ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Prş, 2009 12:28

Ulaşım; Zeytinburnu-Kabataş hattına T1, Bağcılar'a da T2 demişti galiba. 2 hat birleşecekmiş seneye. Numara sistemi çöktü kafadan. Ne diyecekler.

T0 mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Prş, 2009 16:49

Bizim sistemizde çöken bir şey yok, onlar yanlışlarında ısrar ederlerse onların bileceği iş ama tabi biz o temel üzerine devam edeceğiz, bakalım bir çözüm bulmak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eki Cum, 2009 07:49

bizim sitede bi revizeye gitmemiz lazım. biz m3'e kirazlı demiştik. kirazlı m1-a olacakmış. m3 Kartal oldu. m4'te başakşehir. sultançiftliğine t4'te ısrarlılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Cum, 2009 08:32

Revizyon yapmayacağız abi, onu söylüyorum ya işte, yanlış onların yanlışı, doğru olan temeli kuran onlardı bozanda onlar :) benim bozmaya niyetim yok, belki parantez içinde belirtiriz, onlara kalırsa bu numaraların hiçbirisi olmayacak, boşver gitsin. Ayrıca T4 e zaten T4 diyoruz ama bu onu M4 olarak ayırmamız için bir engel değil bence, yani bakıyorum bu işi kotarmış ülkelere sistem böyle yürüyor, İBB nin bu konuda hiçbir bilgisi yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eki Cum, 2009 09:14

biz değiştirmeyelim o zaman tamam. çalışmamızı ulaşım aş'ye sunalım o zaman. bir mail atalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Cum, 2009 09:47

Onu düşündüm ciddi olarak Mehmet, Ulaşım A.Ş. ye kendimizi bir şekilde belki dinletiriz ama gerekçeli, mantıklı ve teknik bir şey hazırlamak lazım, yani aha biz numaraları dizdik alın değil, biraz daha kafa yoracağım bakalım, aslında direkt İBB ye de yazabiliriz diye düşündüm, orada bu konulara hayır demeyen isimler var ama bunu güzel bir sunum halinde götürmek ya da göndermek gerekiyor, baştan savma olmamalı kendimizi iyi anlatmalıyız diye düşünüyorum. Ama son bir iki aydır bir hastalık bir başka şeyler bir de kurs murs üst üste gelince bende performans düştü :) Başar da asker oldum piyade diyor :P yine bir beyin fırtınası yapabiliriz, aslında son mesajlara baktım dün büyük ölçüde hem fikir olmuşuz sadece bunu bir temele oturtmamız gerekiyor, ayrıca tramvaylar içinde teknik bir yapı oluşturulmalı ki seninde bahsettiğin gibi o birleşti bu kesildi olunca ne olacak? Çözümleri ile birlikte olmalı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Cmt, 2009 11:00

Evet, piyade erim ben şimdi 8)

Valla, bu konuyu aylar önce de konuşmuştuk ya ... sunalım diye ...
Hani, hepimiz hemfikir de değildik (ki işste böyle durumlarda izi işler oluşur!). Sonunda bizim Mx sistemini yaptık. Hatırlarsanız, şahsî ilk önerimde M51, M52 gibi şeyler de vardı. "Bir kaç raylı" (mehrgleisig) de yapabiliriz.

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ara Cmt, 2009 17:13

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... it_Map.png

wikipedia numara vermiş. kadıköy kartal'a m4 başakşehir'e m6 demiş? m3 ve m5 yok? marmaray'a b1, b2 demiş. 2 hattı birleştirmeye çalışıyoruz. bunlar numarayı ayrıştırmışlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Cmt, 2009 18:40

O haritayı doğru bulmuyorum, tasarım olarak hoş görünüyor, Coğrafi Raylı Sistemler haritası olarak hoş görünüyor ama numaralama falan boş iş, hafif metro demiş, yazdığı kadarı ile Alman bir arkadaş tasarlıyor bu haritayı, daha önceki versiyonda ona aitti, ama fakede olabilir yani :P. Dediğim gibi görsel olarak çok başarılı ama data olarak kötü bir harita. Kadıköy e M4 deyip sonrada hafif metro kategorisine koyması zaten bir hata, diğer taraftan diğerleri de hata, tramvay hatlarını bir renk yapması gerekirken hafif metro kavramını kullanmaya devam ederek karma bir şey yapmış, ama hafif metro kapasitesinde çalışan T1 i ayrı tutmuş, dolayısı ile kurumlardan aldığı bilgilerden derlemiş olabilir, onunda kafası karışmış :)

Wikiyi kaynak olarak beğenmiyorum zaten kolay kolayda kaynak kabul etmiyorum, burada iş Başar' a düşüyor aslında ama onunda vakti yok, istersek Wiki deki bilgilere çok fazla katkı sağlayabiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzt, 2009 01:56

Valla ortak istasyondan sen ne anlıyorsun ya da bunu söyleyenler neyi kast ediyorlar bilmiyorum. Ama benim anladığım bir kapıdan girince iki metro istasyonuna da ulaşabildiğinden bir şey farzı misal Yenikapı gibi bir şey anlıyorum, yani ortak peron ya da hat kullanımı değil, büyük konuşmayayım tabi ama iddiaya girerim.

Diğer taraftan sözlerimi yanlış anlamazsın umarım ama, sen bir gün tramvay hattı gibi metro düşünüp dile getirmekten vazgeçtiğinde çok ama çok daha doğru bir yolda olacaksın, ben senin enerjini bu "kol çıkalım abi" "daire hat yapalım" "şatıl olsun" lara harcamana biraz üzülüyorum açıkçası, bence çok daha doğru ya da çok ama çok daha isabetli fikirler üretmene engel oluyor bu bakış açın. Tabi bu benim dışarıdan gördüğüm belki de yanlış anlıyor ya da tamamen kendi bakış açım ile değerlendiriyor olabilirim, ha olmaz değil ama dünyaya bir bakalım kaç tane böyle oraya buraya kol çıkmış metro işletmesi var ki? Var olanlara da şöyle bir genel göz atalım, nedir olayın sırrı? Bence biz bu maça bazı toplumsal karakteristiklerimiz nedeni ile çok geride başlarız, dediğim gibi varmı bilmiyorum ama varsa da böyle kollar şatıllar ile çalışan bir şehir o zaman cidden senin önerilerinde dikkate alınsın ama İstanbul gitsin o adamlardan öğrensin :) kendi başına aman ha yapmasın bu işi... Bu işin bir detay kısmıydı, yapılabilir bir şey ise bunu İstanbul başarsın isterim ama sen, ben ya da o, yani işin tekniğinin içinde olmayan bizlerin oraya bir yan hat buraya bir kol hat dememiz bazen garip geliyor, bu konuda kendime de kızıyorum ha sakın hiçbiriniz üstüne alınmasın. Bazen ya şuraya metro buraya tramvay diyorum oturuyorum çiziyorum sonra oha diyorum yaptığıma :)

Dediğim gibi ben İncirli' de bir ortak istasyon binası olabilir ama ortak peron kullanımı ya da hatların birbirine birleştirilmesi gibi bir şey olacağına inanmıyorum, ama sen bu işi sesli dile getiriyorsun, olur a birilerinin aklına kurt düşürürsün ya burda deneyelim derler, bak ona karışmam :) ama bugün için söylüyorum ıhıh :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Pzt, 2009 10:20

İncirli'nin projesini çok aradım nette. Alper Ünlü yapıyormuş. Ama görsel koymamışlar. Büyük bir istasyon olacak. Bunlar benim dışarıdan gözlemlerim. Tabi ki onlar ne yapıyorsa ben onu takip ediyorum. Kendi fikirlerim değil hepsi. Bir gözlem. O kadar uzun boylu uzmanı değilim bu işin. Sadece sesli düşünüyorum.

Diyelim ki;

İncirli ortak peron, raylar tümleşik, hatlar birbirininn devamı olsa; Hacıosman metrosu İncirli'den Başakşehire gitse;

artı olarak başakşehir hattı da başakşehir-bakırköy ve başakşehir-hacıosman şeklinde işlese;

NUMARA NASIL OLUR?

Başakşehir-Hacıosman: M2

Sanayi-Seyrantepe: M2-A veya M2-1 (bak hemen kızma ben demedim ibb yaptı)

Başakşehir-Bakırköy: M2-B veya M2-2

olur mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzt, 2009 10:47

Öyle olmamasini daha dogru bulmustuk hatirlarsan. Neden? Herseyi bir kenara birak ve normal bir vatandas gibi düsün, senin icin en kolayi en basiti en akilda kalicisi nasil olurdu? Ne kadar cok metro yaparsan yap 99 a kadar rakam var :) O kadar metro hattin olacak mi, imkansiz bence. Yani basit yolcu icin akilda kalicilik, bilinirlik ve kolay ögrenilebilirlik saglanmak isteniyor ise bu olabildigince basit olmalidir.

Bu A ve B olayi ile ilgili de sunu söyleyeyim, biz bu tartismalari 2,5 yil kadar önce yapmistik kurumda. O zaman benim bu konuyu dile getirme sebebim Otogar-Esenler arasi kendisine ait bir tarife ile calisiyor, yani M1 den bagimsiz ve zaten insaati devam eden bir hattin parcasi, peki o zaman neden numarasi yok? Ben bu kesimin M3 olarak adlandirilabilecegini söylemistim, dayanagim yukaridaki neden amacim ise insanlara hat acilmadan numarasini ögretmekti, malum bizim isimizde buydu. Ama pek itibar görmedi, ve zaten numara verilsede M1B gibi bir sey olabilir denildi. Neden? Birinci neden, eger aracin önüne M3 yazsa idik bu isletme icin sorun olabilirdi, cünkü zaten rezerv arac yok, gün icinde bile bu hattin araclari degisiyor, yani araca bunu yazmak anons sistemi falan bunlar isletme tarafindan zor görülen islerdi (olmadigi halde) ikincisi de o dönemde sirkete hizmet kalitesi konusunda danismanlik yapan Brüksel deki isletmede benzer bir sistem olmasiydi bence, yani kendimize referans aldigimiz bir kurumda 1A ve 1B metro hatlari vardi ve bence birazda bu sebeple makul bir sistem olarak görülüyordu. Ama bildigim kadari ile bu sene itibari ile onlarda bu sistemi terk ettiler :) cünkü gecer akce degil yahu. Daha sonra gecen sene sonunda idi sanirim bu konuyu tekrar bir dostum ile konustugumda bu M1A ve B olayindan bahsetti, IBB nin bu konularda hic bir bilgisi yok arkadaslar ne teknik ne bilimsel maalesef yok, Ulasim böyle düsünmüs uygun görmüs, IETT zaten otobüs calistirir gibi olsunda nasil olursa olsun diyor :)

Velhasili kelam, dünyadaki genel yaklasim, ve en onemlisi ilk paragrafta belirttigim nedenler ile numaralamada cok fazla harf-rakam kombinasyonu olmamali, bu sistemler her zaman kaba tabir ile en cahil insana göre düzenlenir, 20 yilda metroya binmeyi ögretemedigimiz kisilere böylesi bir sistemi nasil ögreteceksiniz?

Dedigin gibi bir sey olsa dahi Mehmet, biri M2 digeri yine M7 olmalidir, yada ne numara verilecekse o ama böyle basit olmalidir.

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön