4. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Trakya Potansiyeli

Gönderilme zamanı: 10 Kas Pzr, 2013 21:44
gönderen Kamil16
Esat yazdı:Açıkçası Edirne-İstanbul arası YHT iş yapar mı şüpheliyim :) yani muhakkak yolcusu olur ama bir Ankara-Konya yoğunluğu asla olmaz bence, yine de yapılması zorunlu
Çerkezköy'den sabahtan akşama her yarım saatte bir otobüs kalkıyor. Buna Çorlu ve Lüleburgaz'ı da eklerseniz, sizlerin herhalde bilmediği bir yolcu trafiği var. 8)

Vize - Saray - Çerkezköy'den hergün örneğin Tokat'a ( na alaka değil mi?) bir otobüs hemde dolu kalktığını biliyormuydunuz?

Sonuç olarak 30 dakikalık yolculuk süreli ve doğru merkezlerden geçecek YHT buralarda paso çalışır. Yatırım fizible olur. :? 8)

Gönderilme zamanı: 11 Kas Pzt, 2013 07:38
gönderen Esat
Trafik olduğu malum, 5 dk. da bir otobüs kalkan bir yer Edirne :) kaldı ki bana göre bir yere demiryolu yapılması için tıka basa yolcu olması da gerekmiyor. Ama Trakya' daki bu otobüs trafiği ile baş edebilecek mi o açıdan endişem var, gerçi Türkiye' de hızlı tren biletleri sudan ucuz, bu fiyat politikası ile yolcuyu çeker tabii ki.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 06:34
gönderen emrenmert
Bence Trakya'da iki ayrı yht hattı olmalı

Halkalı-Çerkezköy-Büyükkarıştıran-Edirne-Kapıkule-Svilengrad
Halkalı-Silivri-Çorlu-Tekirdağ-Malkara-Keşan-İpsala

iki hat arasında bağlantı sağlaması için Tekirdağ-Muratlı-Büyükkarıştıran ve Muratlı-Çorlu-Çerkezköy aktarma trenleri çalıştırılabilir.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 13:15
gönderen alabay
Ulusal sınır aşan YHT çok güzel olur ama öyle kolay iş değil. Sadece YHT değil, normal banliyö ve bölgesel tren için de bu geçerli. Daha iki gün evvel burada bir problemimiz olmuştu, Fransa’daki Mulhouse’dan Neuenburg üzerinden gelip Bad Krozingen’de sonlanan hat ile Emmendingen’den başlayıp, Bad Krozingen üzerinden gelip Neuenburg’ta sonlanan hattı birleştirmek mümkün olmaz mı diye. Problem? Lokomotif. Fransa ile Almanya arasında o kadar fazla elektroteknik fark var ki, bu gibi hatları şu an sadece dizelle işletebiliyorlar. O yüzden ilk bahsi geçen dizelli hatla ikinci, elektrikli (ve ayrıca da çiftkatlı) hattı birleştiremiyorlar. Çünkü bu iş için elverişli dizel lokomotifleri de insan taşımacılığından ayrı olan kargo taşımacılığına devretmişler, ve öyle ki, insan taşımacılığında kullanılmamaları içın kalorifer bağlantısını koparmışlar. O yüzden Edirne–Svilengrad kesimi … biraz zor olabilir. Halbuki böyle şeyler önemli. Aslında Svilengrad yetmez bile. Bulgaristan’da ve Yunanistan’da sınırötesi büyük merkezlerden de işletme güzel olur. Ama işte.

Başka bir konu tramvay, tramtren ve yeni yapılır banliyö işletmeleri – onlarda baştan öyle bir şey düşünülürse, hoş olur. Tabiîki yerel halk bunu isterse, gerek duyarsa. Yok, sınırötesi Japonya ise, boşver.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 13:36
gönderen Anatolian
Ülkeler arası tramvay vs. ile ulaşım Batum ve Bakü'ye olabilir gibi ancak. Diğerler ülkelerle malum papaz olmuş durumdayız biraz zor. Zorlanırsa Selanik de trenle İstanbul'a bağlanabilir

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 14:28
gönderen alabay
Gürcistan hakkında bilgim sıfır. Azerbaycan ile direk sınırımız yok gibi, sadece Azerbaycan’a bağlı özerk Nahçıvan ile 9 kilometreciğimiz var. Orada da pek büyük kentleşme sözkonusu değil. Ermenistan ile aramız henüz problematik, bu bir aşandı mı, ekonomik en ilginç köşe olabilir. İran ile durumumuzu da tam bilmiyorum, uluslararası bakış açısından çok zor bir ülke. Ama sınırötesi Azerî olduğu içın aslında ilginç olabilir. Suriye battı, Irak battı, öte yönden Irak Kürt Özerk Bölgesi ile ilişkilerimiz maşaallah sapasağlam. Ama o ülke ne olacak, belli değil. Yunanistan ile ilişkilerimiz bence sınıraşar şekilde iyi olabilir, Bulgaristan ile de öyle. Ha AB çerçevesinde, ha AB çerçevesi dışında. Direk sınırımız olmayan Rusya’yı katmıyorum, aslında Rusya’ya ve Ukrayna’ya sınırımız var sayılır, ama denizde.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 14:49
gönderen emrenmert
Kars-Tiflis-Bakü hattının inşası devam ediyor. Amam Bulgaristan, Kapıkule-Svilengrad yht hattının inşaatını Temmuz 2012'de tamamladı bile.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 14:59
gönderen alabay
Bu Svilengrad neden konu? Yani, neden o zaman Xaskovo değil? Çok daha büyük, önemli, ayrıca da aktarma bölgesi. Svilengrad köy yahu.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 15:04
gönderen emrenmert
Bilemiyorum. Bulgaristan ill aşama olarak Svilengrad-Kapıkule yht hattını inşa etti. Fakat kaynak bulabilirlerse Sofya'ya kadar yht gidecek, ama zor görünüyor.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 15:16
gönderen alabay
Sofya mantıklı olur, ama Xaskovo da bir aşamadır. O zaman belki biraz para problemleri var. Her neyse, batıdan gelen hat Sofya’yı aşar belki. Avrupa’da demiryolları ağı önemli ve ilerliyor gibi. Ve Bulgaristan AB bile.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 23:07
gönderen btgn
2011'de Romanya'ya trenle giderken görmüştüm. Svilengrad - Kapıkule arasını Bulgaristan daha o zaman bitirdi. Yalnız hat bildiğim kadarıyla 160km/h civarında hız için yapılmış. 2014'e kadar da Plovdiv'e kadar uzatılması planlanıyordu ama son durum ne bilmiyorum. Şu anda konvansiyonel trenler çalışıyor, bizim TCDD gibi illa YHT setleri çalışacak diye kasılmıyorlar.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 23:34
gönderen Esat
Berk o yolculuk nasildi? Su an tren yok ama yapilabilir bir yolculuk mu, deger mi trenle gitmeye?