3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 08 Eyl Prş, 2011 21:32
gönderen Esat
Yooo, bilmem gerekir mi? Ben ulusal demiryolu projeleri ile pek ilgilenmiyorum ya :) Nasıl ki mesela sitede bir sürü başlık var, sürekli bir şeyler yazılıyor ama nasıl herkes okumuyorsa :) ilgi ile alakalı bir durum galiba ne bileyim, paralel gidiyor kısmına galiba demiştim zaten, bir an emin olamadım her yerde eski hat ile birebir aynımı gidiyor diye.

Ama şu yüklediğin harita bize gayet net gösteriyor ki amaç Ankara-İstanbul arasında hızlı ulaşım ise güzergah Mudurnu' dan geçen güzergah olmalıdır, ha inşa edilir mi, edilirse kaç km hıza göre inşa edilir bunu bilmiyorum, malum Çinlilerin foyası ortaya çıktı (Allahım ne kadar seviyorum bu adamları aşağılamayı) fakat bu proje hayata geçirilir ise umarım 300 km/s işletme hızına izin verecek şekilde gerçekleştirilir işte o zaman senin 1,5 saatte gidilirmi sorunun cevabıda kesin olarak EVET olur diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 09 Eyl Cum, 2011 07:55
gönderen Mehmet Kasım
peki bu hattın avrupa yakasına geçmesi için 2. tüp gerekir mi?

sultanbeyli, ataşehir temden söğütlüçeşme yerine direk uskudar-beşiktaş arasından bir yerden tüple durmadan karşıya geçse nasıl olur?

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Cmt, 2011 04:25
gönderen Esat
Bence bu günkü durumda gerekmez, madem köprüden geçecek o şekilde kalmalı, ben gerçekten bir tüp geçidin zaman ve kaynak israfı olacağına inanıyorum. Zaten YHT ler 5 dk. da bir çalışan trenler değil bu bağlamda bir kısmı Marmaray' ı kullanacak bir kısmı köprüyü bir işin fakat kısmı var.

Fakat hesabı geleceğe göre yapar isek belki gerekli görebiliriz.2023 yılında bile gün içinde İstanbul Avrupa yakası kalkışlı kaç sefer olur sizce? Eğer gerçekten bir doğu-batı ve kuzey-güney koridoru oluşur ise. Gün içinde minimum İzmir' e karşılıklı 4 sefer rahat, Ankara' ya 8 desek, Antalya 4, Kars 4, Ankaralardan bazıları Adana' ya da iner ama bir de 2 tane direkt koyalım mesela. Ne yaptı, 22 tren, şimdi bu bir hesap falan değil sonuçta kafadan atıyorum, çok daha fazlasıda gerekir diye inanıyorum. Tüm bu trenleri metro seferleri dışında mı çalıştıracağız, ya da ne bileyim gidip İstanbul' un batı sınırına Gar yapıp oradan mı taşıyacağız, mümkün değil. Ama günde Anadolu Avrupa arasında karşılıklı 25 yht setinin geçişmesi de çok ciddi bir rakam. Ama bana göre o halde dahi 2. tüp gerekli değil derim. Yarısı köprüden geçse yarısı Marmaray'dan geçse banliyö trafiğini aksatmaz herhalde.

Ama dersek ki; zaten 15 yıldan önce bitmez, biz onu 20 ye tamamlarız o zamandan sonrası için yapılsın mı? :) Hedef 2050 planına kesin girer.

Gönderilme zamanı: 17 Eyl Cmt, 2011 08:37
gönderen Mehmet Kasım
peki 3. köprüden yht geçmese ve sadece marmaray olsa idi? 2 tüp gereklimi idi?

birde tcdd 15 dakkada 1 sefer yapacam 2020'de diyor

Gönderilme zamanı: 19 Eyl Pzt, 2011 20:17
gönderen Esat
O zaman planlarını 2020 ye göre yapsalardı, 2015 e göre yaptıkları için böyle patladı. Bence İstanbul' a ikinci bir tüp geçit gerekli değil, deniz ulaşımını geliştirsinler, 3 ila 5 arası köprü daha yapsınlar, tünel kesinlikle gereksiz, zaman israfı, para israfı.

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 11:44
gönderen Mehmet Kasım
boğaza 5 köprümü istiyorsun?

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 18:15
gönderen Esat
Ben istemiyorum devlet istiyor, bizzat Başbakan söylememişmiydi? Zaten yapılacak bir süre sonra, o zaman niye tüp ile uğraşılsın ki? Köprünün inşaatı daha hızlı, üstünden tren geçecek şekilde projelendir olsun bitsin.

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 21:36
gönderen Mehmet Kasım
enteresan. köprü tüpten daha ucuza mı geliyor?

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 21:42
gönderen Esat
Onu bilemem, araştırmadım. Tünelin ucuza mal olmadığını gördük, cabası zaman kaybı ve kısıtları, ya tren ya tekerlekli ikisi bir arada yapmıyorlar, niyeyse artıkın. Köprüde bu kısıtta yok, tünelin avantajı boğaz açıklığına takılmaması istediğin yerden geçir. Sen benim oradaki eleştirimi anlamadın ya da ben tam eleştirel yazamadım herhalde, o yüzden "köprümü yapılsın diyorsun" dedin bende üstüne gidiyorum :) heee köprü yapılsın, 3 milyon baloncuk tane daha yapılsın hiç boğazı görmeden geçelim artık üstten, hem boğazda güzel olur üstü kapalı stat gibi :P

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 21:50
gönderen Mehmet Kasım
boğazın üstüne beton at gitsin diyorsun yav. boğazın maksimum köprü kapasitesini ölçen olmuşmudur hiç :) kaç köprü sığar oraya. azıttık hee

Gönderilme zamanı: 20 Eyl Sal, 2011 21:58
gönderen Esat
Valla azıtmayacak gibi değil, tamam gerekli ise köprü de yapılsın, lanet olsun da :) ama başka şeylerde çözüm olarak araştırılsın. Artık bu trenler için tünel, yayalar için deniz yolumu olur ne olur, bu iki yaka ile iki kıta arasındaki ulaşıma bir değil birden fazla çözüm bulunmak zorundadır.

Ele alalım;

1. Havayolu ulaşımı: Ben bu konuda zaten çağ atlandığına inanıyorum, hala çok ucuz değil ve hiçbir zamanda olamayacak, artı YHT ile rekabete de giremeyecek ama Anadolu bağlamında bakarsak hedef ya da aktarma noktası olarak İstanbul' a erişim için her zaman var olacak

2. Demiryolu: Kesinlikle geliştirilmeli, zaten konseptte bunun üzerine, ama yanlış planlar, hesapsız kitapsız işler yapıldı. Bu kafa terk edilmeli derken hep bunu kast ettim, ben biliyorum ya da ben istiyorum ile işler yürümüyor artık bu çağ çok geride kaldı, bir adım ileri giderken vaz geçip bir adım geri gidiyoruz bazen. Marmaray her halukarda bu kente yetmeyecek bir alternatifi olmalı ve 3. köprü buna gerçek bir alternatif değil, YHT ve bölgesellerin geçişi için olabilir ama bu kıta değişimi bazında kent içi ya da yakın bölge yolculukları için bana mantıksız geliyor, bu bağlamda senin 2. tünelide değerlenebilir.

3. Denizyolu: Her ne kadar hava şartlarına çok bağlı ve bu yüzden sorunlu olabilse de iki yaka arasındaki en doğru ulaşım araçlarından birisi olabilir, olabilir diyorum çünkü hala hak ettiği yerde değil bana göre.

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Cmt, 2011 21:03
gönderen Mehmet Kasım
2. Demiryolu: Kesinlikle geliştirilmeli, zaten konseptte bunun üzerine, ama yanlış planlar, hesapsız kitapsız işler yapıldı. Bu kafa terk edilmeli derken hep bunu kast ettim, ben biliyorum ya da ben istiyorum ile işler yürümüyor artık bu çağ çok geride kaldı, bir adım ileri giderken vaz geçip bir adım geri gidiyoruz bazen. Marmaray her halukarda bu kente yetmeyecek bir alternatifi olmalı ve 3. köprü buna gerçek bir alternatif değil, YHT ve bölgesellerin geçişi için olabilir ama bu kıta değişimi bazında kent içi ya da yakın bölge yolculukları için bana mantıksız geliyor, bu bağlamda senin 2. tünelide değerlenebilir.
marmaray kentiçi için yeter ama şehirlerarası için yetmez mi diyorsun? daha önce konuşmuştuk ama sadece kentiçi trenleri olsa tüp yeter dimi?