2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 17:16
gönderen Esat
ÖmerYILMAZ yazdı:Manavgat'ın hemen kuzeyinde Manavgat İstasyonu olacak, buradan hat hemen kuzeye Konya'ya ayrılıyor. Akseki, Seydişehir, Meram, Karatay ilçelerinden geçecek.
Ömer ben bir konuyu kavrayamadım bir türlü, yukarıdaki ifadeye göre hat Konya'ya gidiyor, buradan ben şunu anlıyorum İstanbul - Antalya hattı aslında İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya-Antalya hattı mı? Daha önce Eskişehir'den aşağı bir hat inmesi de seçenekler arasında idi ama yakın vade de bundan vazmı geçilmiş acaba? Açıkçası bana hızlı bir şekilde inşaatı tamamlamak için Konya üzerinden gelmek daha cazip görünüyor ama uzun vadede bu trafiği zorlamı bilemiyorum.

Bir diğer konu Kayseri hattı da konu dahilinde, peki bu hat nereden ayrılacak? Alanya üzerinden geçen hat mı Kayseri'ye gidecek? Eğer böyle ise inşaat olarak Antalya-Konya ve Antalya-Kayseri diye iki kesimden mi bahsetmeliyiz?

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 19:05
gönderen ÖmerYILMAZ
Benim bahsettiğim Antalya-Konya-Kayseri YHT projesi.
Hükumet bunu Antalya-Konya şeklinde inşa edebilir ya da Kayseri-Konya şeklinde. Ama proje başlangıcı Antalya, proje sonu Kayseri olarak belirlenmiş.

Konya'dan sonra Kayseri'ye yönelecek. Antalya-Alanya hattının başlangıç noktası Manavgat olacak yani Manavgat-Alanya arası olacak ve bu hat bağlantı hattı, Antalya-Kayseri hattı ana hat olacak.
Antalya-Kayseri hattı Manavgat'tan kuzeye dönüp Akseki, Seydişehir, Konya, Nevşehir, Kayseri şeklinde devam edecek.

Eskişehir hattı tamamen farklı. Ancak Konya-Antalya arası yapılırsa ilk önce;
İstanbul'dan Antalya'ya tren Konya'dan geçerek gelebilir. Bu işletme ile ilgili bir durum.

Bunun yanında öncelik verilmesini istediğim Eskişehir-Antalya.
Bu hat yapılırsa
Antalya-İstanbul
Antalya-Ankara
Antalya-İzmir
Antalya-Konya işletmeleri söz konusu olacak.
Antalya'dan Konya'ya gidecek trenler, Antalya-Eskişehir hattını İzmir-Polatlı hattıyla kesişene kadar gidecek ve İzmir-Polatlı hattını da Konya-Polatlı hattı ile kesiştiği yere kadar kullanıp Konya'ya yönelecek. Dolaşsa bile pek sıkıntı yaşanmayacak.
Antalya-Konya ve Antalya-Kayseri diye iki kesimden mi bahsetmeliyiz?
Bu hükumetin yapacaklarına bağlı ya da projeye nasıl başlanacağına bağlı.
İlk inşaat Antalya'dan başlayacak, büyük ihtimalle Konya'da bitecek. Sonrası da yine hükumete bağlı.
Alanya’yı hat ucu olarak ciddiye almak bence makul. Alanya’nın ve etrafının son hâllerini gören bilir, orası gelişime açık bir kent.
Hattın ucu Alanya değil, Antalya Döşemealtı olacak. Alanya hattı, Antalya-Kayseri hattının bağlantı hattı.

Bunun yanında Alanya hattı ne zaman yapılır hiç bilmiyorum.

Gönderilme zamanı: 25 Kas Pzr, 2012 19:24
gönderen Esat
Tamam Ömer teşekkürler, o zaman Antalya için her iki alternatifte hala hayatta diyebiliriz, yani Eskişehir üzerinden ve Konya üzerinden iki bağlantı olabilir uzun vadede, şahsen daha önce de yazmıştım galiba, tabii ki tam güzergah olarak İstanbul - Antalya için bende Eskişehir bağlantısını tercih ederim, binilen hızlı tren olsa da yolu uzatmak anlamsız olabilir :) ama hazır Konya'ya kadar gelmiş bir hat var iken bunu değerlendirerek bir şekilde hızlı treni Antalya'ya daha hızlı ulaştırmakta mümkün, bu açıdan bu seçeneği de tercih ettiğimi belirtmiştim.

Aslında proje her halukarda Antalya Hızlı Tren Projesi, diğer ucunda Kayseri'ye gidecek olması ortaya aslında şu işletmeleri çıkartır bence;

Antalya - Kayseri
Antalya - Konya - Ankara - İstanbul
Kayseri - Konya - Ankara - İstanbul

Buna ek olarak Manavgat bölgesi ile ilgili yüklediğin resim bu güzergahlar üzerinden direkt Alanya'ya da gidilebileceğini gösteriyor, sanırım Başar da bu yüzden Alanya'nın hat ucu olmasını kast etti, Alanya hattın son noktası değil tabii ki asıl erişim Antalya denilebilir ama oradaki ray bağlantısı gerçekten öyle üçgen şeklinde inşa edilir ise hiç aktarma ya da Antalya'ya uğrama mecburiyeti olmadan Ankara-Konya-Alanya seferleri yapılabilir bence ama senin endişene de hak veriyorum, öncelik tanınır mı o kesime bu tartışılır.

Bakalım şimdilik varyasyonlar bayağı bir karışık görünüyor :) ya da ben artık gerçekten kavrayamıyorum :D Eskişehir üzerinden bir hat gelirse dediğin gibi Antalya-İzmir de mümkün olur.

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 09:27
gönderen Esat
Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum, bir tanesini alıntılamak istedim. Öneri olarak eğer YHT kent merkezine gelmeyecek ise başka bir raylı sistem alternatifi olmalı demişler. Gerçi bu EXPO nun yapılacağı fuar alanına erişim ile alakalı bir haber ama yine de dikkate alınabilir.

http://www.aksam.com.tr/ekler/akdeniz/h ... ber-254741
Milyonlarca turistin gelmesi beklenen EXPO alanına ana ulaşımı sağlayacak raylı sistemin uzatılması ise organizasyonun B planı. B planının harekete geçirilmesi için çağrıda bulunan Gülay, çözüm yolunun Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistem yapım devir işini Ulaştırma Bakanlığı’na resmi başvuru ile devretmesi olduğunu söyledi.

B PLANI RAYLI SİSTEMİN UZATILMASI

Fuar alanına ulaşım için bir B planları olduğunu da ifade eden Gülay, “Geçen yıl Meclis’ten çıkan bir kanunla bu raylı sistemlerin Ulaştırma Bakanlığı’na devri söz konusu. Yani yapım işinin devri. Ulaştırma Bakanlığı’na Antalya Büyükşehir Belediyesi başvurursa, ‘Ben bu işi yapıyorum ama bütçem yetmiyor, bunu sizin marifetinizde bitirelim’ diyerek işi Ulaştırma Bakanlığı’na devredebilir.

Gönderilme zamanı: 23 Eki Çrş, 2013 11:09
gönderen alabay
Neden girmeyecekmiş? Bu ne abuk subuk bir şey yine. Antalya gibi bir kentin garı yok. İstimlâk problem olacaksa, dipten gidilir.

Gönderilme zamanı: 26 Eki Cmt, 2013 22:33
gönderen ÖmerYILMAZ
Bir iki gündür Antalya' ya YHT girmeyecek, kenarından geçecek gibi haberler okuyorum
O söylentiyi Antalya milletvekili Sadık Badak çıkardı. Amacı Antalya Büyükşehir belediyesini karalamak. Hızlı treni Bakanlık yapıyor, belediye değil. Bakanlıkta da kendi partisinden birisi var? Belediye imar planlarında hızlı tren istasyonlarını belirlemiş ve bakanlığın güzergahını planlara işlemiş durumda.

Şimdi kalkıp tren garını kale kapısına mı yapalım? Akıl karı bir şey söylese. Yok. Antalya tren garı Kepez'de Antray deposunun ilerisine planlamış durumda. Raylı sistem de ileride buraya uzatılacak. Ulaşım master planı da buna göre hazırlandı. Ama Antalya milletvekiliyim diye gezenler 1 gün Antalya'ya gelmiş mi? bir de Büyükşehire aday olacağı konuşuluyor. Menderes Türel hiç değilse Antalya'yı biliyor.

Gönderilme zamanı: 27 Eki Pzr, 2013 15:21
gönderen Esat
Ömer açıkçası benimde en çok şaşırdğım yerlerden birisi idi iktidar partisi milletvekilinin hızlı tren garı ile ilgili söyledikleri ama yine de verdim haberi, yorum yapmama sebebim anlamamış olmamdı :)

Gönderilme zamanı: 03 Ara Sal, 2013 12:07
gönderen Esat
Ara sıra ısıtılan Antalya Hızlı Tren Projesi ile ilgili yine bir ısıtma var.
Antalya'yı İç Anadolu'ya bağlayacak hızlı tren projesi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecini tamamlıyor. Demiryolunun geçtiği illerde Kasım ayı içinde katılımlı ÇED toplantıları yapılırken Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da 19 Kasım günü 2'nci inceleme- değerlendirme toplantısını yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın hazırladığı proje raporuna göre planlanan hızlı tren hattı iki ayrı kesimden oluşuyor. Demiryolu, Antalya'dan başlayan ve Konya, Aksaray, Nevşehir'den Kayseri'ye uzanan ana hat ve Alanya- Antalya bağlantı hattından meydana geliyor. Proje için belirlenen maliyet ise 5 milyar 126 milyon 615 bin TL oldu. Belirlenen hat üzerinde yolcu trenleri saatte 250 kilometre, yük trenleri ise 80 kilometrelik hıza kadar çıkabilecek.
http://www.haberalanya.com.tr/root.vol? ... nid=594401

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 18:01
gönderen 07onur
Isıtsınlar tabi iyi oluyor, kış geldi ya. :)

Farklı bir konuya dikkat çekmek istiyorum:
Havalimanı bağlantısı olmadı
Antalya-Kayseri Demiryolu Projesi için 72 adet kurum ve kuruluştan projeyle ilgili kurum görüşü ve veri temin edildi. Bu kurumlardan biri olan Antalya Büyükşehir Belediyesi, demiryolu hattının Antalya Havalimanı ile bağlantısını talep etti. Fakat ilk projelendirme çalışmalarında değerlendirilen bu talep 'hattın yüksek standartlarını koruması gerekliliği, bağlantı hattının yerleşim alanlarının tamamen içinden geçme zorunluluğu ve Eskişehir-Antalya Demiryolu Hattı'na entegre edilebilmesi gerekliliği' olduğu belirtilerek kabul edilmedi. Demiryolu projesi Antalya'da 3 yaban hayatı geliştirme sahasının, Cevizli Gidengelmez Dağı, Akseki - İbradı Üzümdere ve Düzlerçamı içinden geçiyor. Bakanlık, bu girişin sadece alanın sınır kesiminde olacağını, hattın devamında ise hiç bir şekilde alana girilmediğini raporunda ifade etti.
http://www.akdenizmanset.com/root.vol?t ... nid=594486

Belediye talebinde haklı, Antalya Havalimanı uluslararası bir havalimanı ve buradan inanılmaz miktarda turist gelip geçiyor. Havalimanı içinde hızlı tren bağlantısı olsaydı, bu turistler için son derece cazip olurdu. Kültür turizmi ziyaretçilerini önemli oranda arttıracak bir iş bu. Antalya'ya in, yüz eğlen, tarihini öğren, bin trene Anadolu'yu gez...

Tabi bu halen yapılabilir, demiryolu havalimanına gelmek zorunda diye birşey yok. AntRay şu anki haliyle otogarı ve tren garını birbirne bağlıyor, kent merkezindeki ucu da Havalimanı'na yönelmiş biçimde uzatılmayı bekliyor. Ne yapılacağı da belli, Havalimanı'nın da ilerisinde Aksu ilçesinde Expo 2016 yerleşkesi var, raylı sistem oraya uzatılmak isteniyor. Bir kolla da havalimanına bağlantı verildiği takdirde tren garı, otogar ve havalimanı aynı raylı sistemle birbirlerine bağlanmış olacaklar.

2016 yılına sadece 2 yıl kalmış olsa da, uzatma işi finansal destek sağlandığı takdirde çok çok çok hızlı çalışmayla 2 yılda bitirebilir. Ancak belediye bunu özkaynaklarıyla yapamayacağını belirtiliyor. Zaten Türel döneminde yapılanın borçları 2028'e kadar vadeli.. Belediye 50-100 milyon liralık borçlanmayı bile zar zor alıyor meclisten. Böyle bir durumda, bu belediye meclisiyle bu iş zor. Hükümet de Antalya'ya raylı sistem yapma konusunda üç maymunu oynuyor, İstanbul'a mega projeler yapmakla meşgul. Antalya milletvekillerinin ne işe yaradıklarını bilen yok, gören duyan yok.

Sonuç olarak Expo 2016'ya yetişmeyecek, ancak bir gün mutlaka gerçekleştirilecek olan bu hayal şöyle birşey:

Resim

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 18:11
gönderen Esat
Bence Antalya gibi bir kentin havalimanına hızlısı gitmesede tren muhakkak gitmeli, bunu ister kent içine giden metro ya da tramvay olarak değerlendirin, ister normal tren, ister hızlı tren. Ama gönlümden geçeni sorsanız sadece kent merkezi havalimanı arasında bile olsa bir metro ve havalimanından geçen bir demiryolu ile hızlı trenlerde gitmeli derim. Sen zaten gerekçeleri sıralamışsın, bacasız sanayiden para kazanmayı arttırmak istiyor muyuz yoksa aman gelsin yesin içsin defolup gitsinler mi diyoruz.

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 19:57
gönderen alabay
Bence Antalya zaten batmış be! Kurtarmaz.

Koskoca kent, bir milyon nüfusu var, turist sayılmasa. Metrosu yok, tramvay şebekesi yok, garı (!) yok, daha bundan üç dört sene evvel havalimanına doğru dürüst otobüs bile yoktu (!).

Bir takım şeyler düzeldi. Ama gar nerede? Garın kentin neredeyse dışında olması bir şaka. Yerin dibine girip, kentin merkezini kesecek, sonra en az Alanya’ya kadar devam edecek (ki aslında daha da doğu–batı aksı bağlanmalı) bir tren sistemi olmalı. Kente ayrıca banliyö treni gelse, onunla havalimanı yapılır. Gelmezse, Esat’ın da dediği gibi, ya bir tramvayla, ya metroyla. Alanya derken … Antalya – Manavgat – Alanya arası Türkiye’nin kaynayan turizm bölgesi. Yani öyle köy kasaba demesin kimse. Altyapı olsa, ayrıca orada kargo konusunda da iş görür, meyve, sebze, vesaire. Ama sanki kimse ciddiye almıyor gibi.

Burdur n’oldu? Garı açıldı mı? 2009’da kapalıydı.

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 20:51
gönderen 07onur
Garın yeri konusunda; haritadaki konumun kentin çekirdeğindeki Kaleiçi'ne kuş uçuşu uzaklığı 9 KM. Yani aslında hiçbirşey değil, İstanbul Anadolu Yakası'nda merkezi Kadıköy kabul edersek kıyasladığımızda gar Maltepe'de oluyor. İkincisi Antalya kuzeye genişlemekte olduğu için şimdiden haritadaki o garın hemen kuzeyinde 50 bin nüfusuyla Döşemealtı İlçesi bulunuyor, içinde Uluslararası(!) Antalya Üniversitesi Kampüsü var ve bir eğitim kampüsü daha planlanıyor ilçeye. Ve artık merkezle bütünleşmiş durumda. Üçüncü nokta da garın daha yakına çekilebileceği bir yer yok, en iyi ihtimalle otogarın yanına inşa edilebilir belki, o da fazla bir fark yaratmayacaktır. Bunun yerine otogarı garın yanına taşımak daha mantıklı olabilir. Ne yazıkki Atatürk'ün ''Antalya'ya demiryolu en kısa sürede gelecektir.'' sözü 100 yıllık kesintiye uğradığından, merkeze daha yakın bir garı unutmamız gerekiyor, yer yok. Bir şekilde bir yer bulunsa ve hat dediğiniz gibi yer altına alınsa diyemiyorum çünkü bunu Antalya'ya kimse yapmaz.

Banliyo olsa da olmasa da haritadaki olay (elbet bir gün) gerçekleşecek, ona ek olarak başka bağlantılar yapılır mı bilemem.. Aslında tren garı havalimanına gelse, otogar da oraya çekilse çok bomba bir şey olur ama onu da yapmazlar. :D

Zaten şu planlanmış haliyle tren gelir mi o bile değil. En son ''2023'ten önce imkansız'' diyorlardı. Şu an boşuna konuştuğumuzu farkettim. :D :D