ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Prş, 2013 15:28

Zaten sistem muhasebe. Aman, sakın öyle bir hatalı harita yapmayın, hayatta bir daha piyasadan gitmez o, T5 artık emrivaki bir fetakompli oldudabittmaşaallahı olmuş ya (bunu avantaj sayabilirdi de ama) :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Prş, 2013 15:55

alabay yazdı:Zaten sistem muhasebe. Aman, sakın öyle bir hatalı harita yapmayın, hayatta bir daha piyasadan gitmez o, T5 artık emrivaki bir fetakompli oldudabittmaşaallahı olmuş ya (bunu avantaj sayabilirdi de ama) :lol:
Başar T5 numarasını veren kim? Biz yıllar önce verdik o numarayı onun sayesinde insanlar öyle bilmiyor yani öyle bir avuntusu varsa bence onu unutsun, tasarımcı ise tasarımcılığını bilsin, dediğim gibi kimse görsel anlamda tasarımlarına söz edemez ki bende beğeniyorum ama içeriği ya da resmi bir yerlerden alsın ya da tek bir yerden alsın, sağdan soldan topladığı zaman yumurtlama oluyor.

Valla Kenan öyle bir şey koysam atlarmıydı bilmiyorum, artık yapmaz herhalde :) diğer taraftan hadi ben sen o hiçbir şeyiz ama kullanılan haritalarda da bir sürü görsel hatalar var, bu arada son haritalarda inşaatlar gösterilir olmuştu ama duyduğuma göre 3 vakte kadar artık resmi haritalarda inşaat halindeki hatlar gösterilmeyecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Prş, 2013 16:00

Esat efendi, soruna cevap:
İşin matrak tarafı, o kişi bizim gibilerinden dolayı (benim şahsen onunla irtibatım vardı), burada yumurtladığımız bazı fikirlerin »hakikate yansıması«. Yani, Beyoğlu/Tünel–Taksim noztalco hattı T5, haha. Ne komik. İlk T5 diyen kimdi? Galiba Esat ağamız! Dinleyen? Yoktu. Maksi gardaş, zorladım, haritaya geçti, birden, T5 oldu. Ne alâkasız bir şey.
Kendimden alıntı, aha :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Prş, 2013 16:19

alabay yazdı:Esat efendi, soruna cevap:
İşin matrak tarafı, o kişi bizim gibilerinden dolayı (benim şahsen onunla irtibatım vardı), burada yumurtladığımız bazı fikirlerin »hakikate yansıması«. Yani, Beyoğlu/Tünel–Taksim noztalco hattı T5, haha. Ne komik. İlk T5 diyen kimdi? Galiba Esat ağamız! Dinleyen? Yoktu. Maksi gardaş, zorladım, haritaya geçti, birden, T5 oldu. Ne alâkasız bir şey.
Kendimden alıntı, aha :-)
Yok onu okudum zaten, sadece kendi üstüme almıyorum olayı, bir ekip çalışması neticesiydi diyelim ama içindeydik sonuçta, başka şeylerde varda bir ara kulağına söylerim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Cum, 2014 18:23

alabay yazdı:Şu ek parkurla ilgili Nürnberg metrosu ilginç. Aslında 3 anahattı var, U1, U2 ve U3. Buna ek bir de U11 ve U21 diye ilk iki hattın takviye parkur hatları var.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... rnberg.png
Başar şunu biraz açıklayabilir misin bana? Fiziki yapıyı soruyorum 1-11, 2-21 i anladık aynı ray hattını kullanan iki ayrı sefer tarifesine sahip işletme ve dallanıp budaklanma yok, peki U3 ün durumu nedir, o aradaki kesimde istasyonları ortak mı kullanıyor yoksa ağ haritası mantığı ile yakın olarak geçen aynı isimdeki istasyonlara sahip olduğu için mi öyle gösterilmiş. Acele bilgi lazım :) anladın sen onu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Oca Cum, 2014 20:20

Hä? Ben şu an 1937’deyim, bir zaman kurt deliğinden alooo?

ALO?

Nürnberg’te metro yok daha, nazi var.

Ama bir dakika, kristalime bir bakayım … heee, senin o zamanlarda metrolar da varmış meşelleh! U1 ve U2 iki ayrı hat, U1’e U11 takviye yapıyir, U2’ye de U21. U3 kendisine has bir hat, ama belirli bir kesimde U2 ve U21 ile beraber aynı rayları kullanıyor.

Çangaçunga:

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:U-B ... enband.png

Ben şimdi Eski Mısır’a, firavuna bir merhaba demeye gerilere dalıyorum, sana oradan bir piramit kedisi getiririm. Biraz taparsın felan. Ya da okşarsın :lol:

Çühhüüüüs<ses zaman hortumunda boğuluyor>

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 11 Oca Cmt, 2014 03:26

Tamda nuremberg deyim . :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 15:23

Bu resim üzerinden tekrar soruyorum, ayrıca zafer94 eğer sende gözlemleme şansı yakaladı isen cevabını beklerim. Bu haritaya göre, U21 - U2 nin U11 - U1 in kısa parkuru gibi bir işletme, aynı ray ve istasyonları kullanıyor, peki U3 Rothenburger Strasse ve Rathenau Platz arasında aynı ray ve istasyonlarımı kullanıyor?

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 16:21

Bildiğim kadarıyla Bursaray'da m1 ve m2 şeklinde kodlama yok. Hat toptan Bursaray olarak anılıyor. Bütün trenler Arabayatağı'ndan kalkıyor ve Emek'e giden trenlere 1 numara verilmiş. Bu trenler, Acemler istasyonundan sonra Mundanya yoluna kıvrılıp Emek'e kadar gidiyor. 2 numara verilmiş olan trenler Acemler'den sonra düz giderek, Uludağ Üniversitesi'nde seferini tamamlıyor. Bu yıl içersinde, hat uzamış olacak ve trenler Arabayatağı'ndan değil, Kestel'den kalkacak; inşaat devam ediyor.

Istanbul m1 hattında da aynı durum söz konusu. Bütün trenler Aksaray'dan kalkıyor. Otogar'dan sonra m1A trenleri İncirli-Havalimanı yönüne, m1B trenleri ise Bağcılar-Kirazlı yönüne gidiyor. Bu hat doğuda Yenikapı'ya, batıda Halkalı Marmaray'a kadar uzatılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 16:44

Bunları biraz fazla iyi derecede biliyorum, benim merak ettiğim şu:

İstanbul M1 hattı için M1A ve M1B yi yolcu olarak doğru buluyormusunuz? Karışık mı, anlaşılır mı, güzel mi, saçma mı, nasıl buluyorsunuz? Yarın bir gün M2A - B, M3A - B ortaya çıkınca ne olacak, bazı şeyler bu aşamada belki değiştirilebilir diye düşünüyorum.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 Oca Pzr, 2014 17:03

Diğer başlıkta da yazmıştım
Sonuçta aynı ortak yerden çıkıp dallanan 2 hattan söz ediyoruz
M1A ve M1B olması daha mantıklı ve kolay, M1 ve M3 olursa hem sanki alakasızmış gibi duruyor hem de bizim gibi az çok bu konularla ilgili kişilere göre sanki böyle isim verirken yeni bir hat yapılmış halka yutturulmuş gibi geliyor
Yarın bir gün M2A - B, M3A - B ortaya çıkınca ne olacak
Bu iş İstanbul'da olmaz gibi geliyor?

Diyelim ki Havalimanı İstasyonu'ndan her 3 dakikada bir tren kalkıyorsa, fakat daha sonra M1C diye bir hat daha açıldı bu aralık 5 dakikaya çıktı, sonra M1A-A çıktı bu aralık 7 dakikaya çekildi bu sefer ne olacak istasyonlarda aşırı yığılma olacak hat talebi karşılayamaz hale gelecek. Demek istediğim İstanbul gibi yoğun kentlerde böyle dallanma işi zor

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 17:16

M1A ve M1B şeklinde olması bence doğru. Çünkü, iki hattın ortaklığı olduğunu ifade ediyor. Kirazlı'dan Olimpiyatköy'e direkt giden trenler olsaydı, burada da M3A ve M3B şeklinde bir uygulama yapılabilirdi.

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön