tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Oca Sal, 2009 15:08

Başlık bizi mahcup etti. 2009 diye değiştirelim. Güncel bilgi olsun. Gerçi Eskişehir-İnönü arasında altyapı işleri var. O da 2. etap sayılır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Pzt, 2009 01:27

http://www.emrahkasal.com/

2. ertapta çalışmlar başlamış. Net bir fotoğraf konmuş. İnönü'ye kadar olan etap Akpınar'e devam etmiş. İnönü-Vezirhan ise Akpınar-Sapanca olarak projelendirilmiş.

Haritada İnönü-Akpınar-Bozüyük-Vezrhan arası şu şekilde:

1-İnönü-Bozüyük Karayolu'nun batısından devam ediyor.

2-Bozüyük Kuzey Çıkışında karayolu ile kesişip tünele giriyor.

3-Tünel ağzı hızlı treni Bozüyük-Bilecik Yolunun doğusuna alıyor. Doğudan devam ediyor.

4-Tünel çıkışı; karayolunun kavisini emerek Karaköy Mevkiinden çıkıyor.

5-Karaköy Mevkiinden sonra tekar karayolunun doğusunda kalıyor. Bilecik Merkeze yaklaşıyor.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Mar Cum, 2009 21:44

www.tcdd.gov.tr

Bugün açılışta b etabın 3 senede tamamlanacağını söylediler. 2012 sonunda bitecekmiş. 2 senede test sürer 2014'te açılır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

eskişehir-inönü üstyapı bu sene bit

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Nis Cum, 2009 20:50

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Nis Pzr, 2009 12:14

İnönü-Vezirhan arasında 10 ayrı oktada tünel çalışması yapılıyormuş. Toplamda bu kısımda 23 adet tünel olacak. Tünellerin toplam uzunluğu ise; 22 km civarında. Dolayısıyla bu tünel işi kolaylıkla yapılabilir ve zamanında
bitebilir.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Nis Çrş, 2009 16:35

Bakanlık bilgi edinem birimine yazı yazdım. 10 ayrı yerde tünel çalışması varmış. Mevkii neresi dedim. Bakalım nerelermiş. Aslı varmıymış görelim.

Sabırıszlıkla bekliyorum. Cevabı burada paylaşırım. Çalışmalar Bilecik'ten bu yana geçmiş mi bakalım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Çrş, 2009 08:31

Dün TCDD Müdürü açıklama yaptı. 4 tünel var. 2'sini bitirdik dedi.


2. etap teknik güzergah.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

2.ETAP İNŞAATINDAN İLK RESİMLER

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Prş, 2009 19:53

http://www.tcdd.gov.tr/haberler/cinlibakan.html

ÇİN TİCARET BAKAN YARDIMCISI YÜKSEK HIZLI TRENİN KONUĞU OLDU…

Çin Ticaret Bakan Yardımcısı Jian: Yüksek Hızlı Trende Kendimizi Çok Güvende Hissettik

Çin Halk Cumhuriyeti Ticaret Bakan Yardımcısı Chen Jian, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile birlikte Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin Eskişehir- İstanbul Etabı inşaatında incelemelerde bulunmak üzere YHT ile Eskişehir’e oradan Bilecik’e gitti.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman inceleme sırasında yaptığı açıklamada; “ Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin hizmete verilen 1. etabından sonra, 2. etap inşaatı büyük bir hızla sürüyor. Çin ve Türk firmaları çok iyi anlaşarak bu işi yapıyorlar. Çin’den 720 milyon dolarlık kredi aldık, geri kalanını da Avrupa Yatırım Bankası veriyor. 24 ayda bu hattın bitirilmesi hedefleniyor. Ancak, bölge İnönü kesiminden sonra dağlık bir yapıya sahip olması nedeniyle, bu bölgede toplam 40 kilometre uzunluğunda 40 tünel açılacak ve en uzun tünel 5 kilometre olacak'' dedi.

Karaman, 2. etapta tünellerin yüzde 5'inin, yolun ise yüzde 15'inin tamamlandığını belirterek, proje tamamlandığında, Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin yüksek hızlı tren ile 3 saate düşeceğini ifade etti.

Heyet, daha sonra Bilecik Küplü Köyü mevkisinde inşaatı devam eden 24. Köprü inşaatında incelemelerde bulundu.

Bu viyadükün 262 metre uzunluğunda olacağını belirten Karaman, İstanbul-Eskişehir arasında toplam uzunluğu 18 kilometre olacak 19 viyadük yapılacağını bildirdi.

Karaman ve beraberindekiler daha sonra projenin yürütüldüğü şantiyeye geçerek, burada brifing aldı.

Karaman, burada yaptığı konuşmada, hızlı tren projelerinin yapım ve finansmanında işbirliği yapılan ülkelerin başında Çin Halk Cumhuriyeti'nin geldiğini hatırlattı.

Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin ikinci etabının 1.27 milyar dolar toplam bedelle Çin Halk Cumhuriyeti'nden CRCC ve CMC ile Türkiye'den Cengiz ve İÇTAŞ İnşaat firmalarından oluşan konsorsiyuma ihale edildiğini ifade ederek, Ankara-Sivas ve Bursa-Osmaneli projelerinde de Çin Halk Cumhuriyeti'nden destek beklediklerini söyledi.

Ankara'dan Eskişehir'e Yüksek Hızlı Tren ile 1.5 saatte ulaştıklarını belirten Çin Ticaret Bakan Yardımcısı Jian da Çin’in demiryolu yatırımlarına büyük önem verdiğini vurgulayarak, ''Trende kendimizi çok güvende hissettik. Umarım Türkiye'nin tüm demiryolları hep bu standartta ve bu kalitede olur. Ben buna inanıyorum'' dedi.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Cum, 2009 18:32

Zaman gazetesinin konu ile ilgili haberine göre bahsedilen tünelin giriş kısmında bazı çatlamalar meydana gelmiş ve şu anda bu sebeple bazı çalışmalar yapıldığından tünel kazımına devam edilemiyormuş.
''TCDD tarafından inşa edilmekte olan Eskişehir-İstanbul arası hızlı demiryolu hattı, inşaatı devam eden Mekece-Adapazarı bölünmüş karayolu ile de çoğu zaman birbirine paralel seyretmekte, yaklaşmakta ve bazı noktalarda kesişmektedir.

Tünel delme çalışmalarına yeni başlanılmış olan ve 5 metresi yapılan Bozüyük-Bilecik arasındaki 26 No'lu tünelde, yakınından geçen Bozüyük-Mekece bölünmüş karayolu inşaatından etkilenmesi nedeniyle tünel ağzındaki zeminde çatlaklar oluşmaya başlamış ve tünel inşaatına da incelemeler yapmak için geçici olarak ara verilmiştir. Bu noktada zeminin son durumunun ve etkilenen kesiminin belirlenmesi için sondaj ve diğer çalışmalarımız başlatılmış, sondaj sonucundan elde edilecek verilere göre çalışmalara yön verilecektir.

Söz konusu güzergah, dağlık ve engebeli bölge olduğundan böylesi giderilebilecek problemler meydana gelebilmektedir. Ancak, 2. etap inşaatı kapsamında 10 tünelde çalışmalar sorunsuz olarak ilerlemekte olup, yüksek hızlı tren inşaat çalışmalarının durdurulması söz konusu değildir.''
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=13587

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 May Cmt, 2009 11:25

Zaman Gazetesine kurban olayım. Aynı haber Hürriyett'te davul çalarak havalara zıplayarak veriliyordu. Sanki her şey bitmiş KOÇ VE DOĞAN petrol ve otomobilden kazanacakları para devam edecekmiş gibi sevinerek veriyordu "yandaş medya".

Olayın olduğu yer: AHMETPINAR KÖYÜ.
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 2&t=h&z=15


Çin'den gelenlerde KÜPLÜ KÖYÜ'ndeki şantiyeye gelmişlerdi. Güzergahı netleştiriyoruz.

Resim

İnönü-Bozüyük-Karaköy arasını yüklemiştim. Şimdi de Karaköy-Ahmetpınar-Küplü arasını yükledim. Bileciğe dayandık.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 May Pzr, 2009 16:03

Başlığı değiştirdim. İnşaat şu anda İnönü-Vezirhan arasındaki 54 km'lik kısımda devam ediyor. Henüz 104 Km uzunluğundaki VEZİRHAN-KÖSEKÖY inşaatı başlamadı.

Yani 2. etapta Eskişehir-İnönü ve İnönü-Vezirhan arasında toplam 84 km'Lik kısmın inşaatı devam ediyor.

İnternetten bulduğum az ve öz resimler.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim



http://www.lpghaber.com/Hizli-Trenin-Bo ... 67311.html

Hızlı Trenin Bozüyük Etabı İnşaatı Başladı
Bilecik'in Bozüyük ilçesinde daha önce mahkeme sürecine takılan hızlı tren projesinin Bozüyük'ü ilgilendiren ikinci etabının yapımına başlandı.

Bilecik'in Bozüyük ilçesinde daha önce mahkeme sürecine takılan hızlı tren projesinin Bozüyük'ü ilgilendiren ikinci etabının yapımına başlandı.


Ankara Eskişehir arası 1. etabı tamamlanan ve test seferleri gerçekleştirilen hızlı tren projesinin merakla beklenen ikinci etap çalışmaları başladı. Ankara'dan başlayıp İnönü- Akpınar arasında son bulan birinci etap projenin ikinci etabı Akpınar- Sapanca arası olarak projelendirildi ve yapımını Cengiz İnşaat üstlendi.


2010 yılında tamamlanması planlanan projenin ikinci etap uzunluğu 158 kilometre, Bozüyük kısmını ilgilendiren bölüm olan İnönü-Vezirhan hattının uzunluğu ise 54 kilometre olarak ölçüldü. Bozüyük Karaköy arasındaki Vezir Onbaşı Şehit Mezarı bölgesinde yapımına başlanan büyük tünel oldukça uzun bir tepe silsilesinin ( 4.906 m.) altından geçip Bozüyük Bölge Trafik İstasyonu karşısında son bulacak.


Saatte 250 km hızla gidecek olan hızlı trenin ilçe merkezinden ise tam olarak hangi bölgeden geçeceğine henüz karar verilemedi. Daha önce Seramik Fabrikası paralelinde Çarşı Mahallenin de bir kısmını içine alan istimlak sahasının Akpınar, İçköy, Manişar, Sümbüldede, Bölge Trafik eksenine kaydırıldığı, bu bölgenin zemin etüdünün ve elverişliliğinin tespit edilmesi için yoğun çalışmalar yapıldığı en son gelen bilgiler arasında.


Hızlı trenin Bozüyük geçişini de kapsayacak ikinci etap projesinde 21 adet üst geçit, 37 adet zirai amaçlı alt geçit, 132 adet menfez, 9.2 milyon metreküp kazı ve 4.6 milyon metreküp dolgu çalışması yapılacak. Hızlı tren projesinin ikinci etabında Bozüyük, Bilecik, Vezirhan, Mekece, Pamukova, Arifiye ve Sapanca'ya istasyon binası yapımı planlanıyor.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 19 May Sal, 2009 11:35

Hızlı Tren Ankara Gar Binası...
TCDD'nin sitesinde 6 Yılda 60 Proje adı altında bir sunumu takip ederken Berlin'dekinin benzeri yeni bir hızlı tren garı Anakara'ya yapılıyor..Birkaç resim konulmuş..Ancak resimleri nasıl kesip de buraya koyabileceğimi bilmiyorum..Birisi siteye girip resimleri buraya koyabilir belki..
Eskişehir-İstanbul,Sivas,Konya ve İzmir istikametine yapılacak olan yüksek hızlı tren işletmeciliğinin merkezinde duran Ankara Gar Binası..
Bilgiler:
-günde 50.000 yılda 18 milyon yolcu kapasitesi,
-toplam inşaat alanı 185.160 m2
-peron katı ile birlikte 6 katlı
-6 adet yeni demiryolu hattı
-420 metre uzunluğunda 11 metre genişliğinde 3 yeni yolcu peronu
-35 metre yüksekliğinde çatısı camla kaplı gar holü
-2725 araçlık 3 katlı yeni otopark
-rampalar,12 adet asansör ve 40 adet yürüyen merdiven.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön