tr-HT.01:04 » Bursa Hızlı Tren Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cmt, 2012 15:41

:) Sağolasın, benim için çok aydınlatıcı oldu, benim kafamda nedense hep YHT garı Terminal e yakın olacaktı diye kalmış?? Neden böyle bir şey var kafamda bilmiyorum ama o takıntı nedeni ile herhalde anlayamıyordum TCDD ve BBB nin önerilerini şimdi daha net anladım. Geriye kalan ihtimal gerçekten BBB nin oradaki arazileri değerlendirmek gibi bir planı olması ve oraya giden Kanal boyu caddesi galiba ismi onu ileride bir ulaşım aksı gibi kullanmayı
(belki) düşünüyor olması, yani istimlak yok, yıkacak bina yok flan gibi. İyi bir gerekçe değil ama aklıma başka bir ihtimal gelmedi. Diğer taraftan gerçekten Bursaray'ın bu kadar kolay uzatılabileceği bir imkan var iken zorlamaya gerek yok diye düşünüyorum. Metroyu paranız varsa her yere uzatırsınız tarlayada uzatırsınız sorun yok ama bizim kentlerimiz henüz bu hovardalık hakkına sahip değil gibi geliyor bana, dediğim gibi terminal ve belediye önerisi gar arasına sürücüsüz metro işi de benim için aynı kapsamda.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eki Cmt, 2012 15:46

BBB nin oradaki arazileri değerlendirmek gibi bir planı olması ve oraya giden Kanal boyu caddesi galiba ismi onu ileride bir ulaşım aksı gibi kullanmayı
(belki) düşünüyor olması, yani istimlak yok, yıkacak bina yok flan gibi.
Belediye bunu amaçlıyor olabilir ama bu bölge Bursa ovasının kalan son parçalarından ve bildiğim kadarıyla imara açık değil. Bu bölgeyi imara açmak zaten belediyenin başını çok ağrıtacaktır ve buna izin vermeyeceklerdir. Sivil toplum kuruluşları ve meslek odaları bu bölgenin yapılaşmasına karşı çıkacaklardır. Ben de bir Bursalı olarak meyve bahçelerinin ve tarlaların dağıtılarak bu bölgenin imara açılmasını istemem.
benim kafamda nedense hep YHT garı Terminal e yakın olacaktı diye kalmış??
Burayı atlamışım onu da açıklayayım. Belediye YHT projesi açıklandığında garı terminale yakın yapmak istiyoruz gibi söylemler ortaya attı ama nereye yapacaklarını söylemediler. Biz de sandık ki gar ve terminal entegre olacaklar birinden çıkıp diğerine gireceğiz. İşin öyle olmadığı sonradan ortaya çıktı , Dereçavuş köyünden bahsetmeye ve bu köy için diretmeye başladılar. Umarım istedikleri olmaz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 915
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa YHT Garı

Mesaj gönderen Kamil16 » 13 Eki Cmt, 2012 21:31

"Bursa İstasyonu’nun Terminal’e yakın olması için Dereçavuş’a, ya da Çevre Yolu’nun İzmir yolu ile kesişme noktasına yakın bir yer öneriliyor."

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16416.html

Açıkcası Terminal yakın bir yer yani Armutköy ile Terminal arası diye düşünmüştüm. :?

Bursa BB'nin önerdiği yerler gerçekten anlamsız! Hele Otoyol - İzmir kesişimi tam bir kel alaka! 8)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eki Cmt, 2012 21:40

Hele Otoyol - İzmir kesişimi tam bir kel alaka!
O nedenle haritada göstermedim bile.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 13 Eki Cmt, 2012 21:57

btgn yazdı:
benim kafamda nedense hep YHT garı Terminal e yakın olacaktı diye kalmış??
Burayı atlamışım onu da açıklayayım. Belediye YHT projesi açıklandığında garı terminale yakın yapmak istiyoruz gibi söylemler ortaya attı ama nereye yapacaklarını söylemediler. Biz de sandık ki gar ve terminal entegre olacaklar birinden çıkıp diğerine gireceğiz. İşin öyle olmadığı sonradan ortaya çıktı , Dereçavuş köyünden bahsetmeye ve bu köy için diretmeye başladılar. Umarım istedikleri olmaz.
Hmm.. Burada bir dakika şimdi bende Garın Terminalin dibine yapılacağını sananlardan biriydim. Bunu okuyana kadar. Dereçavuş'u duyuyordum ama; bu kadar uzak olduğunu bilmiyordum. Tabi siz benim önerilerime bakarsanız @btgn'nin göstediği fotoğrafda hemen sağ köşede demirtaş organize sanayi bölgesini görürsünüz. Benim yüklediğim fotodaki ise Nahcivanın ve İran'ın culfa şehirlerinin bulunduğu sınır. Güney kısım İran ve o sanayi bölgesini görüyorsunuz demiryolu nasıl fabrika bahçelerine uzatılmış benim istediklerimde böyle ufak bir fabrikaya dahi demiryolunu götürmek.Neyse umarım hayırlı birşeyler olur bu hızlı trenimizden.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cmt, 2012 22:03

