılan işin devamı gibi falan göstererek ihaleye sokmadan halledebilirler herhalde. Zaten o kanunda da bayağı bir değişliklikler yapılacaktı bu tip işleri hızlandırmak için, tabii amaç hızlandırmak mı yoksa "yaptım oldu" nun adını koymak mı tartışılır.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön