tkn-D.18 » RailWorks M1 Hattı Harita Tasarımı [Oyun/Simulasyon]

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Cevap

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 15 May Pzr, 2011 21:49

Bayrampaşa resimleri harika...ama,yönümü bulamadım resimlere göre tabiki..kuzey güney olarak değil, istikamet olarak,mesela Bayrampaşa istasyonunda duran metro hangi yöne gidecek...Aksaray mı,Havalimanı mı...bu şekilde editörde o istikamete dönüp resime bakarak kurulum yaparım.Bu daha iyi bir yön tayini olacaktır...Selamlar..

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 16 May Pzt, 2011 17:54

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Pzt, 2011 18:28

Vallahi ne desem bilemedim, çok güzel olmuş, tabii ki şimdi birebir benzemesini beklemiyorum zaten çünkü oyundaki materyal kısıtı buna izin vermiyor ama bu hali ile dahi bence süper, bir soru sormuştunuz, Bayrampaşa fotolarındaki araçlar Havalimanı yönüne gidiyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 May Pzt, 2011 20:06

Aklıma gelmişken gördüğüm kadarı ile harita ile ilgili yaşayacağımız başlıca sorunlardan bir tanesi de araç konusu, oyun içerisinde hiç metro aracı yok, metro araçlarına en çok benzeyenler bu kullandığımız banliyö tarzı dizel trenler, pek hoş olmuyor ama en azından görüntü kurtarıyor :)

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Cevap

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 16 May Pzt, 2011 20:21

Esat Bey....beğendiğine memnun oldum..Aksaray İstasyonu Resmine bakarak yaptım...Tabiki istasyonun daha ilerisini görebildiğim kadar yapabildim ..Metronun Havalimanı istikametine gittiğini anlamak için uydu haritasına baktım ve dedimki bu kesin Havalimanına gidiyor..hemen arkasıdaki keskin viraj Aksaray yönü olduğununu tahmin ettim..demek doğruymuş...Resimde Aksaray istikameti çevresini tabiki görünmüyor..Birşey belirtmek istiyorum..göremediğim yerleri,yani çevreyi biraz tahmin ederek,biraz da hayal gücümü çalıştırarak yapmam gerekecek..Özellikle binaları tek,tek olanlar var ama çoğunluğunu Editörde olan grup evler seçeneği ile yapmam gerekiyor..tek,tek sokak,sokak yapmak hem kafa yorar hemde uzun sürer..Diğer çevreleri de bu şekilde yapmam gerekiyor..Tabi bire bir olması imkansız fakat istasyon fotoğrafları ile benzeyen tarafları olacak...özellikle Esenler Depo dan çıkışı ve otogara giriş epey benzeyecek sanırım...Esenler' den otogara viyadükle gidişi gördüm..görmediğim tam olarak Esenler Depo..her ne kadar bununla bilgi varsada yeterli gelmedi bana..resmini görmem gerekiyor..Başka bir şey daha öğrenmek istiyorum..Tünel olan kısımların çevre görüntüsü hariç ,zaten bu çevreyi yapmak gerekmiyor..ama bilmek istiyorum,Aksaray'dan itibaren Havalimanına kadar her yer,yani dağ tepe bina mı dolu...?..Uzun boş arazi ve alan yokmu..? Birde sanırım hemzemin geçit yok...senden ricam diğer yüzey istasyonların Bayrampaşa gibi resimleri olmalı ki diğer istasyonlar da gereğince benzesin...Saygılar..

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Düzeltme

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 16 May Pzt, 2011 20:46

Gönderdiğin Fotoğraf görüntüleri ile ilgili: Bundan bir önceki yazımda,"Bayrampaşa İstssyon Resimlerine bakarak yaptım" yazacaktım,Aksaray istasyonu yazmışım düzeltirim,Bayrampaşa İstasyonu olacaktı....Metrolar hususunda haklısın..Editörde Metroya uygun tek seçenek bu...Sormak istediğim bir şey daha var,Bu Metroların Lokomatifleri vagonların her iki tarafında mı,yoksa tek taraflı mı olmalı..görüşürüz..

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 17 May Sal, 2011 04:06

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 17 May Sal, 2011 16:29

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 May Sal, 2011 17:20

Sami Bey çalışma gayet güzel elinize sağlık, tek sorum olacak Sağmalcılar sonrası viyadük dediğiniz yer size gönderdiğim haritalarda ben küçük üst geçitleri de viyadük olarak mı yazdım şimdi hatırlayamadım? Çünkü o haritada 15 m. lik karayolu ya da dere üstünden geçen köprüler var ama bunların böyle görkemli ayakları yok, yükseklikleri maksimum 4-5 metre, bir de maksimum 20 m. uzunluğundalar bilginize ama yaptığınız yer Sağmalcılardan sonra tünele girip tekrar yüzeye çıktığı yer ise orası biraz farklı, kurp güzel ama viyadük farklı, şimdi anlatamadım :) iyi bir düşüneyim ben bunu anlatmak için.

Araçlar için şunu söyleyeyim metro araçlarında her iki başa birer lokomotif, ortada da 2 vagon oldumu bizim için yeterli çünkü bizim araçlarımız 4 lü dizi. son resimlere henüz bakmadım onlara bakıp öyle yazarım.

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Cevap

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 17 May Sal, 2011 20:26

ESat Bey..Sağmalcılar istasyonun internetten uydu haritasına baktım ve inceledim..yanıldığımı anladım..dediğiniz gibi orada metro için viyadük olmadığını gördüm..Malesef elimde resim olsaydı daha iyi anlardım..Hat ile ilgili haritada Havalimanı istikametine doğru sırayla : 58 m Karayolu Köprü altı , 15 m Viyadük iki yol için ayrı ayrı , 18 m Karayolu Köprüsü altı..denilmiş, beni yanıltan bu oldu..Karayolu köprüsü altı denilmesi Metro hattının köprünün altından geçtiğini ifade ediliyor sanırım..15 m Viyadük iki yol için , metro hattı için mi , karayolu için mi..? bunlara açıklama yaparsanız iyi olacak...Ama yinede ben düzetmeler yaptım..devam adiyor...bitince bakarsınız...resim görüntüleri yanlış oldu ..Sağmalcılar görüntülerini gerekirse kaldırın...görüşürüz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 May Sal, 2011 20:45

Şimdilik size depo sahasından bu resimleri vereyim, elimden gelen budur siteden bu kadar çıktı, bayağı bir cevher varmış aslında bizde de.

Resim

Resim

Resim

Depo sahasının hatların dönüş bölgesi, aşağı yukarı doğu da kalıyor diyelim, otogar istasyonu batı çıkışının kuzey batısı gibi
Resim

aynı bölgenin yakın ve çapraz görüntüsü
Resim

solda kalan bina bakım atölyesi şimdi kaç yolu var hatırlamadım, size depo sahası dosyasını göndermedim mi? O dosyada yollar birebir olması gerektiği gibi metrajı tutmayabilir ve bağlantı hataları vardı ama şekil olarak ve makaslar olarak doğru idi, sağda kalan yollar yeni Esenler istasyonu çıkışı, M3 hattı tünel girişi, depo sahasına bağlantılar ve araç indirme yolu
Resim

aynı yolun tünel tarafından görünüşü, üstteki resimde sol da en sondaki makasın oradan çekilmiş
Resim

mevcut Esenler istasyonunun şekli (çok eski hali sadece kurpta olduğunu görün diye) ve depoya giriş şekli
Resim

Esenler depodan Otogar a doğru çıkan viyadükler, en alttaki viyadük yıkıldı ama yeniden yapılacak
Resim

Esenler Otogar arası viyadüklerin şekli ve konumu
Resim

Esenler istasyon çıkışı, istasyon bu kareyi çekilen yerin gerisinde yani sağ altta, alttan gelen ve yukarı çıkan yol işleyen yol, diğerleri M3 hattı ile birlikte çalışacak
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Cevap

Mesaj gönderen Esat » 17 May Sal, 2011 20:57

Sami Samioğlu yazdı:58 m Karayolu Köprü altı , 15 m Viyadük iki yol için ayrı ayrı , 18 m Karayolu Köprüsü altı..denilmiş, beni yanıltan bu oldu..Karayolu köprüsü altı denilmesi Metro hattının köprünün altından geçtiğini ifade ediliyor sanırım..15 m Viyadük iki yol için , metro hattı için mi , karayolu için mi..?
* Bayrampaşa istasyonundan havalimanı yönüne giderken o geniş kurbun ortalarına kadar yüzey hattı gidiyor, daha sonra yine yüzey hattı ama üstünden karayolu köprüsü geçiyor, nasıl geçtiğini ancak google map haritasından bakarak çözebilirsiniz, şöyle anlatmaya çalışayım, havalimanı yönünde hattın solunda kalan otoyoldan bir kol ayrılıyor, normal yol olarak önce hattın sağına kıvrılıyor hemen sonra da sola doğru kıvrılarak hem hattın hemde otoyolun üstünden geçerek şehrin içine giriyor. Karışık gibi ama olay bu. Şöyle metre vereyim, yolun hat üzerinden ilk geçişi aşağı yukarı 15m. lik bir alanı kapsamış, hattın 35-40 metre kadar sonrası tekrar üzerinden sola geçerkende bu sefer 18-20 metre kadar bir beton kutu üzerinden geçiyor,

* hat yine yüzey olarak devam ediyor, 300-310 metre kadar sonra tekrar hattın üzerinden bir karayolu köprüsü geçiyor, viyadük diyerek hata yapmış bildiğimiz şehir içi karayolu üst geçişi, düz, bunun genişliği aşağı yukarı 15m. iki yol için ayrı ayrı demişim ama editörde bunu ayrı ayrı yaparsanız her iki yönde ayrı ayrı trafiği olur bence gerek yok, tek bir karayolu geçişi koymak yeterli, bu köprüde aynı şekilde hem hattın hemde otoyolun üzerinden geçiyor.

* ardından 230 metre kadar yüzeyden gidiyor, buradan sonra 15 ve 14 er metrelik 2 viyadük yazmışım, bu ifade yanlış. Bunlarda viyadük değil, demiryolu aynı düzlemde devam ediyor, havalimanı yönünde sağ tarafta kalan binalar aşağı yukarı 5 metre kadar aşağı düşüyor, bu binalar ile hat arasında normal bir sokak var, tek arabalık bile yapabilirsiniz. İşte bu 15 er metrelik 2 geçiş bu sokaktan karşı tarafa geçiş için küçük tüneller, dolayısı ile demiryolu üzerinden küçük bir köprüden geçmiş oluyor, bunu yapmak için editörde basit köprü üstleri var, ayaksız, onları kullanmayı düşünmüştüm.

Karışık gibi gelebilir ama bunu anlamak için hem size gönderdiğim haritaya, hem liste halinde bilgilere, hemde fotoya ihtiyacınız var, ilk ikisi mevcut üçüncüsü için maalesef bende yardımcı olamadım, ancak google earth ile yaklaşabildiğiniz kadar yaklaşmak fikir verebilir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön