ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2008 19:24

Herşeyden önce madem şu anda kafa yoruyoruz, öncelikle bir iki konuda konsessüs sağlayalım ben Funiküler sistemlerin metro olarak ya da metro numarası ile adlandırılmasına karşıyım, benim belli başlı gerekçem ne sistem olarak ne de hizmet olarak metro standartına uymamasıdır, bu sebeple Funiküler hizmetleri bu çalışmanın dışında kalmalı en son harita haline getirirken tabii ki göstereceğiz (Paris örneğinde olduğu gibi) Benim oyum Funikülerin kendi içinde numaralandırılabileceği ama metro sistemine dahil edilmemesi yönünde, ikincil olarak İstanbul' da Başar' ın aslında daha çok etkilendiğine inandığım Almanya da olduğu gibi bir banliyö sistemine sahip olup olamayağı yapılan yatırım ve projelerin hiçbirisi bu yönde değil hatta mevcut sistemlerinde altyapısı tamamen yenilenerek metro kapasitesine çıkarmaktan bahsediliyor ki bu bence yanlış bir ifade banliyönün kapasitesi metrodan daha fazla diye biliyorum, burada sözü edilen ancak metro konforunda bir banliyö yolculuğu olabilir :) benim oyum banliyölerin (zaten Marmaray olunca metro sayacağız dolayısı ile tek numara) metro olarak sayılması buna Silivri banliyö hattı da dahildir, ya da burada ciddi bir ayrıma giderek banliyö ya da bölgesel (regional karşılığı) olarak B kodu ile bırakacağız düşünceler?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Buna önsöz diyelim ...

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Pzt, 2008 21:21

Fünikülerler %100 metro sistemine dahil olmalı! New York'taki S "numaralı" shuttle hattı (hatları da diyebiliriz) gibi. Sisteme dahil, tünellerden geçiyorlar. Stuttgart'taki takviye için çekilen metro metro olmaktan çıkmıyor ya, ya bir gün buna benzer bir takviye sistemi gerekirse? Barbaros'ta meselâ? Hiç kurcalamayalım.

B ise ... zor. B sistemi mantıklı olur, elbette. Öte yandan, ciddî bir B sistemi yapılmayacak. Marmaray, Monoray, Bokray, Çongçingray diye ilginç şeyler üretiyoruz, iyi güzel, ama sistem olarak şuni tek dam altına aldığımızda, sabit, kalıp gibi bir ağ olmalı. Şu şudur, bu fünimünü, şu da pırt, ah, bir de burada fırt, orada da çırt, yok, olmaz. Monoray da metro sistemine dahil olacak yani. Banliyö sistemi ... de herhalde.

Hat numaralanadırmasındaki korumaya gelince ... evet ve hayır. Boşalan numaraları rafa kaldırma olur bazen. Freiburg'un tramvay hatları 1, 2, 3 ve 5 diye adlandırılıyor şu an. Eskiden 3 diye bir ring hat vardı, yaklaşık 10 sene ortadan kalkmıştı. Ve yine gelmeyeceğe benziyor. Bir süre 7 diye, sonra 8 diye isimlendiren hatta şimdi nihayet 3 dediler. Eskiden 4 olan 5 olsu. Neden şu an 4 yok, 4'ü 5 yaptılar, bilmiyorum. Ama tesadüf değil, ardında ciddî bir mantık vardır - soracağım daha :-) Freiburg'ta çok fazla otobüs hattı da yok, o yüzden ilginç bir sistemleri var ... 11-19'a kadar normal şehir hatları. 20-29 şehir pik hatlar, 30'lular da, dış semt hatları. Bir kaç sene evvel sıkışmışlardı, 11 var, 12 var, 13, 14 ... eski 12'yi 10 yaptılar. Bu bir revolüsyondu :-) Daha eskilerde otobüsler harfliydi, yani A, B, C ... bugün hâlen Darmstadt bu şekilde bir şebekeye sahip, numara tramvay, harf otobüs. Böylece insan, fazla düşünmeden bilir ki, genelde (!) her*hangi* bir hat ... yirmilik haneye aitse dikkat, ya sadece iş saatinde çalışır, ya seyrek çalışır ya da başka bir bozuntusu vardır. Otuzluk hanelerde bu böyle değil. Onluklarda ise, tramvay ağı genişlediğinden (ki 1930 Freiburg'un ağı koskocamandı, bombalandı, yok oldu ...), boşluklar var, 13 kalktı, 19 pik saatlik bir minihat, 12 de minik bir mekik hat, ama tramvay uzatması gibi çalışıyor, 17'ye 17A ilâve edildi, 15 15W ve 15G diye iki tipte çalışıyor (bunları sadece şehirde olan bilir, tarifelerde yazmıyorlar), 18 de az çalışan hat oldu, falan ve filan ...
http://www.vag-freiburg.de/11.0.html

Berlin'de ise sistem bambaşka. İlk önce Berlin, etrafındaki şehirlerle büyük bir teksistem. O yüzden Berlin'in tramvayları özel bir sisteme göre numaralandırılmış. Berlin hem şehir, hem eyalet, hem eyaletin başkenti. Etraf Brandenburg eyaleti, bunun de başkenti Potsdam. Potsdam ise Berlin'e yapışık, yani bir semti var ki, ortadan sınır geçiyor. Potsdam'ın da büyükçe bir tramvay ağı var (Berlin'e bağlı değil). Potsdam tramvayları bu yüzden hepsi doksanlık hanelerine ait: 91, 92, 93, 94, 96 ve 99. İlâveten ekspres bir X98 hattı var.
http://www.swp-potsdam.de/swp/de/verkeh ... _12_07.php

Şimdi otobüs şebekesine fazla girmek istemiyorum, ama Berlin'in ve cıvarının çok ilginç bir anahtar sistemi var ... numaralar bölgeye göre adlandırılır. Böylece Tramvaylar tek haneliyse, 1, 2, 4 ... bunlar ana arter hattı. Çift haneliyse, onluk semti gösterir, 65, 68 ... Otobüslerde de buna ilâve bir yüzlük hane var: diyelim 60'lı hanelerin semti (tramvay), otobüsler de 160, 260, 360, 460'lı hanelerden oluşur. Yüzlüklerde 1 ana hat, 2 paralel hat, 3 teşvik hat, 4 gerekirse ... Yok, yüzlük 6 ise, bu işte Potsdam oluyor. 8 ise Oranienburg oluyor, vs. Böylece insan 104 okudu mu, 153 okudu mu, 269 okudu mu, 695 okudu mu, 845 okudu mu, hiç fazla düşünmez, nereye işlediğini (ve şu an aşağı yukarı nerede bulunduğunu sezer).
Evet, uzattım, ama işte bu korsetin içinde şimdi hat numaraları kalkarsa tutulabilir, ama semt/bölge içinde. Ya tutulur, ya verilir. Ama 104 serbest, al şuradan ver oraya ... imkânsız!
Ne mantık, değil mi?

Gegelim metro, banliyö ve bunun gibilerine ... burada da böyle bir sistem var. Evet, metro U1, U2, U3 ... diye gider, U9'a kadar. U10 numara yok, ama kafalarda var, herkes bilir ki, bir gün olursa (!) şu ve şu hat olur (Weißensee ...). İlginç durumlar şunlar idi: U4 bir zamanlar Schöneberg şehrine aitti, Schöneberg (Şöneberk) Berlin'e dahil edilmeden bile ama Berlin metro sistemine bağlıydı. Eskiden numaralandırmalar zaten daha zordu, AI, AII, AIII, BI, BII, E gibilerinden biraz garip (ama yine sistematik) bir ağ vardı. Bizde pırt ve mırt diye adlandırdığımız gibi, ona benzer, iki tip metro hatları vardı, ama numaralandırmada fark yoktu, Untergrundbahn, ikisi de.

Eskiden 5 (U'suz, sırf numarayla söylenirlerdi o zamanlarda ...) diye kısacacık bir hat vardı, bizim tünel gibi, iki istasyon arasında mekik. O kalktı, 5 yok oldu, 60'lardan, ta 90'lara kadar. 90'larda Doğuberlin'deki eski ... D mi, E mi unuttum hattına U5 dediler. İşte burada numara tamamen kaydırıldı. Batıberlin'de 5 yoktu uzun süre. 3 vardı, o da üç istasyonluk bir mekik kısa hat. O da kalktı. Kalkmadan önce U15 oldu. Neden 15? Anlatiim ... U1 var, U2 var. Geceleyin (ve fuar olduğunda) bu hatların yarı/yarısını işleyen bir hat daha oluşuyordu 1+2=12. Eh, madem 12, Berlin mantığıyla buna ek hat 15 olsun dediler. Şimdi o 15 kalktı artık, tam U1 oldu. U3 ise eski U2, U2 eski U1'in bir kısmı ... yani bayaği bir kaos, ama sonunda oturdu. Burada şimdi hem boşalan hatlar tutuldu, hem verildi, ama düşünerek.
http://www.bvg.de/index.php/de/Bvg/Inde ... ame/U-Bahn

S-sistemi (banliyö) Berlin'de kocaman! Ve karışık gibi, ama değil. İşte o Berlin mantığı dediğim sistem burada azıyor. S4 diye bir hat var/yok. Hat daha çok bir sistem, S4 dendi mi, Berlin ring hattı diye hemen herkes bilir. Bu hat aslında 1, 2, 5, 6 ve 7 diye ayrılır, yani S41, S42, ...
Gerisi normal, S1, S2 ... hoppa, S2'ye ek S25 (Berlin mantığı), S3, S5, S7 ve S75, S8 ve S85 ve S9. S6 ve S10 yoklar şu an. Vardılar, ama şu an gerek yok.S87 cardı, şu an o da yok, o işte S8 hattına ikinci bir ek.
http://www.s-bahn-berlin.de/fahrplanundnetz/linien.php

Yani nedir bu mantık?
Var bir hat: X
Var bir ek? X5
İki ek? X5 ve X7
Daha fazla ek? O zaman X3, X5 ve X7 ...
Veya ... X1, X2, X3 ... diye alt bölümler belirir.
Anladük?
Şimdi sizler herhalde, bu herif ve memleketi hafif sakat diyebilirsiniz, ama bu o kadar mantıklı ki, biraz sindi mi, hop diye, düşünmeden, insan herşeyi anlıyor.
İstanbul gibi bir şehre bu yüzden bu gibi sistemleri düşünüyorum, ta 1983'ten beri ne fikirler yürüttüm, şimdi bunu netleştirebiliriz.

Ama fünikülerlerin neden dahil olmaları gerektiğini anlarsınız inşaallah. Otobüs nedir? Lâstikli vasıta. Körüksüz, körüklü, çiftkatlı ... yoksa körüklü ve körüksüz diye ayırmayız ya ... ama evet, çiftkatlı diye ayırma manyaklığı orada burada belirir, o da beni fıtık eder. Otobüsün tekerleğine, körüğüne bakmadan, otobüs deriz.
Otobüs olmayan raylı sistemler var. Bunlar da ya tren, ya da otobüs gibi çalışacak şebekeler - tramvay. Bence ve "buraca" tramvaylar otobüs şebekesine dahil. İstanbul'da 19 otobüs ise, 21 otobüs ise, 20, isterse, tramvay da olabilir. Bu tabiîki nostaljik, eski bir sistem, milyonluk şehre göre değil - o işte Berlin sistemi (meselâ). Otobüsler 119, 120, 121 olur, tramvay ise ... 20, 21 falan olabilir. Ama nerede ve ne? Diyelim Kadıköy yirmilik semt. O zaman oranın tramvayları sadece 20 ile 29 arası olabilir, otobüsleri ise 120-129, 220-229, 320-329, gerekirse 420-429 arası. Bu tamamen yeter. Üsküdar otuzluk semt mi olacak? 137 bir Üsküdar otobüs hattı. 34 bir Üsküdar tramvay hattı. Ya Üsküdar-Kadıköy? 31 de olabilir, 26 da olabilir, 135 de olabilir, 326 da olabilir. Ama Kadıköy-Beşiktaş ise, veya Kozyatağı-Silivri ise ... işte o zaman ana arter hatlar işin içine giriryor ... 101, 102, ... 100 ile 109 arası ve tramvay olarak ana arter tramvayları 1 ile 9 arası.

Metro ve banliyö sistemi ile metrobüs *Metropoliten Sistemi" olarak görülürse, bunlar hepsi M ile bir sistem olur. berlin'de U (metro) sistemine bir de bir M (metropoliten hatlar) sistemi dahil, M hem otobüs hem tramvay olabilir. Sistem şöyle: otobüs var, tramvay var, gece otobüsü ve tramvayı var (ayrı hatlar ve N ile gösterilir), 24 saatlik bir şebeke var (ilâve) işte bu M sistemi, M ile gösterilir, metro ve banliyö sistemi hafta sonları kısmen 24 saatlik sadece. Bunlara ilâve vapur var (F) ve eskpres hatlar var (X).

Şimdi bütün sistemi birden döktüm, ama belki işimize yarar, çünki her şeyi her şeyle bağlı görmek gerek. O tramvay benim, bu tramvay senin, şuna biz hat numarası vermeyük ile yürümez bunlar!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2008 21:37

Funikülerler bu çalışmanın dışında kalsın, benim oyum HAYIR raylı sistem değil ipli sistem o zaman teleferikte metro sistemine dahil olsun (Bunu benimle iddialaşan oldu biliyormusun?)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Pzt, 2008 22:27

Raylı sistem. İp teşvik, o kadar. Aslında teleferikte ben de düşündüm, ama teleferik bence daha çok süs, ciddî bir ulaşım arteri olamaz. Yani, büyük teleferik sistemler de var, koca otobüs kadar, ama bizimkiler?
Fünikülerler %100 dahil olmalı. Belki bir gün kalkarklar da, yerlerine tam metro gelir. Aslinda "Tünel", Taksim ve Kabataş da bir hat olarak düşünülebilirdi. Bu konu isimsiz bir sayfada görüşülmüştü.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Pzt, 2008 22:37

farkındamısın? Bu sadece SENCE öyle, nasıl ki BENCE öyle değilse, sanırım bunu anladın :) Başkasının ne yaptığı ile düstur alıyorsak ben Funiküleri metro saymayanları kendime rehber kabul ediyorum, sonuçta şu anda iki oy var biri EVET biri HAYIR :) bakarız en çok kim olsun kim olmasın demiş ona göre devam ederiz bence bu BİZCE olacaksa bu şekilde olmalı, hatta funiküler diye bir ŞEY in varlığından bile söz etmek abes sadece iyi bir aktarma aracı İstanbul' da da iki tane var der geçeriz ok?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Pzt, 2008 23:31

Olmaz yahu! Düşünsene, dünyanın en eski metrolarılarından bir tanesi diye geçiyor. Älteste U-Bahn falan diye söylentileri es geçemeyiz ki? New York ve Londra'yı bırakırsak, istanbul tünel göze batmıyor, giriyor bile. Bu yüzden bunu katmak gerek. Katmazsak, gülünç olur. Shuttle sistemi. New York'ta shuttle S hattı metro şebekesine dahil değil mi? Dahil. İsrail'deki Karmel hattı bile metro diye geçiyor (!)*, o zaman Tünel ne ki? Aaaa ...

