18. sayfa (Toplam 20 sayfa)

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Prş, 2013 15:28
gönderen alabay
Zaten sistem muhasebe. Aman, sakın öyle bir hatalı harita yapmayın, hayatta bir daha piyasadan gitmez o, T5 artık emrivaki bir fetakompli oldudabittmaşaallahı olmuş ya (bunu avantaj sayabilirdi de ama) :lol:

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Prş, 2013 15:55
gönderen Esat
alabay yazdı:Zaten sistem muhasebe. Aman, sakın öyle bir hatalı harita yapmayın, hayatta bir daha piyasadan gitmez o, T5 artık emrivaki bir fetakompli oldudabittmaşaallahı olmuş ya (bunu avantaj sayabilirdi de ama) :lol:
Başar T5 numarasını veren kim? Biz yıllar önce verdik o numarayı onun sayesinde insanlar öyle bilmiyor yani öyle bir avuntusu varsa bence onu unutsun, tasarımcı ise tasarımcılığını bilsin, dediğim gibi kimse görsel anlamda tasarımlarına söz edemez ki bende beğeniyorum ama içeriği ya da resmi bir yerlerden alsın ya da tek bir yerden alsın, sağdan soldan topladığı zaman yumurtlama oluyor.

Valla Kenan öyle bir şey koysam atlarmıydı bilmiyorum, artık yapmaz herhalde :) diğer taraftan hadi ben sen o hiçbir şeyiz ama kullanılan haritalarda da bir sürü görsel hatalar var, bu arada son haritalarda inşaatlar gösterilir olmuştu ama duyduğuma göre 3 vakte kadar artık resmi haritalarda inşaat halindeki hatlar gösterilmeyecek.

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Prş, 2013 16:00
gönderen alabay
Esat efendi, soruna cevap:
İşin matrak tarafı, o kişi bizim gibilerinden dolayı (benim şahsen onunla irtibatım vardı), burada yumurtladığımız bazı fikirlerin »hakikate yansıması«. Yani, Beyoğlu/Tünel–Taksim noztalco hattı T5, haha. Ne komik. İlk T5 diyen kimdi? Galiba Esat ağamız! Dinleyen? Yoktu. Maksi gardaş, zorladım, haritaya geçti, birden, T5 oldu. Ne alâkasız bir şey.
Kendimden alıntı, aha :-)

Gönderilme zamanı: 22 Ağu Prş, 2013 16:19
gönderen Esat
alabay yazdı:Esat efendi, soruna cevap:
İşin matrak tarafı, o kişi bizim gibilerinden dolayı (benim şahsen onunla irtibatım vardı), burada yumurtladığımız bazı fikirlerin »hakikate yansıması«. Yani, Beyoğlu/Tünel–Taksim noztalco hattı T5, haha. Ne komik. İlk T5 diyen kimdi? Galiba Esat ağamız! Dinleyen? Yoktu. Maksi gardaş, zorladım, haritaya geçti, birden, T5 oldu. Ne alâkasız bir şey.
Kendimden alıntı, aha :-)
Yok onu okudum zaten, sadece kendi üstüme almıyorum olayı, bir ekip çalışması neticesiydi diyelim ama içindeydik sonuçta, başka şeylerde varda bir ara kulağına söylerim :D

Gönderilme zamanı: 10 Oca Cum, 2014 18:23
gönderen Esat
alabay yazdı:Şu ek parkurla ilgili Nürnberg metrosu ilginç. Aslında 3 anahattı var, U1, U2 ve U3. Buna ek bir de U11 ve U21 diye ilk iki hattın takviye parkur hatları var.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... rnberg.png
Başar şunu biraz açıklayabilir misin bana? Fiziki yapıyı soruyorum 1-11, 2-21 i anladık aynı ray hattını kullanan iki ayrı sefer tarifesine sahip işletme ve dallanıp budaklanma yok, peki U3 ün durumu nedir, o aradaki kesimde istasyonları ortak mı kullanıyor yoksa ağ haritası mantığı ile yakın olarak geçen aynı isimdeki istasyonlara sahip olduğu için mi öyle gösterilmiş. Acele bilgi lazım :) anladın sen onu

Gönderilme zamanı: 10 Oca Cum, 2014 20:20
gönderen alabay
Hä? Ben şu an 1937’deyim, bir zaman kurt deliğinden alooo?

ALO?

Nürnberg’te metro yok daha, nazi var.

Ama bir dakika, kristalime bir bakayım … heee, senin o zamanlarda metrolar da varmış meşelleh! U1 ve U2 iki ayrı hat, U1’e U11 takviye yapıyir, U2’ye de U21. U3 kendisine has bir hat, ama belirli bir kesimde U2 ve U21 ile beraber aynı rayları kullanıyor.

Çangaçunga:

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:U-B ... enband.png

Ben şimdi Eski Mısır’a, firavuna bir merhaba demeye gerilere dalıyorum, sana oradan bir piramit kedisi getiririm. Biraz taparsın felan. Ya da okşarsın :lol:

Çühhüüüüs<ses zaman hortumunda boğuluyor>

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 03:26
gönderen zafer94
Tamda nuremberg deyim . :D

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 15:23
gönderen Esat
Bu resim üzerinden tekrar soruyorum, ayrıca zafer94 eğer sende gözlemleme şansı yakaladı isen cevabını beklerim. Bu haritaya göre, U21 - U2 nin U11 - U1 in kısa parkuru gibi bir işletme, aynı ray ve istasyonları kullanıyor, peki U3 Rothenburger Strasse ve Rathenau Platz arasında aynı ray ve istasyonlarımı kullanıyor?

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 16:21
gönderen emrenmert
Bildiğim kadarıyla Bursaray'da m1 ve m2 şeklinde kodlama yok. Hat toptan Bursaray olarak anılıyor. Bütün trenler Arabayatağı'ndan kalkıyor ve Emek'e giden trenlere 1 numara verilmiş. Bu trenler, Acemler istasyonundan sonra Mundanya yoluna kıvrılıp Emek'e kadar gidiyor. 2 numara verilmiş olan trenler Acemler'den sonra düz giderek, Uludağ Üniversitesi'nde seferini tamamlıyor. Bu yıl içersinde, hat uzamış olacak ve trenler Arabayatağı'ndan değil, Kestel'den kalkacak; inşaat devam ediyor.

Istanbul m1 hattında da aynı durum söz konusu. Bütün trenler Aksaray'dan kalkıyor. Otogar'dan sonra m1A trenleri İncirli-Havalimanı yönüne, m1B trenleri ise Bağcılar-Kirazlı yönüne gidiyor. Bu hat doğuda Yenikapı'ya, batıda Halkalı Marmaray'a kadar uzatılacak.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 16:44
gönderen Esat
Bunları biraz fazla iyi derecede biliyorum, benim merak ettiğim şu:

İstanbul M1 hattı için M1A ve M1B yi yolcu olarak doğru buluyormusunuz? Karışık mı, anlaşılır mı, güzel mi, saçma mı, nasıl buluyorsunuz? Yarın bir gün M2A - B, M3A - B ortaya çıkınca ne olacak, bazı şeyler bu aşamada belki değiştirilebilir diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 17:03
gönderen Anatolian
Diğer başlıkta da yazmıştım
Sonuçta aynı ortak yerden çıkıp dallanan 2 hattan söz ediyoruz
M1A ve M1B olması daha mantıklı ve kolay, M1 ve M3 olursa hem sanki alakasızmış gibi duruyor hem de bizim gibi az çok bu konularla ilgili kişilere göre sanki böyle isim verirken yeni bir hat yapılmış halka yutturulmuş gibi geliyor
Yarın bir gün M2A - B, M3A - B ortaya çıkınca ne olacak
Bu iş İstanbul'da olmaz gibi geliyor?

Diyelim ki Havalimanı İstasyonu'ndan her 3 dakikada bir tren kalkıyorsa, fakat daha sonra M1C diye bir hat daha açıldı bu aralık 5 dakikaya çıktı, sonra M1A-A çıktı bu aralık 7 dakikaya çekildi bu sefer ne olacak istasyonlarda aşırı yığılma olacak hat talebi karşılayamaz hale gelecek. Demek istediğim İstanbul gibi yoğun kentlerde böyle dallanma işi zor

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 17:16
gönderen emrenmert
M1A ve M1B şeklinde olması bence doğru. Çünkü, iki hattın ortaklığı olduğunu ifade ediyor. Kirazlı'dan Olimpiyatköy'e direkt giden trenler olsaydı, burada da M3A ve M3B şeklinde bir uygulama yapılabilirdi.