Mehmet te artık bir görüş bildir de tamamlayalım çünkü açıkçası bu konu ile bağlantılı müthiş bir projem var ama bunu tamamlamız esas yani daha sonra ekle çıkart olayı oldukça zor olacak çünkü bana şimdi fikir verir ve bu hali ile okey derseniz sizlerin emeği ile oluşan bu numaralandırma sistemi ile sitemize çok güzel bir uygulama kazandıracağız hadi beyler biraz gayret danke bitte, danke bitte
ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son cümlende haklısın sanırım o yan kollar konusunda başta bir hataya düştük ve hep o şekil üzerine devam ettik, ama şimdi işi kağıda dökünce bana biraz garip ve garabet gibi geldi...
Mehmet te artık bir görüş bildir de tamamlayalım çünkü açıkçası bu konu ile bağlantılı müthiş bir projem var ama bunu tamamlamız esas yani daha sonra ekle çıkart olayı oldukça zor olacak çünkü bana şimdi fikir verir ve bu hali ile okey derseniz sizlerin emeği ile oluşan bu numaralandırma sistemi ile sitemize çok güzel bir uygulama kazandıracağız hadi beyler biraz gayret danke bitte, danke bitte

Mehmet te artık bir görüş bildir de tamamlayalım çünkü açıkçası bu konu ile bağlantılı müthiş bir projem var ama bunu tamamlamız esas yani daha sonra ekle çıkart olayı oldukça zor olacak çünkü bana şimdi fikir verir ve bu hali ile okey derseniz sizlerin emeği ile oluşan bu numaralandırma sistemi ile sitemize çok güzel bir uygulama kazandıracağız hadi beyler biraz gayret danke bitte, danke bitte
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
M6: Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla-Havaalanı
M7: Bakırköy-İncirli-Haznedar-Kirazlı-İkitelli Sanayi-Başakşehir
M8: Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy
M9:Bakırköy-K.Çekmece-Avcılar-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri
M10:Kabataş--Beşiktaş-Şişli-Alibeyköy-Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir
M11:Havaalanı-Basın Ekspres-Masko-Sanayi-Olimpiyatköy-Altınşehir-Bahçeşehir
İTİRAZ İSTEMEZ........
M7: Bakırköy-İncirli-Haznedar-Kirazlı-İkitelli Sanayi-Başakşehir
M8: Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy
M9:Bakırköy-K.Çekmece-Avcılar-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri
M10:Kabataş--Beşiktaş-Şişli-Alibeyköy-Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir
M11:Havaalanı-Basın Ekspres-Masko-Sanayi-Olimpiyatköy-Altınşehir-Bahçeşehir
İTİRAZ İSTEMEZ........
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ya be arkadaşlar. Daha şimdi Tünel ve Füni ile Seyrantepe'ye numara vermemiz gerek dedik. Lötfen şunlarla bir başlayalım. Yani M6, M7, M8. Ötesi devam.
Marmaray M5 olacaksa, Tünel M6, Kabataş M7, Seyrantepe M8. M4, biliyorsunuz, bizim şu anki T4. YOksa yanlış mı? Olmayacaksa, o da kıçına tekmeyi yer, bir gün M16 olur, bize ne.
B. Alabay
.
Marmaray M5 olacaksa, Tünel M6, Kabataş M7, Seyrantepe M8. M4, biliyorsunuz, bizim şu anki T4. YOksa yanlış mı? Olmayacaksa, o da kıçına tekmeyi yer, bir gün M16 olur, bize ne.
B. Alabay
.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla bilmiyorum ben calismami tamamladim, numaralari aksama veririm ben o hatlara 50 li numaralari verdim 50 den yukarisi bu ring ya da gecici hatlara verilecek numaralar olacak bu sekilde herhangi bir hat ile karismasina gerek yok, Mehmet bu Sefaköy havaray ciddilestimi abicim eger öyle ise onuda M olarak sistem dahil ediyorum, bana sorarsaniz funikülerler ide normal M olarak dahil edelim, seyrantepe, olimpiyat, esenler gibi bir kac istasyonluk tali hatlar 50 ve üzeri seride kalsinlar normal hat statüsüne gecince normal bir numara verilir ve eski verilmis numarasi bosta kalir görünen en sistematik ve dogru cözüm bu, umarim pazartesiye kadar size bir uygulama sunabilirim dibiniz düsecek ve bu sitede olmaktan gurur duyacaksiniz
amma abarttim ha
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Merak ettim.
Ama bana kalırsa 50'nin üstünde hat vermem, o hoşuma gidemiyor. Bir başka düşünce ...
Kaç hattımız olacak?
Şunlar da olabilir: A, B, C, D, E, F, G, H, I, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, Y, Z. 22 Hat oldu. Dağılımları olursa meselâ A1, A2, A3 de denebilir.
J karıştırma tehlikesinden yok. F ve V de düşünülebilir, acaba verilmemeli mi diye, veya F E'den uzak ve V U'dan uzak verilmeli. Ç, Ğ, İ, Ö, Ş ve Ü özel harf olduğunden verilmemeli. Q ve X bizde harf olarak yok, "Кürt kardeşliği" jesti yapılırsa, onlar da katılabilir. W de öyle de V ile karışabileceğine belki verilmemeli. Ä bizde yok, Azerilerde ve Almanlarda var :-P
Bu sadece bir fikir, fazlası değil. M demeye gerek yok bu sistemde, tabiîki otobüslerde falan harfle başlayan hatlar kalkacak. Tramvaylara da T dememeli, basit numaralandırma verilmeli, ya 1, 2 ... bilmem kaça kadar, ya da otobüslerle tamamen karışık. Ama 1'den 99'a kadar tramvay numaraları, 100'den 999'a kadar otobüs numaraları, o da iyi. Ve basit.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir dakika bir dakika, birincisi ben burada otobüslere karışmaya taraftar değilim, bu ne benim ilgi alanım ne de birileri tarafından kabul edilecek dinlenilecek dahi bir iş değil, sen ben o evet okey ama sizler bunu sistematize etmek ve yayınlamaktan bahsediyorsanız otobüsler bu işin dışında belki metrobüs ama o kadar.
Harf olayına girince ben taraftar değilim numara sistemi iyi, ayrıca M tanımalaması da iyi hem yeterince oturdu hem belli bir kitle tarafından kabul edildi, evet şu anda üzerinde oynamak kabul ettirmek ya da değiştirmek kolay oldumu şimdi olmalı ama dedim ya M1 olayı bir kere kafadan yanlış ama düzeltmekte bizim işimiz değil, şimdi burada sadece bir öneri dile getiriyorsak o zaman ona göre şekillendirelim ama kabul edilmiş bir sistemin ilavelerini düzenlemek ve planlamak istiyorsak gittiğimiz yol doğru idi ve hiç karıştırmayalım derim. Ayrıca üzerinde çalıştığım proje sizlerin yapmak istediği bu sunumdan bağımsız site üzerinde çalışacak bir yazılım tabiiki üyelere açık halka açık yapmayı düşünmüyorum bundan sonraki mesajımda yayınlayacağım liste benim bu yazılımda kullanacağım listeleme yöntemidir bilginiz olsun.
Harf olayına girince ben taraftar değilim numara sistemi iyi, ayrıca M tanımalaması da iyi hem yeterince oturdu hem belli bir kitle tarafından kabul edildi, evet şu anda üzerinde oynamak kabul ettirmek ya da değiştirmek kolay oldumu şimdi olmalı ama dedim ya M1 olayı bir kere kafadan yanlış ama düzeltmekte bizim işimiz değil, şimdi burada sadece bir öneri dile getiriyorsak o zaman ona göre şekillendirelim ama kabul edilmiş bir sistemin ilavelerini düzenlemek ve planlamak istiyorsak gittiğimiz yol doğru idi ve hiç karıştırmayalım derim. Ayrıca üzerinde çalıştığım proje sizlerin yapmak istediği bu sunumdan bağımsız site üzerinde çalışacak bir yazılım tabiiki üyelere açık halka açık yapmayı düşünmüyorum bundan sonraki mesajımda yayınlayacağım liste benim bu yazılımda kullanacağım listeleme yöntemidir bilginiz olsun.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Hacı Osman)
M3 - (Yenikapı?) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M14 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M15 olacak)
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Hacı Osman)
M3 - (Yenikapı?) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M14 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M15 olacak)
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Otobüsleri hiç karıştırmadan olmaz.
Şimdi fazla giremiyeceğim, ama 1 Taksim-Tünel olmamalı mı?
O M14 ve M15 olaylarını daha tam gözümde canlandıramadım. ve neden ille de 5X oluyor, bana garip geliyor.
Ben harf sistemini hâlen iyi buluyorum. Şöyle de yapabiliriz:
Tasarım 1
Tasarım 2
Tasarım 3
... diye alternatifler de sunulabilir.
Otobüslerin katılma konuşu şundan: a) tramvay hatları, b) M olsun, MB olsun (onlara basitçe B desek? Banliyö yerine metroBÜS olur), A/B/C olsun ... karışmamalı. ÖR2A gibi hatlar işi karıştırıyor.
Teleferik T olarak iyi. Halbuki bu teleferikler hakikaten ciddî bir ulaşım aracı mı, bilemiyorum ...
Monoray da metro. Zaten korkarım monoray basit havaray olacak, nitekim havaray hakikaten metro idi eskiden. MONOray, maglev dediğin, ki o da metro olabiliyor. Ama onu tabiîki Çin'de ve Arap Çölü'nde yapsınlar, nemelâzım, koskoca İstanbul'a biz teleferik yaparik.
B. Alabay
Şimdi fazla giremiyeceğim, ama 1 Taksim-Tünel olmamalı mı?
O M14 ve M15 olaylarını daha tam gözümde canlandıramadım. ve neden ille de 5X oluyor, bana garip geliyor.
Ben harf sistemini hâlen iyi buluyorum. Şöyle de yapabiliriz:
Tasarım 1
Tasarım 2
Tasarım 3
... diye alternatifler de sunulabilir.
Otobüslerin katılma konuşu şundan: a) tramvay hatları, b) M olsun, MB olsun (onlara basitçe B desek? Banliyö yerine metroBÜS olur), A/B/C olsun ... karışmamalı. ÖR2A gibi hatlar işi karıştırıyor.
Teleferik T olarak iyi. Halbuki bu teleferikler hakikaten ciddî bir ulaşım aracı mı, bilemiyorum ...
Monoray da metro. Zaten korkarım monoray basit havaray olacak, nitekim havaray hakikaten metro idi eskiden. MONOray, maglev dediğin, ki o da metro olabiliyor. Ama onu tabiîki Çin'de ve Arap Çölü'nde yapsınlar, nemelâzım, koskoca İstanbul'a biz teleferik yaparik.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
valla otobüsler karışırsa 10 sayfa boşuna konuşmuşuz ben bırakıyorum
bir kere otobüslerle hiç işim olmaz, ikincisi öylesine köhne ve kokuşmuş bir kurumun işlerine bulaşmam onlar sadece hazıra konarlar ki bu saatten sonra bu da hiç işime gelmez.
istiklal 1 olamaz çünkü 1 Zeytinburnu-Kabataş, burada tekrar ediyorum sistemi sıfırdan kabul edileceği için mi tasarlıyoruz, böyle bir şey yok asla da olmayacak, sadece sitemiz içerisinde doğru bilgiyi bu işi yapan kurumlar ile çakışmadan yani kendi söyler kendi dinler olmadan yapmak mı istiyoruz? bence ikincisi olmalı ve kabul edilmiş bir sistemi değiştirmek bizlerin işi değil maalesef, keşke olsa idi ama bu planı değil başkana ulaşım a.ş. genel müdürlüğüne bile götürmek bana biraz zor görünüyor şu anda.
harf konusuna gelince harfler üniversal tanım değildir üniversal tanımlanabilecek tek şey rakamlardır, ayrıca gösterimde tramvayları 1 2 3 diye gösterebiliriz belki ama onu da illa ki renk ile ayırmak durumundayız bana 1 numaralı otobüs hattını söylermisin? kel alaka bir yer dolayısı ile otobüs ile tramvay metro bu sistem içerisinde şu anda yer alamaz bunun yer almasını sağlamakta bence bizim işimiz değil, ayrıca ben tramvayları kodlamada muhakkak T ile ayırmak durumundayım önüne olmasa arkasına çünkü program iki tane 1 i gördüğünde bunları ayırt etmek zorunda
istiklal 1 olamaz çünkü 1 Zeytinburnu-Kabataş, burada tekrar ediyorum sistemi sıfırdan kabul edileceği için mi tasarlıyoruz, böyle bir şey yok asla da olmayacak, sadece sitemiz içerisinde doğru bilgiyi bu işi yapan kurumlar ile çakışmadan yani kendi söyler kendi dinler olmadan yapmak mı istiyoruz? bence ikincisi olmalı ve kabul edilmiş bir sistemi değiştirmek bizlerin işi değil maalesef, keşke olsa idi ama bu planı değil başkana ulaşım a.ş. genel müdürlüğüne bile götürmek bana biraz zor görünüyor şu anda.
harf konusuna gelince harfler üniversal tanım değildir üniversal tanımlanabilecek tek şey rakamlardır, ayrıca gösterimde tramvayları 1 2 3 diye gösterebiliriz belki ama onu da illa ki renk ile ayırmak durumundayız bana 1 numaralı otobüs hattını söylermisin? kel alaka bir yer dolayısı ile otobüs ile tramvay metro bu sistem içerisinde şu anda yer alamaz bunun yer almasını sağlamakta bence bizim işimiz değil, ayrıca ben tramvayları kodlamada muhakkak T ile ayırmak durumundayım önüne olmasa arkasına çünkü program iki tane 1 i gördüğünde bunları ayırt etmek zorunda
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Senin demek istediğini anlıyorum, daha çok realist olmak istiyorsun, ama ne yapalım, kökünden problemi çözmeyi sunuyorum ben.
İşte dediğim gibi, tramvaylara bir rakam sırasını boş tutmak gerek. Otobüs 1 ile Tramvay 1 veya T1 veya 1T ... hepsi olmaz öyle. Ya, amma da karışık ve hareketsiz bir sistem, yani Alaman kafası bunu anlamak isteyemiyorrr, yahu, İstanbul 1930'da daha moderndi be!
Harfler üniversal değıl diyorsun, ama rakamlar da değil, üzgünüm. 1, 2, 3 bizde öyle, ama sence ١, ٢, ٣ veya ፩, ፪, ፫ veya ᠑, ᠒, ᠓ veya ๑, ๒, ๓ veya ૧, ૨, ૩ veya ௧, ௨, ௩ veya ୧, ୨, ୩ veya ১, ২, ৩ ne? Yaaa, işte tüm bunlar otobüslerin üstünde yazılı bu dünyacıkta. Ne kadar harf sistemi var ise o kadar rakam sistemi da var.
Bakalım hangileri burada doğru dürüst görülebilecek.
Zor ve biraz üzücü bir konu.
B. Alabay
İşte dediğim gibi, tramvaylara bir rakam sırasını boş tutmak gerek. Otobüs 1 ile Tramvay 1 veya T1 veya 1T ... hepsi olmaz öyle. Ya, amma da karışık ve hareketsiz bir sistem, yani Alaman kafası bunu anlamak isteyemiyorrr, yahu, İstanbul 1930'da daha moderndi be!
Harfler üniversal değıl diyorsun, ama rakamlar da değil, üzgünüm. 1, 2, 3 bizde öyle, ama sence ١, ٢, ٣ veya ፩, ፪, ፫ veya ᠑, ᠒, ᠓ veya ๑, ๒, ๓ veya ૧, ૨, ૩ veya ௧, ௨, ௩ veya ୧, ୨, ୩ veya ১, ২, ৩ ne? Yaaa, işte tüm bunlar otobüslerin üstünde yazılı bu dünyacıkta. Ne kadar harf sistemi var ise o kadar rakam sistemi da var.
Bakalım hangileri burada doğru dürüst görülebilecek.
Zor ve biraz üzücü bir konu.
B. Alabay