tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Çrş, 2011 23:25

Mehmet yazıyı paylaştığın için teşekkürler bence faydalı oldu. Eğer bu bilgi gerçekten bir şekilde TCDD yetkililerinden edinilmiş ise ve ham hali bu ise o zaman YHT nin eski hat üzerinden İstanbul' a girişi zaten düşünülmüyor demektir.

Yani Marmaray üzerinde bir işletme en azından ağırlıklı olarak düşünülmüyor diye bir düşünce oluştu bende, kaldı ki önceden de zaten olmayacağını düşünüyordum ve dile de getiriyordum ama tabii yapıldıktan sonra değişebilir, benim ki sadece bir düşünce, benim tüm haberleri bilgileri önüme koyup baktığım resim bunu gösteriyor.

İzmit İstanbul arası 3 hatta çıkarmı çıkmazmı bilemem, bu hali ile araya YHT de girmeyecekse çıkmasa ne olur? Mehmet Söğütlüçeşme - Haydarpaşa arası 4 olur demişsin ama hiçbir ehemmiyeti yok ki, zaten çok kısa bir mesafe oraya kadar gelen trenler raylara ayrılsa ne olur ayrılmasa ne olur, o hatta lazım olan minimum 3. hat, banliyö trenleri arasına en azından yük trenlerini sokmadan gün boyu geçirebilecek ya da sık YHT seferleri yapabilmek için bir ekpres olabilecek bir 3. hat lazım. Eğer İzmit İstanbul arası önümüzdeki 10 yıl için planlanıyorsa 2 hatta yeter, sonrası bize lazım değil ne olursa olsun tarzı yani, ama İstanbul' un geleceği düşünülüyorsa orada 2 hat yetmez, çünkü kaldırmayacak o hat bir süre sonra bir metro hattı olmak zorunda kalacak, o zamanda mı "yük trenini gece geçiririz" "yht yi 5 dk. araya sokarız" diye garip ve gereksiz hesaplar yapacağız, bu şehir 17 milyon bu hali ile dahi 2 hat ile şehre yaklaşan yollar anlamsız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Prş, 2011 13:16

http://www.rayturk.net/?p=22341

zaten linkini verdiğim bu ihale adapazarı-istanbul kuzey geçişi diyor. dikkat etmek gerekirse adapazarı-ankara arası yok. neden yok? demek ki inönü-köseköy hattının devamı için yapılıyor. zaten yht inşaatı inönü-doğançay arası yoğun inşaat çalışması var. daha önce de doğançay-söğütlüçeşme arasına yeni yolçekeceğiz demişlerdi ama bizim basın bilgisiz olduğu için ayrıntı vermiyor fazla.

http://yenisafak.com.tr/Ekonomi/?i=173733

bi de bu nedir yaaa. deli oluyorum. favori yht aracım bu.

Resim

SORU:

kuzey hattı adapazarı-ayaş-ankara hattına bağlanır mı? yoksa makas hızı düşürür prensibi ile ona da mı ayrı bir hat çekilir. yani, söğütlüçeşmeden kalkan tren geldi izmite. adapazarına. 2'ye ayrılıpbiri ayaşa biri eskişehire mi gidecek şekilde olur

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Cum, 2011 23:57

Mehmet Kasım yazdı:SORU:

kuzey hattı adapazarı-ayaş-ankara hattına bağlanır mı? yoksa makas hızı düşürür prensibi ile ona da mı ayrı bir hat çekilir. yani, söğütlüçeşmeden kalkan tren geldi izmite. adapazarına. 2'ye ayrılıpbiri ayaşa biri eskişehire mi gidecek şekilde olur
Valla soruyu tam anlamadım ama altta bir resim vermişsin onun üzerinden düşündüm, ve şuna takıldım "makas hızı düşürür"?? YHT hatlarında hiç makas olmuyormu ki? Hemen bir devam sorusu Ayaş yolunun yapılacağını kim söyledi ki? Ha şu Çinliler yaparık ederik demişlerdi bir ara :) Japonlar "onlara bir 20 yıl müsade edin, bu süre içinde mümkünse bir şey yaptırmayın iyice işi öğrensinler sonra" diyorlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 11:07

yapılıp yapılmayacağı meçhulde şayt yapılırsa diye sordum. yht'de makasa yavaş girilmeli değil mi? örneğin 250 ile eskişehirden gidiyorsun. bilecik osmaneline geldin. makasa girip bursaya gidicen. hızın 250'den düşmez m?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 11:14

Muhakkak düşüyordur diye düşünüyorum ama 50 ye de düşmüyordur herhalde Mehmet, eğer çok ciddi bir hız düşürme söz konusu olsa aralarda falan makas hiç yapılmaz ama bu önemli bir şey, yani makas ne için yapılıyor sadece iki ayrı hattı birbirine bağlamak için mi? Operasyonel olarak makas bölgelerinin büyük önemi var, ortalama hızı çok etkilemeyecek şekilde güzergah üzerinde kendi içinde dahi makas bölgeleri olmak zorunda, çok bir teknik bilgim yok ama sorun olacağını sanmıyorum izlediğim YHT videolarında da bana hiç hız düşürüyorlar gibi gelmedi :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 12:55

istanbuldan yht kalktı. adapazarına geldi. orda makas var biri eskişehire gidiyor. kol açıyor. diğer hat ayaşa gidiyor. bu adapazarı noktasında hız düşer mi düşmez mi? düşerse kaça düşer? 100'e düşer mi? 200 ? yoksa makas operasyonelliğini sormadım. o ayrı zaten de.
En son Mehmet Kasım tarafından 20 Ağu Cmt, 2011 15:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 13:07

Sapan makasa girerken yani yön değiştirirken hız her zaman düşer ama bilemem teknik olarak ne kadar düşmesi gerekir, mesela kuvarzman makas göbeğinden her zaman yavaş geçilmesi gerekir, ama bir yht hattında böyle bir makas geçişi varmıdır? Mantığım eğer hat sadece yht ise olmaz diyor, yok başka hattın üzerine inşa edilmiştir, teknik olarak tünel ya da köprü ile hatta yaklaşmak imkansızdır mecbur kalınmıştır bilemem ama ana hat yani hız yapılan bölümde böyle bir geçiş olmaz diye düşünüyorum. Sapan yollarda da yine her ne kadar deverini cartını curtunu mükemmel yapsanızda sonuçta makas grubu problem yapabilir dolayısı ile yine de olası bir kazada sonucu hafifletmek için dahi olsa hız düşürülür. Hatırlarsan bir bölgesel İzmit civarındaydı galiba raydan çıkmıştı, ön taraf geçmiş en arka vagon deray etmiş, bu makas hatasıdır, bunu yht hattında kabul edebilirmisin?

Sen daha iyi araştırıp buluyorsun Mehmet nette bu tip şeyleri, rastlamadın mı hiç dökümana, ben bakamadım şimdi bayağı bir kurcalamak lazım, aslında almanca bir kaynak site varda totoşlar her dökümanı her üyeye vermiyorlar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cmt, 2011 13:45

Bu makas olayı ile ilgili olarak demiryolcuyuz.biz sitesinde Ömer Tolga Sümerli şöyle bir takım bilgiler vermiş.

http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/160k ... 916.0.html
Hızlı Tren hatlarında kullanılan bir makas örneği aşağıdaki resimde. Resimdeki bir-iki detaydan bahsetmek istiyorum. İlk önce göze çarpan makas motorlarının fazlalığı. Şehir içerisinde ve büyük bir ihtimal viyadük üzerinde olan bu hat ve makasın yanında gözüken diğer hat, balastsız demiryolu teknolojisiyle yapılmış. Sadece makas kısmı balastlı.

Resim

Bildiğim kadarıyla, bahsettiğiniz sapma hızı tren tipi ve yolcu konforu gözönüne alınarak hesaplanıyor. Bazı bölgelerde 80km/saat, bazılarında ise 120km/saat olarak okumuştum bir zamanlar.
Bir de bu tip hızlı hat makaslarında (bazı konvansiyonel hat makasları içinde düşünülmekte), tekerleğin yanal sürtünmesini azaltmak, güvenli ve hızlı bir sapma yapmak için A tip makas teknolojisi de kullanılmaktadır. Konuyla ilgili resim aşağıdadır.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cmt, 2011 17:38

yht 2. etapta 30 km tünel delgisi bitti. 2 yılda iyi performans. para olunca işler bitiyor. toplamda 52 km tünel var. sanırım 1-1.5 yıl içinde de hepsi biter.

tünellerin 40 km'si inönü-mekece arasında

mekece-köseköy arasında da 12 km tünel var ama şimdiye kadar bu tünellerde iş başlamadı

Resim

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 20 Ağu Cmt, 2011 21:12

Bizim YHT'nin 160 km/s sapmalı hıza uygun makasları var ama 90 km/s ile geçiliyor diye okudum, Polatlı kavşağında da 90 km/sa uygulaması olacak, ancak orası dik kesişme, burada daha küçük bir açı var arada, 160 km/sa olarak düşünebiliriz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Pzr, 2011 12:09

derince belediyesi demiryolu üst geçit yaptırıyormuş. köprünün uzunluğu 13 m imiş. bu 13 m'den yola çıkarak demiryolunun ne kadar hatlı olduğunu tahmn edebilirmiyiz? 13 m çıklığa 4 hat sığar mı?

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 21 Ağu Pzr, 2011 14:46

Ankara'da dört yol 20 metreden fazla genişliğe sahip, bir miktar da boşluk bırakılsa iyi ihtimalle 25 metre gerekir ki 13 metre açıklık sanırım mevcut iki yol için düşünülmüş bir çözüm bu durumda.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön