1. sayfa (Toplam 20 sayfa)

tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Şub Sal, 2008 09:37
gönderen Mehmet Kasım
viewtopic.php?t=199&sid=cd5c36cb2bffb3e ... 2fbf116667

İzmit'e yapılacak asma köprünün 2 katlı olarak planlanması ve 1 katının tren yoluna ayrılarak İstanbul'dan Bursa'ya Demiryolu Hattı kurulması önerisini tartışalım.

Kartal Metro İstasyonundan başlayacak proje Bursa'ya hatta İzmir'e ulaşabilir.

Gönderilme zamanı: 12 Şub Sal, 2008 14:48
gönderen alabay
İki katlı olur, sırf ternler için özel bir ilâve köprü de olur, belki yeterince genişlikle tek katlısı da olur. Ama tren köprüleri tabiîki gerekir! Çok da iyi olur.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 18 Şub Pzt, 2008 13:03
gönderen Mehmet Kasım
Gelişmiş ülkelerde buna benzer örnekler var. Japonya'da mesela. Bizde neden olmasın. Raylı taşımacılık hem ucuz hem daha güvenli

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 08:49
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com//news_detail.php?id=7959


BAKANLIKTAN ÖNERİMİZE DESTEK GELDİ. Bilerek yada bilmeyerek:)


Alıntı:
" Körfez geçişiyle İstanbul'u Bursa'ya karayoluyla bağlayacaksanız. Bu iki ili hızlı trenle de bağlamanız lazım. Böylece, İstanbul-Bursa çok kısa yoldan demiryolunun içinde olduğu Körfez geçişiyle birbirine bağlanacak. Bursa'dan da Ankara bağlantısıyla İstanbul-Bursa-Ankara ve İstanbul-Balıkesir-İzmir birbirine bağlanmış olacak. Bir anda, vatandaşa hem karayolu hem demiryolu seçeneği vermiş olacağız."

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 09:02
gönderen Esat
Bursa' ya hızlı tren olmalıdır, Marmara' nın önemli sanayii kentlerinden birisi ayrıca turistik değeri de var ama havalimanı yetersiz iç hatlarda dahi çok az uçuş var sanırım ya da yok bilmiyorum ama yetersiz, ve bence kent içi sistemlerin düzene girmesi ile hızlanacak erişimi göz önüne alırsak Haydarpaşa-Bursa gibi bir hat çok yerinde olacaktır, hele ki körfez geçişi için köprü yapılır ve hızlı tren bu köprüden geçerse daha da iyi olur.

Bursa ya tren gitsin :)

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 09:23
gönderen Mehmet Kasım
Bursa-Osmaneli projesi var. Ankara-İstanbul Hattı ile kesişiyor. ANKARA-BURSA konsepti gelişiyor. Bursa en çok ihracat yapan 2. büyük il. Hakediyor.

İstanbul-Bursa-İzmir Hızlı Tren Hattı neden olmasın

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2008 10:26
gönderen Esat
Bursa ya hızlı tren ile ilgili bugün basında çıkan bir haber
Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) ve TCDD, Bandırma ve Bursa'yı Osmaneli veya İnönü'den Ankara-İstanbul hızlı tren hattına bağlayacak proje üzerinde çalışıyor.
AA muhabirinin Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden aldığı bilgiye göre, Bandırma ve Bursa'yı, Ankara-İstanbul konvansiyonel demiryoluna bağlayacak bir hattın yapımına yönelik 1992'de fizibilite ve ön proje çalışması başlatıldı. Projede kapsamında ''Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli'' ve ''Bandırma-Bursa-Ayazma-İnönü'' olmak üzere iki demiryolu güzergahı oluşturuldu.
-2 GÜZERGAH-
DLH Genel Müdürlüğü, ''Ankara-İstanbul Hızlı Tren'' projesinin 1. etabının tamamlanmasının ardından, Bandırma ve Bursa'nın konvansiyonel hat yerine Ankara-İstanbul hızlı tren hattına bağlanması için çalışmalara başladı.
Bu çerçevede, Bandırma ve Bursa'nın Ankara-İstanbul hızlı tren hattına ''Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli'' ya da ''Bandırma-Bursa-Ayazma-İnönü'' güzergahlarından bağlanmasına ilişkin etüd projelerini TCDD'ye gönderdi. TCDD Genel Müdürlüğünün projeye olumlu yaklaşması üzerine DLH Genel Müdürlüğü, Bandırma ve Bursa'yı hızlı trene kavuşturacak projenin detayları üzerinde çalışmaya başladı. Alternatif güzergahlarla ilişkin hesaplamaları yapan DLH Genel Müdürlüğü, projenin 2009 yılında hayata geçirilmesini planlıyor.

istanbul- bursa

Gönderilme zamanı: 21 Şub Cmt, 2009 03:14
gönderen Özgür
İstanbul Bursa hızlı tren hattı Balıkesir ,İzmir üzerinden Muğla'ya kadar uzatılmalı, bence ve (yeni Ege ekspresi olarak). Böylece TCDD yolcu potansiyeli çok yüksek bir hat kazanır (Özellikle yaz aylarında). Aynı şekilde Ankara - İzmir hattı da oraya kadar uzatılmalı.

Gönderilme zamanı: 21 Şub Cmt, 2009 10:46
gönderen Esat
İleriye dönük planlarda olacaktır belki de, Bursa sanayisi ile büyük bir şehir ve İstanbul-Bursa arası yoğun bir trafikte söz konusu, deniz ulaşımı burada kullanılan seçeneklerden birisi ama hava şartlarından etkilenen kışın verimli olmayan bir tercih. Dolayısı ile Bursa böylesi bir güzergahın merkezi olabilir. İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir gibi bir güzergahın fizibl olacağını düşünüyorum ama aşağısı için farklı bir işletme yapılabilir yani alt yapının yenilenmesi ile konvansiyonel trenlerin hızlarının arttırılması zaten yeterli olacaktır. Bursa-Balıkesir-Aydın-Muğla üzerinde 160km/s hızda konvansiyonel işletmecilik yapılabilir.

Yanlız böyle bir güzergahın karşısında büyük otobüs firmaları da var, ben daha öncede söylemiştim ki Kamil Koç ve Ulusoy' un bu yönde bazı çalışmaları da vardı diye biliyorum. Büyük otobüs firmaları bir konsorsiyum kurarak demiryolunda işletmeciliğe girmelidir, aksi takdirde lobi faaliyetleri her zaman olduğu gibi bazı işlerin uzamasına hatta engellenmesine sebep olacaktır. Türkiye' de artık pek çok şey değişti bunu kabul ediyorum, ama ülkemizin gerçeklerinide göz ardı edemiyoruz. Bu güzergahın kurulması zaten bölgedeki küçük işletmecileri yok edecektir, dolayısı ile en azından konvansiyonel hatlarda tren işletmeciliği özel firmalar tarafından yapılabilir, bu sayede büyük otobüs firmaları kendi otobüslerini seferden çekerek yolcularını trenlerine yönlendirir, kesesi uymayanlar küçük otobüs firmalarını tercih eder, uyanlar tren ile giderler.

Zaten hızlı tren aslında otobüslerin değil uçak işletmesinin rakibidir, kısa mesafe uçak seferlerini etkileyen hızlı tren olacaktır, çünkü uçak ile yolculukta zaman kaybınız çok fazla. Otobüs ile olan farkıda alt yapısı düzeltilmiş bir yolda maks. 140-160km/s hızlara çıkan trenler kapatacaktır.

İstanbul - Bursa - İzmir

Gönderilme zamanı: 21 Şub Cmt, 2009 18:32
gönderen Özgür
Dediğiniz doğru, konvansiyonel trenler ort. 150, 160 km/s hız yapabiliyor. Belki Aydın ve Muğlayı, İzmir - Antalya arasında inşa edilecek bir hatta (hızlı tren veya konvansiyonel) dahil edebilirler. Ama Muğla önemli bir potansiyel. Yalznız TCDD web sitesinde bir şey dikkat çekti. İstanbul -İzmir hızlı tren hattı 2025 yılına kadarki plan ve projelerinde gözükmüyor...

Gönderilme zamanı: 21 Şub Cmt, 2009 19:49
gönderen Esat
Açıkçası bende pek sözünün edildiğini duymuş değilim, bir ara Antalya için böyle bir bağlantının tartışmasını yapmıştık ama İzmir' in sözü edilmiyor, sanırım daha uzunca bir süre İzmir bölgesi karayolu taşımacılığına emanet edilecek, ama İzmir civarında bölgesel hatlarda ciddi bir altyapı çalışması yürütülüyor, belki bu süre içerisinde elektrifikasyon ile birlikte daha hızlı setler ya da şu dizel raybüsler ile halledilebileceğini düşünüyorlardır.

Gönderilme zamanı: 24 Şub Sal, 2009 13:51
gönderen Özgür
Garip olan şu; TCDD sitesinde, her yıl 1.7 milyar dolara ihtiyacım var diyor, ancak en feasible veya en işlek, yoğun olması beklenen dolayısı ile TCDD'ye kar getirecek hatlara, 2025 yılına kadar hazırlanan planda yer vermiyor.