gnl-HT.09 » 2008'den Sonra 2009'da Hızlı Tren Y
Gönderilme zamanı: 07 Oca Pzt, 2008 09:21
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
KONYA HATTI TAMAMLANACAK
Ankara-İstanbul hattının devamı olan Ankara-Konya hızlı tren hattının yapımı ise devam ediyor. Yapımı hızla süren 212 kilometrelik hat, bu yılın sonunda tamamlanacak ve 2009'da hizmete girecek. Polatlı'da Ankara-Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattına bağlanacak olan yeni hattın tamamlanmasıyla Ankara-Konya arasına 306 kilometrelik hızlı tren hattı yapılmış olacak. Ankara-Konya hızlı tren hattının hizmete girmesiyle, halen 10 saat 30 dakika süren iki şehir arasındaki tren seyahati, 1 saat 15 dakikaya düşecek. İstanbul-Konya arasındaki trenle yolculuk ise 12 saat 25 dakikalık yolculuk süresi 3 saat 30 dakikaya inecek.
SİVAS İHALEYE ÇIKIYOR
Ankara-İstanbul hattının devamı niteliğinde olan Ankara-Sivas hızlı tren projesinin ihalesi bu yıl yapılacak. Yüksek Planlama Kurulu kararı ile DLH'dan TCDD'ye devredilen hat için Nisan ayında ihale yapılacak. 602 kilometrelik mevcut hattı 466 kilometreye düşürecek Ankara-Sivas hızlı tren hattı 2012'de tamamlanacak. Toplam 1 milyar 250 milyon dolarlık yeni projenin hayata geçmesiyle, Ankara-Sivas arası hızlı trenle 3 saate düşerken, 12 saat olan İstanbul-Sivas arasındaki seyahat hızlı trenle 6 saate düşecek.
SIRADA İZMİR VAR
Ankara-İzmir hızlı tren projesi için de start verildi. Etüt projesi hazırlanan hattın kısaltılması planlanıyor. Buna göre 14 saat süren ve 824 kilometre olan hattın kısaltılması için Polatlı-Afyon arasına yaklaşık 200 kilometrelik yeni bir hat yapılacak. Yeni hattın Manisa'dan geçmesi durumunda Ankara-İzmir hızlı tren hattının uzunluğu 663 kilometre olacak ve seyahat süresi 3 saat 50 dakika sürecek. Hızlı tren Manisa'dan geçmezse hat uzunluğu 624 kilometreye düşecek ve seyahat süresi de 3 saat 20 dakikaya düşecek.
ANKARA-SİVAS HATTI ÖZELLİĞİ
Güzergah Boyu: 466 km
Hat Sayısı: Çift Hat
Max Eğim: %012.5
Min KurpYarıçapı: 3500 metre
Proje Hızı: 250 km/saat
Toplam Tünel Sayısı: 8
Toplam Tünel Boyu: 7922 metre
En Uzun Tünel Boyu: 2958 metre
Toplam Viyadük Sayısı: 6
Toplam Viyadük Boyu: 3513 metre
Toplam Köprü Sayısı: 88
İstasyon Sayısı: 14
ANKARA-İZMİR HATTI ÖZELLİĞİ
Güzergah Boyu: 624 km (Turgutlu-Kemalpaşa-İzmir Bağlantılı) 663 km. (Manisa-İzmir Bağlantılı)
Hat Sayısı: Çift hat
Max Eğim: %012.5
Min KurpYarıçapı: 3500 metre
Proje Hızı: 250 km/saat
Toplam Tünel Sayısı: 13
Toplam Tünel Boyu: 15355 metre
En Uzun Tünel Boyu: 4450 metre
Toplam Viyadük Sayısı: 13
Toplam Viyadük Boyu: 4592 metre
Toplam Köprü Sayısı: 189
İstasyon Sayısı: 22
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hava ve demir yollarında hızlı bir gelişmenin yaşandığını belirterek, ''Yıl sonunda Ankara-Eskişehir arasında hızlı tren seferleri başlayacak'' dedi. Erzincan'a hareket etmeden önce Kahramanmaraş Havaalanı'nda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Yıldırım, Türkiye'nin demir yolu ve deniz ulaşımı konusunda yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Yıldırım, 2003 yılından sonra demir yollarının yeniden devlet politikası haline getirildiğini, bunun ilk aşamasının demir yolları yapmak diğerinin de Türkiye'de demir yolu sanayisinin oluşması için zemin hazırlamak olduğunu söyledi.
Bakan Yıldırım, şunları kaydetti:
''Tren projeleri Ankara-İstanbul ayağının Ankara Eskişehir ayağı tamamlandı, şu anda deneme seferleri devam ediyor. Bu yıl sonuna doğru yolcu taşınmaya başlanacak. Ankara-Konya arasının projesi tamamlandı, önümüzdeki günlerde ihalesine çıkılacak. İhalesi tamamlanan Eskişehir- İstanbul kısmının artık her şeyi bitti, yapım işine geçilecek.
Bunun yanında Marmaray Projesi devam ediyor. Ankara-İzmir uygulama projeleri yapılıyor. Ankara-Sivas uygulama projeleri bitti, kamulaştırma işlemleri yapılıyor. Artık, Türkiye hızlı trenle tanıştı.''
Türkiye'de şu anda hızlı trenle ilgili mevcut proje uzunluğunun 2 bin kilometreyi bulduğunu bildiren Yıldırım, ''Adapazarı'nda hızlı tren fabrikaları, metro araçları fabrikası kuruldu. Üretime başlamak üzere.
Yakın bir gelecekte bunun sanayisi de oluşacak. Yakın bir gelecekte insanlar ulaşımda uçak ve demir yollarını kullanacak'' dedi.
Kaynak LojiportTCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın, Meclis KİT Komisyonu'na verdiği bilgiye göre hızlı tren projelerinde son durum şöyle:
* Ankara-İstanbul hızlı tren projesi: Projenin 206 km'lik Esenkent-Eskişehir bölümünün altyapısının geçici kabulü yapıldı. Esenkent ile Eskişehir arasında test sürüşleri yapılıyor.
* Esenkent-Eskişehir bölümünün devamı olan 15 km uzunluğundaki Sincan-Esenkent ve 30 km uzunluğundaki Eskişehir-inönü hat kesimlerinin altyapı çalışmaları sürüyor. Sincan-Eskişehir kısmının 2008 yılında tamamlanması ile Ankara-Eskişehir arası 1 saat 5 dakikaya inecek.
* Ankara-İstanbul hızlı tren projesi kapsamında İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy kesimlerinin firmalarla yapım sözleşmesi imzalandı, bu yıl içerisinde inşaat çalışmaları başlayacak. Bu hattın devamı olan Köseköy-Gebze arasının ihalesi de 2008 yılı içinde gerçekleştirilecek.
* Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi: Altyapı inşaatı iki ayrı bölümde ihale edilen projenin birinci kesiminin altyapı çalışmaları yüzde 60, ikinci kesimin altyapısı ise yüzde 63 oranında tamamlandı. üstyapı, telekomünikasyon, sinyalizasyon ihalesi yapılan projede altyapısı tamamlanan bölümlerde üstyapı çalışmalarına başlanacak.
* Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi: Ankara-Sivas arasını 11 saatten 3 saate indirecek 455 km uzunluğundaki projenin öncelikle 292 km'lik Yerköy-Sivas bölümü için teklifler 15 Nisan 2008 tarihinde alınacak. 163 km uzunluğundaki Kayaş-Yerköy bölümü ise projenin revizyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından ihale edilecek.
* Bandırma-Bursa-Osmaneli, İnönü-Ayazma hızlı tren projelerinin uygulama projelerinin revizyonunu gerçekleştirilmesinin ardından 2008 yılı içerisinde ihalesi yapılacak.
Not: Lütfen sadece link yapıştırmayın ziyaretçilerin site içerisinde kalması tercihimizdir bundan sonraki mesajlarda bu konuda uyarı yapılmadan silinecektir, içerik yönetim tarafından bu mesaja eklenmiştir.
Evet müdürüm bende bu gavur memleketlerindeki gibi yaşayan garlar istiyorum ama içinde junkieler olmasın bitte bitte bitte.
Bir de su Marmaray ile entegre edilecek kelimesinin altini acsalar daha iyi olacakmis ama hizli tren ile ilgili surekli guzel haberler almak sevindiriciİstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak.
Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate indirecek olan hızlı tren için saatte 250 kilometre hıza uygun demiryolları döşeniyor. Projenin ilk etabı olan 206 kilometrelik Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı geçtiğimiz yıl tamamlandı ve test sürüşlerine başlandı.
Marmaray’a bağlanacak
İkinci etabı oluşturan İnönü-Köseköy hattı ise 158 kilometre uzunluğunda. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olmak üzere iki kısım halinde süren demiryolu inşaatı, Bilecik’teki tünel ve viyadük inşaatıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında Köseköy’den Gebze’ye bağlanacak hat, Marmaray projesiyle entegre edilecek. Demiryolu hattı Esenkent’den de Sincan ve Ankara’ya bağlanacak. Tüm altyapı çalışmasının 2010 yılında tamamlanması ve ticari seferlere başlanması öngörülürken, hızlı trenin devreye girmesiyle İstanbul-Ankara arasındaki demiryolu taşımacılığının yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarılması hedefleniyor.