senturk90 yazdı:görüyorsunuz demiryolu nasıl fabrika bahçelerine uzatılmış benim istediklerimde böyle ufak bir fabrikaya dahi demiryolunu götürmek.Neyse umarım hayırlı birşeyler olur bu hızlı trenimizden.
Çok şey istiyorsun :D şaka şaka aynı düşüncedeyim, geçenlerde bununla ilgili bir iki haberde girdim galiba, ülkemizde de ufak ufak bu tip girişimler başladı ama hala senin bu örneğindeki ya da benim kafamdaki gibi değil. Normalde bu sistemin işleme prensibini özetlemek gerekir ise :) benim laf kalabalıklarıma alışıksınız nasıl olsa. Bu alamanca ülkelerinde Rangierbahnhof dedikleri bir yük garı sistemi var, burada vagonlar trenlerden ayrılıyor birleştiriliyor falan filan, sizlerde iyi kötü biliyorsunuz, adamlar bokunu bile trenle taşıyorlar afedersiniz. Buralarda her sanayi bölgesine gidecek vagonlar birleşiyor bir loko bunları alıp o sanayi içerisindeki manevra sahasına götürüp bırakıyor, sonra orada görevli bir loko ve personeli var bunlarda vagonları tek tek fabrikalara dağıtıp geri topluyorlar, en azından Avusturya'da böyle bunu gözümle gördüm, biraz sohbette ettim elemanlar ile. Pek çok noktada fabrikalar demiryoluna yakın ya da demiryolu yakınından geçirilmiş, öyle ki kendisine özel demiryolu olan fabrikalar dahi var, yani içine kadar giriyor demiryolu, ya da tesis o kadar büyük ki sadece onun için gidiyor demiryolu oraya ama finansmanı nasıl bilmiyorum. Keşke olsa, yav benimle ortak hayali olan birini buldum :D

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 13 Eki Cmt, 2012 22:34

Valla bende ne hayaller var İstanbul'u 'demiryolunda' Bir Londra bir Tokyo yapmak var ama şimdi konu dağılmasın. :D Mesela çok merak ettiğim Londra banliyö trenleri. Bir güzergah üzerinden birçok tren hattı birleşiyor geçiyor uzuyor gidiyor. 6'lı 8'li yollar geniş geniş oh oh. Çok merak ettiğim bir özelliğide acaba neden metroyu sadece kuzey tarafında uzatıpda güneyinde sadece banliyö trenleri ve bu trenler bir metro karmaşasında. Ne yani bu banliyö trenlerinin şehir merkezi içerisindeki yayılmışlığı. Yani şehrin içinde banliyö hatları ama metro değil o zaman nasıl banliyö hatları. :D Yani neydi? Dallandırıp budaklandırmak. Anladın sen. :D Keşke buralarda da olsa. Bir ara forumlarda konuşuluyordu Bursa hızlı tren hattının 3 hat yapılıp birinden de yük trenleri geçsin. Bende diyorum 5 hat yap ki banliyö bölgesel hızlı tren anahat yük hepsi geçsin yav. :D Sanıyorum Ankara ve İstanbul'da şehre yaklaşırken bu hatlar 5'li 6'lı olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16962
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cmt, 2012 22:39

senturk90 yazdı:Bende diyorum 5 hat yap ki banliyö bölgesel hızlı tren anahat yük hepsi geçsin yav. :D Sanıyorum Ankara ve İstanbul'da şehre yaklaşırken bu hatlar 5'li 6'lı olacak.
Yanlış anlamayın da bunu demesi gereken bizler değiliz işte bende bunu anlamıyorum, hem mevcutta bu işi yapanlar hemde yönetenler "ne gerenk var" modundalar, sinirden kendimi yiyorum. YHT yi ve ekspresleri geçirecek bir koridor yaparsın, bir de banliyö ve orta hızlı bölgeselleri falan geçirecek 2 yol, arasına da mümkün olan yerde bir yük hattı, tadından yenmez, ondan sonra bana hava at bilmem ne kadar ray döşedim diye, eyvallah yapılan işi takdir ediyor ve destekliyorum ama maalesef eksik yapılıyor, bu yanlışlardan da dönüldüğünü görürüz inşallah bir gün.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 915
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Uyan Bademli'ye Geldik!

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Eki Pzr, 2012 09:07

Uyan Bademli'ye Geldik!

Bursa'ya özgü bir deyimdir. Bursa-Mudanya arasında çalışan 1100 mm'lik Dar Hat Demiryolu'nu göremeyenlerdenim. Ama rahmetli Babamında bu güzergah ile ilgili anılarını bilirim. Yolun ramba oluşu, çok kıvrımlı oluşu nedeni ile ve buharlı teknoloji ile 42 Km.'lik yol 2-3 saatte katedilirmiş.

Meyvenin bol olduğu dönemlerde, rampa'da trenden inilip, mevsimine göre çevre ağaç ve bağlardan meyve toplanıp son vagona atlarlarmış. :D

Yalova İskelesi, 1950'li yıllara ait olduğundan uzun yıllar İstanbul - Mudanya gemi, buradan tren bağlantısı, İstanbul'un, Bursa hatta Anadolu'ya geçiş güzergahı olmuş.

1953'te bu hatta işletme durdurulup, raylar sökülünce bizim nesilin demiryolu yada Tren görmesi yada Susurluk tarafına yada Ankara yönünde Mekece, Karaköy'de gitmesi ile mümkün olurdu. :?

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=451

Bu neden ile 1950-1960'lı yıllarda, Bursa'da çocukluğu geçenler için taşıt araçları, At Arabası, Ahşap Karoserli Otobüs, Station Vagon yada Sedan Amerikan Otomobillerinden ibaret idi. Bunlarda dolmuş olarak çalışırdı :?

Bursa'nın, Küçük Amerika'nın Detroit'i olması bu imkanların yokluğundan olabilir. Doğal olarak, Otobüs ve Otomobil işine odaklanmıştık. Tofaş ve Oyak Renault'un Bursa'da kurulma kararı verilmesi, 1960'lı yılların sonunda oluşan sosyo-ekonomik şartlarından kaynaklansa bile Bursa'da yılların oluşturduğu At Arabası ve Otomotiv Yan Sanayiinin etkisi büyük olmuştur.

Bunun izlerini Bursa'daki Tofaş Anadolu Arabaları Müzesinde görmeniz mümkün.

Resim


Tren olsunda ister hızlı ister yavaş Bursalı çocukların o dönemden beri rüyalarını süsler. :?

Bursa YHT Projesinin bir an önce hayata geçmesi, Bursa'nın, İstanbul - Balıkesir - İzmir YHT ve Bandırma YHT güzergahında yer alması, 5 yıl sonra geçmişin özlemini giderecek ve geçte olsa konforlu, güvenli bir seyahat olanağına Bursalılar kavuşacaktır. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 915
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Keçi gibi inatlaşma!

Mesaj gönderen Kamil16 » 15 Eki Pzt, 2012 21:14

Kamu Kurumları KEÇİ gibi inatlaşıyor. Bursa Halkı da, Hızlı Tren gelsin diye bekliyor. :?

Bu kadar "sahapsız" mı bu memleket? 8)

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16490.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 915
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mudanya ya gideceksen git yaya!

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Eki Pzr, 2012 08:22

BURSA'dan nostaljik bir Demiryolu hikayesi. Sn.Selahattin Adıgüzeller, OLAY gazetesinde yazmış...

http://www.olay.com.tr/makaleler/selaha ... 16558.html

"""Bursa-Mudanya arasında tren seferlerinin yapıldığı yıllar…

“Hadi beni Mudanya’ya götür, bir deniz sefası yapalım” diye seslenmiş kadın, kocasına…

Oldukça kıskanç yapıda olan kocası, bu isteğine “Kadın kısmı evden çıkmaz, otur oturduğun yerde!” cevabını vermiş.

Sen misin bunu söyleyen!

Koca evden çıkar çıkmaz, evdeki bakır çamaşır kazanını eskiciye satmış kadın ve o parayla trene atlayıp Mudanya’ya tek başına sefaya gitmiş…

Fakat dönüşte,tren Geçit yakınlarında arızalanınca evine geç kalıyor.

Evde karısını göremeyen kocası, soluğu karakolda alıyor.

Derken, geç saatlerde eve gelen karısı, başından geçenleri anlatınca koca iyice çıldırıyor…

“Evindeki kazanı satıp, kocasından habersiz gezmelere giden kadından, hayır gelmez” diyerek ertesi sabah boşanma davası açıyor…

Hakim de bu gerekçesini haklı bulup, tek celsede boşamış onları…

Demek ki;

Yeni değil, yüz yıl önce Mudanya yolu, tren varken de çile doluymuş!"""

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 915
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bilecik - Bursa - Bandırma Hızlı Tren Hatt

Mesaj gönderen Kamil16 » 04 Kas Pzr, 2012 13:23

"Bilecik - Bursa - Bandırma" Hızlı Tren Hattı aynı zamanda yük trenleri içinde kullanılacak. 8)

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16713.html

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön