ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte bahsettiğim problem burada belli oluyor: M7 ve M8 ... Üsküdar olmuş, olmamış, OLSUN! YIne de, plânlanmış bir hatta numara verilebilir. Bakırköy taraflarında numaraları birbirine yakın tutmak akıllı olabilir. O zaman M8 M7'den evvel olur, problem değil (meselâ).
O M11'i anlamadım, ama şimdi zaten hemen yola çıkmam gerek, kafa tam çalışmıyor ...
B. Alabay
O M11'i anlamadım, ama şimdi zaten hemen yola çıkmam gerek, kafa tam çalışmıyor ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Başakşehir'e M7 demek daha mantıklı. Proje açısından da. Çünkü İKİTELLİ SANAYİYİ DALAN kurduğu zaman metrosunu da tasarlıyordu. 1986. O zamanlar Ümraniyeye değil metro "ORMANİYE" deniyordu.alabay yazdı:plânlanmış bir hatta numara verilebilir. Bakırköy taraflarında numaraları birbirine yakın tutmak akıllı olabilir. O zaman M8 M7'den evvel olur, problem değil (meselâ).
O M11'i anlamadım, ama şimdi zaten hemen yola çıkmam gerek, kafa tam çalışmıyor ...
M11 Havaalanı-Olimpiyatköy Projesidir. Kuzey uatması inşaa halinde. Ana gövdesi bir daha ki döneme kaldı. Yapılması kesin. Zaman veremem tabi de.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben Mehmet' in önerilerine katılıyorum bence o hali ile ele almalıyız, olmuş olmamış ile ne demek istiyorsun Başar? Bir ikincisi bence her halukarda proje aşamasındakileri karıştırmamak lazım yani bunlarda fizibilite projesi bile değil, bir yerlerde bir metro inşaatı başlıyor o devam ederken belediye e bu hat buraya da gitsin diyor yani iki ucu bile belli değil ki nasıl isim verelim, ayrıca Mehmet Marmaray için M5 bencede vurucu, eğer bu hali ile anlaştı isek ikinci aşama yani renk kodlamasına geçmek lazım derim neden derseniz bu sistemlerde ikinci en önemli unsur renkler ile belirtmek, burada yine Ulaşım A.Ş. nin oluşturduğu ve yönetim kurulu ile İBB nin de prensipte onayladığı ve referans kabul edilmesini istediği klavuzdaki renklerden yola çıkmalıyız fakat benim bir önerim olacak tramvay hatları tek renk olmalımı? Bence olmalı çünkü zaten vurucu ve birbirinden kesim ayrımlı renkleri metroda kullanmalıyız burada kısıtlı renkleri tramvay hatları ve Mxx gibi havaray funikü gibi hatlara vermemeliyiz onlar bağlı oldukları hattın renginde fakat farklı bir formdaki çizgi ile gösterilmeliler, bu şekilde İstanbul için 20 yıllık renk planını da ortaya koymuş oluruz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Olmuş olmamışla tasarlanmış, inşaa halinde veya ortada sadace plânlanmış olarak duran (veya durmayan) hatları diyorum. Bence ciddî şekilde plânlanmış hatları katabiliriz. Hee, Silivri'den İkitelli'ye de bi hat çekeris tipinden değil tabiîki, ama herhangi bir plâna geçmiş bir şey varsa, ona da numara verilebilir. Nasıl Berlin'deki U10 ortada yok, 70 senedir plânlarda, bi öle, bi böle ... yok, ama U10 dendi mi, herkes aşağı yukarı neyin ne olduğunu bilir, U5 de ölye, doğusu var, ortası U55 diye var ve yok, batısı daha hiç yok, onlarca yıllardan beri. Ama bir gün olacak inşaallah. Bir de şu var ... petrol artık şaka olmaya başlıyor. İstersek biz buna yine biraz göz yumalım, ama on ile yüz sene arasında muazzam değişiklikler olacak. O yüzden böyle toplu taşım, hele hele büyükşehir metro taşımacılığı bugün sanıldığından ÇOK daha önemli olacak.
İki ucu belli olmayan ama aksı düşünülmüş bir projeye isim verilebilir. "Beykoz metro projesine" M bilmemkaç denebilir. Artık bu Üsküdar'dan mı geçer, Bğlarbaşı'ndan mı, Kadıköy'e mi, Koşuyolu'na mı, şu an o kadar önemli değıl. Beykoz dedim, bence Beykoz şu an pek ön plânda değil. Yoksa yanılıyor muyum? Plândaysa, o zaman ona da isim buluruz.
Şimdi renklere başlamadan ilk önce hatları tam olarak belirtelim, bilhassa güzergâh olarak. Sonra numaraları. renkleri, kesişme noktalarını aşağı yukarı bildiğimiz an yapabiliriz. Basit renklerle başlarız, sonra fazlalaştırırız ... kırmızı, yeşil, mavi, sarı ... mor gibileri sonradan eklenir. Halbuki o "sonra" bizde uzun dürmez herhalde.
Tramvay hatları tek renk olmamalı, hayır. Ama! Tramvay metro şebekesinde gösterilmemeli! Beraber gösterildikleri plânlar olabilir, ama raylı sistemler, acele ray olarak metro, tünel, banliyö, mono gösterirler. İlâveten tramvay gösterilebilir, ama bencce daha önce İDO gelmeli, çünki daha önemli (kısa zamanda uzun yol kateder diye). Metrobüs şebekesi bile tramvaydan hızlı. Diyorum ya hep, tramvay otobüs şebekesine ait. Metrobüslerde bence o yüzden değişik bir numaralandırma gerekir ... iki önerim var:
Ya A, B, C, D diye ... ya da, metro sistemiyle çok yakın MA, MB, MC, MD diye ... metro M ile aynı M olur, ama sayı sistemi harfe yönelik olur. Bence bu iyi bir fikir. İDO ne olacak? Bence İDO ile vapur V olabilirler.
Füniler %100 metro! Yine de M2 kırmızı olursa, M21 ve M22 ya noktalı kırmızı olurlar, ya başka bir şey buluruz. Ona evet. Seyrantepe'yi bilemiyorum. M23 mi, M3 mü? Sanki M3 daha iyi olabilir, uzağa bakışlı. O zaman o başka renkte olur, portakal meselâ, veya kahverengi.
Havaray dediğin teleferik mi, monoray mı? Monoraylar Çongçing gibi metro sistemimso olacaklarsa, bence basit M hatları, çünki pırt mı, hava mı, önemli değil ... sisteme dahil hat.
B.
PS: bugün gazetede okudum, dün veya evvelsi günden beri Almanya'da ilk hakiki otomatik metro hattı devreye alındı, Nürnberg'teki U3. Daha araştırmadım ama. Nürnberg, Berlin ve Münih'ten sonra hakiki üçüncü metro sistemi. Hamburg bile "eh işte" bir sistem sadece ... Nürnberg ağı küçük, ama "ağır metro", Hamburg daha çok Hochbahn'dan geliyor, o yüzden yeraltından az geçer.
İki ucu belli olmayan ama aksı düşünülmüş bir projeye isim verilebilir. "Beykoz metro projesine" M bilmemkaç denebilir. Artık bu Üsküdar'dan mı geçer, Bğlarbaşı'ndan mı, Kadıköy'e mi, Koşuyolu'na mı, şu an o kadar önemli değıl. Beykoz dedim, bence Beykoz şu an pek ön plânda değil. Yoksa yanılıyor muyum? Plândaysa, o zaman ona da isim buluruz.
Şimdi renklere başlamadan ilk önce hatları tam olarak belirtelim, bilhassa güzergâh olarak. Sonra numaraları. renkleri, kesişme noktalarını aşağı yukarı bildiğimiz an yapabiliriz. Basit renklerle başlarız, sonra fazlalaştırırız ... kırmızı, yeşil, mavi, sarı ... mor gibileri sonradan eklenir. Halbuki o "sonra" bizde uzun dürmez herhalde.
Tramvay hatları tek renk olmamalı, hayır. Ama! Tramvay metro şebekesinde gösterilmemeli! Beraber gösterildikleri plânlar olabilir, ama raylı sistemler, acele ray olarak metro, tünel, banliyö, mono gösterirler. İlâveten tramvay gösterilebilir, ama bencce daha önce İDO gelmeli, çünki daha önemli (kısa zamanda uzun yol kateder diye). Metrobüs şebekesi bile tramvaydan hızlı. Diyorum ya hep, tramvay otobüs şebekesine ait. Metrobüslerde bence o yüzden değişik bir numaralandırma gerekir ... iki önerim var:
Ya A, B, C, D diye ... ya da, metro sistemiyle çok yakın MA, MB, MC, MD diye ... metro M ile aynı M olur, ama sayı sistemi harfe yönelik olur. Bence bu iyi bir fikir. İDO ne olacak? Bence İDO ile vapur V olabilirler.
Füniler %100 metro! Yine de M2 kırmızı olursa, M21 ve M22 ya noktalı kırmızı olurlar, ya başka bir şey buluruz. Ona evet. Seyrantepe'yi bilemiyorum. M23 mi, M3 mü? Sanki M3 daha iyi olabilir, uzağa bakışlı. O zaman o başka renkte olur, portakal meselâ, veya kahverengi.
Havaray dediğin teleferik mi, monoray mı? Monoraylar Çongçing gibi metro sistemimso olacaklarsa, bence basit M hatları, çünki pırt mı, hava mı, önemli değil ... sisteme dahil hat.
B.
PS: bugün gazetede okudum, dün veya evvelsi günden beri Almanya'da ilk hakiki otomatik metro hattı devreye alındı, Nürnberg'teki U3. Daha araştırmadım ama. Nürnberg, Berlin ve Münih'ten sonra hakiki üçüncü metro sistemi. Hamburg bile "eh işte" bir sistem sadece ... Nürnberg ağı küçük, ama "ağır metro", Hamburg daha çok Hochbahn'dan geliyor, o yüzden yeraltından az geçer.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olmuş olmamışla tasarlanmış, inşaa halinde veya ortada sadace plânlanmış olarak duran (veya durmayan) hatları diyorum. Bence ciddî şekilde plânlanmış hatları katabiliriz. Hee, Silivri'den İkitelli'ye de bi hat çekeris tipinden değil tabiîki, ama herhangi bir plâna geçmiş bir şey varsa, ona da numara verilebilir.
Bak yine iki arada bir deredesin olmuşla olmamışı açıkla diyorum bu seferde duran veya durmayan diyorsun öncelikle şuna açıklık getirelim evet iki ucu belli ve yatırım planına alınmışlar olabilir ama planlara işlenmiş deme bana ne oldu Kabataş-Beşiktaş tramvayı? Ben onu gaz olarak çıkardım şehir haritalarına 1/5000 miydi neydi haritalara işlenmesi için İBB den karar bile çıkmıştı ama bugün eminim aynı işlemeyi metro işlemesine bir imza ile çevrilmiştir yani planlara işlenmişleri falan boşver dostum kalıcı bir şey ortaya koymak istiyorsak 2008-2009 yatırım planındakileri biliyorsak numaralandıralım gerisine ise temel atma törenine göre verilecek numaralar deriz ve Avrupa Yakası - Anadolu Yakası diye ayırırız bence en tutarlısı budur.
Beykoz ve Sarıyer projeleride sisteme dahil edilebilir ama seçimleri beklemek lazım malum bakalım şu anki başkan hala o koltukta olacakmı?İki ucu belli olmayan ama aksı düşünülmüş bir projeye isim verilebilir. "Beykoz metro projesine" M bilmemkaç denebilir. Artık bu Üsküdar'dan mı geçer, Bğlarbaşı'ndan mı, Kadıköy'e mi, Koşuyolu'na mı, şu an o kadar önemli değıl. Beykoz dedim, bence Beykoz şu an pek ön plânda değil. Yoksa yanılıyor muyum? Plândaysa, o zaman ona da isim buluruz.
Okey biraz daha sonraya bırakalım bu işiŞimdi renklere başlamadan ilk önce hatları tam olarak belirtelim, bilhassa güzergâh olarak. Sonra numaraları. renkleri, kesişme noktalarını aşağı yukarı bildiğimiz an yapabiliriz. Basit renklerle başlarız, sonra fazlalaştırırız ... kırmızı, yeşil, mavi, sarı ... mor gibileri sonradan eklenir. Halbuki o "sonra" bizde uzun dürmez herhalde.
Tramvay hatları tek renk olmamalı, hayır. Ama! Tramvay metro şebekesinde gösterilmemeli! Beraber gösterildikleri plânlar olabilir, ama raylı sistemler, acele ray olarak metro, tünel, banliyö, mono gösterirler. İlâveten tramvay gösterilebilir, ama bencce daha önce İDO gelmeli, çünki daha önemli (kısa zamanda uzun yol kateder diye).
Bence tramvaylar tek renk olmalı, ileride bu sisteme otobüsleride dahil edince bir rengin üç tonu şeklinde renklendiririz tramvay, otobüs, metrobüs çünkü tramvayların otobüs mantığı ile çalıştığı (en azından modern ülkelerde) doğrudur ve haritada gösterimi şehir tüm toplu taşıması gösteriliyor ise evet ama metro ağ haritasında tramvay hattı belki soluk olarak gösterilmelidir katılıyorum.
Aslında ben metrolara harf sistemi ile yaklaşalım diyecektim ama biraz karışık olacaktı, metrobüse ise numaranın sonuna M getirsek? eğer M başta ise metro sonda ise metrobüs olduğunu anlarız? daha basit değil mi? İdo içinde bence ve yerine D daha doğru olur deniz anlamındaMetrobüs şebekesi bile tramvaydan hızlı. Diyorum ya hep, tramvay otobüs şebekesine ait. Metrobüslerde bence o yüzden değişik bir numaralandırma gerekir ... iki önerim var: Ya A, B, C, D diye ... ya da, metro sistemiyle çok yakın MA, MB, MC, MD diye ... metro M ile aynı M olur, ama sayı sistemi harfe yönelik olur. Bence bu iyi bir fikir. İDO ne olacak? Bence İDO ile vapur V olabilirler.
Füniler ve havaray dediğimiz monoray sistemleri M nin uzantısı şeklinde olsun ve bu bahsi tamamlayalım derim ben, yani bağlantılı olduğu Mx hattının bağlantısı Mx1 ya da Mx2, ama burada senin iki haneli metrolara gelirsek ne olacak sorun var? bunu bir şekilde aşmalıyız ve aklıma hiçbir şey gelmedi yahu?Füniler %100 metro! Yine de M2 kırmızı olursa, M21 ve M22 ya noktalı kırmızı olurlar, ya başka bir şey buluruz. Ona evet. Seyrantepe'yi bilemiyorum. M23 mi, M3 mü? Sanki M3 daha iyi olabilir, uzağa bakışlı. O zaman o başka renkte olur, portakal meselâ, veya kahverengi.
Havaray dediğin teleferik mi, monoray mı? Monoraylar Çongçing gibi metro sistemimso olacaklarsa, bence basit M hatları, çünki pırt mı, hava mı, önemli değil ... sisteme dahil hat.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Son durumu artık çizelim Esat. Tablo yapmak senden.Renkleri ayır. Zaten t1 ve t2 var. Aynı renk oluversin.
budur abi:
M1: AKSARAY-HAVAALANI (yenikapı yani)
M2-Hacıosman-4.Levent-Taksim-Yenikapı-İncirli
m3-Yenikapı-Aksaray-Kirazlı-Halkalı
m4-topkapı-edirnekapı-s.çiftlik
m5-marmaray
m6-kadıköy-kartal-sabiha g.-tuzla
m7-başakşehir-kirazlı-bakırköy
m8-üsküdar-ümraniye-çekmeköy
m9-kabataş-beşiktaş-alibeyköy-tekstilkent-m.bey
m10-bakırköy-beylikdüzü-silivri
m11-havaalanı-olimpiyatköy-bahçeşehir
m12-beşiktaş-sarıyer
m13-üsküdar-beykoz
m14-bostancı-dudullu
bunlar ok abi. uygulama projeleri var. ama kazlıçeşme-seyrantepe'yi katmıyorum mesela. neden ? fizibilite etüdü de ondan. belki yapmazlar. ama yukarıdakiler yapılacak mutlaka.
Böyle çizelim derim tabloyu esat....
budur abi:
M1: AKSARAY-HAVAALANI (yenikapı yani)
M2-Hacıosman-4.Levent-Taksim-Yenikapı-İncirli
m3-Yenikapı-Aksaray-Kirazlı-Halkalı
m4-topkapı-edirnekapı-s.çiftlik
m5-marmaray
m6-kadıköy-kartal-sabiha g.-tuzla
m7-başakşehir-kirazlı-bakırköy
m8-üsküdar-ümraniye-çekmeköy
m9-kabataş-beşiktaş-alibeyköy-tekstilkent-m.bey
m10-bakırköy-beylikdüzü-silivri
m11-havaalanı-olimpiyatköy-bahçeşehir
m12-beşiktaş-sarıyer
m13-üsküdar-beykoz
m14-bostancı-dudullu
bunlar ok abi. uygulama projeleri var. ama kazlıçeşme-seyrantepe'yi katmıyorum mesela. neden ? fizibilite etüdü de ondan. belki yapmazlar. ama yukarıdakiler yapılacak mutlaka.
Böyle çizelim derim tabloyu esat....
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben biraz değiştirdim:
M1 ATATÜRK HAVALİMANI - AKSARAY (- YENİKAPI)
M2 HACIOSMAN - ŞİŞHANE (- YENİKAPI - İNCİRLİ)
M21 KABATAŞ - TAKSİM
M22 KARAKÖY - TÜNEL
M3 4. LEVENT - SEYRANTEPE (- ?)
M4 TOPKAPI - SULTANÇİFTLİĞİ - (şu an T4)
M5 GEBZE - HALKALI (- ?)
M6 YENİKAPI - KİRAZLI (- HALKALI)
M7 BAŞAKŞEHİR - BAKIRKÖY
M8 BAKIRKÖY - SİLİVRİ (bu ne hat?)
M9 ATATÜRK HAVALİMANI - BAHÇEŞEHİR
M10 BEŞİKTAŞ - SARIYER
M11 KABATAŞ - TEKSTİLKENT (- MAHMUTBEY)
M12 ÜSKÜDAR - ÜMRANİYE (- ÇEKMEKÖY)
M13 ÜSKÜDAR - BEYKOZ (Beykoz - Çekmeköy mümkün mü?)
M14 KADIKÖY - SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANİ (- TUZLA)
M15 BOSTANCI - DUDULLU
Metro ve şehirciliğin bir başkan koltuğuna bağlı olması bence korkunç! Şu anki başkan çok şükür işi bilen adam, ama bu tasarılar başkanlardan bağımsız yapılmalı.
Tramvaylar tek renk olmamalı ... derken, ben plânları kastediyordum. Genelde, tramvayları otobüs şebekesine dahil ettiğimizde, renge gerek kalmaz. Yanısıra, tramvaylara da A, B, C diyebilirdik.
Metrobüs düşüncen ilginç. Ama harflerle olmayacak gibi, yoksa A hattı biraz sırıtır. 1M, 2M, 3M ... ilginç. Yine de M... diye başlamak daha çok hoşuma gidiyor. Şöyle bir şey de mümkün ... on hattan fazla metrobüs hattı olmazsa, onlara 90 veririz, M91, M92, M93 ... yetmezse, 80'lere ineriz.
Deniz D harika! Hemen evet.
Monolar nerede olacak ki? Kısa olurlarsa belki kurtarır. Olmazsa, doğru dürüt numara veririrz, iş biter. Nerede olduklarını bilirsek, ana akslara ona göre tek sayı verebiliriz (şu an Anadolu'da çiftler var). M51, M52, M53 olabilecek zaten, bir şeyler plânlıyorlardı, yoksa o Silivri hattı mı öyle?! Anlamadım.
B. Alabay
M1 ATATÜRK HAVALİMANI - AKSARAY (- YENİKAPI)
M2 HACIOSMAN - ŞİŞHANE (- YENİKAPI - İNCİRLİ)
M21 KABATAŞ - TAKSİM
M22 KARAKÖY - TÜNEL
M3 4. LEVENT - SEYRANTEPE (- ?)
M4 TOPKAPI - SULTANÇİFTLİĞİ - (şu an T4)
M5 GEBZE - HALKALI (- ?)
M6 YENİKAPI - KİRAZLI (- HALKALI)
M7 BAŞAKŞEHİR - BAKIRKÖY
M8 BAKIRKÖY - SİLİVRİ (bu ne hat?)
M9 ATATÜRK HAVALİMANI - BAHÇEŞEHİR
M10 BEŞİKTAŞ - SARIYER
M11 KABATAŞ - TEKSTİLKENT (- MAHMUTBEY)
M12 ÜSKÜDAR - ÜMRANİYE (- ÇEKMEKÖY)
M13 ÜSKÜDAR - BEYKOZ (Beykoz - Çekmeköy mümkün mü?)
M14 KADIKÖY - SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANİ (- TUZLA)
M15 BOSTANCI - DUDULLU
Metro ve şehirciliğin bir başkan koltuğuna bağlı olması bence korkunç! Şu anki başkan çok şükür işi bilen adam, ama bu tasarılar başkanlardan bağımsız yapılmalı.
Tramvaylar tek renk olmamalı ... derken, ben plânları kastediyordum. Genelde, tramvayları otobüs şebekesine dahil ettiğimizde, renge gerek kalmaz. Yanısıra, tramvaylara da A, B, C diyebilirdik.
Metrobüs düşüncen ilginç. Ama harflerle olmayacak gibi, yoksa A hattı biraz sırıtır. 1M, 2M, 3M ... ilginç. Yine de M... diye başlamak daha çok hoşuma gidiyor. Şöyle bir şey de mümkün ... on hattan fazla metrobüs hattı olmazsa, onlara 90 veririz, M91, M92, M93 ... yetmezse, 80'lere ineriz.
Deniz D harika! Hemen evet.
Monolar nerede olacak ki? Kısa olurlarsa belki kurtarır. Olmazsa, doğru dürüt numara veririrz, iş biter. Nerede olduklarını bilirsek, ana akslara ona göre tek sayı verebiliriz (şu an Anadolu'da çiftler var). M51, M52, M53 olabilecek zaten, bir şeyler plânlıyorlardı, yoksa o Silivri hattı mı öyle?! Anlamadım.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
4.Levent-Seyrantepe "mekik" olacak. İlerid evam edip etmemesi çok çok uuzn vdeli bir konu. Kazlıçeşme-Seyrantepe lafı attı ortaya İMP. O da yargıya takıldı ya. Neyse. M3 buraya demeyelim abi. M23 de gitsin.alabay yazdı:Ben biraz değiştirdim:
M3 4. LEVENT - SEYRANTEPE (- ?)
M6 YENİKAPI - KİRAZLI (- HALKALI)
M14 KADIKÖY - SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANİ (- TUZLA)
B. Alabay
M3.Yenikapı-Kirazlı olarak kalsın.
Kadıköy inşaa halinde. M14 çok arkaya attın. M6 diyelim ona da.
Diğerleri ok. Hadi anlaşalım artık
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tanam abi böyle şemayı çiz. sen iyi yapıyorsun bu tarz şemaları.Esat yazdı:Seyrantepe M23 e katılıyorum ayrıca Kadıköy inşaa halinde o da M6 olarak doğrudur, yanlız bir sorun var daha doğrusu sorun değil Bakırköy-Beylikdüzü metro ama sonrası banliyö olarak geçiyor belediye planlarında fakat birbirinin devamımı aktarmamı bunu bilmiyorum
Silivri'yi şimdilik yazma bence. Beylikdüzü-Bakırköy diyelim. ötesi kadir amcanın Silivri'yi cazibe merezi yapabilme famtezisinin pembe vaatleri. BANLİYÖMÜ METRO MU BELLİ DEĞİL.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kendimden utanıyorum ne laflar etmişimde şimdi tezata düşmüşüm
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1011#1011
olsun yinede funiler ayrı olsun, türev olsun
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1011#1011
olsun yinede funiler ayrı olsun, türev olsun