tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

bilgi vermeye devam

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eki Sal, 2009 10:22

http://ccciconsortium.com/incele.php?id=Mg==

Tünel ve viyadük sayıları, uzunlukları:

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

bilgi edinemden gelen cevap

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Kas Çrş, 2009 14:05

http://yuksekhizlitren.blogspot.com/200 ... tunel.html

Sayın İlgili;

İlgi: 26/09/2009 tarih ve 26158 sayılı, başvurunuz.

Toplam tünel sayısı: 36
Tünel 36 Bozüyük 4100m.
Tünel 35 Bozüyük 3225m.
Tünel 34 Bozüyük 2238m.
Tünel 33 Bozüyük 259m.
Tünel 32 Bozüyük 263m.
Tünel 29 Pazaryeri yol ayrımı 520m.
Tünel 28 Karaköy 210m.
Tünel 27 Demirköy 561m.
Tünel 26 Başköy 5374m.
Tünel 24 Başköy 2199m.
Tünel 23 Küplü 624m.
Tünel 22 Küplü 991m.
Tünel 14 Selimiye köyü 1180m.
Tünel 13 Büyükyenice köyü 3580
Tünel 12 Kızılöz köyü 1310m.
Tünel 11 Ciciler köyü 300m.
Tünel 10 Ciciler köyü 140m.
Güzergah Doğançay-Sapanca arasındaki yarıçapı 3500 metreden küçük olan kurpların ortadan kaldırılması için nispeten daha kısa olan alternatif bir güzergah düsünülmekte olup henuz kesinleşmemiştir.
Arifiye köseköy arısında proje henüz kesinleşmedigi için çalışmalara başlanmamıştır. Sapanca gölünün küzeyinden gecen bir güzergah ise düşünülmemektedir.

Başköyde bulunan tünel 26 olarak isimlendirilen 5374 m uzunlugundaki tünelimizin güzergahı degiş tirilmiştir. Güzergah dagın hareketi sebebi ile 150m ötelenerek daha saglam bir zemine tasınmış tır.

Bilgilerinize rica ederim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

gebze- köseköy yht ihaleye çıkıyor.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Oca Çrş, 2010 15:48

Ankara-İstanbul Hızlı Tren 2.Etap İnönü-Köseköy İnşaatı

Hızlı Tren Köseköy Gebze etabı bu ay ihaleye çıkıyor
Kategori: Ulaşım
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi'nin Köseköy-Gebze etabı için ay sonuna kadar yapım ihalesine çıkılacak.
13 Ocak 2010 Çarşamba 10:39


Projenin son ihalesine, AB tarafından finanse edilen programlar çerçevesinde gerçekleşen hizmet, mal, iş ve hibelere ilişkin ihalelerin genel bütçeleme, ihaleye çıkma, sözleşme imzalama, ödeme, muhasebe ve mali raporlaması bakımından tek sorumlusu olan Merkezi Finans ve İhale Birimi (MFİB) çıkacak. Ay sonuna kadar ilan edilmesi planlanan Köseköy-Gebze etabının ihalesi, alt ve üst yapı işlerini kapsayacak.

Köseköy-Gebze etabının yapım bedelinin yüzde 75'i ''Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA)'' kapsamında AB Fonlarından, yüzde 25'i ise ''ulusal katkı payları''ndan sağlanacak.

''Açık'' usulle yapılacak ihale kapsamında, altyapı inşasında gerçekleştirilecek toprak işleri, altgeçitler, menfezler, sanat yapıları, drenaj işleri, üstyapı inşasında gerçekleştirilecek balast ve demiryolu hattı döşeme işleri ile elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme sistemlerinin kurulumu işleri yapılacak.



-DEMİRYOLU KAPATILACAK-



Köseköy-Gebze arasındaki 56 kilometrelik mevcut konvansiyonel hat, YHT işletmeciliğine uygun olarak çift hat şeklinde inşa edilecek. Güzergah üzerinde 5 üstgeçit ve 1 nehir köprüsü yapılacak.

Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olduğuna dikkati çeken TCDD yetkilileri, yeni hattın da mevcut koridorda yapılabileceğini belirtti. Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızının 250 kilometre olduğunu dile getiren yetkililer, ''Mevcut güzargahta bir değişiklik yapamadığımız için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak'' dedi.

Köseköy-Gebze arasındaki yapım işine, bu yılın ikinci yarısında başlanması planlanıyor. Bu kapsamda, 30 ay içinde, mevcut hat sökülerek, YHT işletmeciliğine uygun yeni hat döşenecek. 30 aylık sürede güzergahta yük ve yolcu taşımacılığı yapılamayacak.

Köseköy-Gebze arasındaki 39 dakikalık seyahat süresi, etabın yapımının tamamlanmasının ardından 24 dakikaya inecek.



-MARMARAY İLE ENTEGRE EDİLECEK-



Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin, 44 kilometre uzunluğundaki Gebze-Haydarpaşa etabı, Marmaray Projesi kapsamında yeniden yapılacak. Bu etaptaki konvansiyonel demiryolu hattı sökülerek, metro standardında ve 3 hat olarak yeniden inşa edilecek, güzergahtaki 37 istasyon modern istasyonlar haline getirilecek.

Marmaray Projesi'ni yürüten Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Gebze-Haydarpaşa arasındaki yapım işleri için bu yılın ikinci yarısında, 24 ay süre ile güzergahı ulaşıma kapatacak. Bu sürede, banliyöler de çalışmayacak.

Böylece, Köseköy-Gebze ile Gebze-Haydarpaşa etaplarındaki yapım işleri paralel zamanlarda yapılacak. Her iki güzergahtaki yapım işlerinin tamamlanmasının ardından Ankara-İstanbul YHT Projesi, Gebze'de Marmaray ile entegre edilmiş olacak.



http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18648

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Çrş, 2010 16:03

Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olduğuna dikkati çeken TCDD yetkilileri, yeni hattın da mevcut koridorda yapılabileceğini belirtti. Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızının 250 kilometre olduğunu dile getiren yetkililer, ''Mevcut güzargahta bir değişiklik yapamadığımız için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak'' dedi.
Güzergahın bu kısmı için farklı arayışlar vardı galiba? Yanlış mı hatırlıyorum daha kuzeyden bir yerden inmesi düşünülüyordu ama herhalde etütler başarılı çıkmadı ki aynı güzergahın kullanılacağını belirtmişler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Oca Çrş, 2010 17:53

Esat yazdı:
Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olduğuna dikkati çeken TCDD yetkilileri, yeni hattın da mevcut koridorda yapılabileceğini belirtti. Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızının 250 kilometre olduğunu dile getiren yetkililer, ''Mevcut güzargahta bir değişiklik yapamadığımız için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak'' dedi.
Güzergahın bu kısmı için farklı arayışlar vardı galiba? Yanlış mı hatırlıyorum daha kuzeyden bir yerden inmesi düşünülüyordu ama herhalde etütler başarılı çıkmadı ki aynı güzergahın kullanılacağını belirtmişler.
evet öyle anlaşılıyor. aynı güzergah kullanılacak gibi. 20 km'si 3 hatta çıkarılabiliyormuş. Ama benm anlamadığım nokta 2 hat olan yerlerde hızlı trenin çalıştığı yerde yük treni de mi geçecek? ana hat treni tamam ama yükler için apayrı bir şey gerekmiyor mu? ankara-eskişehir arasındaki YHT hattına yük trenini sokmuyorlar, burada sokacaklar mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Çrş, 2010 21:09

Bilmem, :) başından beri bu konularda böyle olacağını ama olmaması gerektiğini söyleyip duruyorum. Anlatamadığım ya da benim yanlış anladığım bir şeyler var herhalde diyorum hep. Yük treni ile YHT aynı rayda gidermi gider, aynı sinyalizasyondan geçer mi geçer. Ama geçmelimidir? Yük treni hem hızı itibari ile düşük olduğu için ileride seferleri sıklaşması muhtemel YHT trenlerini etkileyecektir, e ne yapalım onlar gece geçsin... Bunun bir çözüm olduğuna inanmıyorum, bu sadece günü kurtarmaktır. Marmaray konusunda hep bu yüzden gürledim, tamam imkanlar buydu bu oldu. Ama burada en azından yük trafiği için tek hat bile olsa ayrı bir yol olmalıdır diye düşünüyorum. Yani insanların hızlı yolculuğunu hem kesmeyelim hemde riske etmeyelim, ama diğer taraftan yük trafiğide bu ülkenin can damarı, ekonomi, ticaret o da sekteye uğramasın. Hani bu söylediklerim 3-5 yıl için belki sıfır önemde dir, ama 10-20 yıl sonra ne olacak? Demiryolunu geliştirip bu işi artık demiryolu ile yapacağız diyoruz, ama 20 sene sonrası için hiçbir şey yapılmıyor, buna üzülüyorum.

Umarım haber eksiktir, bizim bilmediğimiz pek çok şey vardır. Umarım kuzeyden istimlak ıvız zıvır sorunları oluşturmayacak ikinci bir koridor açma şansı yakalanır, dediğim gibi şu an bu sözlerimin hiç önemi olmayabilir ama ileride o yollar bize çok lazım olacak diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Prş, 2010 16:53

2. koridor oluşturulması inşatı en az 10 sene alır. buda devletlunun işine gelmez.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Oca Prş, 2010 17:26

İyi güzel de, demiryolu işlerini, demiryolu işinden anlayan yapmak zorunda, başkası değil!

Genel olarak, iyi bir demiryolu hattından herşey işler, işleyebilir. Bizim burada, kısım olarak diyelim Karlsruhe ile Basel arasındaki ana koridorda genelde iki ray var. Yetmiyor, o yüzden dörde çıkarılacak önümüzdeki senelerde. Bu raylardan geçen şunlar: yük trenleri (gündüz ve gece, gece 3 dakika aralıkla), EC ve IC (hızlı tren) uzak yolcu trenleri (Alman, İsviçreli ve Fransız trenleri), ICE yüksek hızlı treni, kısmen galiba TGV yüksek yızlı treni bile geçiyor, tam bilmiyorum, IR normal Alman treni, RE olarak rejyonal ekspresleri, RB olarak rejyonal trenleri, Basel etrafında, Freiburg etrafında, Offenburg etrafında ve Karlsruhe etrafında S olarak banliyö trenleri, Offenburg'tan Fransa'daki Strasbourg'a bir Fransız treni, Karlsruhe'de de ilâveten tramvaylar ...

Bu yüzden istasyonlar ve/ya garlar çok peronlu tabiîki, böylece komplike bir şekilde "sollamalar" yapıliyor. Freiburg'un 8 rayı var, Denzlingen'in 3 ana rayı (ve sapan iki ilâve rayı) var, Emmendingen'in 3 rayı var, Offenburg'un ... 7 rayı var (unuttum), Karlsruhe'deki başgar ohoo, bilmem kaç peronlu.

http://de.wikipedia.org/wiki/Hauptbahnhof_Karlsruhe
http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Offenburg
http://de.wikipedia.org/wiki/Freiburg_( ... uptbahnhof (şu URL sistemimizde bir hata var, parantezden kesiyor, o yüzden de URL-şemasını yapmadan yazıyorum ... bu adresi tıklamayın, elle kopyalayıp, bakın)

Bu hat (Mannheim-Basel diye geçiyor ray kısmı): http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck ... 80%93Basel

Kaynaklarda ICE'ler, hatlar, vs, hepsi gösteriliyor.

YANİ - yapmasını bilen, herşeyi yapar DA, bilmeyen, işleri karıştırırsa, öyle bir salata yapar ki, şeytan sadece acele işe değil, ucuz işe de karışır, ucuz yaptığın, bin katına patlar!

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Prş, 2010 21:01

alabay yazdı:İyi güzel de, demiryolu işlerini, demiryolu işinden anlayan yapmak zorunda, başkası değil!

Genel olarak, iyi bir demiryolu hattından herşey işler, işleyebilir.
oh rahatladım. baaşr abinin bu dediği yüreğime ferahlık verdi. demek ki tüm sistemelr aynı güzrgahta gidiliyormuş. bende böyle tahmin ediyordum ama başar ab gibi uzman gördüğüm bir kişiden böyle bir destekleme gelince sevindim.

durmak yok, raya devam, yht'ye devam, demiryoluna devam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Prş, 2010 21:18

Yanlız bir cümle seni mutlu etmesin, arkasından eklediklerini de göz önüne al lütfen. kaç peronlu, kaç yollu garlar? Hem de şehir demeye bin şahit yerlerde. 70 milyonluk 2 ülke birisi 50 yıl önce bizim şimdi yaptığımızı yapmış ve artık yetmiyor diye çözüm arıyor, biz 50 geriden 50 yıl önceki gibi yapmaya çalışıyoruz? Sorun aynı raydan geçmesi değil ki? Daha kaç sefer yazmalıyım GEÇMELİ Mİ? Neyse ben uzman değilim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Prş, 2010 21:24

Bu yüzden istasyonlar ve/ya garlar çok peronlu tabiîki, böylece komplike bir şekilde "sollamalar" yapıliyor. Freiburg'un 8 rayı var, Denzlingen'in 3 ana rayı (ve sapan iki ilâve rayı) var, Emmendingen'in 3 rayı var, Offenburg'un ... 7 rayı var (unuttum), Karlsruhe'deki başgar ohoo, bilmem kaç peronlu.
bunları da okudum merak etme. hızlı tren bu 56 km'lik araa yani köseköy'de durduktan sonra Gebze'ye akdar hiç bir istasyonda durmayacak, İZMİT'te bile.

Ana hat trenleri de zaten çoğu iptal edilecek. Ankara'ya giden ekspresler out, unut onları, onun yerine doğu ekspresi, pamukkale ekspresi ,meram, güney, toros eksprsi falan kalıp onlar ara durakları taşıyacak, şimdiki gibi.

Adapazarı'ndan kalkıp hiç bir yerde durmayan İstanbul'a direk giden bir YHT işletmesi hayali var birde.

Adapazarı ekspresi ise çalışmaya ve ara durakları taşımaya devam edecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Oca Prş, 2010 22:43

Padong, biz 82 milyonuk burada! :-)

Mehmet, şu trenin durup durmaması ilgilendirmez! Denzlingen'de durabilecek uzunlukta peron bile yok. Ama oradaki üç/beş raylık alanlar olmasa, ICE ge-çe-meez, çünkü arada binbir başka tren dolaşıyor. Sen buradaki elle ve bilgisayarla yapılan tren yol verme işlemleri görsen, küçük dilinden sindirim yolunun sonuna kadar herşeyini yutarsın.

Esat, o yol 50 sene evvel değil, 160 sene evvel yapıldi, höhöh :lol:

Yaaani ...

Bir de şu var, ona fazla girmedim ... şehirler, Freiburg 224.000 nüfuslu, Offenburg 80.000 nüfuslu, Karlsruhe 300.000 nüfuslu ve Basel 900.000 nüfuslu (tümü). Freiburg, Emmendingen ile Basel arası Trinational yani üçmillel Yüksek Ren Bölgesi, nüfusu 6 milyon. Bütün bu köyler, kentler ve şehirler o demiryollarından bölünüyor ve felç oluyor. Berlin gibi akıl edememişler, Berlin trenyollarını baştan ya viyadüklere ya da tünellere sokmuş. Freiburg o sekiz raylık deli alanı şehir merkezinde kapatmak istemişti, kapak sistemi diye bir plân vardı, olmadı, para yetmedi. Sonuç? Duvarlar. Gürültü, kentin ikiye bölünmüş gibi bir hâli, vs ...

Arkadaşlar, bu konular öyle kolay değil, ben burada orta yaşlarda, şimdiden 90 yaşıma vardığımda belki bir kaç problem göreveğim diye bunları yazıyorum. Evet, Türkiye'deki plânlamalar bugünlük plânlamalara pek benzemiyor kanımca. Kanımca işte.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön