tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Eyl Sal, 2010 20:33

Ben hep bütüngün-sms-style diye okuyorum :lol:

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 21:12

Not: sanırım isminiz Berk, btgn olarak yazıyorsunuz ama Smile yeri gelmişken soralım da isimle hitap edelim, malum aslında sitemizin kuralı isimle yazmayı tercih ediyoruz Smile
Evet ismim Berk. Siteye kaydolurken ismimle kaydolmamıstım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 21:20

Haritada görülen Otogar civarındaki geçişme olacak noktada adamakıllı bir Tren Garı yapacak yer varmı peki, yani dönüp dolaşıp istimlaklere falan gelmek istemiyorum ama sonuçta sorun çıkartan işler oluyor bunlar, hem istimlakler hemde malum bizde arsalar para eder böyle işlerde :) sonra ordaki atıyorum tarlalar önce gecekondular sonra da şekilsiz apartmanlar ile dolmaz inşallah diyebilmek için yazıyorum :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 21:44

Resim

Uploaded with ImageShack.us

Üstte otogar bölgesini gösterdim.Otogar bölgesine yakın alanları kabaca bir dikdörtgen olarak işaretlersek çevrede gar için uygun olan sadece 6 ve 7 nolu bölgeler var.
1.Bölge arıtma tesisi
2.Bölge Terminal alanı
3.Bölge Alışveriş merkezi
4.Bölge Askeri bölge
5.Bölge Tedaş'a ait.
Bu beş bölgeyi çıkartınca geriye 6. ve 7. bölgeler kalıyor. Bunlar içerisinde de en uygunu bence 6. bölge. Gar 6. bölgeye yapılırsa terminal ile gar arasına tüne veya üstgeçit şeklinde bir bağlantı yolu yapılır.Bu sayede gara ulaşım sorunu olmaz. Çünkü terminale 24 saat boyunca Bursa'nın her yerinden ulaşım mümkün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 22:07

Evet bölge net bir şekilde görülüyor, 7 oradaki ana cadde tarafından ortadan kesildiği için 6 numaralı alan daha uygun görünüyor gerçekten. Orada çizili olan Siyah renkli çizgi var kavisli, o Bursaray' ın buraya gelen kısmı mı? Eğer öyle ise buraya yapılacak bir Gar ile tam anlamı ile entegre bir yapı kurulabilir, bakalım ileride göreceğiz ortaya ne çıkacak.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 22:15

Orada çizili olan Siyah renkli çizgi var kavisli, o Bursaray' ın buraya gelen kısmı mı?
Yanlış yeri anlamadıysam eğer bahsettiğiniz kıvrımlı çizgi dereyatağı. Bursarayın terminal eklentisi şu anda proje aşamasında, ne yazık ki kullanımda değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 22:18

btgn yazdı:
Orada çizili olan Siyah renkli çizgi var kavisli, o Bursaray' ın buraya gelen kısmı mı?
Yanlış yeri anlamadıysam eğer bahsettiğiniz kıvrımlı çizgi dereyatağı. Bursarayın terminal eklentisi şu anda proje aşamasında, ne yazık ki kullanımda değil.
Tüh, ben onu acaba güzergahın profili mi diye düşünmüştüm :D

Bu arada başlığı Bursa Hızlı Tren Projeleri şeklinde değiştirelim mi? Sonuçta şu an ilk etapta Ankara bağlantısı için herhalde proje yapılıyor, daha sonra İstanbul veya Ege iller ile bağlantılar nasıl olur hepsini burada derleyebiliriz ne dersiniz?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 22:21

Sanırım başlığın bu şekilde değiştirilmesi iyi olur. Bursa için yapılacak demiryolu Bursa merkez kabul edildiğinde,
1-Bursa-Osmaneli
2-Bursa-Bandırma
3-Bursa-İstanbul
4-Bursa-İnönü
olmak üzere 4 farklı yönde planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 22:29

Başlığın ismi Bursa Hızlı Tren Projeleri olarak değiştirilmiştir. Şimdilik bir arada ele alalım gerekirse ileride ayırırız.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 22:31

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.0004903e001a061140be7

Bursa hızlı tren projeleri deyince projelerin bir de çizimini paylaşalım. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 22:35

Resim

Müsaden ile bu şekilde alıntıladım buraya, daha hızlı görebilmemiz için. Yanlız benim bildiğim o köprüden de raylı sistem geçişi iptal edilmemişmiydi, tabi bizce de en doğrusu o ama?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 22:41

Müsaden ile bu şekilde alıntıladım buraya, daha hızlı görebilmemiz için. Yanlız benim bildiğim o köprüden de raylı sistem geçişi iptal edilmemişmiydi, tabi bizce de en doğrusu o ama?
Köprüden geçiş iptal edildi ama bence bu proje mutlaka hayata geçirilecek.
TCDD başkanı ve ulaştırma bakanının bir kaç röpörtajda gerekli olduğunda tren için ayrıca köprü yaparız diye sözlerini okumuştum.Ayrıca bir köprü yapılması biraz hayali olsa da, bu hatta ihtiyaç duyulduğu zaman mevcut olan köprüde revizyon yapılarak demiryolu ilave edilebilir.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön