tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa - İstanbul Hızlı Tren Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Tem Pzt, 2012 22:44

Bursa - İstanbul Hızlı Tren Hattı aslında İstanbul - İzmir arası olması gereken Hızlı Tren güzergahının bir parçası olacaktı ancak tüm STK'ların uyarılarına kulak tıkandı. Kulağımızı tersten tutar gibi İstanbul için önce Bilecik'e gidilecek!

Hızlı Tren Reklam Panolarında zaten durum sırıtıyor! İstanbul -Eskişehir: 2 saat, İstanbul - Bursa: 2 saat 15 dak. Olacak iş mi?

Körfez Köprüsünden Trende geçse idi Yalova'da Hızlı Tren ağına dahil olacak, İstanbul - İzmir Hattı, en kısa ve Ege şehirlerini katederek İzmir'e ulaşacaktı.

Şimdi çok geç galiba?

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 09 Tem Pzt, 2012 23:03

Aslında çok geç değil. Bence bu yapılacak hat Bursa'nın, Bandırma ve Balıkesir'in Eskişehir'e Ankara'ya ve Doğuya bağlanmasını sağlar. İleride inşallah daha akıllı birileri gelir veya akılları başlarına gelir ve Yalova üzerinden körfez köprüsü ile birlikte İstanbul'a bağlanması gereken hattı akıl eder ve bizde güzel güzel kullanırız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Sal, 2012 00:00

Köprü üzerinden geçecek hat için çok geç bence. Köprünün projesi yapıldı, ihalesi yapıldı, inşaatı başlayacak. Yarın bir gün böyle akıllı birileri yönetime gelsede bu sefer önlerine İstanbul'da yaşanan sorun çıkacak "Bu köprü üzerinden demiryolu geçmesi için tasarlanmadı, bu mümkün değil" :) Bu anlamda bence iş işten geçti. Ha birileri projeyi iptal eder hadi yol verdim trenli köprü yapın der bilemem.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 10 Tem Sal, 2012 09:11

Birileri 2. körfez köprüsünü akıl eder belki. Ne bileyim!? :? :D

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Tem Sal, 2012 21:05

senturk90 yazdı: Yalova üzerinden körfez köprüsü ile birlikte İstanbul'a bağlanması gereken hattı akıl eder ve bizde güzel güzel kullanırız.
Güzelde biz kaç yaşında olacağız o zaman?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Çrş, 2012 00:07

Kamil16 yazdı:
senturk90 yazdı: Yalova üzerinden körfez köprüsü ile birlikte İstanbul'a bağlanması gereken hattı akıl eder ve bizde güzel güzel kullanırız.
Güzelde biz kaç yaşında olacağız o zaman?
Ömrümüzün vefa ettikleri ile mutlu olacağız, sevineceğiz, konsept bu değil mi zaten? Ne verirsek o diyorlar, fazlasını istedik mi azar işitiriz. :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eyl Cmt, 2012 23:22

----------------------------------------------------------------------------------------
AK Parti’nin, Bilecik’te en başarılı olduğu konu çevre yolu ve Hızlı Tren oldu.
Bu başarının mimarı ise şüphesiz Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım. Bakan Yıldırım, 1 ay içinde Bilecik’e yaptığı ikinci ziyarette, “Bu vadiye tarihin hiçbir döneminde bu kadar yatırım yapılmadı” diyerek, Bilecik’te yapılanlar iddialı sözlerle dile getirdi.

Bursa – Bilecik hızlı tren bağlantısının nereden olacağının sorulması üzerine ise, iki alternatif üzerinde çalışıldığını ve yıl sonunda netleşeceğini söyledi.

http://www.rayhaber.com/bilecik-tarihin ... tren-oldu/
----------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursa-"Bilecik Aktarma"-Ankara Hızlı Tre

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Eyl Cmt, 2012 10:27

Bir Bursalı olarak, Bursa Hızlı Tren Projesinin bitirilmesini en çok arzu edenlerdedim. Ancak bürokrasi hazretleri her türlü engel çıkararak projede hız kestiriyor. 8)

Bursalılar projeye sahip çıkmalı. :?

"Hızlı trende işler adı gibi hızlı gitmiyor. İnşaat yürümedi gibi, istasyon yerleri bile belli değil. Yenişehir-Bilecik arasının henüz projesi bile yok. Ama TCDD Genel Müdürü dalga geçer gibi 2015’i hedeflediklerini açıkladı. Bursa-Yenişehir arası çalışan trenin lunapark treninden farkı olur mu?.."

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 16206.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 11:55

Bu açıklamalar normal, gerçekten HALK ın hoşuna gitmiyor ise bir karşılığı olmalı, Bursa hızlı treni konusunda şu anda ismi aklıma gelmeyen bir yerleşim yerinde tepkilerini gösterdiler mesela, verimli tarım alanlarının bu işe feda edilmesini istemediler ve güzergah revize edildi, neymiş daha çok tünel ve viyadük gerekecekmiş, gereksin kardeşim ne yapalım. Bu ülkede üretimi yok etmek için herşey yapılıyor, ziraatin öldüğü bir ülke haline geldik, çocukken dünyada tahılda kendi kendine yeten 7 ülkeden biriyiz diye öğretirlerdi, bugün?

Bursa - Yenişehir olayına gelince, sorun değil ya. Ankara - Eskişehir daha yeni hızlı tren hattı oldu :) ama kaç zamandır hep Ankara ile Eskişehir arasında hızlı tren var diyoruz, İstanbul'da böyle olacak, seneye İstanbul'a hızlı tren geliyor. Tabii ki gelir, raylar orada bir sorun yok ki, Gebze'de İstanbul sayılır zaten. Şimdi Yenişehir ile Bursa arasında şöyle hıp hızlısından iki tren gitse gelse ne olacak? Alkışlayacağız, hatta bazıları alkışlamaktan bir hal olacak, sonra esat tü kaka olacak, böyle yazdığı için. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2012 16:49

Bursa'ya hızlı tren gelecek ama dertler ile gelecek gibi görünüyor, Olay gazetesinden Ahmet Emin Yıldız'da istasyon yerlerinin henüz netleşmemesi, netleştiği ifade edilen bir noktada kamulaştırmanın mahkemeye gitmiş olması ve Ankara'nın her nedense Belediye'nin masterplanları çerçevesindeki ulaşım planına uygun bir noktaya gar inşaasını kabul etmemesinden dem vurmuş. Bakalım Bursa'ya hızlı tren gelecek ama nasıl gelecek, herhalde devletlü ben yaparım, nasıl olsa kullanacaklar dağ başınada yapsam binecekler diye düşünüyor olabilir.
Bugüne kadarki sürece baktığımızda hızlı trenin iki konuda hız kestiğini, ya da hızlanamadığını gördük.
Biri güzergâh, diğeri istasyonlar.
Yenişehir-Bursa arasındaki güzergâh sorunu çözüldü. Hızlı tren hattı, Çevre Yolu’nun kenarına alındı. Fakat istasyon sorunları henüz aşılamadı.
Dahası…
Başlangıçtaki ısrar nedeniyle zaman kaybı yaşanan Kazıklı İstasyonu projeden çıkarıldı ama Bursa ve Yenişehir istasyonları henüz sonuca bağlanamadı.
Yenişehir’de yapılmak istenen istasyonun yerine Yenişehir Belediyesi karşı. Bursa İstasyonu yerinin değişmesi için de Büyükşehir Belediyesi sürekli olarak TCDD’ye yer öneriyor.
Kabul edilmeli ki…
Büyükşehir’in önerileri ulaşım projelerinin entegrasyonuna yönelik. Yeni ulaşım master planı hedeflerinin göz önüne alınması da isteniyor.
http://www.rayhaber.com/ahmet-emin-yilm ... ilip-kaldi

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Eki Sal, 2012 22:28

İstasyon yeri konusunda belediye bence saçmalıyor. Belediyenin önerdiği iki nokta da metro hattından uzakta ve ayrıca ulaşımı güç olan noktalar. TCDD ise gariptir ki istasyon için olabilecek en güzel yeri seçmiş durumda. TCDD'nin belirlediği alan Bursa - Mudanya yolu üzerinde ve metro hattına sadece 2.5 km mesafede. Metro hattı çok kolay bir şekilde istasyona bağlanabilir. Aşağıdaki haritada metro hattı ve istasyonları göstermeye çalıştım. Kırmızı olanlar belediyenin önerileri mavi ise TCDD'nin planladığı yer.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2012 22:40

btgn yazdı:İstasyon yeri konusunda belediye bence saçmalıyor. Belediyenin önerdiği iki nokta da metro hattından uzakta ve ayrıca ulaşımı güç olan noktalar. TCDD ise gariptir ki istasyon için olabilecek en güzel yeri seçmiş durumda. TCDD'nin belirlediği alan Bursa - Mudanya yolu üzerinde ve metro hattına sadece 2.5 km mesafede. Metro hattı çok kolay bir şekilde istasyona bağlanabilir. Aşağıdaki haritada metro hattı ve istasyonları göstermeye çalıştım. Kırmızı olanlar belediyenin önerileri mavi ise TCDD'nin planladığı yer.
Acaba belediyenin başka planları olabilir mi? Yani şu yapıldı denilen UAP çerçevesinde acaba kentin ve toplu taşımanın gelişmesi düşünülen bir şey olabilirmi diye soruyorum, gerçi biraz fazla ileri görüşlü olur :) Senin harita üzerinde yaptığın çizim ışığında tabii ki TCDD nin önerdiği nokta gayet mantıklı ama bir de BBB galiba buraya metroyu uzatmayı değil de bir tramvay hattı yapmayı düşünüyor gibi bir şeyler yazılmıştı? Şimdi bu bilgiyide üstüne eklersek belediyenin hakikatten plansız bir iş oluyor, halbuki madem bu kadar yakına bir gar düşünülüyor, aynı noktaya hatta ve hatta gar projesi ile ortak bir istasyon projesi bile düşünülmeli derim, altına yaparsın 2 peronlu 4 yollu bir istasyon 100 yıl sonra bile iş görür de bizde böyle bir düşünce olur mu? :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön