tr-HT.09 » "Gar"sız Hızlı Tren Hatları İnşa Etmek
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kaç fırın ekmek yememiz lazım bu seviyeye gelmek için.Esat yazdı:ust katta 6 alt katta 8 hat var, metro ayri bir hat. Basarin verdigi linkte gecen trenler yaziyor, gunluk 1200 tren hareketi var diyordu sanirim.
üst kattaki 6 hat hem yht hem ekspres trenler için olmalı.
alt kattaki 8 hatta hem yht hem ekspresler galiba. s-bahn bu hatlara mı giriyor? banliyö?
metro ayrı bir hat derken. sadece 2 hat değil sanırım. bir kaç farklı hat geçiyor olmalı. u1,u2ux? kaç tane u?
velhasıl bu çapta bir GAR adam gibi GAR ne bakırköyde olur ne yenikapıda. bunun için sağlam bir planlama gerek. bu sefer olmadı bi dahakine inşaallah. umutlar 3. köprüden geçecek yht'de. o yht'nin şehiriçine kavuştuğu koridor olan habipler-ikitelli koridorundaki askeri bölgeler GAR için planlanabilir. BAĞCILAR YÜZYILIN KUZEYİNDEKİ ASKERİ ALAN MESELA?
esenler kuzeyi? tekstilkentin kuzeyi?
istoç kuzeyi?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Berlin başgarı
2009'da son uğradım, ama burada onun videosunu sunmuştum galiba.
Ayrı hat derken, ayrı kat demek istedi Esat bence. Metro ayrı kat, evet, garın altında. Ama tek bir metro hattı işliyor, U55. Bu U55 ilerde Alexanderplatz'tan doğuya işleyen U5 metro hattıyla birleştirilecek. Başgarın yapıldığı yerde önceden hiç metro yoktu, ayrıca oraya metro çekmek çok zor, çünkü etraf su, yani metro kazmak, Marmaray gibi iş. O yüzden zaten şu şimdilik minicik U55 hattı korkunç uzun sürdü. U55U5 bağlantısı da kolay olmayacak. Sonra bu U5' batıya doğru uzatma ihtimali var, belki Turmstraße'ye, oradaki U9'a kadar yetişir. Fazlasına gerek yok, çünkü S-Bahn var. S-Bahn banliyö demek.
Şu an bu gardan dört tane banliyö tren hattı geçiyor, S3, S5, S7 ve S75. Ayrıca rejyonal trenler de geçiyor, bunlar da bizde banliyö diye geçerdi olsaydı. Kuzey-güney aksı şu an inşaat hâlinde, o bitttikten sonra bir kaç banliyö hattı daha eklenecek, sanırım üç ile beş arası.
Gar, konkorslarıya ya dört, ya da beş katlı, tam hatırlamıyorum. Ray katı olarak alt kat var ve üst kat var. Artı metro.
Metro kattı: 2 peron, metro için.
Alt kat: 6 peron, uzağa ve yakına giden tren hatları için. Buna ek 2 peron daha, bunlar da tren için, ama günü geldiğinde, bir gün mıknatıs treni için değiştirilebilecek şekilde yapılmış. Buna ek 2 peron daha, şu an atıl, kuzey-güney banliyö trenleri için.
Üst kat: 4 peron tren için, 2 peron doğu-batı banliyö trenleri için.
Toplam 16 tren ve 2 metro peronu.
Peron dediğim rayın yanaştığı yer, yani Almancası Bahnsteig. Bir orta peron eder 2 peron, bu iş bizde doğru dürüst isimlendirilmiyor galiba, onu Esat bilir.
Garın bir özelliği, bütün rayların yaylı olması, o yüzden tren gürültüsü çok az, yok kadar. Bu ama teknik bir şey, anlatmam zor, kendim anlamıyorum
Bütün bunlara ek o gara ayrıca iki metrobüs hattı işliyor, biz meraklısıyız ya, Berlin'de bu pek önemli bir şey değil, metrobüs hızlı ve 24 saat işleyen bir şebeke, metrobüs ve metrotram. Buradan M41 ve M85 kalkıyorlar. Ve tabiîki de bir kaç otobüs hattı
Fırınlar ve ekmekler bence bu tamamen kafa yapısıyla ilgili bir şey. İsteyen bunu yapar. Aslında böyle bir şeyi bizim gibi bebek bir gayrışebekede yapmak çok daha da kolay. Masterplân falan. Var olan bir sistemde bir değişiklik yapmak kadar zor bir şey yok.
Stuttgart 21 denen yeraltı gar plânı meselâ burada referanduma kadar halkı neredeyse savaşa sürükledi Yapılacakmışmış. Ben de yapılmasını gereksiz buluyorum. Stuttgart'ın şu anki başgarı yıkılacak, bir kısmını yıktılar bile. O da şu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_Hauptbahnhof
Külüstür 17 peron/ray. Onun yerine 8 peron/raylık bir yeraltı garı plânlanıyor. Stuttgart'ın nüfusu 600.000, etrafıyla 2,7 milyon. Bu yeni gar sıkışıklık getirecek korkusu var. Şimdi tam bilmiyorum, bir kısım üstten kalabilir, ama yine de problem. Yapım sebepleri: kenti bölen demiryolunu yerin altına almak, ayrıca kafa gar olan garı bir transit garına değiştirmek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_21
Evet, fırın ve ekmek
Ayrı hat derken, ayrı kat demek istedi Esat bence. Metro ayrı kat, evet, garın altında. Ama tek bir metro hattı işliyor, U55. Bu U55 ilerde Alexanderplatz'tan doğuya işleyen U5 metro hattıyla birleştirilecek. Başgarın yapıldığı yerde önceden hiç metro yoktu, ayrıca oraya metro çekmek çok zor, çünkü etraf su, yani metro kazmak, Marmaray gibi iş. O yüzden zaten şu şimdilik minicik U55 hattı korkunç uzun sürdü. U55U5 bağlantısı da kolay olmayacak. Sonra bu U5' batıya doğru uzatma ihtimali var, belki Turmstraße'ye, oradaki U9'a kadar yetişir. Fazlasına gerek yok, çünkü S-Bahn var. S-Bahn banliyö demek.
Şu an bu gardan dört tane banliyö tren hattı geçiyor, S3, S5, S7 ve S75. Ayrıca rejyonal trenler de geçiyor, bunlar da bizde banliyö diye geçerdi olsaydı. Kuzey-güney aksı şu an inşaat hâlinde, o bitttikten sonra bir kaç banliyö hattı daha eklenecek, sanırım üç ile beş arası.
Gar, konkorslarıya ya dört, ya da beş katlı, tam hatırlamıyorum. Ray katı olarak alt kat var ve üst kat var. Artı metro.
Metro kattı: 2 peron, metro için.
Alt kat: 6 peron, uzağa ve yakına giden tren hatları için. Buna ek 2 peron daha, bunlar da tren için, ama günü geldiğinde, bir gün mıknatıs treni için değiştirilebilecek şekilde yapılmış. Buna ek 2 peron daha, şu an atıl, kuzey-güney banliyö trenleri için.
Üst kat: 4 peron tren için, 2 peron doğu-batı banliyö trenleri için.
Toplam 16 tren ve 2 metro peronu.
Peron dediğim rayın yanaştığı yer, yani Almancası Bahnsteig. Bir orta peron eder 2 peron, bu iş bizde doğru dürüst isimlendirilmiyor galiba, onu Esat bilir.
Garın bir özelliği, bütün rayların yaylı olması, o yüzden tren gürültüsü çok az, yok kadar. Bu ama teknik bir şey, anlatmam zor, kendim anlamıyorum
Bütün bunlara ek o gara ayrıca iki metrobüs hattı işliyor, biz meraklısıyız ya, Berlin'de bu pek önemli bir şey değil, metrobüs hızlı ve 24 saat işleyen bir şebeke, metrobüs ve metrotram. Buradan M41 ve M85 kalkıyorlar. Ve tabiîki de bir kaç otobüs hattı
Fırınlar ve ekmekler bence bu tamamen kafa yapısıyla ilgili bir şey. İsteyen bunu yapar. Aslında böyle bir şeyi bizim gibi bebek bir gayrışebekede yapmak çok daha da kolay. Masterplân falan. Var olan bir sistemde bir değişiklik yapmak kadar zor bir şey yok.
Stuttgart 21 denen yeraltı gar plânı meselâ burada referanduma kadar halkı neredeyse savaşa sürükledi Yapılacakmışmış. Ben de yapılmasını gereksiz buluyorum. Stuttgart'ın şu anki başgarı yıkılacak, bir kısmını yıktılar bile. O da şu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_Hauptbahnhof
Külüstür 17 peron/ray. Onun yerine 8 peron/raylık bir yeraltı garı plânlanıyor. Stuttgart'ın nüfusu 600.000, etrafıyla 2,7 milyon. Bu yeni gar sıkışıklık getirecek korkusu var. Şimdi tam bilmiyorum, bir kısım üstten kalabilir, ama yine de problem. Yapım sebepleri: kenti bölen demiryolunu yerin altına almak, ayrıca kafa gar olan garı bir transit garına değiştirmek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuttgart_21
Evet, fırın ve ekmek
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ISPARTAKULE DİYE BİR ŞEYLER SÖYLEMİŞTİM.
152 BİN M2 BAKIM ATÖLYESİ.
http://www.rayturk.net/?p=658
152 BİN M2 BAKIM ATÖLYESİ.
http://www.rayturk.net/?p=658
Hızlı tren setlerinin bakım-onarımının İstanbul (Bahçeşehir) Ispartakule’de yapılması için toplam 152.000 m2 arazide Yüksek hızlı trenler için Servis Bakım Deposunun kurulması planlanmaktadır. Avan projeleri ve yerleşim planlamaları tamamlanmış olup, imar planı ve kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet her şeyden önce makul ve mantıklı hiçbir akıl o projeleri kabul etmemelidir, sadece bunu söylüyorum. İstanbul Başgar ve Merkez gar = Ispartakule öyle mi Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek Halkalı' ya razıyım o zaman. Millet kent içindeki büyük garlarını revize edip kullanmaya devam etmeye çalışırken biz içtekileri yıkıp kentin dışında gar inşa ediyoruz, tamam oralarda da garlar olacak ve olmalı ama onlar merkez, baş ya da kesişme garları değiller ve olamazlar, onlar ancak tanımını bulamadım ama kendim bir şey uydurdum karşılama garları olabilirler, bu ne demek, kentin girişinde yer alan ve o bölge civarına dağılacak ya da güzergahın gitmediği noktalara metro, tramvay ve otobüsler ile dağıtılacak yolcuları alacak garlardır, genellikle şehir idari sınırına yakın olurlar, dediğim gibi teknik bir tabiri varmı bilemem ama böyle bir evropa sistemi var, doğru bir sistemmidir? Bence çok iyi çalışıyor.
Başar ilk verdiğin wiki linkleri güzel ve faydalı, gerçekten çok beğendim ama şöyle bir durum var, işte o bizim gerçeğimiz mi? Nasıl bir kıyas yapacağız adam 6 milyonluk kent ile günde kaç tren kaldırıyor? Biz ise nelerden bahsediyoruz, diğer taraftan o kategoriler standartı belirlemiyor bana göre, daha çok o ülkede yer alan garlar için bir yıldız sistemi gibi, şunlar şunlar varsa bu kategoridedir, güzel ama Mehmet' in sorusunun cevabı değil bence. Verdiğin diğer bilgiler içinde teşekkürler, ben DB den Berlin merkez gar ın krokisini indirdim linkini verir ya da resmini yüklerim.
Bir de eğer müsadeniz var ise bu mesajları ilgili bir başlığa alacağım, aslında bir kaç yerde birden tartıştık ama ya son açtığım GARSIZ HIZLI TRENLER konusuna ya da daha önceki İSTANBUL KENTİÇİ YHT ERİŞİMİ gibi bir başlık vardı şimdi arayamayacağım, yorgunum vallahi
Başar ilk verdiğin wiki linkleri güzel ve faydalı, gerçekten çok beğendim ama şöyle bir durum var, işte o bizim gerçeğimiz mi? Nasıl bir kıyas yapacağız adam 6 milyonluk kent ile günde kaç tren kaldırıyor? Biz ise nelerden bahsediyoruz, diğer taraftan o kategoriler standartı belirlemiyor bana göre, daha çok o ülkede yer alan garlar için bir yıldız sistemi gibi, şunlar şunlar varsa bu kategoridedir, güzel ama Mehmet' in sorusunun cevabı değil bence. Verdiğin diğer bilgiler içinde teşekkürler, ben DB den Berlin merkez gar ın krokisini indirdim linkini verir ya da resmini yüklerim.
Bir de eğer müsadeniz var ise bu mesajları ilgili bir başlığa alacağım, aslında bir kaç yerde birden tartıştık ama ya son açtığım GARSIZ HIZLI TRENLER konusuna ya da daha önceki İSTANBUL KENTİÇİ YHT ERİŞİMİ gibi bir başlık vardı şimdi arayamayacağım, yorgunum vallahi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38