ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 09:28

Tabi tabi GÜNEY SANAYİ 750 M uzunluğunda yapılıyor o yüzden. Belkide SANAYİ'deki aktarma merkezi burası olur. İETT açısından bile....

Bakırköy-Ataköy-Havaalanı-Kuymcukent-Halkalı Konutlar-MASKO-Güney Sanayi-İkitelli-Olimpiyatköy

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 09:59

Son geldiğimiz nokta. M'lerde anlaşalım diğer harflere geçeriz.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 10:07

Güzel oturmaya başladı, Başar bir göz atsın bakalım bence bu hali iyidir, düzeltme sadece funiküler tünel konusunun netleşmesine, ve projeler bağlı ama ben etüd ya da bilmemne proje diye söylenenleri hesaba katma taraftarı değilim çünkü söz konusu olan İstanbul und typische Türkische :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 10:25

Su an evde olmadigimdan kisa bir not sadece, ve harf ekisgiyle de ...

Monoraya metro diyon da, tünele diyemiyon, hayda :-)

2'nin eki neden 22 de 21 degil? Ama dikkat, burada iki problem belirebilir: 1 numarali hattin ekleri 11, 12, 13 olursa, o zaman metro sisteminde 10 hattan fazla hat olmamali. Yoksa hakiki bir 11 veya 12 ne olur? Bir de hakiki bir 10 numaranin türevleri ne olacak? 101, 102? Fazla. Enflasyon olmamali. Funikülerlere de ek hat numarasi vermek hic aklima gelmemisti, aslinda sahane bir fikir! M2 bu isimde kalacaksa, eskisi M21 olur, yenisi M22 olur. O M3 hakikaten paralel hattan mi gidecek? bakin iste, bu is icin bir sistem agi da gerek, hani hangi tren nerede isleyebilir diye.

Son bir sey daha, fazla önemli degil, ama ... bir de sunu düsündüm: isimlerde iyi ve kötü isimler var. Iyileri: 1, 4, 5, 7, 8 ve 9, kötüleri 2, 3 ve 6. Hadi, bi düsünün, neden diye :-)

Ama böyle devam edersek is netlesir ... Suna dikkat edelim: M1 hattinda mümkün oldugu kadar ek hat tüprev olmasin (ki 11, 12, 13 diye hatlar devam edebilsin). Aslinda o ekler fazlaya kacmasin. zaten en önemlileri su anki M2'de, tünel, füni, Seyrantepe. M2, M21, M22, M23. Bir de banliyöde belki bir seyler olabilir, yoksa o Silivre ne olacak?
Bir manyaklik daha düsünülebilir: ekler hepsi doksanlik olur, M91, M92, M93 ... Insaallah dokuz ekten fazlasi gerekmez? :-)
ve illaki beceremezsek, A, B, C türevleri de var, ama aslinda metro sisteminde garip olur. M2, M2A, M2B ... göze sık gelmiyor :?

Tramvaylari fazla gözden kacirmayalim, bilhassa T4 ... T4 M4 olacaksa, M4'ü bos biraksak, iyi olur. Su anki T3 garanti M3 olmaz, ona göre "iyi". T1 de metro olmaz bence.

B.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 10:28

Bak ama, hemen löp diye, Sariyer/Seyrantepe istikametine trenler test sürüslerine basladi diye anladik ama. Iste bu güzel. Ve medeni :D

Ama, baslamadi daha, e?

B.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 10:31

alabay yazdı:Ama, baslamadi daha, e?B.
Başlayacak abi sen merak etme.

Peki 2. deneme: M3 hattı 2009 başında açılıyor...

Bu nasıl?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 10:34

Olmadi, su ana kadar sadece M1 ve M2 ile "argümentasyon" yapabiliriz. Gerisini daha yumurtluyoruz, yahu, yumurtali pide yapma simdi!

:o

B.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 10:39

M2 türevleri İçin deneme. Kolları ayrı ayrı M2 etrafında numaralandırıyoruz.

Resim


M3'e gelince: Bu hat M1 ile YENİKAPI-OTOGAR RAYINI ORTAK KULLANACAK. Yani M1 Otogar'dan 2 kola ayrılıyor. M3 elde ediliyor. Otogar-Kirazlı-Halkalı. 10 km'yi aşıyor kol demek eksik kalır. M3 DENMELİ MUTLAKA.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 10:40

Neden abi. M3 hattı gerçekten 2009 başında açılacak. Otogar-Kirazlı LRT hattı. OK.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 10:45

2009 başında testlere başlayabilir hakikatten son günlerde Esenler şantiyede bayağı bir hareketlenme var çünkü Esenler istasyonu yapılıyor, orada bazı büyük depolar vardı onlar sökülüyor, Menderes istasyonu yapılıyor yanlız Mehmet Menderes istasyonu ana cadde üzerinde değil hani o halk pazarının olduğu yer değil Güney Hastanesini biliyorsan onun arkasında mahalle içinde kalıyor ama benim anladığım kadarı ile o halk pazarının oradan giriş yapılacak orda da yıkım yapılmış

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 10:59

Ama simdiden, bizden baska, M3 diyen var mi? varsa, okey.

Ben bu metro/pirt sistemini anlayamadim, ama evden yazarim/sorarim. Bazi yerlerde bir hat bitiyor, baska sistemde bir hat basliyor, o ne? Esat, bize sistem agi gerek :-)

B.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 11:01

Neden otogara kadar paralel hat calisacak?

Bak, su M2 türevleri bir problem gösteriyor, M21, 21, 23 diye istikameten yukari dogru saysak, daha mantikli olur. Ama iste o uzatmalar ve kollar olacak mi? Seyrantepe ek mi, yeni hat baslangici mi? Bir düsünmeli.

B.

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön