Gönderilme zamanı: 21 Ara Çrş, 2011 01:45
İsmim Berk , daha önce de yazmıştım ama görmediniz her halde.btgn güzel yazmışsın ve haklısında, bir de btgn dışında hitap edebileceğimiz bir isim varmı bilemiyoruz
Yazınızın tamamına katılıyorum ama
kısmına katılamıyorum, ne kadar iyi planlama da yapsak zamanla yeni ihtiyaçlar doğacağı için belirli periyotlarla bir şeyleri yıkıp yeniden yapmamız gerekecek, bunun önüne geçemeyiz önemli olan yenileme periyodunu ne kadar iyi ayarlayabileceğimiz.Yani sürekli birşeyleri yapıp yıkacakmıyız?
Bazen Avrupa demiryollarıyla Türkiye'yi kıyaslayarak hata mı yapıyoruz diye düşünüyorum. Bir yanda trenle gidemeyeceğiniz yer neredeyse olmayan bir bölge , diğer yanda da demiryoluna rastlarsanız şanslı olduğunuz bir bölge. Demiryoluna bakış , arz, talep tamamen farklı. Umarım bundan sonra durum değişir.
Herşeyi yeni yapmaya başladık iyisini yapalım diyoruz belki ama yine ileri görüşlülüğümüz yok, yine hata yapıyoruz. Bir örnek vermek gerekirse bence körfez köprüsünden demiryolunun çıkarılması Türkiye'ye demiryolu adına en az 20-30 yıl kaybettirdi.
İşin acı tarafı bildiğim kadarıyla bu sitedeki hiç kimse demiryolu konusunda bir uzman değil ya da bu tarz bir etüd, planlama şirketinde çalışmıyor. Kendi adıma konuşmam gerekirse ben 20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. Ben bile bu konularda yurtdışında yapılmış olanları gözlemleyip, analiz ederek şu anki yöneticilerin projelerinin hatalarını görüp onlarınkinden daha etkin proje alternatifleri düşünebiliyorsam.Bunu yapamayan, yetkili dediğimiz insanlar Türkiye adına kayıptan başka bir şey değil.