3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Cmt, 2012 15:34
gönderen alabay
Bizi ilgilendiren kısmı:
Main nehrindeki Frankfurt (Ren-Main toplu taşım birliği)
Frankfurt kent işletmeleri toplu taşım şirket limitedi

[…]

13. ve 14.6.2012’de Pt(b)-Tw 190 (eski numarasıyla 690), 663, 665, 674, 677, 678, 681, 683, 686, 689, 700 ve 703 demiryolu kargo vagonlarına yüklenip, Gaziantep’e satıldı. Ne yazık ki VGF bu esnada müze-Tw 190’dan da ayrılmak zorunda kaldı (Tw=çekici). Şirketin açıklamasına göre Türk toplu taşım işletmesi bütün araçların aynı anda gelmesinde direndi. Bu yüzden tek imkân, işler hâlde ve U5/U6 metro hatları için gereken ek bir aracı göndermekti. Bunun üzerine karar Tw 190’a verildi. Ama VGF, Ptb’nin regüler hat işlevinden çıkmasında yeniden bir aracın Pt şekline dönüştürüleceğini açıkladı.

[…]
Pt(b) araçları Frankfurt metrosunda değişimle oluşan yeni P ve P çekici araçları:

http://de.wikipedia.org/wiki/P-Triebwag ... Frankfurt)

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Pzr, 2012 12:09
gönderen kemal
Bu haberler taze; son gelen "Blickpunktstrassenbahn" mecmuasının 4/2012 sayısındandır.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Pzr, 2012 12:13
gönderen Esat
kemal yazdı:Bu haberler taze; son gelen "Blickpunktstrassenbahn" mecmuasının 4/2012 sayısındandır.
Enteresan daha önceki mesajlarda bir araç alımı için ihale yapılacağı şeklinde haber girmişiz ama herhalde ihaleden vazgeçerek yeniden ikinci el alımına yönelmişler, az da değil yani 12 adet. Geçenler de Mehmet Keleş bu araçlar için teknik göz ile olumsuz eleştiriler yapmıştı ama görüyoruz ki belediye ısrarcı bunlar ile devam etmekte.

Bir de bunlarıda eğer öncekiler gibi kaporta işleminden geçirecekler ise Frankfurt taki tramvay delileri bayağı bir şaşıracaklar :) müzeden çıkan aracı tanıyamayacaklar çünkü.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Pzr, 2012 21:19
gönderen alabay
Bu Frankfurt’ta tramvay değil, metro.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Sal, 2013 23:40
gönderen ÖmerYILMAZ
Esat Beyin Mesajı:
Kente hizmet veren mevcut tek tramvay hattında tramvay araçlarından yana şikayet varmış, daha doğrusu araçlardan değil de işletme sisteminden kaynaklanan bir şikayet anladığım kadarı ile. Şikayette tramvay araçlarının geçitlerde durmadığı bu yüzden karayolu trafiğinin özellikle sabah ve akşam saatlerinde yığılma yaşadığından dem vurulmuş, sanırım talepli sistem söz konusu, yani tramvay aracı ışığa gelirken ya makinist kontrolü ile ya da sensör vasıtası ile talep alıyor ve ışık tramvaya yeşil oluyor. Tabi bu sistemde eğer sık işletme yapıyorsanız ve iki araç arasına bekleme süresi koymamışsanız karayolu araçları sıkıntıya uğrar. Talepte tramvaylarında kırmızı ışıkta durması istenmiş ki bence makul olan budur, tramvayların kavşaklarda geçiş üstünlüğü vardır demişler, doğrudur bu üstünlüğe sahiptir ama bu trafik lambasını sürekli kendisine yeşil çevirmek ile olmaz, o üstünlük daha çok dönüş yapılan noktalarda kendisini gösterir, dönüş yapan araçlar tramvay aracını beklemek zorunda kalırlar ammaaa zaten ülkemizde o sistemde bir trafik lambası işletimi yok, yani İstanbul'da yok diğer kentlerde de olduğunu sanmıyorum açıkçası.
http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=24114#24114
Antalya'daki tramvay durakların en az yarısı hatta çoğu kavşak noktalarına yakın yerler.
Örneğin Sigorta durağını ele alalım.

Eğer tramvay saatinde durağa girmişse sinyalizasyona tam yanaşmıyor. Duraklar 2'li tramvaylara uygun olduğu ve tek tramvay çalıştığı için sinyalizasyondan yaklaşık 2 metre geri durabiliyor. Yolcuyu aldıktan sonra sinyalizasyona yanaşıyor ve ışığın kendisine yanmasını bekliyor.

Üstte yazdığım uygulama çoğu zaman olan durum.

Ancak tramvaylar yoğun yolculuğun olduğu saatlerde 2-3 dk sarkıyorlar. Bu durumda vatman sinyalizasyona tam yanaşıyor ve kabindeki ileriyi gösteren tuşa basılı tutuyor. (galiba talepte bulunuyor). Yaklaşık 20 sn yolcu alıp kapıları kapatıyor ve yolcuyu alırken ışık kendisine yandığı için hemen durağı terk edip kavşaktan geçip gidiyor.

Bence olması gereken ikincisi. İlki vakit kaybı.

İlkinde eğer tramvay 60 sn içinde geçiş yapmazsa ışık kırmızı oluyor. Bir daha talepte bulunması gerekiyor.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Sal, 2013 23:45
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:Bence olması gereken ikincisi. İlki vakit kaybı.

İlkinde eğer tramvay 60 sn içinde geçiş yapmazsa ışık kırmızı oluyor. Bir daha talepte bulunması gerekiyor.
Kente göre değişir bence, yani gereksiz ya da vakit kaybı olmadığı yerlerde olacaktır ki o zaman tramvayda normal bir trafik vasıtası gibi ışıklara uymuş olur, bahsettiğin sistem talep sistemi olsa gerek, ben ona karşı değilim ama ne sıklıkta tramvay işlettiğin ile alakalı diye belirtmiştim, yani 2 dk. da bir tramvay getirirsen ve her gelen alayım yeşilimi gideyim derse bu diğer trafik için sorunlu bir hal alabilir :) ama 5 dk. da bir tramvay geliyorsa da tabii ki yaksın yeşilini, o kadar da abartmıyorum canım.

Gönderilme zamanı: 22 Oca Sal, 2013 23:55
gönderen ÖmerYILMAZ
Evet kente göre değişir. Ben Antalya için zaman kaybı demeyi unutmuşum :)
Gaziantep'i hiç görmedim :lol:

Ama Antray 2 dk da bir tren işleyecek bir sistem(miş). Menderes Türel öyle diyordu.

Bugün pik saatte 5 dk da bir çalışıyor yanılmıyorsam.

Antalya'da az tramvay var ve gidiş dönüş turunu tramvaylar ne kadar erken tamamlarsa o kadar iyi olur. Bu yüzden de kavşaklarda bulunan duraklarda zaman kaybı gereksiz olur.

Peki talep sistemi değil de uzaktan gelirken ışığın tramvaya yanması ne oluyor. Mesela Şarampol durağından Sigorta dıurağına giderken durak kavşaktan 1 durak mesafesi kadar uzakta. 40 civarı, tramvay duraktan hemen kalkınca ışık yanıyor.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Çrş, 2013 00:03
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:Peki talep sistemi değil de uzaktan gelirken ışığın tramvaya yanması ne oluyor. Mesela Şarampol durağından Sigorta dıurağına giderken durak kavşaktan 1 durak mesafesi kadar uzakta. 40 civarı, tramvay duraktan hemen kalkınca ışık yanıyor.
Ben o da aynı diye biliyorum, yanlız bu konuda gerçekten büyük bir bilgi sahibi değilim ama İstanbul'da T1 hattında Çapa durağı bu şekilde idi, tramvaylar duraktan kalkar ve aşağı yukarı 80-100 metre mesafedeki ışıklar ona yeşil yanmış olurdu, o zaman işletmeden öğrendiğim talep sistemi olduğu idi ama tam olarak işleyişi nasıldı bilmiyorum açıkçası. Sonra bu sistem iptal edildi denildi ama geçen sene sanırım tekrar konusu geçtiğinde kullanıyoruz demişlerdi, bunu öğrenmek lazım sistemin nasıl çalıştığını. Fakat pik saatte ya da araçlar arka arkaya düştüğünde yine senin bir önceki mesajında söylediğin gibi bir olay vardı, bir araç talep alıp geçerse hemen arkasından gelen araç "eğer ona kırmızı yanmış ise" belli bir süre talep alamıyordu, bunu aslında Mehmet Keleş iyi bilir, dur kulağına çınlatayım da benim yanlış bildiğim ya da aktardıklarımı düzeltsin bir ara müsait olduğunda.

Gönderilme zamanı: 23 Oca Çrş, 2013 01:00
gönderen alabay
Burada bu talepler tramvaydan da, otobüsten de istenebilir. Sürücü talep düğmesine bastığı an, ışıklar (direği) sinyalı algılar ve ona göre sistem yol verir. Belli bir zaman içinde araç talep ettiği geçi geçmezse (yeşil ışığı diyemeyiz burada, çünkü işaret düz beyaz bir çizgi olur*), yine dur işareti gelir*. Yeniden talep göndermek gerekir, ama bu sefer bir süre beklemek şarttır (ki normal trafik akabilsin). Ama şöyle bir özel durum daha var: Talep istendi, olmadı, yeni taleple beklemeye vakit yok (herhangi bir sebepten dolayı, meselâ durak araç tahliyesi, bu Freiburg’ta Eschholzstraße’de böyle galiba), o zaman sürücü araçtan inip, bir anahtarı küçük mavi bir kutudaki kilide sokar ve böylece özel bir talep ister, aracına biner, o esnada ona yol verilir.

* İşaretler:
– dur
• dikkat
| düz geç
\ sola geç
/ sağa geç

Gönderilme zamanı: 24 Oca Prş, 2013 09:51
gönderen Mehmet keles
Esat, T1 Hattındaki talep sistemi makinist ile bir alakası yok. Makinist buraya müdahale edemez. Araç kavşağa yaklaşırken kavşak öncelerinde algılayıcı sensörler var araçta ise karşı sensörler sinyal göndererek talep olayını başlatır. Talep sistemi sinyal kumanda dolabına giderek gerekli öncelik düzenlemesini yapar ve aracın muhtemel kavşağa yaklaşmasından önce sinyali tramvaya açar. Fakat bu öncelik değişikliği trafiği yaya ve karayolu sinyallerini hemen kapatmaz sadece öncelik olayını değiştirir. Fakat genelde treni fren yapmadan kavşaktan geçirir. Ayrıca makiniste kavşakta talep aldığını orta sinyal flaşıyla bildirir. Bu sistem bazı kavşaklarda sorun çıkarıyor. Mesela güngören kale center önünde iki tramvay üst üstte talepli olarak kavşaktan geçtiğinde, kavaşkta bekleyen diğer otolar uzun süre geçemediğinden yığılma daha sonra kaosa dönüşüyor. Örneğin kavşaktan geçen arabalar trafik sıkışmasından dolayı tramvay yoluna dikey kalarak tramvayların geçişini de kapatıyor. Daha sonrası zaten kaos....

Gönderilme zamanı: 22 Eyl Pzr, 2013 16:20
gönderen Esat
Mehmet Keleş tarafından çekilmiş bir foto yakaladım az önce :) Gaziantep tramvay araçlarından birisi tır üzerinde yolculuk ederken çekilmiş, izinsizce alıntılıyorum :) Mehmet başlığa göz atarsa aracın neden yolculuk ettiğine de yorum getirebiliriz belki. Eskilerden biridir de tamire bir yere mi gidiyor ya da sonradan alınan bir ikinci parti eski araçlar vardı bunların yenileme işlemi devam edenlerden birisi midir? Gerçi o hadise bayağı oldu galiba.

Resim

Gönderilme zamanı: 29 Kas Cmt, 2014 21:05
gönderen Esat
Antep ten saygilarla :)

Resim