Sanırım bu daha önce sözü edilen
Ankara - İstanbul Sürat Demiryolu ile ilgili bir gelişme. Tabi şimdi adama sormazlar mı? Madem bu güzergah daha iyiydi, daha verimliydi de, hızlı treni niye başka güzergahtan yaptınız? Madem yeni teknoloji vardı da neden hala hızlı tren hatlarını "size göre" eski teknolojiden yapıyorsunuz? Bir de ben şunu anlamıyorum Çin inşaat teknolojilerinde gerçekten dünyaya bir şeyler verdimi? Yoksa bu dünyanın yeni yükselene ekonomisini yalamanın bir yöntemimi? Verdiğiniz linkteki haberden alıntılar yapıyorum :
Kahraman, hızlı tren projesi için en iyi güzergahın Sincan-Ayaş-Beypazarı-Çayırhan hattı olduğunu söyledi.
Biliyorsunuz, tünel teknolojisi ve viyadük teknolojisi gelişti. Çinlilerin geliştirdiği teknolojiyle yapılabilir mi? Buradan da hedefimiz daha hızlı bir tren yolu ile Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate düşürmek. Onun için Ayaş-Beypazarı-Çayırhan arasında bulunan tren yolu ağında incelemelerde bulunduk.
Yukarıda bunların sorusunu zaten sordum ve Başbakan o gün yaptığı konuşmada zaten mevcut hızlı tren inşaatlarını Çinliler ile birlikte yapıyoruz demişti, madem birlikte yapıyoruz, niye azıcık ucundan verdiler? Sanırım yok böyle bir şey.
''Çin, dünyanın en uzun ve en yüksek hızlı trenlerine sahip. Sürekli 350 kilometre hızla gidebilen hızlı trenlerinin yanında, 400 kilometrelik hıza çıktılar. Bizler de onların tecrübelerinden yararlamaya çalışacağız''
Devletin yetkilileri bile milletin hız rekorları ile iş yaparsa internette at koşturan kerameti kendinden makul üstatlar neler yapmaz. Avrupa' da da 347 km/s hıza ulaşan elektrikli lokomotif, hızlı tren değil bildiğimiz lokomotif var ondan da alacakmısınız, şu eski dökülen lokomotif filonuzun yerine? Yoksa memleketin her tarafı hızlı trenmi olacak sadece?
Çin işbirliğinde yapılması planlanan 8 proje bulunduğunu, 4 bin 500 kilometreye yakın demiryolunun bu kapsamda yapılacağını aktarmıştı.
Yine o gün dinlediğim haberde Başbakan, bakacağız, edeceğiz, bu projeleri onlarla birlikte yapmak istiyoruz demişti, bana sorarsanız içeride Çinliler "kardeş biz bu işi becerdik, çakma, makma bak hız rekoruda kırdık gelin size ucuza pazarlayalım, tek şart ameleleride Çin' den getirelim" dediler. Bizde millet olarak ucuzu severiz, pahalıyı sorarız bir şöyle parmak ucuyla dürtüp "Bu niye pahalı" diye ama biliriz onda pazarlıkta yok, "heee" der gider alırız ucuzu.
Çin'de 80 bin kilometrelik demiryolu hattının 7 bin kilometresini hızlı tren hatları oluşturuyor.
80 bin kilometre demiryolu olan adamın müsade edersek 7 bin kilometrede hızlı treni olsun be
herşeyini demiryolları ile becermiş komünist asya devletleri onu yaygınlaştırmayacakta beni mi yaygınlaştıracak.
Soruya geleyim artık dimi? Ankara-İstanbul 1,5 saate inermi? İnşaatı devam eden hatta kaç saat öngörülüyor ben 3,5 saat diye hatırlıyorum ama hadi 3 diyelim, yani bunu yarı zamana düşürmek bu da teorik olarak ortalama işletme hızının iki katına çıkması demek, km den yapılacak bir tasarruf varsa onu bilmiyorum ve hesaba katmıyorum. Mevcut YHT bazı bölgelerde kendi hattında dahi yavaş geçecek, dur kalklar da var yani 200 km/s ortalama hız yapıyor diyebiliriz. Bu yeni yapılacak yolun aynı uzunlukta olduğunu varsayar isek 400 km/s hız ile işletilecek bir hızlı tren hattından bahsediyoruz. Çin' de hali hazırda 350km/s işletme var diyorlar ama bilmiyorum araştırmadım, 400 lü rakam ise geçen kırılan rekor onu bir geçelim lütfen, henüz pratiğe dökülmedi. Eğer bu sistem tüm etütleri yapıldı, tüm teknolojik gelişimi tamamlandı ise ve bizim coğrafyamızda da uygulanabilir ise bu kaba hesap ile olabilir gibi. Ama net rakamları bilseydik belki daha doğru oranlardık.
Ankara-İstanbul Mevcut Hızlı Tren Hattı : Kilometre
Ankara-İstanbul Mevcut Hızlı Tren Hattı : Yolculuk Süresi
Bahsi geçen Hattın : Kilometre
Bu veriler ile aşağıdaki bilgiyi bulabiliriz
Bahsi geçen Hattın : Yolculuk Süresi