ist-HT.09 » Sadece Hızlı Trenler İçin 2.Tüp Geçit

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-HT.09 » Sadece Hızlı Trenler İçin 2.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzt, 2011 15:29

Marmaray Projesinde olası darboğazların önün geçebilmek ve trenlerin Avrupa Yakası'ndan kalkmaları için 2. tüp geçit veya delme tünel sistemli bir boğaz geçiş gereklimidir?

Sadece şehirlerarası, ülkelerarası ve hızlı trenlere hitap eden 2. boğaz geçişi yapmak gereklimidir?

Ör. Ankara'dan İstanbul'a gelen hızlı tren Ataşehir-Söğütlüçeşme bağlantısı yerine Ataşehir-Üsküdar-2. TUP GEÇİT-Beşiktaş-Avrupa Yakası-Ispartakule gibi bir koridor nasıl olur?

Gerek varmıdır?

Kentiçi trenler asla girmeyecek şekilde. Ankara-Ispartakule hızlı tren işletmesi nasıl olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Pzt, 2011 22:47

Ispartakule? Ispartakule İstanbulmudur, İstanbul Ispartakule midir? Bu YHT Üsküdar' da durmaz, Haydarpaşa' da durmaz, Sirkeci' de durmaz, Yenikapı' da durmaz, Kazlıçeşme' de durmaz, nerde durur? İstanbul neresi hakikatten?

İstanbul' da demiryolu trafiği için 2. bir tüp geçit 10-15 yılın daha heba edilmesi demek, çünkü siz denizin altından da geçseniz o geçtiğiniz iki kıyıda bir yerde hiç yapmasanız şaft açacak ya da yaklaşım tüneli açacaksınız, orada tarih, çanak çömlek çıkacak, 3 liralık iş 5 liraya gelecek, tünel gerekli mi? Bırak YHT yi başka trenler içinde gerekli, ama bu şartlarda yapılmalı mı? Bana göre zaman ve kaynak israfından başka bir iş olmaz.

Bu arada hani Marmaray' da herhangi bir sorun söz konusu değil di? Son zamanda bu darboğaz oluşması ihtimali lafını çok duyar oldum :) Hani bizi on yıllarca idare edecekti, İDARE EDEMEM ANNE İDARE EDEMEM mi dedi birileri :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Cmt, 2011 15:28

Esat yazdı:Ispartakule? Ispartakule İstanbulmudur, İstanbul Ispartakule midir? Bu YHT Üsküdar' da durmaz, Haydarpaşa' da durmaz, Sirkeci' de durmaz, Yenikapı' da durmaz, Kazlıçeşme' de durmaz, nerde durur? İstanbul neresi hakikatten?
ıspartakule bahçeşehirdir :)

avcılar, beylikdüzü, esenyurt, b.çekmece, silivri gibi toplam nüfusu 2-3 milyonu geçen ilçelerde yaşayanlara hitap etmsi bakımından önemli.
İstanbul' da demiryolu trafiği için 2. bir tüp geçit 10-15 yılın daha heba edilmesi demek, çünkü siz denizin altından da geçseniz o geçtiğiniz iki kıyıda bir yerde hiç yapmasanız şaft açacak ya da yaklaşım tüneli açacaksınız, orada tarih, çanak çömlek çıkacak, 3 liralık iş 5 liraya gelecek, tünel gerekli mi?
tarihi yarımadanın dışından geçeceği için çanak çömlek çıkmaz.
Bırak YHT yi başka trenler içinde gerekli, ama bu şartlarda yapılmalı mı? Bana göre zaman ve kaynak israfından başka bir iş olmaz.
1.5 milyara yapılmaz mı?
Bu arada hani Marmaray' da herhangi bir sorun söz konusu değil di? Son zamanda bu darboğaz oluşması ihtimali lafını çok duyar oldum :) Hani bizi on yıllarca idare edecekti, İDARE EDEMEM ANNE İDARE EDEMEM mi dedi birileri :D
marmaray pik saatlerde yht'lere kapalı olduğu çin avrupa yakasına geçemeyecek. bu da 9 milyon insanın yht'ye kısıtlı kavuşması olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 16:35

Kısıtlı erişmek? Bence çok anlamsız, YHT ile Haydarpaşa' ya gelen adam Söğütlüçeşme' de inerek Marmaray' a binecek YHT+Marmaray Tüp geçişi ekstra ücret bile ödemeyecek, bu nasıl kısıtlı erişim bana göre süper bir erişim.
avcılar, beylikdüzü, esenyurt, b.çekmece, silivri gibi
:) İstanbul buralar yani? Büyük İstanbul Gar ı o yüzden Ispartakule' ye inşa edilmeli, iyiymiş, bir an önce Suriçini terk etsin insanlarda biz de rahat edelim o zaman.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Cmt, 2011 18:49

halkalı'dansa ıspartakule daha iyi. evet istanbul artık buralar. silivriye kayıyor şehir. suriçinde adım atacak yer yok ki. büyük gar için beylikdüzü'ne de fitim. ama ıspartakulede demiryolu olduğu için söyledim. bahse konu ilçelerde toplam 3 milyon insan yaşıyor. bu insanlar trene binmesinler mi?

hızlı trenle söğütlüçeşmeye gelip marmaray aktarması ile karşıya geçin demek çok saçma. yüzlerce insan. elde valiz. o trenden bu trene aktar. karşıya geç, tekrar in tekrar aktar. herkes marmaray güzergahında oturmuyor.

2. tüp için;

ataşehirde durur.

tüple karşıya geçer. şehrin göbeğinden e5, e6 paralelinden geçip otogarın oralarda bir yerde gar olur. orta bölgedeki insanları bırakır.

son ısparakule veya beylikdüzüne gider.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 19:48

Mehmet be bir zamanlar her kapı önüne metro derdin abartmışsın artık her semte yht diyorsun :) yok böyle bir şey, pratikte de teoride de, ama dünyada ilklerin ülkesiyiz neden olmasın, kent merkezindeki 10 milyonu z..tir edelim, dağ başındaki 3 milyona yht götürelim süpermiş. Şahsen çokta umrumda binsinler marmaray' a kent merkezindeki tren istasyonuna varsınlar, doğru olan budur. Aktarma sana mantıksız geliyor olabilir, o zaman Marmaray' daki açmazı kabul ediyorsun dimi? Kaç sefer yazdım olmayacak yemeyecek diye, yok dedin geçecek, geçti mi? Yetersiz, yeni hat nerde? Karadeniz sahilinden gidecek utanmasa? :):) artık buralar şehir dediğin yerler çok paralı adamların izole kentleri ile az paralı insanların toplu konutları, biri zaten trene binmez öbürününde trenle gidecek yeri yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Cmt, 2011 21:30

Mehmet be bir zamanlar her kapı önüne metro derdin abartmışsın artık her semte yht diyorsun yok böyle bir şey, pratikte de teoride de, ama dünyada ilklerin ülkesiyiz neden olmasın,
marmaray kapsamında yht halkalı'ya kadar gelecek zaten. ben topu topu 3 km daha gitsin dedim. (ama güzergah başka o ayrı)
kent merkezindeki 10 milyonu z..tir edelim, dağ başındaki 3 milyona yht götürelim süpermiş.
kent merkezindeki 10 milyonu edelim gitsin demedim ki. onlar zaten yenikapıdan biner. yada bakırköyden. yada söğütlüçeşmeden. onların sorunu yok ki.

dağbaşı değilki beylikdüzü. ve ötesi.
Şahsen çokta umrumda binsinler marmaray' a kent merkezindeki tren istasyonuna varsınlar, doğru olan budur. Aktarma sana mantıksız geliyor olabilir,
o bölgelerin marmaraya ulaşımını sağlayabilirsek iyi ama uzun vadede yeterli mi? ör. metrobüsle söğütlüçeşmeden yht'ye bin desek doğru olur mu?
o zaman Marmaray' daki açmazı kabul ediyorsun dimi? Kaç sefer yazdım olmayacak yemeyecek diye, yok dedin geçecek, geçti mi?
açmaz olduğunu o günde kabul ediyordum. -olmayacak- demek başka yetersiz demek başka. hç yht geçmiycek değil ki? saatte bir yht çalıştırıcam dersen ok. aa 15 dakka da 1 çalıştırıcam dersen yetmez.
Yetersiz, yeni hat nerde? Karadeniz sahilinden gidecek utanmasa?
işte karadniz sahilinden geçmesin die bu başlığı önerdik. taa garipçeden yht geçmesin tüp yapalım kent merkezine yakın geçirelim millet rahat etsin diye önerdik.
artık buralar şehir dediğin yerler çok paralı adamların izole kentleri ile az paralı insanların toplu konutları, biri zaten trene binmez öbürününde trenle gidecek yeri yok.
çok paralı adam havaalanından sıkılıp yht'ye dönebilir.

az paralı insan derken? beylikdüzü? silivri? yanlış biliyorsun bence

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 21:47

Aslında Beylikdüzü nü kast etmemiştim ama orası içinde farklı düşünmüyorum, yanlış biliyor olabilirim ama bilmediğimi de biliyorum, yolun üstü ile altını karıştırmayalım bence, ya da yolun altında bile caddenin iki kenarında çok çok farklı insanların oturduğu siteler var, çok bilmesemde azcık biliyorum diyebilirim, her ne ise.

Marmaray' dan bir kol çıkarsın Beylikdüzü' ne oradan Silivri' ye, aslanlar gibi bir banliyö şebekesi yaparsın abi, tamam mı bir kolunuda verirsin Esenyurt' tan Bahçeşehir' e ondan sonra bu insanlara dersin ki alın size dren, ahanda bu kentin BAŞGAR ı da Bakırköy (Kazlıçeşme için böyle bir plan olmadığına göre) bir zahmet gidiverin aktarıverin biniverin :)

Marmaray' dan YHT kaç dakikada geçer bilemem ama geçsin, yarım kalsın demedim ben acil durum planına göre konuşuyorum, bu konularda Polyanna olunmaz Mehmet, olsan olsan benim gibi pesimistin zirvesinde olman gerekir, en kötüsünü düşünmen gerekir, sakın yanlış anlama sözlerim kızma ya da eleştiri değil ama demiryolu ve toplu taşımacılık dersen her zaman en kötü plana hazır olmalısın derim, inşallah maşallah ya da olur abi diyerek bu işler ancak Allah' a emanet yürür :) Konuya döneyim Halkalıya kadar giden hattı herhalde Ispartakule' ye de Bahçeşehir' e de uzatırsın zaten uzatmazsak aptallık olur, ben Ispartakule' de hiç tren durmasın demek istemedim ama kalkıpta Halkalı ya da Ispartakule gibi noktaları bu kentin şehirlerarası demiryolu taşımacılığında in/bin merkezi yapmak yanlış demek istiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eyl Cmt, 2011 22:00

bakırköy iyi bir nokta. ama burada alan yok. marmaraydan geçecek yht burada duracak. ama marmaray yetersiz diyorsak 2. hattı yapmamız lazım. bende polyannacılığı bıraktım hadi. en kötü senaryo için düşünelim. 2 yht lazım. zaten bunu görüyorlar ve 3. köprüden yht geçircez diyorlar. peki bu yhtnin garı neresi? bakırköy değil sanırım.

ıspartakule bir seçenek.

beylikdüzü-silivri marmaray ile birleşip banliyö olsa yhtye binmek için bu kadar uzun bir yolculuk yaparlar mı bakırköye. zor değil mi bu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Cmt, 2011 22:52

İstanbul büyüklüğünde bir kent için göze alınabilir bir yolculuk bu Mehmet, ben senin söylediklerinden sanki Ispartakule bu şehrin BAŞGAR ı olsun gibi bir izlenim ediniyorum bu yüzden olmazı oynuyorum. Bakırköy' de alan olmadığını biliyorum hatırlarsan o konu ile ilgili açtığın başlıkta ona da karşı çıkmıştım, şu an kent içindeki en uygun nokta Kazlıçeşme dir bu su götürmez bir gerçek, bugün tarla ama belediye oradaki sorunu çözüp bir an önce imar etmeli ve ederkende Allah rızası için şimdiden orada tramvay hattı yolları, metro istasyonu alanı ve gar alanını boş bırakmalıdır, kentleşme bu şekilde oluyor, yani normalde kafası çalışan dünya kentleri böyle yapıyorlar sonra en az 50-70 yıl kadar unutuyorlar, biz yapalım 100 yıl sonra düşünelim tekrar.

Konuyu bayağı dağıttım senin önerin olan 2. tüp geçide gelelim, diyelim ki bu projede vakit ve nakit israfı olması söz konusu değil ve başladık, neresi demiştin abi Avrupa yakası için geçiş noktasına? Beşiktaş mıydı? Diyelim ki Beşiktaş, buradan sonra yüzeye çıkıp masrafı azaltmak için en azından Seyrantepe arkasındaki kalan tek yeşilliğimiz olan ormanlık alana çıkmak zorundasın ya da Hasdal kışlasının askeri arazilerine doğrumu? Ben diyorum ki hadi buradan yeşil alandan da feragat edelim nasıl olsa övünecek yeşilliğimiz kalmadı daha gri bir kent için bu alanlarıda feda edelim ve oradan Başakşehirde senin eve yakın bir noktadan :D geçerek Bahçeşehir' e gitsin Ispartakule' ye de istasyonu yapılsın, ama bir zahmet nasıl Marmaray' a bağlanmak için tünel ile Anadolu yakasında güneye iniliyor ise burada da inilsin ve hadi Kazlıçeşme tü kaka, Bakırköy' de yerim dar tüneller vasıtası ile Havalimanına kadar gelsin, büyük bir Gar olmasın ama Avrupa yakasında bir hızlı tren garıda Havalimanında ya da yakınında olsun, buna ne diyorsun?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Eyl Pzr, 2011 07:24

havaalanı yakınları da olabilir. çobançeşme fidanlığı var boş alan :) madem yeşil alanlarla övünmeyecez.

tüp beşiktaş koridorunda olmak zorunda değil. neresi uygunsa. 2 köprü arası da olabilir. kağıthaneden yüzeye çıkar. tekrar tünele girer tekrar çıkar. koridor açmak zor. e5'e paralel desek orası zaten mahvolmuş durumda. teme paralel belki olur. benim eve yakın olması sorun değil ben zaten metro ile bakırköye gidip binerim. bağcılarda biner. bahçelevlerde. bu orta bölge için sorun yok. ben şehrin uzak batı noktalarını düşündüm. ıspartakule birde çevresi boş arazi. bana kızıyorsun ama ibb'nin gar için tcdd'ye ıspartakuleyi önerdiğini okudum bir yerde. linki bulsam koyarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Pzr, 2011 11:58

Dostum kızmıyorum yanlış anlama, kızmak söz konusu değil, başkalarının yanlışı (bu şehri yönetenler olsa da) bizim doğrumuz olmak zorunda değil, ben sadece bu noktaya takılıyorum. Bir önceki mesajımda yazdım ya Ispartakule' de hiç istasyon olmasın demiyorum ama Halkalı ya da Ispartakule İstanbul' da bir tren istasyonu olabilir ama kentin ihtiyacına cevap verecek BAŞGAR olamaz, bana göre olmamalı, tabii ki bu da benim doğrum bu da kimsenin doğrusu olmak zorunda değil, çünkü belki de yanlıştır. Burada ikimiz arasındaki fark sanırım İstanbul' un neresi olduğu konusundaki algı, sen harita üstündeki İstanbul' a hitap etmek istiyor olabilirsin haklı da olabilirsin ben öyle düşünmüyorum benim İstanbul' um Avcılar' dan öteye geçmez, aslında oraya kadar bile gitmez de :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön