ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
"Gebze - SGH - YSS Köprüsü- İST HL" YHT (Proje-İhale Süreci) başlıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "118 kilometrelik Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı- Yavuz Sultan Selim Köprüsü- İstanbul Havalimanı arasında yapılacak YHT hattı kısmında etüt-proje çalışmalarını tamamladık. Bütçe imkanları dahilinde yapım ihalesine çıkmayı planlıyoruz" dedi.
Bu çok önemli proje, İstanbul'daki iki uluslararası havalimanını rekabet içinde birlikte büyütecek. İnşallah en kısa sürede tamamlanır.
https://www.haberturk.com/istanbul-hava ... 55-ekonomi
http://www.turkiyeturizm.com/istanbul-i ... 58594h.htm
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "118 kilometrelik Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı- Yavuz Sultan Selim Köprüsü- İstanbul Havalimanı arasında yapılacak YHT hattı kısmında etüt-proje çalışmalarını tamamladık. Bütçe imkanları dahilinde yapım ihalesine çıkmayı planlıyoruz" dedi.
Bu çok önemli proje, İstanbul'daki iki uluslararası havalimanını rekabet içinde birlikte büyütecek. İnşallah en kısa sürede tamamlanır.
https://www.haberturk.com/istanbul-hava ... 55-ekonomi
http://www.turkiyeturizm.com/istanbul-i ... 58594h.htm
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: "Gebze - SGH - YSS Köprüsü- İST HL" YHT (Proje-İhale Süreci)
Başlasın artık, haritalarda çizgileri bir o yana bir bu yana çekmekten ben yoruldum vallahi
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
İNŞAATA BÜTÇE YOK ?
Resmi gazete'de yayınlanan 2020 bütçesine göre hala etüd yapılıyor. İnşaat yok. 20.000.000 TL ayrılmış. 2025 denmiş. Bu sene ihale yok yani.
3 katlı tünel için ise 1.659.000 TL etüd bütçesi verilmiş. İnşaat yoh ! Sürat demiryolu için de 2.000 TL etüd bütçesi ayrılmış. Marmaray CR3 2022'de bitecek yazmışlar. Trenler yarım yamalak işlemeye devam edecek yani.
3 katlı tünel için ise 1.659.000 TL etüd bütçesi verilmiş. İnşaat yoh ! Sürat demiryolu için de 2.000 TL etüd bütçesi ayrılmış. Marmaray CR3 2022'de bitecek yazmışlar. Trenler yarım yamalak işlemeye devam edecek yani.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Başlık YHT olarak açılmıştı, ancak şu haberdeki ilgili kısım nedeniyle HT olarak değiştirdim: https://www.haberturk.com/iste-ucuncu-k ... 32-ekonomi
Gerçi buraya ray döşesinler de isterse 60 kilometre/saat hızla gitsin, beklemekten gına geldi..
Köprü 2015'te yapıldı, 2020'ye geldik ve tren geçişinin 2025'ten önce olması mümkün değil gibi gözüküyor, hatta 2030'a kalması da ne yazık ki hiçbirimizi şaşırtmayacak..
Gerçi buraya ray döşesinler de isterse 60 kilometre/saat hızla gitsin, beklemekten gına geldi..
Köprü 2015'te yapıldı, 2020'ye geldik ve tren geçişinin 2025'ten önce olması mümkün değil gibi gözüküyor, hatta 2030'a kalması da ne yazık ki hiçbirimizi şaşırtmayacak..
Gebze’den (Çayırova),Kanal İstanbul’a uzanacak demiryolu hattı ve güzergahına ilişkin somut bazı çalışmalar ortaya çıkmaya başladı.
Hat, Gebze-Çayırova’dan başlıyor. Pendik, Sultanbeyli, Sancaktepe, Çekmeköy’ü izleyecek. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ayrılan bölüme demiryolu inşa edilecek.
Garipçe-Uskumruköy güzergahını izleyecek. Kuzey Marmara Otoyolu’na paralel hattan İstanbul Havalimanı’na ulaşacak. Hacımaşlı, Küçükçekmece, Halkalı güzergahını takip edecek.
Kanal İstanbul’da, otomobillerin yanı sıra tren geçişi için bir köprü inşa edilecek. Demiryolu hattı, kanalın üstünden (Dursunköy-Çatalca) Trakya’ya doğru uzanacak.
Kaynaklar, söz konusu hattın yüksek hızlı tren standartlarında yapılmasının öngörülmediğini belirtti. Kaynaklar, “Bu hatta sefere konulacak tren saatte en fazla 200 kilometre hız yapabilecek. Diğer bir deyişle hızlı tren standardında olacak” dedi.

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 694
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Basınımız yine haritalandırmada tarih yazarak Büyükçekmece ve Küçükçekmece göllerini karıştırıp Küçükçekmece semtini Tüyap'a Halkalı'yı da Alkent 2000 sitesine taşımış.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Küçükçekmece Gölü'nün yerini Kanal İstanbul alınca, harita karışmış

Basın mensupları, ellerine verilen basın bültenini yüklemekten başka bir iş yapmıyor..
Sorgu, sual veya doğrulama, muhakeme etme hiç yok, sadece verilen basın bültenini bize iletiyorlar; sağ olsunlar..
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Ataşehir'in yerini Çekmeköy'ün alması baya kötü olmuş :/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Haberi yapanlar Ankara'da yaşıyormuş
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
ÖDENEK YOK !
2020 yatırım programında bütçe çıkmadı. Ödenek yok. AB kredileri ile yapılırsa, belki olur. Halkalı-Kapıkule'ye kredi vermiş. Buna verir mi? 3. çevre yolundan dolayı kesilen 10 milyon ağaca ek olarak, hızlı tren için de 10 milyon ağaç kesecekler. Çok yazık oluyor. CR3'ü doru düzgün işletseler, daha doğru olur. Adam gibi Haydarpaşa-Ankara trenleri çalıştırsak olmaz mı? Halkalı-Havalimanı arasında zaten metro yapılıyor. ordan ulaşır adam.
Tugay Kartal, ‘‘Haydarpaşa ve Sirkeci gar olmadan olmaz. Tüpten tren geçiyor ama şu anda Marmaray projesi tam kapasite ile çalışmıyor. Marmaray projesi banliyö trenleri, beş dakika ara ile çalıştığı takdirde sizin orada ana hat treni geçirebilmeniz mümkün değil. Biliyorsunuz Marmaray projesini yüzeyde üç hatlı yaptılar. İki hat Marmaray (banliyö), tek hat ana hat trenler için. Tüp iki hatlı. Zaten şişe ağzı gibi oraya gelip tıkanıyorsun zaten. Üstelik Taşımacılık AŞ, ana hat/YHT tren sayısını arttırmak istiyor ama trenleri çevirecek, döndürecek yer olmadığından bu olmuyor. Halkalı’da trenlere yetecek büyüklükte bir gar alanı yok.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ÖDENEK YOK !
Yer üstünden hızlı tren gidecek, yer altından da metro gidecek; üstelik nüfus yoğunluğunun bu kadar az olduğu ve hatta yarısında yerleşim yeri bile olmayan bir coğrafyada..Hector Troas yazdı: ↑20 Şub Prş, 2020 10:38Halkalı-Havalimanı arasında zaten metro yapılıyor. ordan ulaşır adam.
Bayağı zengin ülkeyiz ne de olsa..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Zengin değiliz, kesin olan tek şey bu. Projelere bugünkü uydu görüntülerini açıp bakarsanız tabi ki boşa yatırımdır, peki paramız olsaydı? O zaman da boş muydu? Mesela projeler arasında boş ama bomboş 2 iş var, bunu akıl edenin diye başlayıp ağzınıza geleni söyleyebilirsiniz, peki ya kanalı yapacak para olsa da kanal yapılsa? aaa bir bakıyoruz o hatlar şehir içinden geçiyor, ilginç. Bazen perspektifi genişletmekte ya da açıyı değiştirmekte fayda vardır, harcanan sizin olduğu kadar benim de param, boşa giden her param için ağlıyorum, çünkü sizden daha zengin değilim ama söylemler?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-HT.01 » Gebze - SGHL - YSSK - İSTHL - Çatalca HT Projesi
Uydu görüntülerine bakıp boş gördüğümüz alanların, günün birinde emlakla dolup taşayacağını varsayıyorsunuz sanırım. Korktuğumuz da bu. Boş kalsın lütfen. Neden heryer beton ! Paramız varsa, daha doğru işlere yatırmamız lazım. Kanal için 100 Milyar harcamaktansa, bu parayla daha yararlı işler yapılabilir. Herşeyi İstanbul'a yapmak da ayrı bir sorun. Anadolu'daki kırsal kesime yatırım yapılmalı.