tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 12 Eki Sal, 2010 00:23

Az önce internetten Çin demiryolları ile ilgili kısa bir araştırma yaptım. Çok ayrıntıya inmeden söyleyeyim: Sanırım onlarda bu işin altından hayli hayli kalkacak birikim ve teknoloji var! Esat`in dediği gibi bunca sene komunistlikle yönetilmenin faydası sanırım. Kapitalizmden bize yollar!! kaldı, onlara demiryolları! Ahh ahh... Gözün körolsun "Gominizm" :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Sal, 2010 00:37

Birikim olduğu kesin, en azından binlerce kilometre hatta sahip olmanın verdiği bir işletme birikimi var, ve bunu birazda askeri disiplin ile gerçekleştirdikleri için olsa gerek bir çalışma prensibi de var. Diğer taraftan teknoloji kısmı biraz da parayı bulunca oldu :) hem arsızlık hem hırsızlık :) ama diğer taraftan Alamanlar ile yaptıkları iş birlikleri de var. Adam param var, iş gücüm var, teknoloji ve mühendislik kimde? Gel beraber yapalım dedi ve işi ilerletti. Biz ne yapıyoruz, Hiddink ne güzel söyledi dimi, "Dünya birincisi gibi konuşmayı seviyoruz" :) alamanı beğenmeyiz, öbürü şu diğeri bu deriz, gel gelelim ne onları geçecek teknolojiyi üretiriz ne de birileri ile ortaklık yapıp bir şeyler öğreniriz, bu da bizim handikapımız ne yapalım. Belki şimdi Çinlilerden bir şeyler öğrenmek nasip olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eki Sal, 2010 08:08

Halbuki bir lâf vardır: «Bir işi Türk gibi başla, Alman gibi bitir!».
Esat hikâyesini bilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eki Sal, 2010 18:00

alamanı beğenmeyiz, öbürü şu diğeri bu deriz, gel gelelim ne onları geçecek teknolojiyi üretiriz ne de birileri ile ortaklık yapıp bir şeyler öğreniriz,
SON YILLARDA BUNA DÖNÜK BİR KAÇ ADIM ATILDI. MESELA; ADAPAZARI EUROTEM FABRİKASI. MESELA ÇANKIRI MAKAS FABRİKASI. MESELA ERZİNCAN'DA BAĞLANTI ELEMANLARI FABRİKASI. MALATYA İÇİN DE BİR FİRMA İLE GÖRÜŞMELER DEVAM EDİYOR. VAGON FABRİKASI İÇİN. ÖTE YANDAN GENERAL ELECTRIC İLE ANLAŞMALAR YAPILDI LOKOMOTİF ÜRETİMİ İÇİN.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Sal, 2010 18:19

Onun gerekçesini geçen gün yazdım ya Mehmet, kaz var yolalım. Yoksa inan bana çok meraklı değiller gelipte bizde fabrika kurmaya.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eki Sal, 2010 18:57

açık gözlü olmak lazım tabi. yoldurmamak lazım. ama sanayimiz teknolojimiz ortada. ülkemiz iyi bir pazar. o yüzden yabancıların ilgisi had safhada. 2 makine alıp ben yapacam ama lisansım yok :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Sal, 2010 19:43

Geçende yazdım, bunu fırsata çevirmek gerekiyor. Ne öğrenebilirsek kardır, bunlar teknoloji transferi yapmaktansa ölmeyi tercih ederler. Bu konuda uyanık olup bu işlerin içine muhakkak tersine mühendislikten anlayan kişiler yerleştirilmelidir. Bu usta başından mühendisine kadar her kategoride.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Eki Çrş, 2010 12:41

kaz gibi yolmaya çalışıyorlar !

eee, napcaz şimdi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Çrş, 2010 18:20

Mehmet Kasım yazdı:kaz gibi yolmaya çalışıyorlar !

eee, napcaz şimdi?
Yazdım ya işte :) yoldurmayacağız, aksine beslemek adına yem verirken o yem verme sistemi nasıl çalışıyor onu çözeceğiz, inan bana günahlarını bile bedava vermezler ve şahsen tanıdığım insanlar olduğu için biliyorum, hiç öyle huylandırmaya gerek yok, öyle ustalar, öyle teknisyenler tanıyorum ki adam yapar, koy oraya orda çalışsın sonra gitsin evde devlete çalışsın. Bu adamlar çekip gitti mi, teknoloji elinde nereye giderse gitsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Cum, 2010 11:47

İşte niyetler ortaya çıkıyor yavaş yavaş, şimdi bir iki atasözü yazacağım ama çok terbiyesiz kaçacak, hani maymun, kepek, eşek, ot falan. Çin babasının hayrına yapıcakmış demiryolunu bize :) Mevzudan çıkardığım şu,teknoloji falan da bahane, adamlar gelmiş "Kardeşşş, demiryolu mu yapacağınız, yapalım, hızlı tren mi, yapalım, geçmeyen yerden olur der geçiririz, nasıl olsa farkımız yok, yaptım oldu dedik mi olur, ammmmaaaa şartı şu; veririm parayı faizli kredi olarak, sonra işide ben yaparım parayı geri alırım. Bir taşla iki kuşu gözünün önünde vururum, olur mu?" Şimdi bunda abes olan ne var, aslında bir şey yok, yani yapmak için kredi ihtiyacı var adamlar veriyor ama bunun şartı hattı da ben yapacağım olunca ister istemez benim hoşuma gitmiyor.

http://www.haber7.com/haber/20101015/Yu ... i-tren.php
Türkiye'nin 2023 yılına kadar 6 bin kilometre hızlı, 4 bin kilometre de konvansiyonel demiryolu hattı hedefine bu anlaşma sayesinde emin adımlarla ilerlediğini ifade eden Karaman, bu hedefe ulaşılması için 45 milyar dolar gerektiğini, anlaşma çerçevesinde Çin'in bunun 28 milyar dolarlık kısmının finansını sağlayacağını kaydetti.

Çin'in, Türk-Çin ortak firmalarca yapılmak üzere Türkiye'de Edirne-Kars arasında İpek Demiryolu'nun inşa edilmesine kredi vereceğini, bu kredinin uzun vadede geri ödenebileceğini bildiren Karaman, Çinliler'in bu hat üzerinde Ankara-İzmir, Ankara-Sivas, Sivas-Erzincan, Erzincan-Trabzon, Sivas-Malatya, Elazığ-Diyarbakır, Eskişehir-Antalya ve Konya-Antalya arasında hızlı tren yapmayı amaçladıklarını söyledi.
Altından Çinli çapanoğlu çıktı, bize düşen yapılsında nasıl yapılırsa yapılsın demekten başka bir şey değil, sonuçta işin ucunda gerçekten büyük bir demiryolu ağına hemde önemli bir kısmı hızlı tren hattı olan bir sisteme sahip olmak var.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Eki Cum, 2010 12:55

İsrail ile Konya'da yıllardır yapılan tatbikat bu sene iptal olduktan sonra, her alanda Çin ön plana çıkmaya başladı. Yeni müttefikimiz Çin...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eki Cum, 2010 14:00

Müttefiksiz hayat ve iş (aslında) olmaz. Ama bizde de garip ittifaklar oluşuyor, maşaallah. Eh, ne yapalım ... en iyisini dileyelim. Ama şu an Çin yine bayaği konu ... şu Xiaobao (inşaallah doğru yazmışımdır ...) olayları falan. Evet, dünya bu. Genelde de Çin'den Esat gibi irkilmiyorum. Ama yine de dikkatli olmalı diyorum.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön