tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Cum, 2014 06:46

Hightower yazdı:Tren ulaşımını gönülden destekleyen birisi olarak benim öncelikli beklentim fiyat ve ulaşılabilirlik olarak otobüsü geçmesi gerektiğiydi. Bu fiyatlarla, hadi fiyatları geçelim de büyük çoğunluğu avrupa yakasında oturan İstanbul'daki konumuyla pek de bir cazibesi kalmıyor açıkçası.
Zaten YHT nin en büyük sorunu bu ve bana göre bu ilk etaptaki sorun da değil, yani net olmayan şeffaf olmayan planlara bakıyoruz Avrupa yakasına YHT kenti kuzeyden geçtikten sonra gelebilecek, yani Bakırköy' e ulaşacağım, oradan YHT ye bineceğim, oradan önce batı sonra kuzeye gidip sonra doğuya dönüp öyle İstanbul' dan çıkacağım, bu plan otobüslerin 2 saatte İstanbul içinden çıkamaması ile aynı şey bence, ayrıca şehirlerarası tren yolcularının hepsininde elinde birer poşet ile yolcu olacağını düşünemiyorum, illa ki küçükte olsa bir valiz olacaktır, ne bileyim işin İstanbul tarafı benim için öyle havada bir iş.

Diğer taraftan ben YHT nin çok ucuza hizmet vermesine karşıyım, bu bir işletme hatası bana göre, bölgesel trenler işletirsin onlar ile ucuza gidilir, YHT biraz daha fazla para verebilecek ama vakti dar ya da keyfi çok insanlar için olabilir, bu konuda fazlası ile elitist görünebilirim ama böyle düşünüyorum. YHT uçağın alternatifi olabilir o da kentin içinde doğru konumlanmış garları var ise, yoksa böyle kendi başına gider gelir, bölgesel tren gibi dur kalk dur kalk yolculuk yaptırılır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Cum, 2014 08:54

Abi,

Eğer 3. Köprü üzerinden demiryolu geçecekse ve bu demiryolu Halkalı'ya bağlanacaksa, bence iki türlü kalkış ve işletme olmalı. (YHT'nin 06:00-24:00 arasında Marmaray tüp geçidine giremeyeceğini varsayıyorum.)

1. Bakırköy - Halkalı - Pendik - Gebze - ..... - Polatlı - Sincan - Ankara

2. Söğütlüçeşme - Bostancı - Pendik - Gebze - ..... - Polatlı - Sincan - Ankara

Pendik-Sincan arasındaki durakların;
i) hepsinde duran,
ii) bazısında duran ve
iii) hiçbirinde durmadan doğruca Ankara'ya gelen
şeklinde üç ayrı tren olabilir. Örneğin,
8:00'da: Pendik'ten sonra hiç durmadan Sincan'a kadar giden tren kalkabilir.
8:15'te: Pendik'ten sonra sadece Gebze, İzmit ve Eskişehir'de durarak giden Ankara treni kalkabilir.
8:30'da: Pendik-Gebze-İzmit-Arifiye-Pamukova-Bilecik-Bozüyük-Eskişehir-Polatlı-Sincan-Ankara treni kalkabilir.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Nis Cum, 2014 09:46

2. Söğütlüçeşme - Bostancı - Pendik - Gebze - ..... - Polatlı - Sincan - Ankara

Hazır gelmişken oraya biz şunu Haydarpaşa yapalım o zaman :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Cum, 2014 10:08

Hazır gelmişken oraya biz şunu Haydarpaşa yapalım o zaman
Zaten Asya yakasında başka bir tren depolama/geceleme alanı olamayacağı ve trenler tüp geçitten Avrupa yakasına geçemeyecekleri için Haydarpaşa fiilen başlangıç noktası olacaktır. Otel ve alışveriş merkezi yapılabilecek bir sürü yer var, turizmcileri oralara kışkışlamak ve Haydarpaşa'yı rahat bırakmalarını sağlamak en doğrusu olacak :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Nis Cum, 2014 11:54

Az önce Pendik'ten geçtim.
Alt geçide inen yürüyen merdiven açılmış ama asansör kapalı henüz.
İstasyonun girişialt geçitten.Bilet gişeleri, turnikeler filan hep tamam gibi, yüzeydeki-peronlardaki işlerde tamam gibi duruyor uzaktan

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Cum, 2014 13:34

O zamaaaaaan en böyyüğ açılışımıza hazır olalım..

Şaka bir yana, Çarşamba günü Ankara-Eskişehir-Ankara tren yolculuğu yaptım. Birkaç görevliyle konuştum, hepsi Mayıs'ta kesinlikle açılış olmayacağını söylediler. Konuştuklarımın çoğu Haziran'da açılış olur diyordu. Birisi Ağustos'ta, birisi de okullar açılmadan hemen önce Eylül başında olur dedi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Cum, 2014 16:36

Biz alışığız yürüyen merdiveni asansörü eksik işlere, onlar sorun değil, tren gelsin de :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Cum, 2014 16:51

İki ay kadar önce, TEM'den değil de yan yolu kullanarak Altınşehir'den Ispartakule'ye geldim ve Bahçeşehir tarafına geçecekken bir anda hemzemin geçidin zımbırtısı önümüze indi. Afalladık, sonra da bir lokomotif önümüzden geçti. İstanbul'da aylardır, hatta belki yıllardır ilk kez tren sesi duymuş oldum, sevindim..

Valla gelsin şu tren de Esat'ın dediği gibi isterse duvara tırmanarak ulaşalım istasyonlara..

Sabri Kayaa
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44

Mesaj gönderen Sabri Kayaa » 20 Nis Pzr, 2014 01:46

Merhabalar,

YHT projesi ile ilgili olarak merak ettiğim bir nokta var: neden halihazırda var olan konvansiyonel hat olduğu gibi bırakılmadı? (Yani yeni yapılan yüksek hıza uygun çift hattın yanında) Böylece yükde taşınmış olmaz mıydı? bütün sistemin tekrar elden geçireleceği düşünülürse konvansiyonel hattın sökülmemesi (ya da yenilenmemesi) yüksek bir maliyet mi ortaya çıkarıyor? Bu güzergahta yük taşınamaması bence büyük bir kayıp.
En son Sabri Kayaa tarafından 20 Nis Pzr, 2014 02:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 20 Nis Pzr, 2014 01:59

Eski hattın durumu(teknoloji vs..) yüksek hız için elverişli değildi. Bunun için yeniden yapıldı.
Ama daha fazla ayrıntı isterseniz benim pek bi' fazla teknik bilgim yok, sabah olunca diğer arkadaşlar daha iyi aydınlatırlar sizi.

Ama şunu söyleyeyim o kastettiğiniz hattı sık sık kullanırdım banliyö ve Adapazarı ekspresleri bile çok fazla sarsılıyordu giderken bir YHT o hızla o yolda gidemez.
Bir ara hızlandırılmış tren diye birşey denemek istediler 132 km/saat hızla giderken dönemeçte kaza yaptı 41 kişi öldü
http://tr.wikipedia.org/wiki/Pamukova_tren_kazas%C4%B1

İstanbul-Ankara YHT hattı için 250 km/s hızdan söz ediliyor

Sabri Kayaa
Transit Yolcu
Mesajlar: 11
Kayıt: 22 Mar Cmt, 2014 03:44

Mesaj gönderen Sabri Kayaa » 20 Nis Pzr, 2014 02:18

Daha açık olmak gerekirse ben yapılan çift hat harici konvansiyonel hattan bahsediyorum yani 3. hat. Mevcut konvansiyonel hat yerinde bırakılıp çift 250km/S uygun hat inşa edilemez miydi ek olarak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18078
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzr, 2014 12:29

Açıkçası projeye ait çok şey bilmiyorum ama şuna katılıyorum, bir şekilde eski hat kalmalı ve revizyondan geçmeli idi, şöyle bir şey demiyorum "dünyada her yerde hızlı trenin kendi yolu var" böyle olsaydı da demiyorum ama en azından yük treni ve yavaş trenlerin trafiğininde olduğu tek hat bile olsa elektrikli ekstra bir yol olmalıydı derim.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön