tr-HT.09 » Hızlı Tren Gar Projeleri - Genel

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Çrş, 2011 14:12

Çok uzattınız yahu. İstanbul'a ya bir ya da iki başgar yapılır, o kadar. Kadıköy, Haydarpaşa, Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı boyunda bir yerde. Üsküdar olmaz artık, gerisini düşünseydiler … zamanında. Yok Ispartakule, Kapıkule, Yedikule … bırakın artık bu geyikleri!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Çrş, 2011 15:54

alabay yazdı:Çok uzattınız yahu. İstanbul'a ya bir ya da iki başgar yapılır, o kadar. Kadıköy, Haydarpaşa, Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı boyunda bir yerde. Üsküdar olmaz artık, gerisini düşünseydiler … zamanında. Yok Ispartakule, Kapıkule, Yedikule … bırakın artık bu geyikleri!
yenikapı'da gar olmayacağını düşünerek önerdim. bakırköy diyorlar. orası da dar bir alan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Çrş, 2011 22:41

Eni dar, derinliği? 3 boyutlu bir dünyada yaşıyoruz, zaten bugün aklıma Yenikapı ile ilgili bu konu gelmişti, bir ara çizime dökmek istiyorum, neden iki katlı tasarlanmadı diye.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Prş, 2011 11:18

bakırköyde çok katlı olması fikrini bir ara düşünmüştüm. olması gerek tabi. ama bakırköy merkez olarak kapasitesini doldurmuş durumda. daracık sokakları günde 1-2 milyon insan ağırlıyor. kilit.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Prş, 2011 11:35

Oraya insanları otobüs ya da minibüs ile getiremezsin zaten. üstte marmaray, dikine kesen bir metro hattı olmalı, ancak bu şekilde oradaki bir tren garını doğru beslersin, o bölgenin karayolu trafiğine güvenerek otobüs ulaşımı zor. Kaldı ki bana göre Bakırköy de kesinlikle kentsel dönüşüme tabi tutulmalıdır, 50-60 mkare evler, daracık sokaklar sanki bana kentin bizanstan kalan dönemi, ne kadar saçma.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Prş, 2011 11:49

bakırköy-başakşehir metrosu bi olabilse güzelolacak ama yapmıyorlar ki.
kentsel dönüşüm çok pahalı kaçar oralara. masraflı olur. belediye ibb ile anlaşamaz. chp karşı bu işlere.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Prş, 2011 11:53

Bilmem yeni kanunlar bu konuda belediyelere büyük yetki ve haklar verdi, artık kamulaştırma denildiği zaman insanlar pek o kadar kolay gevreyemeyecek sanırım ama tabii bu ne kadar kamulaştırma tartışılır :) ya da ne kadar doğru bir dönüşüm Zeytinburnu' nda gördük, mis gibi aslanlar gibi tramvay yapılabilecek yere sadece binaları dikip geçtiler. Koskoca İBB yeni kent planlarına bulvar ve cadde ile bunların üstü ve altında raylı sistem alanlarını işaretleyemiyor.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

yolcu nefesinden enerji

Mesaj gönderen langur » 15 Eyl Prş, 2011 14:02

Lojıport'da bir haber gördüm; "Yolcu nefesinden enerji üretilecek" diye. Hep aklımdan geçerdi böyle bir sistem. Bizim tren garlarında hatta metro istasyonlarında da aslında teorik olarak uygulanabilir bence. Sistem Stockholm için düşünülüyormuş. Bizim garlarda ve istasyonlardaki yolcu potansiyeli dikkate alındığında Stockholm'e göre aslında daha çok potansiyel yok mu? Tamam biraz uçuk oldu ama gene de :)

Kaynak

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eyl Prş, 2011 18:37

Biyogaz enerjisi mi acaba? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eyl Prş, 2011 22:29

Kusura bakmayın da abesle iştigal bir proje :) oradaki sıcak havayı toplayacakmışta cartmış curtmuş :) sadece mevcut uzaktan ısınma sistemine katacaklar :) ya akıl var mantık var, o kadar insan osursa bile su ısıtamaz kardeşim, ineklerden biogaz üretimi var ama onun içinde ineklerin başka bir şeyinden faydalanıyorlar :) ne yaparsın üniversitelerde bir sürü boş oturan akademisyen var, bir proje uydurmak zorundalar işte.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 23:41

http://www.rayturk.net/?p=278

Eskişehir Gar ı ne olmuş? YHT yapabiliyoruz ama GAR Yapamıyoruz, gargarayı iyi yapıyoruz ama.
Ankara-Eskişehir hızlı tren garı ne durumda?

Yap-İşlet-Devret modeliyle yeniden ihale edilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 14:05

Arkitera sitesinde hızlı tren garları için yapılan tasarımlara yer verilmiş, çalışmalar eskiz seviyesinde ama paylaşmakta yarar görüyorum, kaynak linklerini en altta vereceğim

http://www.arkitera.com/proje/index/det ... sleri/1186
http://www.arkitera.com/proje/index/det ... sleri/1188
http://www.arkitera.com/proje/index/det ... leri-/1179
http://www.arkitera.com/proje/index/det ... sleri/1181
http://www.arkitera.com/proje/index/det ... sleri/1187

Antalya Hızlı Tren Garı - Alper Ünlü ve Oğuz Filik tasarımı
Resim
Resim

Bursa Hızlı Tren Garı
Resim
Resim
Resim

Sivas Hızlı Tren Garı - Alper Ünlü nün projesi
Resim
Resim

Çetinkaya Hızlı Tren Garı - Proje Alper Ünlü ve Tuğba Verdil' e ait.
Resim
Resim

Aydın Hızlı Tren Garı
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön