14. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 28 Şub Cum, 2020 12:38
gönderen Hector Troas
Selçuk Ortakalr etüd olmayabilir, tam emin değilim, belki de inşaattır, tablolar biraz karışık, ya da ben anlamıyorum

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 17 Ara Cum, 2021 03:03
gönderen Engin Y
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağını belirterek, “Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı hedefimize koyduk” dedi: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... ndiriyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’yle ilgili açıklama yaptı. Konuşmasının başında Kayseri’deki programlarına değinen Karaismailoğlu, Kayseri Havalimanı Yeni Terminal Binası’nda saha incelemesinde bulunduklarını, Kayseri Anafartalar-Şehir Hastanesi YHT Gar Tramvay Hattının ilk ray kaynak törenini gerçekleştirdiklerini söyledi.

ULAŞIM SÜRESİ İSE 3,5 SAATTEN 1 SAATİN ALTINA İNECEK

Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin uzunluğunun 142 kilometre, saatte 250 kilometrelik tasarım hızına uygun yeni çift hat şeklinde yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Hat üzerinde toplam uzunluğu 12 bin 900 metre olan 9 adet tünel yer alacak. En uzun tünelimiz, 3 bin 280 metre olacak. Hızlı Tren Demiryolu hattımızda, toplam uzunluğu 2 bin 395 metreyi bulan 18 köprü; 20 üstgeçit ve 116 altgeçit yer alacak. Hat boyunca 21 adet de viyadük yapacağız. Hazırlıklarını yoğun şekilde sürdürdüğümüz hızlı tren ihale işlemlerine başladık, bu ay içinde sonuçlandırıyoruz. Projemizi, 4 yılda tamamlamayı hedefimize koyduk. Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Demiryolu hattımızın devreye girmesiyle birlikte; Yerköy-Kayseri arasındaki hat, 170 kilometreden 142 kilometreye düşecek. Ulaşım süresi ise 3,5 saatten, 1 saatin altına inecek. Projemiz tamamlandığında, Yerköy-Kayseri arasında 2 saat 30 dakika olan karayolu ulaşımına ciddi bir alternatif olacak. Hattın devreye girmesiyle; mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan Ankara-Kayseri ulaşım süresi 2 saate inecek. Bu hat ile Ankara-Kırıkkale-Yerköy-Şefaatli-Yenifakılı-Himmetdede-Boğazköy ve Kayseri istasyonlarımız arasında 1 yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanımız olacak.”

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 17 Ara Cum, 2021 08:29
gönderen alabay
Hızlı tren derken bir sormam gerek … normal tren trası m, YHT trası mı sözkonusu? Saatte 250 km ikisinin tam arasında olduğundan soruyorum. Türkiye’de beraber kullanılan raylar mı yapılıyor, yoksa ayrı mı? Yani yolcu treni, yük treni ve YHT treni … rayları beraber mi kullanıyor, yoksa ayrı yollardan mı gidiyor?

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 17 Ara Cum, 2021 09:06
gönderen Engin Y
Bildiğim ve dilim döndüğü kadarıyla aktarayım abi..

Şu anda YHT hattı olarak tanımlanan hatlar, kabaca İstanbul - Eskişehir - Polatlı - Ankara ve Polatlı - Konya arasında faaliyete açık..
Bu arada, "kabaca" dedim, çünkü hatların bazı kesimleri tamamlanmamış olduğu için trenlerin geçici bir süre konvansiyonel hatta geçmesi ve yeniden YHT hattına girmesi söz konusu oluyordu..
Yanlış bilmiyorsam, Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatları tümüyle tamamlanmış durumda, ama Eskişehir-İstanbul arasında, özellikle de Bilecik ve Adapazarı civarlarında tamamlanmamış yerler (göçen ve içinde TBM kalan T26 tüneli gibi) var..

Hat genelinde 250 km/saat hız yapmak mümkün; Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir ve Eskişehir-İstanbul yolculukları yapmış birisi olarak 256 km/saat hızı görmüştüm.. (Tüm yolculuklarımı CAF trenlerle yaptım, Velaro döneminde gitmedim, belki Velarolar daha yüksek hıza çıkıyordur, zaten yaklaşık son iki yılda pandemi yüzünden araba dışında bir araçla da seyahat etmedim..)

Tamamlanmamış kesimler haricinde, bazı kesimlerdeki yolun geometrisinden kaynaklanan zaruri yavaşlamaları saymazsak, trenler neredeyse kesintisiz bir şekilde 250 km/saat hız yapabiliyor..

Yakında açılması beklenen Konya-Karaman hattı ise YHT değil de HT olarak tanımlanıyor..
Merak edip araştırdığımda, hız sınırı sanırım 200 km/saat olarak tanımlanmış bu hatta, o yüzden HT demişler gibi bir sonuca varmıştım..
Açılışı gördüğümüzde, daha doğru bilgiye ulaşırız inşallah..

Bir de galiba Ankara-Sivas YHT hattının önümüzdeki aylarda açılması bekleniyor, orada da sanırım Eskişehir-İstanbul gibi ara sıra konvansiyonel hat kullanılacak; çünkü henüz tamamlanmasına bir iki yıl olan kesimler var..

Son olarak şunu da belirtmek isterim: YHT olarak adlandırılan yeni döşenen hatlara ne konvansiyonel yolcu trenleri ne de yük trenleri sokuluyor; sadece CAF ve Velaro setleri kullanabiliyor bu hatları..

Yani mesela İstanbul-Ankara YHT'si ayrı hattı kullanıyor, İstanbul-Ankara arasında sefer yapan Ankara Ekspresi ayrı hattı kullanıyor; tabii gar civarları ve mesela Marmaray gibi istisnai geçişler hariç..

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 17 Ara Cum, 2021 09:16
gönderen Engin Y
Şu adreste de aynı kentler arasında seyreden YHT hatlarını ve konvansiyonel tren hatlarını görmek mümkün: https://www.tcdd.gov.tr/harita/demiryolu-guzergahlari

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 17 Ara Cum, 2021 10:21
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
17 Ara Cum, 2021 09:16
Şu adreste de aynı kentler arasında seyreden YHT hatlarını ve konvansiyonel tren hatlarını görmek mümkün: https://www.tcdd.gov.tr/harita/demiryolu-guzergahlari
ooo çok güzel, kim var acaba bu projenin başında, daha interaktif hale çok rahatlıkla getirilebilir, beğendim.

Re: tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları

Gönderilme zamanı: 18 Ara Cmt, 2021 09:37
gönderen alabay
Bilgiler için teşekkürler, çok ilginç (ve iyi).