Aslinda M1 o bile, Marmaray da değil. Yok fünücart diye F dersen, monoray hatları olursa ne diyeceksin? MR? M bir sistem ağı, vasıtası artık iple mi, copla mı, hopla mı işler, önemli değil, ray, mono olsun, duo olsun, kvadro olsu, metro sistem entegrasyonu işte.

B. Alabay

* ve yine ora beni ilgilendirmez diye rest çekme, hem sistem aynı, hem eskiden "ora" bura idi.

Ek: son yirmi senedir de, ben birine "Karaköy'de METROya bineceksin mi diyorum, yok fünibilmemneye mi? "In Karaköy steigst Du in die U-Bahn ..." - "In Karaköy steigst Du in die Zahnradseilbahn", yahu, nereleriyle gülerler, hiç anlatamam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 07:49

Peki metod ne olacak? Numaralandırmada bölgesellik mi, kronoloji mi? Benim görüşüm metro hatlarında kronoloji ve temel atma tarihinden itibaren olabilir, ya da ihalesi yapılmış olanlar, çünkü diğerleri burada çok değişken bu sene yapılacak denen seneye iptal olabilir bence ihalesi yapılmış olanlar katılarak kronolojik numaralandırılmalı bitiş tarihine göre değil, sonuçta önce başlamış oluyor, tramvayda ise T kodlamasını kullanmadan bölgesel bir numaralandırmaya gidilebilir, Sur içine giren hatlar 1X, Beyoğlu yakası 2X, Kadıköy yakası 3X, sur dışında başlayıp sur dışında bitenler 4X gibi, ya da yine T kullanmadan mevcuttaki sistemin devamı şeklinde olur ki bence öyle olmalı, kronolojik olarak numaralandırılmalı, bir hat içerisindeki kısa hatlar o hattın numarasına ilave ile gösterilmeli mesela Zeytinburnu-Kabataş 1, Cevizlibağ-Beyazıt 12 ya da 1A gibi ?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 08:02

Pardon, Zahnradseilbahn değil, Standseilbahn.
Bak, şunu da söyleyeyim, Lozan kentindeki funikülerler de metro olarak sisteme dahil edilecek/ediliyor. Kafa karıştırmayalım. Metro diyelim, bitsin. Monoraya da. Einsteigen binmek, umsteigen aktarma yapmak olduğundan, Karaköy'den giden sadece binebilir, aktarma, Eminönü'nden gelene ... o zaman ... steigst du in die U-Bahn UM deriz. Ama o "umştaygen" için hem aktarma yolu gerek, hem istasyon isminin durak ismiyle aynı olması. Bir de o var ya ... Tünel tam nereden nereye işliyor? Artık panolar koyuldu mu? Karaköy(?)-Tünel biraz garip ya. O üstteki semt ama Tünel olmuş maşaallah. Metro/tünel/tramvay ... zor bir düğüm noktası.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Haz Sal, 2008 08:16

Tramvayları otobüslerle tek olarak görerek isimlendirmeliyiz. O yüzden orada sadece sistem ve bölge önemli. Üsküdar da kat, dediğin gibi İstanbul 1X, Beyoğlu 2X, Levent 3X, Batı 4X, Kuzeybatı 5X, Kadıköy ve güneyi 6X, Üsküdar 7X, Doğu 8X ve Kuzeydoğu 9X olabilir. Sırf tramvaylar için değil, otobüsler için de önemli. Belki Kadıköy tarafı yetmez, belki bunu başka türlü de yapabiliriz. Bilmem şimdi.

Zeytinburnu-Kabataş ama bir ana arter, ona 1, 2 , 3 diye de isim verilebilir belki. 1-9'a kadar, büyük, semtlerarası hatlara numara verilebilir.

Metro kronolojik olabilir, ama daha çok sistematik de. Yani en önemli hat M1, veya işte tarihî Tünel M1, Ve bir yakınlık gerekir, yani M1 Yenikpaı, M2 Yenikapı, M3 Kartal olmamalı. Olsa olsa, Üsküdar olsun, ki, Marmaray (M kaç?) ile yakınlaştırılmış olsun. Marmaray da M1 olabilir. Tünel M1 olursa, Marmaray M2 olur. Marmaray M1 olursa, Tünel ne olursa olabilir, ama Şişhane'den geçen hat ile yakın olsa, mantıklı olur. Yani biraz ağaç sistemi gerekir, kökte A ise, B gökte olmamalı. Bence.

Bir de başka bir sistem, ana arterleri şimdiden düşünüp, ona göre bölgesel numaralar vermek. M1 Marmaray olursa, o zaman M2 Yenikapı-Sarıyer olur, M3 batı ana arter hattı, M4 Üsküdar'dan, M5 Kadıköy'den. Ama farkına varıyorum ki, pek öyle ahım şahım ana arterlerimiz ve hat çoğunluğumuz zaten yok. Berlin anneanne arter hat U7, orası zaten ağ, hakiki ağ olduğu için, yan hat yok. U4 kısa, ama tasarısı eskiden başkaydı. Bütün hatlar şehri uzunlamasından keser. Çengel, fazla gezinti yok. İşte o da eksik bizde, o Otogar'dan geçerek-çengeli ... olmazdı öyle şey. İki veya üç hat gerekirdi. Hatlar direk(t?) olmalı, aktarma noktaları belli.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 08:58

Bence sen önce bir kafayı sakinleştir hepsini birbirine karıştırmışsın :) öylede olsun böylede olsun, ben otobüslerin tramvay ile karıştırılmasına katılmıyorum çünkü o mantık ile bağdaştırabileceğin bir otobüs sistemi yok ve zaten mümkünse otobüsleri bu işe karıştırmayalım karıştıracak isek ben bu işte yokum :)

Metro sisteminde bence mevcut yapıya dokunmadan üzerine düşünmekte daha doğru olacaktır, yani

M1 Yenikapı-Havalimanı
M2 Yenikapı-Darüşşafaka
M22 4.Levent-Seyrantepe
M3 (Yenikapı)Otogar-Halkalı
M4 Marmaray (Halkalı-Gebze)
M5 Kadıköy-Kartal
M6 Bakırköy-Başakşehir
M62 Güney Sanayi-Olimpiyat Köy
M7 Üsküdar-Ümraniye

gibi gibi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 09:11

Esat yazdı:M62 Güney Sanayi-Olimpiyat Köy
M62 hattı Güney Sanayi-Olimpiyatköy gibi gözükse de bu hat HAVAALANI-OLİMPİYATKÖY LRT Hattının bir koludur. Hatta Ataköy Konakları üzerinden Bakırköy Meydandan başlatabilirmiyiz o tartışılıyor. Dolayısıyla Başakşehir metro standardında iken burası LRT konseptindedir. (lrt olması numara açısından ayırt edici değil tabi de ayrı hat olduğunu ifade etmek istedim.)

Ayrı numara verebiliriz??? O yüzden ben başta buraya M8 dedim.


TRAMVAYLARA GELİNCE;

T1: Kabataş-Zeytinburnu
T2: Zeytinburnu-Bağcılar
T3: Topkapı-Sultançiftliği
T4: Eminönü-Eyüp Haliç Rüyası
T5: Kadıköy-Bostancı Ütopyası

Füniküler konusunu biraz daha kapışın kararımı söyleyeceğim :)

M23 mi desem F2 mi??? :D

Monorayları numaralandırırken H1, H2 deriz olur biter. HAVARAY DİYORUZ YA.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 09:25

Olimpiyatköy ile ilgili o durumu bilmiyordum bak o şekilde bir konsept var ise olabilir ama zaten benim orada yazdığım 22 ve 62 geçici numaralar, yani dediğin gibi tam bir hat olarak çalışınca yeni numarasını alacak bunun içinde şimdiden verilen bir numara boş bırakılabilir, ama bana biraz garip geldi bu durum, neyse bakıcaz, bu arada havaraylar bence metro sistemine dahil olmalı

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön