tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Türklerin genellikle denizle araları pek iyi değil. Her nedense Acaba Altay'da fazla deniz yoktu diye mi ne. Düşünün, koskoca ülkenin ÜÇ denizli tarafı var, kaç kişi (mukaisede) balık yiyor? Bunu Fransa ile mukaise edersek, eyvah! Almanya'nın iki denizi var, çok da nehirleri var. Ulaşımın (ve kargonun) korkunç büyük bir bölümü su üzerinden işler. Türkiye cennet, ama kimse farkında değil! Az çok deniz otobüsü falan diyoruz, ama aslında hakikaten tüm ülkenin ulaşımı çok daha fazla bu ayağın da üzerinde kondurulmalı, tren entegrasyonunda da.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Zaten metro şu anki haliyle gidebileceği son yer Mudanya üzerinde.Kalan bölüm 15 kilometre kadar ve ormanlık,zeytinlik ve tarlalarla beraber birkaç küçük modern köy.Tabi ki aynı hat üzerinde hem hızlı tren(ya da konvensiyonel tren) hem de metro işler mi orasını bilemem.Sonuç olarak buluştuğumuz ortak nokta ya Mudanya'dan ya da Gemlik'ten şehre bir tren gerekiyor.İkisi olsa kaymaklı ekmek kadayıfı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Istanbul baglantisi icin söylediklerinize sonuna kadar katiliyorum, deniz yollarinda IDO dünyanin 1 numarasiyim diyor, verilere göre dogruda olabilir arastirmadim ama zaten bu konumdaki bir sehir de öyle olmasi da gerekir, fakat yetersizlik tartisilir, kis aylarinda deniz yolculugu cok sorunlu bunu sizlerde biliyorsunuz. Hasan otobüs ile kiyaslaman iyi yani yarim saat icin hizli trene deger mi? Orada bir baglanti kesinlikle olmali derim yani bana göre Istanbul-Bursa hizli tren seferleri olmalidir ama bu yogun frekansli olmayabilir, sonucta bu kadar yatirim maliyetine otobüs fiyatina yolcu tasimakta bana mantikli gelmiyor.
Ama diger taraftan Ankara-Bursa ya da Izmir-Bursa gibi baglantilar gerekli degil mi? Tamam Istanbul ile olan baglantiyi kismen deniz yolu ile cözdük diyelim, peki diger baglantilar?
Ama diger taraftan Ankara-Bursa ya da Izmir-Bursa gibi baglantilar gerekli degil mi? Tamam Istanbul ile olan baglantiyi kismen deniz yolu ile cözdük diyelim, peki diger baglantilar?
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Merhaba arkadaşlar,
Hızlı tren ile yolcu taşımanın maliyet/zaman etkin olması konusu bir yana Bursa gibi bir sanayi şehrinin demiryolu ile Anadolu'ya bağlantısının olmaması da büyük bir ayıp. Ben Bursa'nın merkeze yakın bölgesindeki sanayiyi pek bilmiyorum ama mesela Gemlik bölgesinde yoğun bir ağır sanayi var ve üretimin büyük çoğunluğu kamyonlar ile taşınıyor. Büyük bir sanayi grubu buraya bir çelik üretim tesisi yapacaktı ama lojistik ulaşım en büyük problemlerden biriydi. Demiryolu olmadığı için pik saatte dakikada 6 tırın karayoluna çıkması gerkiyordu ve mevcut karayolu bağlantısı bunu karşılayamıyordu. TCDD den o bölgeye demiryolunu getirmesi hep istenmiştir ama maliyet bahane edilerek hep ertelenmiştir. Hızlı tren çalışması yapılırken belki yanına yük taşıma için ek bir hat yapılabilir yada mümkün ise hızlı tren hattı üzerinden yük taşımacılığda yapılabilir diye düşünüyorum. Böylece bir taşla iki kuş vurulmuş olur.
Hızlı tren ile yolcu taşımanın maliyet/zaman etkin olması konusu bir yana Bursa gibi bir sanayi şehrinin demiryolu ile Anadolu'ya bağlantısının olmaması da büyük bir ayıp. Ben Bursa'nın merkeze yakın bölgesindeki sanayiyi pek bilmiyorum ama mesela Gemlik bölgesinde yoğun bir ağır sanayi var ve üretimin büyük çoğunluğu kamyonlar ile taşınıyor. Büyük bir sanayi grubu buraya bir çelik üretim tesisi yapacaktı ama lojistik ulaşım en büyük problemlerden biriydi. Demiryolu olmadığı için pik saatte dakikada 6 tırın karayoluna çıkması gerkiyordu ve mevcut karayolu bağlantısı bunu karşılayamıyordu. TCDD den o bölgeye demiryolunu getirmesi hep istenmiştir ama maliyet bahane edilerek hep ertelenmiştir. Hızlı tren çalışması yapılırken belki yanına yük taşıma için ek bir hat yapılabilir yada mümkün ise hızlı tren hattı üzerinden yük taşımacılığda yapılabilir diye düşünüyorum. Böylece bir taşla iki kuş vurulmuş olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nakliye konusu önemli, tabi hızlı tren aynı yolda işlemesinin teknik olarak mahsuru yok ama işletme olarak olabilir, yolun bakım ve onarımının daha çok yapılmasının gerekmesi gibi. Hızlı tren dışında Bursa ve civarının yük taşımacılığı için demiryoluna ihtiyacı olduğu açık, mesela Özgür Bey bir hesap vermiş pik saatte 6 tır çıkması gerekiyordu diyor, daha önce Youtube a yüklediğim Hızlı Tren Tanıtım videosuna bir arkadaş bir kaç hesap yazmıştı onları burada da paylaşmak isterim, bana çok mantıklı geldi.
her kamyon 25 ton yük tasisa, bize 10700 ton yükü tasimak icin 428 kamyon gerekir. bi kamyon 100 km´de 35 lt mazot yakar. 428 kamyon 100 km´de14980 lt yakar. 2200´de 22 adet 100 olduguna göre 14980 x 22 = 329.560 lt mazot yakilir, 10700 ton yükü Kars´a getirmek icin.
tren ne yakiyodu? 8800 lt. 329.560 - 8800 = 320760 lt mazot cebimizde kalmaktadir. ve ayni isi daha güvenli yapiyoruz. bu bi trende 384912 euro yapar. bi trende üstelik bu.
Yük taşımacılığı ile ilgili bir takım hesaplar, tabi kamyon ne kadar yakar tren ne kadar yakar rakamsal olarak araştırıp doğrulamadım, fakat şu bir gerçek ki, oradaki rakamlar ne kadar değişirse değişsin demiryolu ile yük taşımacılığı her halükarda karayolu ile taşımacılıktan çok daha tasarruflu ve güvenlidir.bir hesap...bir dizel lokomotif herbirine 50 ton yük sarilmis 60-50 vagonla saatte 40 km hizla gittiginde 1 km´de 1 euro yakarmis.bir kamyonda ,TIR, 100 km´de 35 lt mazot yer. trende 55 vagon olsun, 2000 km gitsin.harcadigi para en fazla 3000 euro oluyor. 55x60=3300 ton. bu yükü tasitmak icin adama 122 kamyon lazim. 2000 km´de 122 kamyonun yaktigi mazot 65880 litre.arada 62000lt´lik bir tasarruf var. ve ayni is yapiliyor. hizli tren lükstür ama, yavas tren....olmazsa olmazdir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Planlanan hızlı tren hatları ile ilgili şöyle bir bilgi var:
Başlama tarihi 2010 denilmiş fakat bu hatların inşaatı başlamadı sanırım, zaten planlanan diye geçiyor bu hatlar. Ankara-İzmir arasındaki proje hem yüklenicide hem de bakanlıkta mevcutun yenilenmesi olarak geçiyor, hiçbir şekilde hızlı tren ibaresi yok, Halkalı başlayacaktı ama sanırım proje çalışmaları devam ediyordu, Sivas-Kars hattında bir ihtimal Sivas-Yozgat arası bu projeye dahil olabilir, ona devam eden inşaat diyebilirler, fakat her halukarda güzel projeler umarım bunlarında zamanında da olsa geçte olsa sonuçlandığını görebiliriz.Hızlı Tren Etüt Çalışmaları Biten ve Planlamaları Yapılan Hızlı Tren Hatları:
Ankara-İzmir Projesi
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):663 km
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden: 624 km
• Seyahat Süresi (Manisa üzerinden bugünkü süre):. 14 saat
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):3 s. 50 dk.
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden):3 s. 20 dk.
Maliyet (Milyar $):2,350
Başlama Tarihi: 2010
Bitiş Tarihi:2015Halkalı Halkalı-Bulgaristan
Mevcut Hat:.290 km
Hızlı Tren Hattı:.231,7 km
Halkalı-Bulgaristan:1 saat
Maliyet (Milyon $):750
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:2013Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı
Mevcut Hat:763 km
Hızlı Tren Hattı:710 km
Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat
Maliyet (Milyar $): 4
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:.2014
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Bak seeen....
Vallahi unutmuştum, ama hızlı tren hattından, özellikle gece boş olduğu saatlerde klasik tren 130-140 km/s ile yük taşımacılığı yapılabilir tıpkı SNCF'in yaptığı gibi dediğimi hatırlıyorum sankidaha önce bende hızlı tren hattından hatta hızlı tren ile yük taşımak gibi bir şeyler saçmalamıştım :S Kemal Çevik ağabeyimiz sağolsun kulağımı çekmişti "Ne yapıyorsun" diye
Bu arada şu Söğütlüçeşme'ye bağlanacak YHT daha kuzeyde ayrı bir hat mı, yoksa Marmaray'a Gebze'den mi bağlanıyor?
Hani cahil kalmamayum dedum
Kemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Estafurullah Kemal Abi Geçen gün hızlı tren sitesinde okuduğum kadarı ile proje hala Gebze' den sonra Marmaray içerisinden yolculuk edecek şekilde görünüyor. Bir ara başka bir güzergah için etüt yapılacağı söylenmişti Mehmet bununla ilgili bir şeyler yazıp duruyordu, fakat kaynaklar neydi hatırlamıyorum, etüt yapılacaktı onu okumuştuk ama etüt sonrasında kuzeye bir hat kaydırılması sanırım köprüden demiryolu geçmeyecek olması nedeni ile de rafa kalkmış olabilir, bir araştırmak lazım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... &start=150
burda yazdım. kuzey hattı kurtköy-ataşehir aksından geliyor k.çamlıca eteklerinin oradaki anadolu otoyoluna paralel bir yerlerden yer altına giriyor. söğütlüçeşme'den tüpe giriyor.
söğütlüçeşme-e5-uzunçayır-k.çamlıca çevreyolu koridoru dar olduğu için yer altına girecekmiş. söğütlüçeşmede yolcuyu bırakıp tüpe girecek. tüpten halkalı. sadece bakırköyde duracak arada.
burda yazdım. kuzey hattı kurtköy-ataşehir aksından geliyor k.çamlıca eteklerinin oradaki anadolu otoyoluna paralel bir yerlerden yer altına giriyor. söğütlüçeşme'den tüpe giriyor.
söğütlüçeşme-e5-uzunçayır-k.çamlıca çevreyolu koridoru dar olduğu için yer altına girecekmiş. söğütlüçeşmede yolcuyu bırakıp tüpe girecek. tüpten halkalı. sadece bakırköyde duracak arada.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yeni yapılacak YHT hatlarında Japonya' da kullanılmakta olan bir güvenlik sistemi kurulacakmış, bu sistemde -malum- çok kısa bir süre önce olsa da deprem uyarısı alınarak aracın frenleme yapması dolayısı ile durması sağlanıyormuş, yüksek hızlı raylı taşımacılıkta önemli olduğunu düşünüyorum, özellikle deprem riski olan bölgelerde, Japonya' nın da bu konuda ki tecrübesi göz ardı edilemez.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25871
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25871
YHT'nin yeni hatların açılacağı bazı güzergâhlarına muhtemel bir deprem riskine karşı erken uyarı sistemi kurulacak. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ile Kandilli Rasathanesi arasında yürütülen proje çalışmasının tamamlanmasının ardından trenlere fay hattının geçtiği yerlerde depremi önceden haber veren sinyalizasyon sistemi takılacak. Buna göre depremi birkaç saniye öncesinden haber alan yüksek hızlı trenler makinistin müdahalesine gerek kalmadan otomatik olarak duracak. Sistem sayesinde deprem sebebiyle oluşabilecek büyük hasarların önüne geçilmesi hedefleniyor.
Demiryolları Yapım Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen proje, dünya genelinde Japonya gibi teknolojinin üst düzeyde kullanıldığı birkaç ülkede uygulanıyor. Projenin Türkiye'de öncelikli olarak İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattı seferlerinde kullanılması planlanıyor. Deprem erken uyarı sistemiyle donatılmış bu sinyalizasyon sistemi Avrupa'nın birçok ülkesinde dahi uygulanmıyor. Depremlerin en fazla yaşandığı Japonya'da kullanılan erken uyarı sistemine yönelik her iki kurumun çalışmasının ardından bu sistemi uygulayacak şirket ihale ile belirlenecek. Şu anda Türkiye'de büyük ilgi gören Ankara-Eskişehir YHT bölümünde erken uyarı sistemi bulunmuyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde Başbakan Tayyip Erdoğan'ın deneme seferlerini gerçekleştirdiği Ankara-Konya Hızlı Tren hattında da bu sistem yer almıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38