tr-HT.09 » Hızlı Tren Altyapısında Sorunlar Olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.09 » Hızlı Tren Altyapısında Sorun

Mesaj gönderen Esat » 21 Eyl Cum, 2007 14:10

Pamukova’da 2004 yılında meydana gelen ve 41 kişinin ölümüyle sonuçlanan hızlandırılmış tren faciasından aylar önce, projenin taşıdığı riskleri kamuoyuna açıklayan YTÜ İnşaat Mühendisliği Ulaşım Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Aydın Erel, "Yüksek Hızlı Tren Projeleri’yle ilgili de çekincelerini dile getirdi.

İnşaat Mühendisleri Odası’nca YTÜ Oditoryumu’nda düzenlenen "7. Ulaştırma Kongresi"nin Bilim Kurulu’nda da yer alan Erel, sunduğu çeşitli bildirilerde Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Kapıkule-İstanbul ve Sivas-Kars hatlarında hizmet vermesi planlanan Yüksek Hızlı Tren Projeleri’nin tehlikelerinden bahsetti.

Türkiye’nin henüz hızlı trene hazır olmadığını belirten Erel, şu uyarıda bulundu: "Yeni yapılan yüksek hızlı tren hatlarımız çok kötü. Hızlı trende raydan ziyade altyapı önemli. Raylar iyi olabilir ama zeminin de sağlam olması gerekiyor. Hızlı trenin geçişi deprem anındaki gibi altyapıda anormal titreşimler oluşturur. Bu titreşimler de altyapıyı bozar. Biz buna rezonans deriz. Yüksek hızlı trenlerde ciddi rezonans sorunları var. Mevcut demiryolu zeminlerimiz hızlı trenleri kaldırmaz."
Alıntı : Haberturk

Uzmanlar hızlı trenin altyapısında zeminden kaynaklanan problemler nedeni ile yüksek süratlerde dray (derail, drail) hadisesinin meydana gelebileceğini belirtmişler.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kaçak yolcu
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 13:38

Mesaj gönderen kaçak yolcu » 21 Eyl Cum, 2007 14:15

desenize acele giden ecele gider.
önce treni hızladırdık olmadı 41 kişi öldü,
şimdi rayı hızladırıyoz, bi 41'de ordan
sonunda belki altyapıya sıra gelir ama memlekette adam kalmaz bu gidişle :)

hızlı tren - OUT
kara tren - IN

Kullanıcı avatarı
AyLiN
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50

Mesaj gönderen AyLiN » 23 Eyl Pzr, 2007 15:19

Bu kadar karamsar düşünmemek lazım, eminim en kısa zamanda altyapı hazırlanır raylar düzeltikden sonra Trenlerimiz sorunsuz gidecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı Tren Setleri Geliyor

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2007 00:41

Her ne kadar problemler var denilsede hattın fiziki inşaası tamamlanmak üzere bununla birlikte elektromekanik işlemleride hızla tamamlanıyor elektromekanik kısmın en büyük bölümüz oluşturan araçlar ile ilgili iyi haberde TCDD sitesinden duyuruldu:
Ankara- İstanbul, Ankara - Konya hızlı tren projelerinde kullanılacak 10 adet hızlı tren setlerinin ülkemize gelmesi için geri sayım başladı.

İspanya'da yerleşik CAF firmasından temin edilecek hızlı tren setleri saatte 250 km hıza sahip. Bir set, 419 yolcu kapasiteli ve 6 vagondan oluşuyor.

Yolcu güvenliği ve konforu açısından her türlü donanıma sahip olan hızlı tren setlerinde;
  • Hızı saatte 250 km/h
    419 yolcu kapasiteli 6 vagon
    Klima
    Video
    TV ve müzik yayın sistemi
    Engelliler için donanım
    Kapalı devre görüntü kayıt sistemi
    Bilgisayar kontrollü diagnostik araç kontrol ve takip sistemi
    Vakumlu tuvalet bulunuyor.
Hızlı tren setleri; 7 yıl ödemesiz, 15 yıl geri ödemeli olmak üzere toplam 22 yıl vadeli, sabit %0 3(binde üç) faizli dış krediyle temin ediliyor.

Tren setleri, Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabını oluşturan Ankara-Eskişehir kesiminde kullanılacak ve bu kesimdeki seyahat süresi yaklaşık 60 dakika olacak.

Ayrıca bu setler Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi'nde de kullanılacak.

ResimResim

ResimResim

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 09 Eki Sal, 2007 12:02

Hani Rottem üretecekti bu araçları? Yanlış mı biliyoruz yoksa, Rottem önce İBB nin siparişlerini verecek sonra hızlı tren üretecek demişlerdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Hızlı tren İstanbul'a gelecek mi?

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Cum, 2008 12:35

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Yunus Akıl, 2004 yılından beri gündemde olan ve yapımına Eskişehir- Ankara hattında devam edilen trenin İstanbul'a giremeyeceğini iddia ediyor. Akıl, "Tren hattının Gebze'den İstanbul'un içine girmesi şu anki tren yollarıyla mümkün değil. Bu yolların hızlı trenin toplam maliyetini bile geçer" dedi.

Hattın Ankara- Eskişehir bölümünde de sorunlar olduğunu ifade eden Akıl, "Ayaş tineli yapılmış olsa yol 160 km kısalacaktı ama olmadı. Hızlı tren hattı eski hattın yanında paralel gidiyor" diye konuştu.

"Uçağa rakip olabilir mi?" tartışmaları yaşanmıştı...

Ankara-İstanbul hattında hızlı trenin devreye girmesiyle havayoluna ciddi bir alternatif gelecek. Halen bu iki kent arasındaki yolcuların sadece yüzde 10'u treni tercih ediyor. Hızlı trenle bu payın yüzde 78'e çıkacağı sanılıyor. 29 Ekim'de yolculu test sürüşlerine, gelecek yılın ilkbaharında da ticari seferlere başlanması planlanan Ankara-Eskişehir hattı, İstanbul'a ulaşımı da kısaltacak. 8-10 saatlik yolculuk, Eskişehir hattının devreye girmesiyle iki-üç saat kısalacak. Ankara'dan kalkan tren Eskişehir'e süratle gidecek, Eskişehir'den itibaren normal hızla yoluna devam edecek.

Yeterince güvenli mi?

Yetkililer 2004'te 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış trenin yenilenen eski hatlar üzerinde seyrettiğini, hızlı tren için ise uluslararası standartlara uygun yeni hatlar yapıldığını hatırlatıyor.
Mevcut hat ile neyin kastedildiğini ve açıkçası BTS nin amacını anlamış değilim kendilerinin rantının tasviyesini örtmek için çabaladıklarını düşünüyorum, bizde biliyoruz o yollarda hızlı trenin gidemeyeceğini ve yine tekrarlıyorum halkı yanlış yönlendirmeyi bir kenara bırakın siz orada hızlı tren için bir yol yapsanız bile o yoldan 250km/s hızla zaten geçmeyecek Tuzla' dan sonra zaten işletme hızı 100 lere düşecek neyin yaygarasını koparıyorsunuz? Yol kötümü? Kötü bunu bizde biliyoruz kimsede zaten bu yoldan götüreceğiz demiyor ki?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Şub Pzt, 2008 11:53

Altyapıda sorun olsaydı test treni 300 km'lere çıkabilirmiydi? Bilimsel raporlar hazırlanarak testlerin başarılı geçtiği kamuoyuna duyuruldu.

Eleştiriler doğaldır. Herkesi memnun edemezsiniz.

Tuzladan sonrası için %100 doğru söylüyorsun Esat.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Tem Prş, 2008 22:05

TÜRK Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odası’nın (MMO) hazırladığı, “Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu nda cesitli konulara temas edilmis bunlarin arasinda en dikkat cekici olanlar tabii ki hizli tren hatlari ile ilgili bir takim iddialar, tabi burada benim aklimin almadigi bir kac konuya temas etmek istiyorum.
“demiryollarının bilinçli olarak geriletildiği, yarım asırdır neredeyse ray döşenmediği” savunularak,
Sonuna kadar haklisiniz, peki bu ülkede demiryolu okullari kapatilirken de bu tepkileri gosterdiniz mi? mühendisler amannn nasil olsa bu is gelismiyor diyerek Almanlarin yaptigi 100 yillik raylarin üstüne mi yattilar yoksa yeni teknolojileri ayni hizla takip ettilermi?
Raporda, hızlandırılmış trenin hızı önceleri 160 km/saat öngörülmüşken, 1999 yılında 200 km/saate, 5 Mayıs 2005 tarihli Bakanlar Kurulu kararıyla 250 km/saate çıkarıldı ğı belirtilerek, şu andaki kurguda 300 kilometre hız amaçlandığı, oysa uzmanların belirttiğine göre hiçbir ülkenin bu düzeyde hızlarla başlamadığı vurgulandı.
hizlandirilmis tren mi? Hizli trenmi? Bu ikisi arasindaki farki cok iyi biliyor olmaniz gerekirdi. Ayrica 300 km hizla hic bir ulke baslamadi derken TCDD nin sovenligi disinda ben hic 300 km ile isletme yapilacagini gercekci olarak duymadim ve her zamanda soyledim zaten 300 km ortalama hiz diye bir sey yok, arti ornek Avrupa ülkelerinde bu sistemlerin kurulusu cok eskilere dayaniyor tabii ki 300 km hizlar ile baslamadilar cünkü bu hizi yapacak lokomotif varmiydi? Sene kactan bahsediyorsunuz?
Ulaştırma sektörünün bütünü ve demiryolları altyapı, araç, arazi, tesis, işletme ve taşınmazlarına yönelik bütün özelleştirmeler ve belediyeler ile üçüncü şahıslara devri durdurulmalı.
Belediye kamu degilmi? Ha pardon dogru belediyeler sizin arpaliginiz degil, ama belediye isletmelerinde rayli sistemlerin ne kadar sorunsuz ve duzgun isletildigi hakkinda biraz bilgi sahibi olmaya calissa idiniz sanirim bu talepte bulunmazdiniz, tabii sari sendikalarin cöreklendigi iscinin sirtindan krallik yasadigi bir yerde bu serzenislerde haklidir da hicbir yerde isini yapan adama kimse bir sey demiyor.
Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde eski hatlarda ‘sürat demiryolu’ projelerine yönelinmeli; yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan ‘hızlı/hızlandırılmış tren’ projeleri mutlaka ve derhal durdurulmalı.
Yine pardon, ama bu hizli tren hatlari zaten tüm alt yapisi ile yeniden yapilmiyormu? Sürat demiryolu dediginiz sey zaten hizlandirilmis trenin ta kendisi degil mi, yani konvansiyonel hatlarin alt yapisi yenilenerek trenlerin yapabilecegi maksimum güvenli hiz ile calismasi?
GAP’ın demiryolu projeksiyonlarına katılması sağlanmalı. Yük ve yolcu taşımacılığında demiryolunun taşıma oranları planlı olarak artırılmalı. Demiryoluna göre 2 misli, hızlı suyoluna göre neredeyse 3 misli daha fazla enerji tüketen karayoluna yapılmakta olan bütün yeni yatırımlar durdurulmalı. Ağırlık demiryollarına verilmeli. TÜDEMSAŞ, TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ gibi TCDD fabrikaları lokomotif ve vagon üretecek teknik düzeye getirilmeli.’’
Dogru soze ne denir sonuna kadar hakli sozler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Cmt, 2008 15:38

TCDD dün bizimde sorguladigimiz ve hatali olduguna inandigimiz ifadelere karsi bir bülten gecmis asagida metin lojiport.com dan alintilanmistir.
TCDD Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla ilişkiler Müşavirliği'nden yapılan yazılı açıklamada, TMMOB Makine Mühendisleri Odası tarafından 22 Temmuz'da açıklanan “Ulaşımda Demiryolu Gerçeği” raporunun, temelde bazı eksiklik ve yanlışları barındırdığı, ancak yıllardır göz ardı edilen bazı hususları içermesi nedeniyle Genel Müdürlük tarafından olumlu karşılandığı belirtildi.

Raporda “hızlandırılmış tren” ile “hızlı tren” kavramlarının karıştırıldığına yer verilen açıklamada, yüksek alt ve üst yapıya sahip hatlar üzerinde Otomatik Tren Koruma Sistemleri ile saatte 200 kilometre ve üzeri hız yapan trenlerin “hızlı tren” olarak tanımlandığı, bazı güzergahlardaki ihmaller nedeniyle hızları düşürülen hatlarda bakım ve onarım sonucu tekrar eski hızlarına kavuşturulan trenlere “hızlandırılmış tren” denildiği anımsatıldı.

TMMOB Makine Mühendisleri Odası'nın “hızlı tren çalışmalarından habersiz olmasının üzüntüyle karşılandığı” ifade edilen açıklamada, hızlı tren hattının, mevcut hattan tamamen bağımsız, saatte 250 kilometre hıza uygun, yüksek standartlı elektrikli ve sinyalli çift hattan oluştuğu kaydedildi.

Rapordaki Türk demiryollarının 50 yıldır ihmal edildiğine yönelik rakam ve verilerin doğru ve yerinde olduğu belirtilen açıklamada, özetle şöyle denildi:
“Ancak, bu tespiti yaparken mevcut durumun siyasal, sosyal ve ekonomik boyutları göz ardı edilmiş, nedensellik ilkesi üzerinde durulmamıştır. Tüm bu gerçeklerin yanında TCDD'nin son 5 yılda yaptığı çalışmalarla çağın gereklerine uygun işletmecilikle sürekli zarar eden kuruluş olmaktan uzaklaşıp modern taşımacılık yapma yönündeki çalışmaları göz ardı edilmiştir. AB mevzuatına uyum çalışmaları kapsamında hazırlanan Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu ve TCDD Kanun taslakları ise bugüne kadar dağınık bir mevzuata sahip olan Türk demiryolu sektörünü yeniden düzenleme gayretidir.
Bu hizli ve resmi cevap icin bizlerde TCDD ye tesekkür ederiz demek ki bizde iskembeden sallamamisiz :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Pzt, 2008 10:11

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=8681


TMMOB'u cehaletinden dolayı kınamak alzım. Hızlı Tren ile Hızlandırılmış Treni karıştırmaları utanç verici. HİÇ TAKİP ETMEDİKLERİ BELLİ.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Cum, 2008 17:55

Hızlı tren alt yapısında sorun vardı yoktu diye tartışır iken en büyük düşmanımız bürokrasi yine karşımızda sanırım :) hızlı tren alt geçit engeline takılmış, alt geçit ya o yüzden alt yapı problemi olarak düşündüm :D

Türkiye'de ulaşım alanında yeni bir çağ başlatacak olan hızlı tren, bu kez de hemzemin geçit engeline takıldı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, hızlı tren hattının hizmete açılması için Sincan ve Atatürk Orman Çiftliği hemzemin geçitlerinin kapatılması gerektiği hususunda belediyelere yazı gönderdiklerini, ancak belediyelerin kendilerine gönderilen yazıya hâlâ yanıt vermediğini kaydetti.
Karaman, Milano-Bologna arasındaki hızlı tren hattının açılışı için geldiği İtalya'da basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Hızlı tren test çalışmalarının başarılı bir şekilde devam ettiğini ve testlerde herhangi bir pürüz olmadığını belirten Karaman, tek sorunun hemzemin geçitleri olduğunu söyledi. Ankara Sincan'da bulunan hemzemin geçidin yeraltına alınma çalışmalarının 2 yıldır sürdüğüne dikkat çeken Karaman, "O bölgede şu an inşaat araçları geçiyor, yayalar geçiyor. Şimdi hattı açarsak, oradan hızlı tren geçerken olumsuz bir olay olabilir ya da tren dur-kalk yapacağı için hızlı tren olmasının bir anlamı kalmaz. Aynı şekilde Atatürk Orman Çiftliği, Hava, Lale ve Sincan Sanayi Sitesi hemzemin geçitlerinin kapatılması için de karar almayı düşünüyoruz. Bunun için belediyeye yazı gönderdik. O hemzemin geçitler kapanmadan hızlı treni başlatamayız" dedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Ara Cum, 2008 20:11

Eh haklılar ama, hızlı tren hemzemin geçitten geçer mi yahu :shock:
Uzay gemisi ile eşek arabası yine ...
Böyle yerlerde karayolları rayların altından geçirmek gerek, yani kazmak. Tabiîki su basabilir alansa, demiryolunu yükseltmek gerekebilir.

B. Alabay

Cevapla

“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön