tkn-D.18 » RailWorks M1 Hattı Harita Tasarımı [Oyun/Simulasyon]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzr, 2011 18:46

Az önce yeni bir şey fark ettim, önce balıklama üstüne atladığım çevre düzenlemesi korkunç zor bir iş :lol: depo sahasının yanındaki duvarı bile yapamadım daha, yani vadi, yamaç bilmemne, başım ağrıdı.

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Makas ve Çevre düzenlenmesi yorumu

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 08 May Pzr, 2011 20:38

Benim size anlatmak istediğim buydu...Makas olayı çok zordur..Ondan da zor olan Çevre düzenlemesidir..Aslında durup bekledim bakalım neler yapacaksınız diye..Bir yere kadar gelmişsiniz fakat hatalı olarak..Belki yaptığınız Esenler Depo kurulum görüntüsü uzaktan iyi görünüyor..Ama bunu onarmak yada makasları bu şekli ile yapmaya çalışmak netice vermez.Esenler deposunu yaparken Ray kurulumunun inceliği ve hassasiyeti var..Özellikle makasların doğru çalışması için Ray genelinin çok iyi ve hesaplı olması gerekir.Çevre ise hiç kolay değil..baş ağırtacak kadar zordur.Ama asıl benim başımı ağrıtan gerçek haritaya göre tıpa tıp aynı ray kurulum hattına teşebbüs etmek..Birkaç denemem oldu..Aksaray-Havalimanı gerçek metro haritasına sadık kalarak yapmaya çalışmak başımı ağrıttı..İşte sizin de önceden söylediğiniz gibi İstanbul temalı oyun mu yapmak istiyorsunuz sorusuna evet derim..İstanbul'un tıpa tıp benzerini yapmak Ekip işi..Vede birkaç kişiden oluşan değil,30-40 kişilik bir ekip olursa bunun altından kalkılır..Bu bir kenera benim yaptığım Boğaz Temalı denenin dahi aynısı bir daha yap deseniz bile aynısını yapamam..Yani kendi yaptığımın dahi aynısını yapmam imkansız..Benzeri olurmu..olur.Bir şeyin tıpkısını yapmak ile benzerini yapmak arasında fark var..Saygılar..Görüşmek üzere..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzr, 2011 21:03

Depo sahasını bayağı bir düzelttim, makaslar çalışır duruma geldi ama hat içinde hala hatalı bölgeler var, ayrıca birebir depo sahası, depodan M1 ve M3 hattına çıkışlarıda yaptım yanlız M1 çıkışına doğru viyadükleri yapmak bayağı bir zor oluyor, rayları ona göre yükseltmek, en zoru ise gerçekten çevreyi düzeltmek, aslında beni bayağı bir sardı ama hafta içi yine benden bir şey çıkmaz :) iş güç, kafam ve bedenim kaldırmıyor açıkçası ama yine hafta sonu bir şeyler yapmaya çalışırım, gördüğüm kadarı ile siz bayağı bir tecrübe edinmişsiniz ve pratiklik kazanmışsınız bu konu üzerinde, size verdiğim hat ile ilgili datalar işinize yaradı mı? Eğer yaradı ise istasyon tip ve bilgilerini de göndereyim, ama depo sahasını eklemek bayağı bir zor olacak gibi, bakalım.

Bu hali ile gözümün önünde bayağı bir senaryo canlanıyor, depo, M1 ve M3 ü birlikte resmedilmiş bir haritada bir sürü senaryo üretilerek çok keyifli bir oyun ortaya çıkartılabilir.

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

İstanbul Metro oyun Hazırlık yorumları

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 08 May Pzr, 2011 23:11

Esat Bey..Bu yaptığınız son çalımalarda olan gayretiniz, çok güzel..Tabiki tecrübe sahibi olmak ,işin üzerine eğilmekle olur.Tebrik ederim..İnternetten uydu haritası indirdim.Esenler Depo hattını incelemekteyim..Tabiki bu gibi işleri yapmak için görsellik çok önemli..Nedeni İstanbulu yakından görmememiş olmamdır.53 Yıldır Ankara'dayım,bir çok yerini ezbere bilirim.Ankara Metrosunu gözün kapalı yaparım.Nereden ,nasıl ,nerede tünellere giriyor,nerelerde yüzey hattına çıkıyor bilirim.Şu anda hiçbir yere bakmadan hattı çizerim..Asllında bunu düşünebilirim..Ankara Metrosu neden olmasın..Ama İstanbul içinde gereğini yapacağım..Öncelikle sizin yaptığınızı görsel olarak bu şekli ile görebilirsem daha iyi bir fikrim olurdu..Bana böyle bir görüntü gönderebilirseniz çok iyi olur.Gönderdiğiniz bilgileri elbette değerlendireceğim.Saygılar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Pzr, 2011 23:32

Bunlar son halinden iki kare, depo sahası ölçüleri tutmamakla birlikte ray hattı olarak birebir, tek yanıldığım park sahası 14 yolmuydu, 15 miydi, hatırlayamadım 15 yaptım :) diğerleri M3 bağlantıları ile kesin olarak doğru, ama makas bölgeleri tabii ki kaymış olabilir fakat bağlantı şekilleri doğru, yanlız ben editörü iyi kullanamadığım için bazı yerlerde hatalar var. İkinci resimde depodan hatta çıkış, yeni Esenler istasyonu viyadük bağlantıları olacaktı ama viyadük işi de hakikatten çok zorlu, bakalım nereye kadar gidecek.

Resim

Resim

Ben bu yaptıklarımı size göndereyim ama nasıl yapmak gerekiyor, editör bunu paket olarak dışarı atıyormu, yoksa oyun içindeki klasörden bulup onu mu göndermeliyim?

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Esenler Depo Hattına Cevap

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 09 May Pzt, 2011 21:38

Esat Bey..Yaptığınız çalışma gösteriyorki epey birşeyler yapmışsınız.Bende bugün ana harita üzerinde düzeltmeler yaptım.Bir hayli zor oldu,fakat daha bitmedi..son neticeyi aldığımda resimini göndereceğim..Çalışmanıza gelince bunu yakından incelemeliyim.Bunun içinde nasıl bana göndereceğinizi açıklamak isterim : Bu yaptığınız çalışmanın oyun listesinde ismi vardır mutlaka,onu bir kağıda yazın..Şimdi Ana Kurulum dosyaların oduğu yerde Content Klasöre çift tıklayıp açın.Açılan yerde yine Klasör var...adı Routes çift tıklayıp açın..açılan yerdeki numaraların olduğu yerden bu yaptığınız çalışmaya ait olan Dosya numarasını tesbit edip,masa üstüne kopyalayın...İşte bu aradığınız dosyadır..başka yerde aramayın..Yinede isminide her ihtimale karşı Not Defteri içne yazıp bu numaratı gönderin..Şunuda bilin numara içinde yapılan edidöre ait ismi direk yazmaz..isim dosyasına yazar..eğer tesbit etmekte zorlanırsanız..yöntem şu :Raiworks Ana oyun numaraları Bin - Yedi veya Sekiz binlidir...diğer bizim yaptığımız editör numaraları farklıdır..Ana oyun numaralara dokunmadan diğer numaralar masa üstüne kes yapıştır yapıp tek her numarayı tekrar aynı yerine alarak oyun nu açarak liste o oyun ismine göre bulup doğru numarayı tesbit edersiniz...Saygılar..

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 10 May Sal, 2011 18:17

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Çeştli Yorumlar

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 10 May Sal, 2011 19:26

Merhaba Esat Bey...İki gündür Haritayı Doğru yapmak için gayret ettim.Önceki Haritayı iptal edip yeniden başladım.Sizin gönderdiğiniz hariya uygun yapmak için çalıştım.Tabiki kalem yerine rayları kullanarak harita çizmek gerçekten zor...Askerdeyiken Oranın Ressamıydım..İlk Desinatörlük Eğtimini Yüzbaşımdan Almıştım.Sivil hayatta Orman Bakanlığı Edüd Daire Başkanlığında Harita Desinatörü olarak çalıştım.Onlar çok iyi harita çizdiğimi söylerlerdi...Haritanın aslına bakarak, Aydınger kağıdına ve diğer hepsine Rapito Kalemini çok iyi kullanarak yaparım.Şimdi de yaparım..Ama Railworks Editörde rayı kullanarak harita uluşturmak ve yapmak çok zor...Neyseki bitirebildim..Eğer şurasının eğimi çok yumşak olmamış yada şurasını düzeltebilirmiyiz derseniz ,Çevre düzenlenmesi yapılmadığı için elbette düzeltilir.Çevre düzenlesinden sonra raylara müdahale sıkıntı yaratır.Eğer olmayan yer varsa düzeltirim...Aksaray ray Ana hattını kurdum ve Metroyu kurarak yol verdim..Hız ayarı 2'de..Hız göstergesi Saatte 185 Km..Her halde dedim,bu metro,o kadar keskin virajlar varki devrilir..özellikle,Sağmacılar-Terazidere Virajın da devrilir...İnanırmısınız, hız 3'de Hız göstergesi saatte 209 Km...Nectice Havalimanı durağına kadar devrilmedi...Halbuki Railworks'un Kendi oyunlarında dahi 130 Km. dahi devriliyor....Bence bu iyi bir iş oldu..inanın bana...Varış süresi..Hız 2'de Hız Göstergesi 185 Km...ile 70 dakika...yani 1saat 10 dakika..Tabiki hiç biryerde durmaksızın olursa böyle olur..Duraklarda durmada,kalkışta bu süre biraz uzar...Esenler Deposunu yapacağım öncelikle..Aksaray istasyonu ise geçici ve hayali olarak bir çırpıda yapılmıştır..hiçbir yere bakmadan..kaldırır gerçeğe uygun olanı dizayn ederim...Bu resimlerdeki görüntün amacı araçlar geçerken ve tren geçereken hemzemin geçitte olan şeyi göstermekti..Eğer uygun görmediğiniz resim olursa kaldırırsınız..Saygılarımla...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Sal, 2011 22:59

Yanlız bir takım sorunlar var :) Ben detayları size vereyim

1- Aksaray-Havalimanı hattı metro olması hasebi ile hiçbir hemzemin geçit içermez, tamamen izole bir hattır, yani araçların geçeceği bir yol falan yok, araçlar ya alt ya da üst geçitlerden geçerler.

2- Hız çok yüksek, bu hattaki maksimum hız 80 km, dir ki onu da zaten bir kaç yerde yapabilirsiniz, diğer noktalarda kurplarda bu hızda dönülmez, ortalama işletme hızı (dur kalkları hesaba katarsak) 50-60 arası bir şeydi diye hatırlıyorum

3- 70 dk. gerçeğinin nerede ise 2 katı, o kadar yüksek sürat ile nasıl bu kadar uzun sürdü anlayamadım? Ama gidiş dönüş diyorsanız bilemem,

Bu yukarıdakiler sorun olan yerler, harita için bir şey söylemek istemem çünkü kendi yapamadığım bir şeyi başkası özveri ile yapmaya çalışırken eleştirmek bana biraz yanlış geliyor :) ama size hak veriyorum gerçekten de düşünüldüğü kadar kolay değilmiş, ben size gönderdiğim metrajları ile birlikte bir harita vardı onun faydası olacağını düşünmüştüm ama sanırım haritayı 2D yani kuş bakışı görüntü ile railworkste oluşturamıyoruz, bu büyük bir sıkıntı, ben de EEP (Eisenbahn Exe Pro) diye bir program var ama henüz çözemedim onda yapılabiliyordu diye biliyorum, bunda olmuyor. Öyle olsa hattı birebir çizebilirdik.

Bir de editör ile ilgili sormak istediğim bir başka şey, İstanbul malum düzlük bir kent değil, bu hattı da etkiliyor, benim haritada her yer dümdüz ama rayları koyduktan sonra zemini değiştirince raylar hala sabit kalıyor, zemine göre değişmiyor, bu da ciddi bir sorun. Siz önce rayları değiştirip sonra çevreyi yapabiliriz demişsiniz ama bu hatta bu büyük bir sorun olabilir gibi geldi bana, tünel kesimlerin nasıl yapılacağını internette izledim hadi onu aştık diyelim ama viyadük geçişleri ya da hattın yükseldiği evlerin ve yolların alçakta kaldığı noktaları sonradan yapmakta zor olabilir. Tüm bu düşünceler beni acaba yanlış yerdenmi başlıyoruz? Sorusuna yönelti. Bu işlerde sürekli geriye dönüşler hem zor hemde can sıkıcıdır biliyorum, bence önce bunu bir düşünelim derim, siz ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

İstanbul Motrosu ve Railworks

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 11 May Çrş, 2011 14:47

Yazını okudum....Yaptığım çalışmaların ince daytaylı ve daha anlaşır biçimde Railworks Editörü arasındaki uygulama zorluları ve kolaylıkları hakkında görüşümü daha sonra anlatacağım...daha iyi anlaşılır olması için Editörde bitirmem gereken bir bölüm var..bittiğinde gerek hız,gerekse diğer kafada soru işareti bırakan tesbitleri daha iyi açıklığa kavuştururuz....sizden ricam var..kendimi bu işe adapte ettim ve bu nedenle kafam çok yoğun...Her bir şeyi araştırıp bulmakta zorluk çekiyorum..Aksaray istasyonu civarı görüntüsü için internete giremedim,çünkü.. internette bağlantı problemi yaşadım..Eğer bana kuş bakışı yani Uydu istasyon haritası ve istasyonların çavre görüntü resimlerini gönderirseniz iyi olur..bunları araştırmak ve bulmak,Editörde çalışmamı engeliyor...Saygılar..

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 11 May Çrş, 2011 16:49

Resim

Kullanıcı avatarı
Sami Samioğlu
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05

Mesaj gönderen Sami Samioğlu » 11 May Çrş, 2011 16:54

Resim
Resim

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön