tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

Mesaj gönderen langur » 10 Eki Pzr, 2010 19:21

Az önce ntvmsnbc sayfasinda su haberi gördüm: http://www.ntvmsnbc.com/id/25139700/
Hem sizlerle paylasayim, hemde fikir alayim istedim. Sizce ne kadar yapilabilir bir projedir´? Gercekten Ankara Istanbul arasi, Cin ile ortaklasa olarak yeni yapilacak bir hizli tren hatti ile 1,5 saate iner mi?
Baska bir konuda tartisilmissa haberim yok. Arama özelligi de su anda aktif olmadigindan yeni baslik acayim dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 20:13

Sanırım bu daha önce sözü edilen Ankara - İstanbul Sürat Demiryolu ile ilgili bir gelişme. Tabi şimdi adama sormazlar mı? Madem bu güzergah daha iyiydi, daha verimliydi de, hızlı treni niye başka güzergahtan yaptınız? Madem yeni teknoloji vardı da neden hala hızlı tren hatlarını "size göre" eski teknolojiden yapıyorsunuz? Bir de ben şunu anlamıyorum Çin inşaat teknolojilerinde gerçekten dünyaya bir şeyler verdimi? Yoksa bu dünyanın yeni yükselene ekonomisini yalamanın bir yöntemimi? Verdiğiniz linkteki haberden alıntılar yapıyorum :
Kahraman, hızlı tren projesi için en iyi güzergahın Sincan-Ayaş-Beypazarı-Çayırhan hattı olduğunu söyledi.
Biliyorsunuz, tünel teknolojisi ve viyadük teknolojisi gelişti. Çinlilerin geliştirdiği teknolojiyle yapılabilir mi? Buradan da hedefimiz daha hızlı bir tren yolu ile Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate düşürmek. Onun için Ayaş-Beypazarı-Çayırhan arasında bulunan tren yolu ağında incelemelerde bulunduk.
Yukarıda bunların sorusunu zaten sordum ve Başbakan o gün yaptığı konuşmada zaten mevcut hızlı tren inşaatlarını Çinliler ile birlikte yapıyoruz demişti, madem birlikte yapıyoruz, niye azıcık ucundan verdiler? Sanırım yok böyle bir şey.
''Çin, dünyanın en uzun ve en yüksek hızlı trenlerine sahip. Sürekli 350 kilometre hızla gidebilen hızlı trenlerinin yanında, 400 kilometrelik hıza çıktılar. Bizler de onların tecrübelerinden yararlamaya çalışacağız''
Devletin yetkilileri bile milletin hız rekorları ile iş yaparsa internette at koşturan kerameti kendinden makul üstatlar neler yapmaz. Avrupa' da da 347 km/s hıza ulaşan elektrikli lokomotif, hızlı tren değil bildiğimiz lokomotif var ondan da alacakmısınız, şu eski dökülen lokomotif filonuzun yerine? Yoksa memleketin her tarafı hızlı trenmi olacak sadece?
Çin işbirliğinde yapılması planlanan 8 proje bulunduğunu, 4 bin 500 kilometreye yakın demiryolunun bu kapsamda yapılacağını aktarmıştı.
Yine o gün dinlediğim haberde Başbakan, bakacağız, edeceğiz, bu projeleri onlarla birlikte yapmak istiyoruz demişti, bana sorarsanız içeride Çinliler "kardeş biz bu işi becerdik, çakma, makma bak hız rekoruda kırdık gelin size ucuza pazarlayalım, tek şart ameleleride Çin' den getirelim" dediler. Bizde millet olarak ucuzu severiz, pahalıyı sorarız bir şöyle parmak ucuyla dürtüp "Bu niye pahalı" diye ama biliriz onda pazarlıkta yok, "heee" der gider alırız ucuzu.
Çin'de 80 bin kilometrelik demiryolu hattının 7 bin kilometresini hızlı tren hatları oluşturuyor.
80 bin kilometre demiryolu olan adamın müsade edersek 7 bin kilometrede hızlı treni olsun be :) herşeyini demiryolları ile becermiş komünist asya devletleri onu yaygınlaştırmayacakta beni mi yaygınlaştıracak. :P

Soruya geleyim artık dimi? Ankara-İstanbul 1,5 saate inermi? İnşaatı devam eden hatta kaç saat öngörülüyor ben 3,5 saat diye hatırlıyorum ama hadi 3 diyelim, yani bunu yarı zamana düşürmek bu da teorik olarak ortalama işletme hızının iki katına çıkması demek, km den yapılacak bir tasarruf varsa onu bilmiyorum ve hesaba katmıyorum. Mevcut YHT bazı bölgelerde kendi hattında dahi yavaş geçecek, dur kalklar da var yani 200 km/s ortalama hız yapıyor diyebiliriz. Bu yeni yapılacak yolun aynı uzunlukta olduğunu varsayar isek 400 km/s hız ile işletilecek bir hızlı tren hattından bahsediyoruz. Çin' de hali hazırda 350km/s işletme var diyorlar ama bilmiyorum araştırmadım, 400 lü rakam ise geçen kırılan rekor onu bir geçelim lütfen, henüz pratiğe dökülmedi. Eğer bu sistem tüm etütleri yapıldı, tüm teknolojik gelişimi tamamlandı ise ve bizim coğrafyamızda da uygulanabilir ise bu kaba hesap ile olabilir gibi. Ama net rakamları bilseydik belki daha doğru oranlardık.

Ankara-İstanbul Mevcut Hızlı Tren Hattı : Kilometre
Ankara-İstanbul Mevcut Hızlı Tren Hattı : Yolculuk Süresi
Bahsi geçen Hattın : Kilometre

Bu veriler ile aşağıdaki bilgiyi bulabiliriz

Bahsi geçen Hattın : Yolculuk Süresi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eki Pzr, 2010 22:03

Sanırım bu daha önce sözü edilen Ankara - İstanbul Sürat Demiryolu ile ilgili bir gelişme. Tabi şimdi adama sormazlar mı? Madem bu güzergah daha iyiydi, daha verimliydi de, hızlı treni niye başka güzergahtan yaptınız? Madem yeni teknoloji vardı da neden hala hızlı tren hatlarını "size göre" eski teknolojiden yapıyorsunuz?
devletlu eskişehiri yılmaz büyükerşenden almak istedi :) o yüzden eskişehirden geçiyor yht. baktı yılmaz hoca devrilmiyor ayaş dedi :) şaka bir yana ayaş tüneli yapılsın. elimizde 2 seçeneğimiz olur. istanbul-eskişehir arasında bursa ve antalya bağlantılarını unutmayalım. ayaştan yapılsa idi bu 2 hat olmazdı. başar abinin "ağ" "ağ" diye yırttığı şey burda gerçek olur. artı adapazarı-istanbul arası kuzey geçişi yapılacak demektir.
Bir de ben şunu anlamıyorum Çin inşaat teknolojilerinde gerçekten dünyaya bir şeyler verdimi? Yoksa bu dünyanın yeni yükselene ekonomisini yalamanın bir yöntemimi? Verdiğiniz linkteki haberden alıntılar yapıyorum :
çinle büyük stratejik anlaşmalar yapıldı. yükselen bir ülke. başar abinin abciğinden hayır yok çinle iş tutacaz :) abd'ye alternatif olur.
Kahraman, hızlı tren projesi için en iyi güzergahın Sincan-Ayaş-Beypazarı-Çayırhan hattı olduğunu söyledi.
biraz PR kokan açıklama. anlaşılan devletlu buyurmuş. gözümüz aydın ayaş yapılcak. bakalım bütçeye ne koyacaklar. 2011 bütçesi yakında görülür. somut bir rakam koyarlarsa anlarız.
Biliyorsunuz, tünel teknolojisi ve viyadük teknolojisi gelişti. Çinlilerin geliştirdiği teknolojiyle yapılabilir mi? Buradan da hedefimiz daha hızlı bir tren yolu ile Ankara-İstanbul arasını 1,5 saate düşürmek. Onun için Ayaş-Beypazarı-Çayırhan arasında bulunan tren yolu ağında incelemelerde bulunduk.
yarım kalan ve tonla para yiyen bir yeri artık yapalım diye karar vermiş olmalılar.
Soruya geleyim artık dimi? Ankara-İstanbul 1,5 saate inermi? İnşaatı devam eden hatta kaç saat öngörülüyor ben 3,5 saat diye hatırlıyorum ama hadi 3 diyelim, yani bunu yarı zamana düşürmek bu da teorik olarak ortalama işletme hızının iki katına çıkması demek, km den yapılacak bir tasarruf varsa onu bilmiyorum ve hesaba katmıyorum.
ayaş güzergahı 150 km kısaltıyor. şimdiki hatta göre daha kısa yani. hızı da 300 km/sa ayarlarlarsa 1.5 saate düşer. çünkü proje uzunluğu ayaştan giderse 400 km'dir. eskişehiri dolandığımız için şimdi 500'ü aşıyor. artı kuzeyden geçişi yaparlarsa kendine has hattı olursa neden olmasın?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 22:12

Bir konuya açıklık getirelim ben yapılmasın demiyorum, asla böyle bir şey yok. Dediğin gibi alternatif olur, daha hızlı bir hat olmasının tabii ki daha başka avantajları olur, olur da olur. Sadece Başbakan' ın söylemi ile çıkan haberler örtüşmüyor. Başbakan bakacağız edeceğiz, inceliyoruz dedi. Bakan ın ağzından yapılan haberlerde ise sanki yarın Çinliler işe başlamış gibi yazılıp çiziliyor ben buna kıl oldum.

Bir ikincisi, Türkiye şu anda Avrupa ve Çin için yolunacak kaz durumunda. Ekonomik verileri iyi, kalkınma verileri iyi, krizden bana göre hafif kurtulmadı ama sonuçta en erken kurtulanlardan oldu. Dolayısı ile özellikle Almanya demiryolu teknolojilerinde diğer ülkeler araç satışlarında Türkiye' nin ne kadar büyük bir pazar olduğunun farkındalar şu anda. Ama bu pazar onları bize yaklaştırırken fiyat avantajı verdirmiyor, herifler yine köküne kadar almak istiyor, yok öyle bir şey işte. Ben istiyorum ki uyanık olunsun tamam kaz olalım ama tüyü yolunup tencereye giren değilde, kümesteki damızlık olalım bu heriflere :) baktılar demiryollarına para harcıyoruz hepsi saldırıyor, uyanık olalım başka derdim yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Pzr, 2010 22:33

Daha yeni döndüm, son haftalarda ne oldu, ne bitti, pek görmedim, duymadım (dünyada), havadisler İtalyanca idi, arada Almanya'da ve Avusturya'da da olduysam, dünya biraz pas geçti beni ... ama yeni duyduklarıma göre, Amerika ve Çin bayağı bir kavgaya girmişler, Almanya da dahil (Çin gibi azar işitmiş), şu IWF buluşmasından sonra paralar, kurlar, dövizler, bilmem neler konu olmuşmuş falan. Yani, az biraz dikkat, derim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eki Pzr, 2010 22:42

Bence şimdi inşaatı devam eden hızlı trenden daha önemli bu hat. Bu hat gerçekten uçak yolculuğunu 2.plana itecek olan bir hat. Mehmet'in de dediği gibi güzergah kısa, bunun dışında diğer YHT varken bu hatta trenlerin duracağı yerler daha da azaltılır mesela;

Haydarpaşa-Gebze-İzmit-Adapazarı-Ankara toplam 5 istasyonlu. Hatta bana kalsa Haydarpaşa-İzmit-Ankara 3 istasyon.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Pzr, 2010 22:51

Hakan o zaman dur kalkı da az olursa 1,5 saat zor değil diyorsun yani, doğru mu anlıyorum. Diğer taraftan yine doğru anladı isem bu daha önce bahsedilen Sürat Yolu tabir edilen demiryolunun biraz daha süratli bir standart ile inşa edilmesi anlamına geliyor ve aslında bir taş ile 2 kuş vuruluyor. Hem sekteye uğramış bu proje ve Ayaş tünelleri yapılıyor, hemde İstanbul' a yapılması düşünülen kuzey hızlı tren hattıda devreye giriyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eki Pzt, 2010 17:04

Esat yazdı:Hakan o zaman dur kalkı da az olursa 1,5 saat zor değil diyorsun yani, doğru mu anlıyorum. Diğer taraftan yine doğru anladı isem bu daha önce bahsedilen Sürat Yolu tabir edilen demiryolunun biraz daha süratli bir standart ile inşa edilmesi anlamına geliyor ve aslında bir taş ile 2 kuş vuruluyor. Hem sekteye uğramış bu proje ve Ayaş tünelleri yapılıyor, hemde İstanbul' a yapılması düşünülen kuzey hızlı tren hattıda devreye giriyor.
aynen böyle. birde şu sürat demiryoluna 1 milyar para harcanmış yazık yahu. 100 km'si bitmiş bir hat. arifiye ile buluşmasına 175 km var.

artı olarka bu ayaş biterse, şimdiki ankara-eskişehir-istanbul hattı konvansiyonel trenlere açılabilir. adma gibi ekspres trenler işler yahu. çift hatlı konvansiyonel işletmesi olur. ist-ank ekspresleri hep rötar hep rötar. öncelikli ekspres olmaalrına rağmen. akrs treni 10 saat rötar yazık yahu.

kalan tek hatlık yeride yük trenlerine bırakırsın al sana cillop-ül hümayün bir hat.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 17:29

İnşallah, yapılsın bakalım, ben bu Yecüc Mecüc ile ortaklık yapılarak yapılmasına karşıyım, ilim Çin' de bile olsa gidiniz falan ama sahih değil abi, gerek yok Çin' den ilime :) bizim aklımız bize yetmiyormu ya.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzt, 2010 17:45

Yetiyor muh???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 17:50

Yeten bir kısım insan var merak etme, ama işte o yetenleri yetmeyenler yönettiği için sıkıntı oluyor :) ehühühü

Kaç sene önce yapmışız o güzergahı, sonra ne oldu birilerinin herhalde arpası az gelince kaldı, bir de hep benim dem vurduğum şu teknolojiyi google dan takip etme meselesi işte, eskiden google yoktu iş yarım kalmış :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eki Pzt, 2010 19:24

para para para

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön