43. sayfa (Toplam 43 sayfa)

Re: tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Gönderilme zamanı: 24 Eki Sal, 2017 06:59
gönderen Kamil16
Haftasonu YHT ile Pendik - Eskişehir arasında gidip geri geldik.

Pendik - İzmit arası tamamen yenilendiği halde maksimum hız 110 km.

İzmit - Arifiye arasında, Köseköy - Sapanca kesiminde kısmen YHT kendi yolunda gidiyor ve 200 - 250 Km hızları kısa süreler için görebiliyorsunuz.
Arifiye - Alifuatpaşa aarasında Sakarya nehir boyunca giden giden max. 60 km. hız ile gidebiliyor.
Pamukova'da viyadükler üzerinde görülen ve Alifuatpaşa'da tünele giren yeni YHT yol inşaatı göründüğü kadar ile devam etmiyor gibi.
Pamukova - Osmaneli arasında kısa süreliğine 250 km hızı görebiliyorsunuz.
Osmaneli - Bilecik - Karaköy arasında çok miktarda tünelden geçiliyor. 60 - 150 arasında bir sürat görüyorsunuz.
Bilecik - Bozüyük arasında YHT'nin kendi yolu inşaatı tamamlanmadığı için tek hat üzerinde gidilen yerler var.

Karaköy - Bozüyük - Eskişehir arasında YHT 150 - 250 Km hızlara erişebiliyor.

2,5 saatlik Pendik - Eskişehir yolu buradaki çalışmalar bitince 1,5 saate düşebilir...

Re: tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Gönderilme zamanı: 24 Eki Sal, 2017 12:12
gönderen Engin Y
Kamil 16 yazdı:2,5 saatlik Pendik - Eskişehir yolu buradaki çalışmalar bitince 1,5 saate düşebilir...
Dolayısıyla, Haydarpaşa-Eskişehir yolculukları 2 saat,
Haydarpaşa-Ankara yolculukları 3 saat 15 dakika,
Haydarpaşa-Konya yolculukları 3 saat 45 dakika olabilir..

İstanbul-Eskişehir ve İstanbul-Konya arasında otoyol olmadığı için yavaşlatılmış YHT bile otobüse göre daha avantajlı..
Tek dezavantajı, trenin Pendik gibi İstanbul genelinden ulaşımı pek kolay olmayan bir yerden kalkıyor oluşu..
Bu ortadan kalktığında, hele hele Avrupa Yakası'ndaki hiç kimse, 3. Köprü'yi dolanan Eskişehir veya Konya otobüsüne binmeyecektir..

Arada otoyol olduğu için, İstanbul-Ankara arasında ise tren pek rağbet görmüyor..
Genelde Eskişehir'de neredeyse boşalıyor (trende kalanların bir kısmı Bozüyük veya Bilecik'ten binen Ankara yolcusu) ve tekrar Eskişehir-Ankara yolcuları ile doluyor..

Re: tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Gönderilme zamanı: 02 Eki Çrş, 2019 19:31
gönderen Edil Arda
Orgeneral Şahap Gürler Caddesinin üzerinde yer alan, demiryolunu Haydarpaşa'ya bağlayan köprünün yenilenmesi için çalışmalar başlamış durumda.
Muhtemelen önümüzdeki günlerde eski köprü kaldırılır ve haberi medyaya düşer.

Re: tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Gönderilme zamanı: 08 Kas Cum, 2019 20:22
gönderen Edil Arda
Haydarpaşa'ya gelen trenyolu köprüsü yenileniyor,
Kadıköy Orgeneral Şahap Gürler Caddesi'nde, Marmaray çalışmaları kapsamında yol kapaması yapılıyor. Cadde, Ulaşım ve Trafik Düzenleme Komisyonu (UTK) Kararıyla 180 gün süreyle araç trafiğine kapalı olacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İETT'nin de yoğun olarak kullandığı caddenin kapanmasıyla, otobüsler için alternatif güzergahlar oluşturdu.

Orgeneral Şahap Gürler Caddesi, 11 Kasım 2019'da başlayacak çalışmalarla 180 gün süreyle trafiğe kapalı olacak.

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36055

İNŞAAT 2023'TE BİTECEK ?

Gönderilme zamanı: 14 Şub Cum, 2020 08:44
gönderen Hector Troas
Ankara-İstanbul Hızlı Tren İnşaatı hala devam ediyor. Bütçede hala ödenek veriliyor. Bitmeyen yerler var. Resmi Gazete'de yayınlanan 2020 bakanlık ödenekleri şöyle:

-İnönü-Vezirhan (Tünel-26): 200.000.000 TL
Bitiş: 2023

-Vezirhan-Köseköy (Doğançay Ripajı): 150.000.000 TL
Bitiş: 2023

-Köseköy-Gebze: 70.000.000 TL
Bitiş: 2021

2005 yılında başlayan İnönü-Vezirhan bölümünün toplam maliyeti 6.263.096.000 TL olup, bugüne kadar kümülatif gerçekleşme tutarı 5.549.860.000 TL yazıyor. Bu sene ayrılan bütçeyi eklediğimizde, 2020 yılı kümülatif gerçekleşme hedefi; 5.749.860.000 TL olacak. 2021 ve 2022 yıllarına 500.000.000 TL tutarında iş kalıyor. Ciddi bir rakam. Bu sene bitecek denmişti ama gerçekler öyle değil.

TÜNEL-26 NATM KAZISI % 50 BİTMİŞ

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 10:38
gönderen Hector Troas
Tünelin içinde saplanıp kalan TBM dışarı çıkarılmış.
Bilecik Valisi Bilal Şentürk, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında ”Tünel 26” projesi kapsamında devam eden çalışmaları inceledi.

Vali Şentürk, YHT projesinde Bilecik sınırları içerisinde bulunan T-26 projesi tünel şantiyesinde Proje Müdürü Cihan Erdönmez, TCDD Grup Müdürü Kenan Oğul, TCDD Bakım Müdürü Serdar Ceylan, YHT Bilecik Gar Müdürü Cihan Dayangaç ve ilgililerden çalışmalar hakkında bilgi aldı.

YHT Türkiye’nin en önemli projelerinden biri olduğunu ifade eden Vali Şentürk, Ankara-İstanbul YHT koridorunda bulunan T26 Tünel projesinin güzergah özellikleri, tünel çapı ve uzunluğu açısından en önemli projelerinden biri olduğunu ifade etti.

”Tünel 26” demir yolu projesinin güzergah uzunluğu 9 bin 803 metre Kurtköy ile Ahmetpınar köyü arasındaki tünel ve aç kapa tünel mesafenin uzunluğu 6 bin 871 metre T26 projesinin içinde kalan tünel açma makinesi (TBM) çıkartılmış olup bu bölgede imalatlara devam ettiği bilgisini veren Proje Müdürü Erdönmez, “T 26 projesindeki tünellerinde (NATM) Yeni Avusturya Tünel Metodu yanı klasik kazı yöntemi ile imalat yapılmaktadır. Her tünel için risk analizi yapılarak uzunluk, coğrafik ve iklim koşulları, erişim kolaylığı verileri değerlendirilerek güvenlik modelleri geliştirilmiştir. Projedeki güvenlik tünellerinde acil durum müdahaleleri sırasında itfaiye, ambulans gibi araçların kullanımı da düşünülerek tünel 5.50 metre olarak yapılmaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

T26 projesinde tünel inşaatında 600 işçi ve 80 makina ile çalışıldığını bildiren Erdönmez, projenin en zor bölümlerinin yüzde 50’sinin tamamlandığını ve 2022 yılında hizmete gireceğini bildirdi.Kaynak: Haberler

TÜNEL-25 AÇ-KAPA OLMUŞ

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 14:58
gönderen Hector Troas
54 km'lik İnönü-Vezirhan Hızlı Tren İnşaatı'nın yaklaşık 10 km'si bitmemişti. Tünel-24, Tünel-25, Tünel-26 ve Tünel-27 By-Pass edilmişti. Şimdi NATM ile kazılıyor. Tünel-25 aç-kapa sistemine dönmüş. Foto aşağıdadır.

Resim

Kurtköy-Ahmetpınar arası: 9.803 m.
Toplam tünel uzunluğu: 6.871 m.
Yüklenici: CIB
İhale Bedeli: 792.869.080 TL
Bitiş Tarihi: 2023


Güneyden kuzeye doğru sıralama:

Tünel-24: Kazılıyor
T-25: Aç-kapa oluyor
Tünel-26 Konumu: (Proje. Km:216+260-222+360)
Tünel-26 NATM: 6.1 KM
Tünel-26 Toplam uzunluk: 7.096 m
Tünel-26 Aç-kapa bölümü: 996 m
T-26 Kazı Oranı: % 50
T-26 Kazılan Bölüm: 3 km
Diğer Tünel (T-24 ve T-27): 771 m
Tünel-27: NATM kazılıyor
Tünelsiz Bölüm: 3 km

http://www.ictas.com.tr/TR/Insaat/ProjeDetay/61
Demiryolu tünel inşaat işleri ve kapsamında;

- T24 Ana Hat Tüneli Kalan İşleri
- T24-T26 Arası Aç Kapa İmalatı (Tünel-25)
- T26 Ana Hat Tüneli Açılması
- T26-T27 Arası Aç Kapa ve Diyafram Duvar İmalatı
- T27 Ana Hat Tüneli Kalan İşleri
Diğer detaylar:

https://www.sozcu.com.tr/2019/yazarlar/ ... i-5343436/

TÜNEL-26 NATM İLE 3 KM GİTMİŞ

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 15:23
gönderen Hector Troas
Tünel-26 şantiyesinde kesiti göstermişler. Belli olmuyor ama yeşil olanlar kazılan yerler galiba:

Resim

https://haber228.com/bilecik-yht-tunelinde-inceleme/

Re: tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Gönderilme zamanı: 05 Eki Sal, 2021 08:08
gönderen Engin Y
Doğançay Ripajı’nın bir bölümü kullanıma açıldı: https://youtu.be/T2jmKz9dA5Q

Videoya göre bu açılan kesim sayesinde, yolculuk on dakika kısalmış..

https://youtu.be/T2jmKz9dA5Q