6. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 Şub Pzr, 2012 21:57
gönderen Esat
Mehmet okey yazdıklarına ben bir şey demiyorum şimdi Başar' ın bakış açısı farklı yani ben kızıyorum ikide bir de lafa yok orda şöyle burda böyle diye başlamasına saçma çünkü, ora buraya gerek yok az bir şey kafamız bassa, ki sorun ne bunu anlamıyorum yani kenti planlayanlar neden bunları düşünemiyor? Çünkü olay tek taraflı, belediye şirketine ya da toki ye al sana arsa evi yap diyor, ama işin diğer boyutları? Ha iski su verdi, tek elektrik, ptt telefon internet tamamdır abi iş bitti :) iett de 2 otobüs koydumu halloluyor. Sonra bekle ki metro gelecek, he gelecek.

Bu kentler yeni gelişmedi, yeni gelişmiyor planlaması da yeni değil, dolayısı ile zaten metrosunun banliyösünün çok yıllar önce gelmesi gerekiyordu, bu anlamda ben Başakşehir ötesine metro ne kadar gerekli bilemem, Bahçeşehir büyük bir bölge ve korkunçta bir otobüs yolcusu var ama güzergah etüdü? Önce bunlar yapılsın kardeşim fikir üretirken yumurtlarız biz sorun yok :) ama işi bilimsel yapanlar yapsın adam gibi bir hane halkı araştırması, nereye gider bu insanlar, günde kaç kişi gider kaç kişi döner. Sonra ona göre metromu uzatırsın banliyömü uzatırsın keyfin bilir, çevrenin öngörülen gelişimine göre yap bir uzun vadeli plan hatlarını çek, Başar ın da derdi bence biraz bu. Yani kent yapıyorsun ulaşımı yok doğru düzgün, otobüsü marifet sayıyoruz, yani yanlış anlaşılmasın marifet tabii ki, ama böylesine gelişen kentler için tek başına çözüm olarak yıllarca dayatılması hoş olmuyor. Bahçeşehir dünkü kent değilki yahu.

Gönderilme zamanı: 06 Şub Pzt, 2012 13:35
gönderen Mehmet Kasım
işi bilimsel yapanlar yapsın adam gibi bir hane halkı araştırması, nereye gider bu insanlar, günde kaç kişi gider kaç kişi döner. Sonra ona göre metromu uzatırsın banliyömü uzatırsın
evet. önerdiğim tüm hatlar için fizibilite etdü yapılmalı. bi ara bizime ve gelmişlerdi. ibbden anket yaptılar. ulaşım başlıkları vardı. nereye gidersiniz falan diye. kapı kapı dolaşıyorlarmış.

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 14:56
gönderen Esat
Ankara-İstanbul 1,5 saate iner mi demişiz başlıkta bununla ilgili olarak TCDD ilk etap bu yolculuk süresinin 3,5 saat olacağını söylemişler.
TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-İstanbul YHT hattı ile ilk etapta iki kent arası seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini bildirdi.
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... ste-gercek

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 15:58
gönderen alabay
"yüksek hızlı tren" ile "hızlandırılmış tren" kavramlarının yan yana kullanılarak kavram kargaşasına ve bilgi kirliliğine yol açıldığı
Eeeee, adamakıllı isimlendirip KİMLİK oturtamazsan, halk bunu gider böyle köfte yapar işte. Dememiş miydik?

Gönderilme zamanı: 22 May Prş, 2014 16:01
gönderen Engin Y
Söz konusu hatta, haberlerde iddia edildiği gibi seyahat süresinin 4 saat 12 dakika olmayacağı belirtilen açıklamada, ilk etapta iki kent arası seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceği bildirildi.
Abi,

Ankara-Pendik arasında hiç durmadan 210 dakikada gelebilmesi için;

Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km'yi Polatlı-Sincan duruşları olmazsa 85 dakikada alıyor ya,

Eskişehir-Pendik arasındaki 264 km'yi 125 dakikada alabilmesi gerekir.

Bu da Eskişehir-Pendik arasındaki ortalama hızının 127 km/saat olmasını gerektirir ki Ankara-Eskişehir arasındaki ortalama hızı 173 km/saat. Zaten yolun Konya ayrımından Eskişehir girişine kadarki kesiminin büyük kısmını 245-255 km/saat hızla alıyor.

Yapabilir tabii, ama emin de olamıyorum ve sırf bu saat meselesi tutsun diye gereksiz riske gireceklerinden korkuyorum.

2004'teki Pamukova faciasında, herkes biliyordu ki makinistlere, "Ankara'ya şu saatte varmalısınız" baskısı vardı, ama takip edebildiğim kadarıyla sadece makinistler ceza aldı. O aralar Ankara'ya pek gitmemiştim, gitseydim kesin otobüs yerine hızlandırılmış treni tercih edecektim ve belki de bu kazayı yaşayacaktım. Yine inşallah insanlar üzerinde gereksiz baskı kurup sınırları zorlamazlar..

Gönderilme zamanı: 23 May Cum, 2014 01:45
gönderen Anatolian
Yatırım yapılırsa bence inebilir.
Ama o düzeyde teknolojik yatırım ekonomik olarak ağır gelir.
Yoksa gelişmiş ülkelerde çok çok daha hızlı trenler var

Gönderilme zamanı: 23 May Cum, 2014 09:47
gönderen alabay
2004'teki Pamukova faciasında, herkes biliyordu ki makinistlere, "Ankara'ya şu saatte varmalısınız" baskısı vardı
Nasıl yani? Nasıl olabilir ki? Makinist lokomotifi otomobil gibi istediği şekilde süremez ki? Yandaki tabelâlarda ve kesim bloklarında uyulacak hızlar yazılı, onları ayarlayabilir, etraftaki inek, öküz, keçi, ağaç ve göçebeleri seyredebilir. Başka fazla yapacak şey yok. İstasyonlardaki bekleme süreleri bile ellerinde değil, az var olan serbest (?) bölümlerde de 80 km/h yerine 90 km/h yaparsa ne fark edecek.

Yani, bazen şaşıyorum, böyle şeyler bir tarafta, öte tarafta da sürücüsüz otomasyon düşleri. SOnra orada da mı komuta merkezine »baa bah, araçlar saat şu ve şuda bilmemnerde olacah ha!«. »Başüstüne amirim!«. ENg Böğrk :lol:

Gönderilme zamanı: 23 May Cum, 2014 10:33
gönderen Engin Y
Şimdi bile Pendik-Ankara için 210 dakikanın yetmeyebileceğini konuşuyoruz, ama on yıl önce konvansiyonel trenler Haydarpaşa-Ankara arasını 315 dakikada alıyordu. Kaza olana dek..
Kazadan sonra Prof. Dr. Sıddık Binboğa Yarman başkanlığında oluşturulan Bilim Kurulu raporuna göre kaza şu şekilde gerçekleşmiştir: Tren Mekece İstasyonu'nu geçtikten sonra 345 metre yarıçapındaki dönemece 132 kilometre/saat hızla girmiştir. Dönemeçte uyulması gereken hız limiti 80 km’dir. Aşırı hız yüzünden trenin ikinci yolcu vagonunun sol tekerleği raydan çıkmış, bu vagona bağlı vagonların da raydan çıkması sonucu trenin dengesi bozularak hızla sürüklenerek yana yatmıştır. Aynı raporda kaza mahalinde makinistler için uyarıcı işaret ve tabela bulunmadığı, toplam yolculuk için verilen 5 saat 15 dakikanın yeterli olmadığı ve uygun olmayan altyapının da kazayı etkileyen faktörlerden olduğu belirtilmiştir.
Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Pamukova_tren_kazas%C4%B1

Gönderilme zamanı: 23 May Cum, 2014 10:57
gönderen alabay
Aynı raporda kaza mahalinde makinistler için uyarıcı işaret ve tabela bulunmadığı, toplam yolculuk için verilen 5 saat 15 dakikanın yeterli olmadığı ve uygun olmayan altyapının da kazayı etkileyen faktörlerden olduğu belirtilmiştir.
:!:

Bu aralarda Soma konu. Ama şunları şöyle bir görelim, seyredelim. Ve düşünelim … neredeyiz? Neredeydik? Ülkümüz ne? Onlarca senedir hep aynı. Garip değil mi?

Ben eskiden Türk okul eğitimini genelinde Alman okul eğitiminden iyi buluyordum. Kendimi uyuttum mu, ne oldu? Ama şöyle ki, okul eğitiminden sonraki zanaat eğitimi ne durumda?

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 14:32
gönderen h212
Arifiye-Ayaş Taraflarında iyileştirme yapılıp Hat bu noktalardan direk İstanbul - Ankara şeklinde düz bir hat yapılırsa olur bence, hem bu şekilde hat 350 Km yi de destekler Duraklamalarla birlikte İstanbul Ankara arası 2 saat olur, Ekspress hızlı tren konulursa bilemicem ama İşin marmaray kısmı var, Marmaray hattına geçince en fazla 160 Km ye izin veriliyor bana kalırsa tren trafiği vs tren marmaray da en fazla 90 ila 120 KM arasında bir hız yapacak gibi.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 14:42
gönderen Anatolian
Halkalı'dan kalksa 1 saate ancak İstanbul'dan çıkar. Yarım saate de Ankara'ya ulaşması çok zor :twisted:

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 15:53
gönderen langur
arkadaslar yanlis anlasilma var sanirim ortada. Bu soru mevcut hat icin sorulmadi. Yapilmasi konusulan yepyeni bir hat icin sorulmustu.