brs-T.04:02 » T1 Heykel - Kent Meydanı Tramvay Hattı

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 22:26

Vallahi bu uygulama benim de hoşuma gitmedi. Bence turnikeli sistem daha iyi olacaktır.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eki Cmt, 2013 22:40

Ben bu tekraylılığı eleştirdiğimde, ring küçüktür, geri istikamete gitmek isteyen ya yürür (?) ya da tur atar denmişti. Şimdi zamanlara bakınca, bunu hâlâ diyenler var mı? Yoksa haklı mıymışım? Bu iş böyle olmaz, olmayacak.

He, bir de hatırlıyorum, o noztalco başladığında, hattı kaç diye sorduğumda, Esat gülmüştü, ula başa, tek bi hat vaa laa diye. Eh işte. Baştan, tek hat varken de, bu işler alıştırılmalı mııı … boşverilip, beğenmeli mi? :-/ Bunda da haklı çıkmışım. Yazık yani.

Tramvay kentte izole bir işletme mi? Yoksa tramvay-lar bir işletme ünitesi mi (aktarma-frekans)? Yoksa (en mükemmeli) otobüslerle beraber iyi bir aktarma plânı düşünülmüş mü? Umsteigerelationen, demek istediğim, esat belki daha iyi tercüme eder. Yani, Taktung. Araçların düğüm bir sistemle, birbirine bağlı şekilde işletilmesi. Var mı bu? Veya ilerisi için düşünülüyor mu? Çünkü bir toplu taşım ulaşım sistemi ancak ve ancak bu şekilde zaman ve memnuniyet verimliliği doğurur bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Pzr, 2013 00:00

Bence 20-24 dk. çok değil, diğer yöne gitmek isteyen tur atsın ya da yürüsün, Başar oradaki trafik hakkında gerçekten bir fikrin yok yine uzun mesafeden sallıyorsun, çift yön trafiği kaldırsa karayolu trafiği de öyle işlerdi ve artı olarak tramvay işletmesi olarak orada karayolunu tek yön bırakıp çift yön tramvay işletmek demek binbir türlü dert demek, kimse bununla uğraşmaz uğraşamaz, geç bunları.

Artı neye gülmüşüm? Niye numara verilmedi diye mi, anlamadım? Güldüysem de sinirden gülmüşümdür, bizim için önemli değil bu işler Başar ya, numara falan takma kafana bunları :D

Sonuç olarak, tabii ki haklılık payın var ama ne beni, ne de farklılıkları anlamıyor ve algılayamıyorsun, buna gerçekten üzülüyor ve kızıyorum, halbuki senin işin farklılıkları algılayıp anlamak. Öyle taktung maktung yok efenim verkehrsknoten ya da umsteigrelation falan, ohooooo çok şey istiyorsun :D:D bunları bilen insanlar var, yapmak isteyenler var, iyi niyetle yaklaşanlar da var ama bunların hiçbiri bürokrasi ve bürokrasiyi yönetenlerin "benim istediğim olur" anlayışını yıkamaz.

Akın Kurtoğlu
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Eki Cmt, 2013 22:18

Mesaj gönderen Akın Kurtoğlu » 13 Eki Pzr, 2013 00:20

Bursa'nın ring hattı saat yönünde çalıştırılmaya çalışılırsa Yenihal-Demirtaş-Cumhuriyet Meydanı-Heykel rampasını çıkamaz. Burada iki dik bayır arasında hafif bir dinlenmeli yokuş vardır. Zannedersem 2 ayrı yerde %6 eğimini zorluyor, hatta bir yerde aşıyordu. Saat yönünün tersinde ise Altıparmak-Çatalfırın-Zafer-Timurtaş-Çakırhamam kısmında nisbeten eğimi yenebiliyor.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Eki Pzr, 2013 00:34

Kısmet olursa önümüzdeki hafta ben de bir bakayım :D Bu arada benim gördüğüm peronlar fazla dar yarım metre var yok turnike sığmaz, sığar ama 1 tane kuyruk olur sanki...Otobüs gibi olsa 1. Kapıdan kart bassalar diğerleri iniş olsa daha kolay olur

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Eki Pzr, 2013 09:15

% 6 eğim neden olmasın? Şuraya bakarsak, Sırf bugün hâlen işleyen hatlarda % 8,5 (Stuttgart) % 9,5 (Mainz) ve % 11,6 (Linz). Yani, neden % 6 olmazmış? Kim diyor bunu? Motorların gücüne bağlı bu. Biz yeni araç yapıyoruz yahu, ihraç etmek istiyoruz.

https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn#Rekorde

Esat, farklılık falanla kaçma. Farklılık varsa, bu denli yok. YOK! Hatalı plânlamalar veya boşluklar farklılık değil. 1923 o yüzden 1923! Bursa Arabistan değil. Ki … Arabistanlar bile »batı« tekniğini daha net uydurmak üzereler. Tek yön cadde olsa da, çift yön tramvay işletmesi gayet güzel olur, hem de kısmî tek raylarla (gereken yer olursa). Uzaktan, muzaktan … sanki Bursa’ya gitmemişim. Evet, o zamanlar daha İkaruslar işlerdi … :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Pzr, 2013 12:31

egim konusunun cok onemli olduguna inanmiyorum acikcasi, bu konuda zamaninda bende istemeden(bilmeden) cok defa yanlis yonlendirme yaptim. ayrica bas sayfadaki videoda hem bursa kent yetkilileri hemde durmaray yetkilileri aracin %8 cikabildigini, guzergah uzerindede bu egimin oldugunu soyluyorlar, yani aracin cikabildigini, demek ki bu anlamda aracin ve hattin bir sorunu yok. ikinci olarak 1960 larda yapilmis araclar var etiketinde hava atar "%10 egim yapiyorum" diye :) Linz kentndeki treninde videosunukoymustum %11 egim tirmaniyor ve ne kablo ne de disli yardimi yok. Adhaesionbahn deniliyormus bu sistemlere turkcesini bilmiyorum. Neyse, yani cozum araniyorsa egim sorun degil.

Ve Basar, yine yanlissin iste, sana anlatmanin tek yolu dovmek ve seninle ugrasamam cunku anlama ile ilgili ya sorunun ya da kastin var :) o caddelerde cift yon isletme bize uygun degil, tek bile sorunlu o yuzden gec bunlari.

Akın Kurtoğlu
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Eki Cmt, 2013 22:18

Mesaj gönderen Akın Kurtoğlu » 18 Eki Cum, 2013 01:23

Türkiye'deki sistemlerle Almanya'daki taşıma sistemlerini karşılaştırmak pek doğru değil. Orada bir vagon ortalama 100 kişi taşıyor ise, bizde 200-250 sınırını zorluyor. :) Memlekette toplutaşıma malûm. Normal şartlarda %6 eğim tırmanabilen ABB'ler cadde tramvayı olarak ilk defa denendiklerinde Gülhane Parkkapı-Alemdar-Ayasofya rampasını hafif bir yağmurda bile çıkamayıp geri geri kaydılar. Ben bile içindeyken çok kereler şahit oldum. Bu sıkıntı haftalarca devam etti, sonunda kumlamayı akıl ettiler. Yağmur yağınca kum dökmeye başladı motrisler. Bu sayede ıhıl-mıhıl tırmanmaya başladılar. Ki, Alemdar rampasının eğimi %5'tir. Metalin metali kavrama kabiliyeti, asfalt ile kauçuğun birbiriyle olan halvetinden farklıdır.

Karaköy-Voyvoda-Okçumusa'nın eğimi %4.5'dur. Buraya senelerce sırf motris verildi. Römork bağlanamadı. Neden? Çünkü çekme kabiliyeti 2 misli artıyor. Ancak tek araç bu rampayı katedebiliyor. O da çıkışta durağı yok. Sadece inişlerde var. Motris kaptırıyor Bankalar girişinden, hiç duraksız, tâ Şişhane-Meyyit beşyolağzına kadar anca burayı geçebiliyor. Hangi yıllar? 50'ler, 60'lar. O zamandan bu zamana teknoloji çok gelişti. Motorlar güçlendi. Ama sürtünme katsayısı olan "k" sabiti yine aynı. ;) Doğanın kanunu değişmiyor. Kavrama, lâstik tekerleğe göre zayıf. Belli bir açıdan sonra tanjant değerini yenebilmeniz için üçüncü raya gereksinim var. Yeni teknoloji ürünü çok çok güçlü motorlara, ciddi bir cereyan harcamasına gerek var. Bursa'da çok kereler kapıları kapan(a)madan otobüslerle seyahat ettiğimi hatırlarım ben... Arz her zaman düşük, talep ise her dâim fazladır. 200 kişilik araca 225 kişi aldınız mı, bütün teknik dengeleri altüst edebilirsiniz farkında olmadan...

Burada eğimin parkur mesafesi (belki de en önemli kriterlerden biri), tanjant değeri, birim aracın maksimum taşıyacağı yük, meteorolojik şartlar, yolun izolasyonu gibi değerler biraraya gelince, Demirtaş'tan Heykel'e tramvay çıkartmak çok zor. İner ama, çıkması için oldukça zengin bir Belediye olmanız gerekir. ;) Potansiyel enerji demek, çok para demektir. Şayet tur müddeti çok uzun bir süreye denkgelse (60 dakika civarı gibi), bu durumda karşıt yönden bir hatta ihtiyaç mecbur. Ama Bursa'da 22 dakikalık bir tur müddeti içinde 8 dakikalık yere 14 dakikada gitmek (tersten seyahat edeceksiniz ya) pek de büyük bir zaman kaybı değil.

Bursa'nın yağmuru meşhurdur. Bir başladı mı, kolay kolay kesilmez. İnşallah şu andaki çıkış kesiminde yoğun yağmurlarda bir sıkıntı yaşanmaz. Çünkü bütün dağın suyu Pınarbaşı-Çakırhamam'dan aşağı, Yahudhâne-Çatalfırın'a doğru akar. :( Yani, tramvayın çıkış yönünün tam tersine...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Cum, 2013 10:17

Akın abi ABB ler daha doğrusu SGP ler tramvay aracı değildi bunu da hatırlatalım, yani o araçlar hiçbir zaman bir tramvay parkurunda çalışmak için inşa edilmediler, dolayısı ile Laleli, Sultanahmet ve Çırpıcı yokuşlarında tırmalayıp durdular. Sonrasında kumlama sistemi ilave edildi, makinistler ustalaştı falan filan sorun aşıldı, yolcu yoğunluğu bizim için makul bir gerekçe bunu kabul ediyorum ama hatta verilen araç %8 yapabildiği iddiasında ise ve Türkiye ve Bursa için üretildi ise 250 yolcu kapasiteye göre testlerinin yapılmış olması lazım, yok şov olsun diye %8 diyorlarsa bu onların ayıbı olur :) ben aracın testlerinin bizim şartlarımıza göre tam yapıldığına inanıyorum dolayısı ile İpek Böceği orayı çıkması gerekir. Kaldı ki dediğim gibi yeni bir teknoloji değil eğim çıkan araçlar, dişli ve halat yardımı olmaksızın hemde nerede ise kesintisiz tırmanma ile %11 çıkan var, ilk fırsatta gidip fotoğraflayıp videosunu çekeceğim. Yolcu yoğunluğu konusunda katılıyorum ama ben %6 nın artık problem olmaması gerektiğine inanıyorum, kaldı ki T2 Bağcılar' ın açılışında hattın inşaatını yapan mühendisler kendi aralarında Bağcılar son durağa çıkışın da bu sınırı geçtiğini fısıldaşıyorlardı -salla gitsin tarzında- beni mi yokladılar bilemem ama duymamı ister gibi konuşuyorlardı, sonra google earth ile ölçmeye çalıştım ama bir türlü bulamadım değeri bana orada öyle bir eğim yok gibi geliyor oysa.

Bir de şu olabilir, misal alttan gelen bir araç Demirtaşpaşa durağında durduğunda geri kalkabilir mi? Ben kalkabilir diye düşünüyorum, kumlamanın amacı sadece tırmanma değil aynı zamanda eğimde dur kalkta araca yardımcı olmaktır, otomatik devreye girer ya da makinist manuel açar. Ben bu konunun teknik tarafını öğrenmeye çalışacağım, projeyi Ulaşım A.Ş. yapmıştı diye biliyorum, bu çıkış gerçekten problem olarak görüldü mü ve neden tek yön yapıldı, bakalım bir şeyle elde edebilecek miyim?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cmt, 2013 00:08

Hat BAKIM VE ONARIM nedeni ile 1 gün kapanacakmış?????? Ben bunu anlamakta ciddi sıkıntı yaşıyorum şu anda, açılalı 1 ay olmuş bir hatta neyin bakım ve onarımı?

http://www.haberler.com/tramvay-pazar-g ... 58-haberi/
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından kent içi trafik sorununa köklü çözüm getirmek amacıyla başlatılan Heykel – Garaj T1 Tramvay Hattı’nda çalışan yerli tramvaylar bugüne kadar 170 bin kişiyi taşırken, seferlere bakım onarım nedeniyle 1 günlük ara veriliyor. Güzergahta yapılacak bakım onarım çalışmaları yüzünden 17 Kasım Pazar günü bir günlüğüne tramvay seferi yapılmayacak. Bunun yerine hatta T1 numaralı otobüsler çalışacak.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 00:45

Ben hiç anlam veremedim ama gözlemlediğim kadarıyla; Altıparmak durağında ki kaplama taşların bazıları otobüs darbeleriden dolayı kırılmış ve sökülmüş, Çakırhamam rampasında ki tramvay yolunun asfalt kısmı deforme olmuş. Eee beton üzerine asfalt atarsan haliyle deformeside çabuk oluyor. Bir de son günler de ilk araç olan 251 numaralı aracın en arka boginin sol tarafından tıkırtı sesi geliyor ve her fren yapışından "bızzzz" diye ses çıkartıyor sanırım o bogide (fren) bir sorun var.
En son mustafaguler tarafından 16 Kas Cmt, 2013 00:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 16 Kas Cmt, 2013 00:51

Bu duruma ben de anlam veremedim. Hat açılalı daha ne kadar oldu ki bakım onarım yapılıyor anlamış değilim. Diğer taraftan bakım onarım yapılacaksa bile bu işler saat 24:00 - 07:00 aralığında da hat işletmeye kapanmadan yapılabilirdi.

Bunun haricinde tramvaya Timurtaşpaşa ve Kayhan durakları tabela durak şeklinde eklenmiş. Bursa'dan aldığım haberler böyle. Bu iki durakta diğerleri gibi kapalı bekleme alanı yok. Sadece tabela duraklar. Gerçi iki alanda da otobüsler için yapılmış kapalı bekleme alanları hali hazırda var.

Bursa'daki tramvay hattı Türkiye'deki en Avrupa benzeri hat desek yanlış olmaz sanırım. Duraklar turnikeler ile soyutlanmamış durumda ve bir çok durak otobüslerle ortak kullanılıyor.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön