
Son olarak 230 km hızlı tren hattında 8 istasyon ne kadar doğru sizce? Bana pek olumlu gelmedi o zaman bu hızlı tren hattı olmaz ki? Bana sorarsanız İstanbul için 2, Trakya için maksimum 2 istasyon ile bu hat çalıştırılabilir.PROJENİN AMACI:
Ankara – İstanbul Hızlı Demiryolu projesinin devamı ve Avrupa ile entegre olacak yüksek standartlı bir demiryolu hattı oluşturmak amacıyla planlanmıştır. Mevcut hatta göre 60 Km.lik kısalma ile meydana gelecek ve 250 Km/Saat hız yapabilecek geometrik standarda sahip olacak 230 Km. uzunluğundaki söz konusu hattın uygulama projeleri 2006 yılı sonunda tamamlanacaktır.
PROJENİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:
Güzergah Boyu 230 Km.
Hat Sayısı Çift Hat
Max Eğim %015
Min Kurp Yarıçapı 3500 metre
Proje Hızı 250 Km/ Saat
Toplam Tünel Sayısı 2 Adet
Toplam Tünel Boyu 2465 m.
En Uzun Tünel Boyu 1590 m.
Toplam Viyadük Sayısı 3
Toplam Viyadük Boyu 1150 m.
Toplam Köprü Sayısı 82
Toplam Köprü Boyu 2400 m.
İstasyon Sayısı 8 Adet
PROJENİN SON DURUMU:
Proje 2005 yılı Yatırım Programına alınmış olup, 2005 yılı içerisinde kamulaştırma işlemleri tamamlanmıştır. Bu projenin yapım ihalesi 11.09.2006 tarihinde sonuçlandırılarak ihale edilmiştir. İşin 2008 yılında ikmal edilmesi planlanmıştır. Ülkemiz Asya-Avrupa arasında taşımacılık yönünden bir köprü konumunda olup,bu proje ile söz konusu koridorun ilk halkası olan Bulgaristan-İstanbul ( Halkalı ) Hattı Avrupa standartın da bir hat konumuna gelecektir.
Bu projenin yapılması ile Batıda Kapıkule’den başlayan güzergah,Doğu yönüne doğru mevcut İstanbul-Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars üzerinden Kars-Tiflis hattının yapılması ile Tiflis’e ve oradan da mevcut demiryolu ile Bakü’ye ulaşacaktır.
14/10/2005 Tarihinde ihalesi yapılan 230 Km. uzunluğundaki Etüt Proje ve Mühendislik Hizmetleri işinin kapsamı 1/25000 ölçekli güzergah araştırması,1/2000 ölçekli şeritvari harita yapımı, kamulaştırma planlarının yapılması,zemin sondajları ile laboratuar deneylerinin yapılması,tüneller,köprüler,istinat duvarı gibi sanat yapıları ile istasyon tesisleri projelerinin yapılması,güzergahın ÇED Raporu ile keşif-metraj ve ihale dosyalarının hazırlanması şeklindedir. Halkalı Bulgaristan Hududu Demiryolu Etüt Proje Ve Mühendislik Hizmetleri İşinin 2007 yılının sonunda tamamlanarak 2008 yılında yapım ihalesinin yapılması aşamasına gelinmesi planlanmaktadır.
Kaynak : DLH