Zaten YHT nin en büyük sorunu bu ve bana göre bu ilk etaptaki sorun da değil, yani net olmayan şeffaf olmayan planlara bakıyoruz Avrupa yakasına YHT kenti kuzeyden geçtikten sonra gelebilecek, yani Bakırköy' e ulaşacağım, oradan YHT ye bineceğim, oradan önce batı sonra kuzeye gidip sonra doğuya dönüp öyle İstanbul' dan çıkacağım, bu plan otobüslerin 2 saatte İstanbul içinden çıkamaması ile aynı şey bence, ayrıca şehirlerarası tren yolcularının hepsininde elinde birer poşet ile yolcu olacağını düşünemiyorum, illa ki küçükte olsa bir valiz olacaktır, ne bileyim işin İstanbul tarafı benim için öyle havada bir iş.Hightower yazdı:Tren ulaşımını gönülden destekleyen birisi olarak benim öncelikli beklentim fiyat ve ulaşılabilirlik olarak otobüsü geçmesi gerektiğiydi. Bu fiyatlarla, hadi fiyatları geçelim de büyük çoğunluğu avrupa yakasında oturan İstanbul'daki konumuyla pek de bir cazibesi kalmıyor açıkçası.
Diğer taraftan ben YHT nin çok ucuza hizmet vermesine karşıyım, bu bir işletme hatası bana göre, bölgesel trenler işletirsin onlar ile ucuza gidilir, YHT biraz daha fazla para verebilecek ama vakti dar ya da keyfi çok insanlar için olabilir, bu konuda fazlası ile elitist görünebilirim ama böyle düşünüyorum. YHT uçağın alternatifi olabilir o da kentin içinde doğru konumlanmış garları var ise, yoksa böyle kendi başına gider gelir, bölgesel tren gibi dur kalk dur kalk yolculuk yaptırılır.